Перший урок у 6 класі «Я – громадянин України - європейської країни»

Про матеріал

Даний урок формує у дітей уявлення про Україну як про суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною, сприяє усвідомленню учнями себе як громадянина України, місця України серед країн Європи, розширює знання учнів про державні символи України.

Перегляд файлу

Перший урок у 6 класі «Я – громадянин України - європейської країни»

Мета: формувати уявлення про Україну як про суверенну державу з

давньою історією, багатою культурною спадщиною сприяти усвідомленню учнями  себе як громадянина України, місця України  серед країн Європи,  розширити знання учнів

про державні символи України; розвивати в учнів творче мислення, уяву,

комунікабельність, уміння працювати в команді; розвивати комунікативну, пізнавальну, соціальну компетентності учнів; виховувати патріотичні почуття

Є багато країн на землі

В них – озера, річки і долини.

Є країни великі і малі,

Та найкраща завжди Батьківщина.

Перебіг уроку:

I. Організаційний момент.

Слово вчителя.

Є багато країн на землі

В них – озера, річки і долини.

Є країни великі і малі,

Та найкраща завжди Батьківщина.

 

«Мозковий штурм»:

- А що означає любити Батьківщину? (Радіти її успіхам, дбати про неї, намагатися своєю працею, здібностями, вчинками, справами примножити її славу, добробут).

-  А ще любити означає знати. Чи добре ви знаєте нашу Україну?

 

- Ким ми з вами усі є? Що нас з вами об’єднує? (громадянами України).

II.Оголошення теми і мети уроку.

      Тема нашого першого у цьому році уроку  «Я  громадянин України – європейської країни».

«Мікрофон»:

- Що ви очікуєте від уроку?

ІІІ. Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу.

      Слово вчителя.

   Нам постійно твердять про те, що Україна вже є європейською державою, але чи це дійсно так? Напевно, Україна зможе по праву вважатися такою, коли в кожного її громадянина будуть європейська свідомість, європейське мислення, європейське бачення, європейська поведінка і …європейський рівень життя. Коли кожен зможе з гордістю сказати: «Я – громадянин України! Я – громадянин Європи!»

 

Коли кожен українець повірить в те, що він дійсно європеєць та почне активно доводити це в першу чергу самому собі, тоді всі інші також повірять в це! Головне – не бути пасивним, а бути свідомим громадянином. Все залежить від нас, все залежить від мене!

«Для того, щоб почати велику подорож – потрібно зробити перший крок», сказав   Лао-Цзи. Він не знав, що через багато років ця фраза стане філософією Євроінтеграційної політики України, де кожен повинен усвідомити свою Європейську приналежність, тим самим зробивши такий важкий перший крок. Так, я можу вийти на вулицю й волати на весь голос: «Майбутнє України – з Європою! Майбутнє України – з Європою! »… Але це будуть просто слова, що викликатимуть посмішки і нерозуміння у навколишніх. Недостатньо кричати, недостатньо писати – треба діяти!

 

 «Мозковий штурм».

- Чи є Україна – європейською країною?

 Слово вчителя.

          За своїм географічним розташуванням Україна – звичайно ж держава європейська. Навіть географічний центр Європи знаходиться поблизу с. Ділове Рахівського району Закарпатської області.

Україна – одна з найбільших держав Європи. Довжина кордону становить 7700 км. Україна - єдина країна Європи, яка має стільки близьких сусідів. Наша Батьківщина межує з сімома країнами.

- Назвіть ці країни (Росія, Білорусія, Польща. Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова).

Південну частину омивають води… Чорного і Азовського морів, де проходять водні кордони з азіатськими країнами.

- Назвіть їх (Туреччина, Болгарія, Грузія та інші).

Отже, майбутнє України тісно пов’язане з майбутнім Європейського Союзу. Ще Леонід Кравчук Президент України підписав Угоду про партнерство та співробітництво з ЄС. І це була перша угода між ЄС та країнами колишнього Радянського Союзу.

Що таке Європа? Де вона знаходиться? І що ж це за Європейський союз, куди прагнуть вступити багато країн, серед яких є наша Україна?

У Давній Греції жила молода дівчина на ім’я Європа. Вона була дочкою фінікійського царя Агенора і чарувала всіх своєю красою. Бог Зевс викрав її, перетворившись на бика та відвіз на острів Крит, де Європа народила сина – Міноса, котрий потім побудував лабіринт з мінотавром.

Європа – це і назва одного зі супутників планети Юпітер. Він був відкритий Г. Галілеєм у 1610 році.

Також Європа – це частина світу розташована на заході Євразійського материка. Вона має площу 10,5 млн. кв. км, 730 млн. населення. На такій маленькій території існують 48 держав, економіка й культура яких тісно переплелася між собою. Європа – це один із головних центрів сучасної науки, техніки та технології. На долю європейців припадає більше половини світового національного доходу та більша половина промислового виробництва. Європа – найцінніша скарбниця досягнень та пам’ятників культури. Європа – це багаторічна історія, досвід, політичні, духовні традиції європейських народів.

Європейський Союз був створений у 1992 році. До нього входять 28 країн: Австрія, Бельгія, Великобританія, Греція, Данія, Ірландія, Іспанія, Італія, Люксембург, Нідерланди, Німеччина, Португалія, Фінляндія, Франція, Швеція, Угорщина, Польща, Словаччина, Словенія, Чехія, Кіпр, Мальта, Латвія, Литва, Естонія, Болгарія, Румунія, Хорватія.

 Кожен справжній європеєць любить та знає історію своєї країни. Святою для кожного є земля, де він народилася і зробив свій перший крок. І чим дорослішою стає людина, тим глибшає її любов до батьківщини... Ми як справжні громадяни України та  Євросоюзу повинні любити, знати, шанувати  свій край, людей своєї землі, традиції та культурну спадщину .   

 

Літературна подорож “Європейські казки”.

 

Скажіть мені, коли ми знайомимося з новою людиною, що ми робимо перш за все? Ми хочемо дізнатися про неї якомога більше, чи не так?!

А якщо ми хочемо “познайомитися” з новою країною?   Що тоді? Що може допомогти нам дізнатися про неї якомога більше цікавого, нового? Що говорить про країну та її народ більше ніж підручник з географії або історії?

Авжеж казки цієї країни!

 Давайте помандруємо сьогодні до деяких з них, щоб трохи ближче пізнати багатобарвне обличчя європейської культури. І мандрувати ми будемо саме казками та з їхніми героями.

 

Франція

Країна романтики та кохання, краси та почуттів. Столиця цієї країни – Париж. Скажіть, а якого відомого французького казкаря ви знаєте?

Так, це Шарль Перо. Він збирав різні народні казки, опрацьовував їх і видав збірник цікавих історій. Які його казки ви знаєте? А чи добре ви їх знаєте? Ось зараз і перевіримо.

Я буду читати опис героя, а ви маєте його вгадати.

  • Вона була дуже доброю та вродливою. Але мачуха не любила її. Дівчина була змушена робити всю тяжку роботу по господарству: чистити котли та каструлі, мити сходи, прибирати в кімнатах, готувати. Спала вона на горищі, біля попелу. (Попелюшка)
  • Вона з’явилася нізвідкіля. В руці жінка тримала чарівну паличку, за допомогою котрої перетворила гарбуз на карету, мишку на коня, а старий одяг дівчинки на гарне святкове вбрання. (Фея)
  • Коли вона народилася, на свято прийшло багато фей. Всі вони побажали їй щастя, краси, успіху. Але одна, стара фея, передрекла, що дівчина вколиться веретеном та помре. (Спляча красуня)
  • Дівчинка дуже любила свою бабусю, тому часто носила їй пиріжки. Вона завжди одягала свою улюблену червону накидку з капелюшком. (Червоний Капелюшок)
  • Цей чоловік мав багато дружин, але всі вони загадково зникали. Його ім’я походило від його бороди, якою він дуже пишався. А ще у нього була таємниця, пов’язана з маленькою кімнаткою та ключем від неї. (Синя Борода)
  • Він маленький на зріст, має чотири лапи, вуса та хвіст. На відміну від своїх родичів він вмів розмовляти як людина. Завдяки його розуму та хитрощам його володар став заможним паном. (Кіт у чоботях) 

Наступна країна – Англія (Великобританія).

Вона відома своїми легендами про королів, лицарів, героїв та грабіжників. Подивимося, чи знаєте ви їхні імена.

  • Він жив у лісі зі своїми друзями, грабував багатих і віддавав все бідним. (Робін Гуд)
  • Могутній чарівник поєднав його з каменем. І лише обраний міг дістати його. З його ім’ям ішли в бій. Ним посвячували в лицарі. (Меч Екскалібур)
  • Цей чоловік об’єднав всю Англію. Він побудував місто, що стало вінцем честі та справедливості. За його круглим столом збиралися кращі з кращих. (Король Артур)
  • Він лицар честі. Все своє життя він захищав свого короля, свою віру та свою країну. Його кохання до королеви оспіване в легендах. (Ланселот)

 

Наш новий пункт призначення – це Німеччина.

Дуже довгий час вона складалася з маленьких князівств, кожне з котрих мало свою культуру та літературну спадщину. Але два брати Якоб та Вільгельм ….. (Грим) вирішили зібрати всі казки.  Чи впізнаєте ви їх головних героїв?

  • Ця компанія складалася з чотирьох друзів з музикальними вміннями. (Бременські музиканти)
  • Через неї вони перетворилися на воронів. Щоб врятувати їх дівчина мала мовчати протягом семи років. (12 братів)
  • Брат та сестра. Мачуха забажала позбутися їх, тому відвела до лісу. Там вони знайшли гарний будиночок, у котрого дах був зроблений з пряників, а вікна з льодяників. (Гензель та Грета)
  • Була в одного короля дочка, гарна але дуже вередлива. Вона відмовляла всім принцам. Розлютившись король віддав її за першого ліпшого перехожого. Ним виявився молодий та розумний король. Як його звали? (Король Дроздовик)
  • Вона змушена була піти з дому та жити в лісі з маленькими чоловічками. Адже мачуха ненавиділа її за вроду. Через це і намагалася вбити дівчину то гребінцем, то яблуком. Але справжнє кохання завжди робить дива. (Снігуронька або Білосніжка)

 

Нашою останньою зупинкою буде – Данія.

Тут народився і творив відомий письменник і казкар – ….. (Ганс Христіан Андерсен). Всім дітям відомі його казки, а вам?

  • Всі народилися гарними, і лише він був наче маленьке чудовисько. Всі його цуралися. (Гидке каченя)
  • Ким стало Гидке каченя? (Лебідь)
  • Вона була холодна наче крига. Мешкала на Півночі і ненавиділа дітей. (Сніжна королева)
  • Лише її самовідданість та палке серце допомогли врятувати кращого друга з полону ( Герда та Кай)
  • Вона танцювала, а він стояв і милувався її красою. Він не був схожий на своїх “братів”. Адже в нього була лише одна нога. (Стійкий олов’яний солдатик)

 

 

Діалог учителя з учнями:

- Усім знайомий вислів: «І чужому навчайтесь, і свого не цурайтесь».

- Хто є автором цих відомих рядків? (Т.Г. Шевченко).

- Як ви розумієте цей вислів?

(Серед низки учнівських відповідей необхідно зосередити увагу на таких:

- для успішного розвитку України, її процвітання необхідно сумлінно працювати,

-любити Батьківщину,

- знати та поважати історико-культурні особливості держав-сусідів;

- вивчати досвід інших країн;

- український народ з його культурною спадщиною, гуманістичною ментальністю достойний зайняти гідне місце в Європі, зокрема стати членом ЄС).

Учитель:

ЄС відкрив кордони для України: Рада Європи схвалила рішення про внесення України до переліку країн, громадянам яких скасовуються візові вимоги. Документ було підписано 17 травня.

Уже починаючи з літа 2017 року без візи можна відвідати практично будь-яку країну ЄС.

Виняток - Великобританія та Ірландія, які є членом Євросоюзу, але не входять до складу Шенгенської зони.

Але без «штампу» в паспорті можна буде відвідати інші країни, які не є членами ЄС, але входять до Шенгенської зони:

• Ісландію;

• Ліхтенштейн;

• Норвегію;

• Швейцарію.

У ЄС є ,як і в України, свій прапор та герб.

Історія створення прапору починається у 1955 році.

Коло з 12 золотих зірок на блакитному тлі. Число зірок не має нічого спільного з кількістю країн-членів організації. У різних традиціях «12» є символічним числом, що означає абсолютну досконалість. Це також і кількість місяців у році, і кількість цифр на циферблаті годинника, тоді як

коло є ще й символом єдності.

Прапор представляє ідеал об’єднання народів Європи. На ньому сяє дванадцять зірок, як символ довершеності, повноти та єдності. Прапор залишається незмінним протягом років, незважаючи на розширення ЄС.

Гімн. У широкому значенні - це гімн не лише ЄС, але й усієї Європи. Музика гімну взята з Дев’ятої симфонії, яку Людвіг ван Бетховен написав у 1823 році. 

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Ось і підходить до завершення наша цікава мандрівка Україною та Європою. Зараз ми з вами пограємо у гру «Що віддаси батьківщині ?».

Діти стають парами, беруться за руки, шикуються ланцюжком один за

одним. Один учень – ведучий. Перша пара звертається до нього із словами:

«Якщо хочеш бути зі мною, що ти зробиш для Батьківщини ?»

Ведучий повинен сказати, що він зробить для Вітчизни, коли виросте,

наприклад: посадить сад, збудує гарний будинок, буде пекти смачний хліб,

намалює багато чудових картин тощо. Після його відповіді всі піднімають руки, і ведучий проходить під піднятими руками. По дорозі він вибирає кого-небудь із будь-якої пари і веде його за собою. В кінці ланцюжка вони утворюють нову пару. Той, хто залишився без пари, стає ведучим і гра продовжується далі.

V. Підсумок уроку.

- Чи здійснилися ваші очікування від уроку?

- Що запам’яталося найбільше? Чим?

- Як розшифровується абревіатура ЄС? (Європейський Союз)

- Яка єдина грошова одиниця введена в Європейському Союзі? (Євро)

- На якому материку знаходиться Європа? (Євразія)

- В якій країні знаходиться географічний центр Європи? (Україна, Закарпаття, село Ділове Рахівського району, біля кордону з Румунією. )

 

«Хто там говорить, що й сам невпевнений, ким був я і як я звуся?

Я – українець. Я – європеєць і цим горджуся!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Дакал Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Трембач Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Golubetska Lubov
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Серьогіна Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Степанова Тетяна Романівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Пономаренко Олена Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Чубич Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Шуліна Ольга Борисівна
    Дякую. Дуже цікава та корисна розробка першого урока.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
docx
Додано
1 червня 2018
Переглядів
16621
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку