Перший урок у 5 класі на тему «Ми - українці, ми - європейці»

Про матеріал

Формувати уявлення про Україну як незалежну європейську державу зі своєю історією та культурною спадщиною; надати учням знання про Європейський Союз та його символіку, підкреслити приналежність нашої держави до європейської сім'ї народів;

Перегляд файлу

Перший урок у 5 класі «Ми - українці, ми - європейці»

Мета:

  • упорядкувати  знання дітей про Батьківщину; формувати уявлення про Україну як незалежну європейську державу зі своєю  історією та культурною спадщиною; надати учням знання про Європейський Союз та його символіку, підкреслити приналежність нашої держави до європейської сім'ї народів;
  • розвивати громадянську позицію, причетність до європейських цінностей, пізнавальну активність, логічне мислення;
  • виховувати повагу та гордість до держави, до українського народу, до рідного краю, до національних, духовних, культурних надбань європейських народів, свідомого громадянина України та Європи.

Тип заняття: виховна година, перший урок.

Обладнання: ноутбук, святково прикрашена класна кімната, прапорці (України прапор та прапор ЄС), ручки, листочки.

Хід заняття

І. Організаційний момент

(Класна кімната прикрашена кульками та квітами. На дошці записана тема уроку: «Ми українці, ми європейці».. На кожній парті вчитель розміщає два прапорці: України та Європи.

Вступне слово вчителя

Доброго дня, мої любі діти! Сьогодні ви вже п’ятикласники! Я рада вітати вас в приміщенні школи та нашого класу. Ось і промайнули літні канікули, і я щаслива від того, що ви, відпочивши, набравшись нових сил, з радісними усмішками на обличчях прийшли до нас, де вас чекають нові знання. Тож давайте розпочнемо свою мандрівну до Країни Знань. Як і кожного року, свято День знань, розпочинається з першого уроку.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Вступне слово вчителя

А для того щоб дізнатися тему цього уроку, пропоную її  розшифрувати.

Гра «Шифрувальник»

17; 11 – 24; 15; 21; 1; 15; 18; 27; 12      17; 11 – 8; 3; 21; 19 ; 20; 7; 14; 27; 12

Темою нашого першого уроку: «Ми українці, ми європейці». Я вам пропонує переглянути відео «Легенда про Україну».

ІІІ. Мотивація діяльності учнів

  • Вчитель

Отже, як ви зрозуміли з відео, ми з вами поговоримо сьогодні про Україну та її місце в Європі.

ІV. Основна частина заняття

План

  1. Україна – моя Батьківщина
  2. Європейський Союз – союз держав Європи
  3. Ми українці, ми європейці

1.Україна – моя Батьківщина

  • Вчитель

Діти, наш перший урок ми розпочнемо з бесіди про нашу Батьківщину – неньку-Україну. Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку – це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і мама.

Асоціативний кущ

Зараз ми проведемо інтерактивну гру «Моє слово про Україну». Складемо асоціативний кущ.

Якими ще словами, близькими за значенням, ми можемо її назвати?

(Батьківщина, рідна сторона, любий край, земля батьків, отчий дім, рідний дім, отча земля, моя держава… .)

А тепер я вас прошу налаштуватися, пригадати всі знання про нашу державу, які ви отримали протягом 4 років, і ми проведемо з вами вікторину має назву: «Україна моя Батьківщина» у вигляді гри «Зірочка до зірочки». За кожну правильну відповідь ви отримаєте зірочку. Отже, ми починаємо.

  • Вікторина «Україна – моя Батьківщина»

1. Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорізька січ)

2. Який із найдревніших знаків є малим гербом України? (Тризуб)

3. Автор слів гімну України (П. Чубинський)

4. Яка назва гімну України (Ще не вмерла Україна)

5. Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)

6. Як називається основний закон України? (Конституція)

7. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)

8. Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)

9. Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці (Гімн).

10. Назвіть велике зібрання творів Т. Шевченка (Кобзар).

11. Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського, що стали гімном, на музику? (Вербицький)

12. Яка гірська вершина Українських Карпат найвища? (Говерла).

  • Вчитель

Молодці! Ви добре справились із завданням. Я бачу, що ви любите і знаєте про нашу державу все. Скажіть, будь ласка, що в нас вийшло? Які асоціації викликає наша аплікація?

  • Вчитель

Прапор Євросоюзу 12 золотих зірок на фоні голубого неба, розміщених по колу, що символізують народи Європи в єдності і мирі.

Тепер ми переходимо до знайомства з Європейським Союзом.

 

2. Європейський Союз – союз держав Європи. (Відео «Як виник європейський союз»)

  • Вчитель

(Вчитель демонструє відеофільм)

Європа – це частина найбільшого материка Землі – Євразії. У Європі налічується 50 незалежних держав, серед яких за наша Україна.

Україна розташована у самому центрі Європи. Україна — найбільша за площею країна з тих, що повністю перебувають у межах Європи. Її територія становить 603,7 тис. квадратних кілометрів. На заході Україна межує з країнами, що об’єднавшись, утворюють Європейський Союз.

Ще у ХІХ столітті вчені довели, що центр Європи знаходиться саме в Україні поблизу села Ділове Рахівського району Закарпатської області.

Отже, за своїм розташуванням Україна є європейською державою. Жителів Європи називають європейцями.

Може хтось з вас чув чи знає, що таке ЄС? Європейський Союз – економічний та політичний союз держав-членів Європейських Спільнот, створений згідно з Договором про Європейський Союз (Маастрихтський Трактат), який підписаний у лютому 1992 року і чинний із листопада 1993 року. Метою ЄС є створення умов вільного пересування в його межах товарів, послуг, капіталів та робочої сили.

Далекого 9 Травня 1950 року у Парижі, коли загроза третьої світової війни стала реальною для всієї Європи, Міністр закордонних справ Франції Роберт Шуман проголосив таку  декларацію:

«Мир у світі не може бути збережений без докладання творчих зусиль . Об’єднання основних виробничих процесів та створення нової високої інституції об’єднають Францію, Німеччину та інші країни , що приєднаються, наблизить нас до перших конкретних кроків у напрямку створення ЄС, завданням якого є збереження миру».

 Все почалося того дня. Отже, 9 травня і було вирішено святкувати як День Європи.  У 1951 році, з метою створення спільного ринку вугілля, сталі, було створено першу наднаціональну організацію.

 25 березня 1957 року у Римі створено європейський економічний союз. Його утворили 6 країн : Франція, Німеччина, Італія, Бельгія, Нідерланди, Люксембург.  У 1973 році приєдналися Данія, Ірландія, Великобританія.   1981 – Греція. 1986 р. – Іспанія, Португалія. 1995р. – Австрія, Фінляндія, Швеція.  1 Травня 2004 року відбулося найбільше в історії розширення ЄС. До його складу ввійшли Кіпр, Мальта, Угорщина, Польща, Словацька Республіка, Латвія, Естонія, Литва, Чеська Республіка, Словенія.  1 січня 2007 року до ЄС приєдналися Болгарія, Румунія.

Гімном Європейського Союзу є ода «До радості» з 9 симфонії Бетховена.

ЄС бере активну участь у миротворчих операціях та операціях підтримання миру. Особливу роль союз відіграє і у захисті навколишнього середовища. Прийнято більше 200 директив з питань охорони довкілля.  ЄС – сім’я демократичних європейських країн, які зобов’язалися працювати разом заради миру та процвітання. 

Своїми успіхами ЄС завдячує тому, як організована його робота –унікальному методові взаємодії інституцій ЄС: Європейському парламенту, Раді та Європейській комісії, які, в свою чергу , працюють за підтримки цілої агенції та інших установ.  Європа – континент розмаїття традицій, мов, де існують спільні цінності. І ЄС захищає їх. ЄС сприяє і заохочує співпрацю серед європейських народів, підтримуючи єдність і зберігаючи розмаїття та забезпечуючи, прийняття рішень з урахуванням інтересів громадян.  У ХХІ столітті, коли все більше посилюється взаємозалежність держав, збільшуватиметься і потреба європейців у співпраці з народами інших країн у дусі толерантності, пізнання та солідарності.

Країни ЄС дали світу величезну кількість відомих діячів: музикантів, художників, поетів, скульпторів та ін.. В наступному завданні ви повинні встановити відповідність між  людиною – родом її діяльності – країною (Чаплін  - Великобританія, Да Вінчі -  Італія, Архімед   -  Греція).

Країни ЄС мають спільний прапор з 12 зірками, адже 12 – це число, яке у багатьох країнах Європи є символом досконалості і єднання.  Європа має єдину свою валюту – євро, яка введена в обіг першого січня 2002 року. Євро замінила інші національні валюти 12 – ти країн ЄС. 

Із запровадженням єдиної валюти стало легше подорожувати.  Єдина валюта забезпечує стабільність для ведення бізнесу в Європі.  Європейський Союз дав можливість забезпечити мир, створити стабільність в країнах Європи. 

  • Перегляд відео

(Режим доступу: Як влаштований Європейський союз? [Електронний ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=OsIv5qeSlYY

3. Ми українці, ми європейці

  • Вчитель

Кожен житель України повинен відчувати себе європейцем, адже Україна – це частинка Європи. Керівники нашої держави вже зробили крок до європейської спільноти. У березні – червні 2014 року було підписано документ – Асоціацію України з Європейським Союзом. Це означає, що у майбутньому Україна стане членом Європи. Чому так важливо вступити до ЄС? Як ви думаєте?

Рівень життя європейців вищий, ніж наш. Ми, українці, хочемо жити краще: мати гарне житло, автомобіль, роботу, бути культурно вихованими, такими, якими є європейці сьогодні. Європа змінює своє обличчя, а наша Україна знаходиться в епіцентрі цих змін, доводячи своє прагнення називатися Європейською державою.

  • Складання асоціативного грона «Україна – Європа»

(незалежна, вільна, патріотична, соборна, демократична, єдина, європейська, багатонаціональна, багатомовна, спортивна, мирна, пісенна…)

  • Вчитель

 Україна – одна з найбільших держав Європи. Вона межує з сімома країнами світу. Наша Вітчизна – центр Європи, ми –  її серце – основний орган будь-якого організму, який без нього не буде функціонувати. Але де ж Україна? Подивіться, будь ласка, ролик, який підкаже де знайти Україну?

Відео ролик «Де Україна»

ІV. Підбиття підсумків.

  • Заключне слово вчителя

У кожного з нас є рідна хата. Подумайте, скільки потрібно праці, щоб утримувати в домі порядок і лад, щоб було в ньому чисто й затишно, щоб жилось заможно.

Україна — наш спільний дім. Тож маємо дбати всі, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода, вічна краса. Усі ми повинні усвідомити: своє, рідне — не тільки хата й подвір'я, а й вулиця, село чи місто, де ти живеш, ліс і річка, степ і море. Якби кожен це пам'ятав, — чи були б засмічені лісосмуги, ниви і шляхи, отруєні водоймища, понівечені насадження, понищені святині?

Україна з надією дивиться в завтрашній день, чекає на вас, завтрашніх госпо­дарів життя. Ви потрібні їй мудрі, умілі, дбайливі і людяні.

Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову. І  під кінець нашого уроку давайте всі разом скажемо:

Ми – це Держава, велика, єдина,

Ми – українці, наш дім – Україна!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.4
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Козирєва Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. НВК Удрицький
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Левчук Ольга
    Гарна робота! Дякую!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Черняк Данил
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Kalina Lora
    Дякую за працю!
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
21471
Оцінка розробки
4.8 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку