Перший урок у 2019н.р. на тему "Толерантність та взаємоповага як запорука мирного співіснування"

Про матеріал
План-конспект першого уроку у 5 класі "Толерантність та взаємоповага як запорука мирного співіснування"
Перегляд файлу

                                План-конспект першого уроку у 5 класі

Тема : «Толерантність та взаємоповага як запорука мирного співіснування»

Мета: Розкрити значення толерантності в житті кожної людини. Сприяти формуванню толерантності та поваги один до одного, добрих відносин між дітьми в класі.  Виховувати тактовне ставлення до людей, чемне ставлення учнів одне до одного, доброзичливість.

 

Обладнання: тарілка з кольоровими цукерками, аркуші паперу, олівці, відео, презентація, різні предмети (зошит, книжка, ручка, квітка, сумка, светер, тощо), шарф або пов»язка на очі, паперове листя.

                                                        Хід уроку

І. Організаційна частина

Чи можемо бути ми терплячими

Коли в спорах буваєм гарячими

Коли зневажаєм невинну людину

Але ж ми всі із одного тіста ,із одного млину

ІІ Вступна бесіда

- Діти,сьогодні починається новий навчальний рік. Всі ви за літо відпочилий й подлрослішали. Але чи подорослішали й ваші вчинки? Чи пам»ятаєте ви про гране ставлення один до одного?

ІІІ Оголошення теми та мети уроку

- Отже, сьогодні ми будемо говорити про толерантність  та значення її в житті кожної людини.

      Візьміть собі кожен по цукерці. (Дітям пропонуються льодяники трьох кольорів.)

     -  Діти, у кого жовта цукерка, сідайте зліва. У кого червона цукерка -  сідайте справа. І діти, котрі мають зелену цукерку сідають посередині. Таким чином у нас є три групи. Кожна група має написати на аркуші паперу,що таке толерантність, а потім представити свої результати усьому класу.

      (Представники груп зачитують по черзі, що таке толерантність)

      VI Основна частина

    1. Як казав французький філософ Франсуа-Марі Вольтер  «Ваша думка для мене глибоко ворожа, але за Ваше право висловити її я готовий віддати своє життя», толерантність означає – єдність, сприйняття іншої людини, повага, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості.

   Формуванню толерантності сприяють знання, відкритість, спілкування та свобода думки, совісті й переконань. 

   Учням пропонується коротке відео [«Толерантність»https://www.youtube.com/watch?v=1ZNFpb9eY2I&t=7s]

2. Висловлювання про толерантність (презентація)

- Як ви розумієте сказане?

(„Я не згідний з тим, що ви говорите, але пожертвую своїм життя, захищаючи ваше право висловлювати власну думку”. Вольтер

„Любов виникає з любові, коли хочу, щоб мене любили, я сам першим люблю”.

                                                                                                       Григорій Сковорода.

„Гарні манери має той, хто найменшу кількість людей ставить у незручне становище”. Джонатан Свіфт.

„Я нікому не бажаю зла, не вмію, просто не знаю, як це робиться.” Януш Корчак

„Намагайтеся бути хоча б трохи добрішими, і ви побачите, що будете не в змозі здійснити інший вчинок.” Конфуцій.)

3. Гра на розвиток толерантності Поводир»

- Діти, вам потрібно об’єднатися у пари. Один зав’язує очі шарфиком, щоб взагалі не бачити предмети довкола себе. Завдання іншого — протягом 4 хвилин водити класом першого, показувати і давати в руки предмети, не називаючи вголос, що це. Це може бути зошит, вазон, куртка тощо.

Після цього ви обміняєтеся ролями. І тепер «поводиря» водить «незрячий».

(Після того, як всі діти прийняли участь в психологічній грі, вчитель задає запитання)

- Як вам було, коли ви були незрячими та поводирями?

-  Що було найважчим?

 - Як почуваються люди, які живуть без зору?  

-  Чим ми можемо бути корисними для людей з інвалідністю?

 - Діти, ця гра дала вам можливість пожити кілька хвилин життям людини з інвалідністю. Адже, ми можемо скільки завгодно розмовляти про проблеми незрячих, та й, взагалі, не розуміти їх насправді. Коли ти — «поводир», то мусиш бути максимально уважним, щоб інша людина не впала чи не перечепилася. А коли «незрячий», то вчишся сприймати світ на дотик і довіряти тому, хто поряд.

4. «Листочки тепла»

– Діти, на цих маленьких осінніх листочках «тепла» напишіть один одному добрі побажання на весь навчальний рік. Зараз станьте в коло та передайте ці теплі осінні листочки один одному.

IV Підсумок уроку

- Отже, друзі, толерантна людина – це людина, котра визнає різноманітність, визнає рівність, поважає, сприймає іншу людину такою, яка вона є, здатна поставити себе на місце іншого, терпляча до іншої культури та вірувань.

 - Діти, що нового для себе ви дізналися на нашому уроці?

 - Які враження від гри та задань?

 - Діти, я вам бажаю бути толерантними та обов»язково мати дружній міцний шкільний колектив та звісно ж бажаю вам успіхів у новому навчальному році!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Орищак Вика
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Kalmykova Alexandrovna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Mykolaichuk Liliya Vasylivna
Додано
30 серпня 2019
Переглядів
15069
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку