Перший урок у 2022-2023 н.р. "Ми - українці! Честь і слава незламним!"

Про матеріал
Мета даного конспекту - поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів, увагу, мислення, уміння працювати з картою; виховувати любов до України, повагу до її минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Ми українці:

честь і слава незламним

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Ми українці: честь і слава незламним.

Мета: формувати в учнів усвідомлення, що таке Батьківщина, держава, патріотизм, якими були, є і мають бути справжні українці.

Обладнання: презентація, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Вступне слово вчителя.

  • Дітки, пропоную Вам послухати такий вірш. (слайд 2)
  • Дайте відповідь на запитання: « Що для Вас є Батьківщиною?»
  • Як називають нашу Батьківщину ?  (слайд 3)
  • З початком 2022 року настали значні випробування для українського народу.
  • Українська держава, пройшовши значний шлях у розбудові своєї незалежності, зустрілась з величезною перешкодою на цьому шляху – проти України була розв’язана повномасштабна війна.
  • Як ви пережили ці важкі місяці війни?
  • Що ви знаєте про наслідки війни? (За час війни пошкоджено більше 1000 навчальних закладів, більше 600 дитячих садочків  та  більше 700 дітей поранено  через це  вторгнення російської федерації).
  • Яка територія охоплена воєнними діями? (Близько 20% нашої Держави знаходиться під тимчасовою окупацією. Це деякі громади Донецької, Луганської, Запорізької, Херсонської, Харківської та Дніпропетровської області).

ІІІ. Основна частина.

  • Вже триває шостий місяць війни і наші героїчні військові нераз прославилися своїми вчинками. Про яких героїв ви знаєте або чули?

 

  • Чи вірите ви в нашу перемогу? Що можна робити, щоб її наблизити?
  • Що ви знаєте про дітей, які допомагають ЗСУ та наближають нашу перемогу?
  • Чому українці не шкодують ні коштів, ні здоров'я, ні навіть життя заради свободи, незалежності та цілісності нашої держави?

 Чи хотіли б ви відчувати себе справжніми українцями? Що для цього потрібно робити? Як ви розумієте поняття Батьківщина? Який зміст вкладено у це слово, Адже слово українець походить від слова Україна. Тож кожен українець має відповісти на запитання: «А що є для мене Україна, Батьківщина, Вітчизна».

Виявляється, що відповідь на це запитання приховане у самому слові Україна. У кожній букві зашифровані певні символи нашої Батьківщини. Розшифрувавши їх, ми зрозуміємо, який зміст приховано в цьому слові. (слайд 4)

  • На що схожа перша буква у цьому слові?  (слайд 4)

У

(На розлоге дерево).(слайд 6)  - Ця буква є символом того, який багатий наш край своєю природою: широкими ланами, густими лісами, красивими парками, скверами, садами. Проводить бесіду про те, у яких парках, скверах, лісах, садах бували учні; які дерева ростуть в їхньому краї, чи посадив хтось дерево; які рослини є символом України; про які рослини учні знають вірші, пісні, загадки.

  • Відгадайте загадку.

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду  (Калина)  (слайд 7)

  • (слайд 8) На цьому слайді показана 400-річна липа Петра Могили в Києві, засновника Києво-Могилянської академії.

 

  • Багатство природи нашого краю не давало спокою сусіднім державам. Хто ж захищав Україну від ворогів у далекі часи? (Козаки) (слайд 9 )

 

  • На яку букву схоже зображення козака на коні ?

К

  • Правильно, на букву к. Отже, наступна буква  у слові Україна символізує наших давніх захисників. (слайд 10)
  • А чи знаєте ви, як називається сучасна техніка, на якій пересуваються наші воїни зараз? (артилерійські установки, танки, літаки, ППО…) Слайд 11, 12, 13, 14, 15, 16)

Р

  • Погляньте на наступну букву. На що вона схожа? ( шабля козака, люлька, оселедець) (слайд 17, 18)
  • Чи хтось з ваших знайомих чи близьких захищає Україну зараз?

А

  • Чи знаєте ви як ховали в давнину загиблих у бою воїнів? (У високих курганах (могилах). Про це завжди буде нам нагадувати ця буква, теж схожа на курган). Кургани (могили) видно здалеку, вони зберігають пам’ять про загиблих захисників рідної землі багато століть. (слайд 19,20)

Ї

  • Українці переважно є православними християнами. У християн є традиція, коли хочуть пам'янути когось із блиських людей, то запалюють у церкві свічку. Такою свічкою, що не дасть нам ніколи забути про кращих синів і дочок України, буде буква ї. (слайд 21)

Вправа «Вгадай за описом про що йде мова» (слайд 22)

  • Пісня від українського гурту, в якій співається про найріднішу людину. Ця пісня принесла в цьому році вже відомому гурту перемогу в щорічному пісенному конкурсі.
  • Яку назву має цей гурт  ?(Калуш)
  • Як називається пісня, яку вони заспівали на конкурсі Євробаченні 2022? (Стефанія)
  • Чи знаєте ви, що гурт зробив з нагородою?  (Продали за 900 тис.доларів)
  • Для чого вони це зробили?  (Щоб допомогти збройним силам України).

Н

  • Сучасні воїни живуть і боряться в сурових умовах, але гарний настрій, бадьорість допомагає їм зберігати велику силу. Великою підмогою на службі , на війні є бадьора військова пісня. Багато пісень складено вже після початку цієї війни з Україною. І нагадуванням про це є наступна буква, яка хоч і має одну струну, але схожа на бандуру, кобзу і нагадує про любов українців до пісні. (слайд 23)
  • Давайте послухаємо уривки пісень, які були створені від початку війно. Можете підспівувати або танцювати під вашу улюблену пісню.

Фізкультхвилинка

 

А

  • Остання буква А нагадує нам старовинну українську хату, тобто наш з вами дім ,у якому живе сім'я кожного з нас. Сім'я - це наша родина, рід. Це найдорожче, що ми маємо. (слайд 24)
  • Зараз український народ згуртувався наче одна родина. Україна стала одним домом для всіх українців.
  • Багато наших громадян втратили власні домівки. Та їх прихистили в інших містах і селах не лише   України, а й усього світу. Але всі, хто покинув власну Батьківщину, мріють повернутись на рідну землю. Тому українці, які живуть в інших країнах продовжують вивчати українську мову, історію, не забувають про її державні символи. Давайте і ми про них згадаємо.

Учні називають державні символи України (Прапор, герб, гімн). (слайд 25)

Учні згадують вірші про прапор та герб України.

Прапора мого полотнище

 Загаси червоне вогнище.

Висуши криваві ріки

В краї нашому навіки.

Хай заграють у тобі

Фарби жовто-голубі.

Допоможуть хай нам жити

Синє небо й поле жита.

 

Гордо сяє герб-тризуб

Немов гілля розкинув дуб.

В дубі тім відвага й сила –

Процвітай Вкраїна мила.

П. Копосов  (слайд 26)

- Розгляньте частини герба України. Яке слово зашифроване в ньому? Проспівайте рядочок з Гімну України, в якому зустрічається це слово. (слайд 27)

  • Інтерактивна вправа «Вінок асоціацій» (слайд 26)

( Учні називають, з чим асоціюється в них Україна ( мирна, незалежна, вільна, патріотична, соборна, демократична, єдина, європейська, багатонаціональна, спортивна, пісенна, квітуча, незламна, творча…)

 

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Давайте пригадаємо, яке слово стало картою нашого сьогоднішнього уроку?
  • Яким чином в ньому зашифроване минуле, теперішнє і майбутнє України?
  • Що для вас значить бути справжнім українцем?
  •  Кращого побажання  українцям, ніж це зробив поет Володимир Сосюра, висловити важко. (Діти декламують вірш).

Любіть Україну

Любіть Україну, як сонце, любіть,

як вітер, і трави, і води,

В годину щасливу і радості мить

Любіть у годину негоди!...

Любіть Україну ві сні й наяву, вишневу свою Україну,

Красу її вічно живу і нову, і мову її солов'їну.

                                                                Володимир Сосюра (слайд 27, 28)

Дякую за увагу .

 

docx
Додано
15 березня 2023
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку