Перший урок "Україна - єдина країна"

Про матеріал
Метою уроку є поглибити знання учнів про нашу державу – Україну, непорушність державного суверенітету, незалежність, територіальну цілісність української держави; вчити висловлювати учнів власні думки; намагатися донести до школярів, що в суспільстві у громадян існують різні погляди з тих чи інших питань; формувати ціннісне ставлення до Батьківщини, державних символів України, патріотичні почуття, бажання брати активну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави; розвивати пізнавальний інтерес, самостійну активність, спостережливість, креативне мислення; виховувати любов до рідного краю, його історії, активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави та захисту її кордонів, толерантне ставлення до людей .
Перегляд файлу

Навчальний предмет: конспект першого уроку

 Клас: 4 

Тема уроку:  Україна – єдина країна

Мета уроку: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну, непорушність державного суверенітету, незалежність, територіальну цілісність української держави; вчити висловлювати учнів власні думки; намагатися донести до школярів, що в суспільстві у громадян існують різні погляди з тих чи інших питань; формувати ціннісне ставлення до Батьківщини, державних символів України, патріотичні почуття, бажання брати активну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави; розвивати пізнавальний інтерес, самостійну активність, спостережливість, креативне мислення; виховувати любов до рідного краю, його  історії, активну громадянську позицію щодо єдиної,  цілісної держави та захисту її кордонів, толерантне ставлення до людей .

Обладнання: фізична карта України,  вислови видатних людей про Україну, зображення державних символів, вишитий рушник, кетяги калини, записи пісень «Україна»,  «Моя Україна», гімн України  в виконанні групи «Океан Ельзи», надруковані завдання  для  роботи  в  групах (робота з картою), завдання  для  роботи в  парах (гра «З’єднайте частини – утворіть прислів’я»), плакати зі словами видатних людей, мультимедійна презентація.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент

На стінах класу плакати зі словами:

Люби, шануй, оберігай

Наш край, що зветься Україна. Ігор Січовик

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину. В. Симоненко

Виростай, дитино, й пам’ятай:

Батьківщина – то найкращий край. Д. Павличко

 

Свою Україну любіть,

Любіть її…

За неї Господа моліть.  Т. Шевченко

  1.        Слово вчителя.   Слайд 1.

Доброго дня, дорогі діти!

У новім навчальнім році

Я бачити вас дуже рада.

Всі засмаглі і рум’яні,

Відпочили всі за літо.

Головне, що всі здорові:

І батьки, і наші діти.

Тож запрошую всіх вас

На перший урок у 4-А клас!                                          

  1.        Виконання «Гімна України ».  Слайд 2
  • Пропоную розпочати його Державним Гімном України «Ще не вмерла Україна» (відеоролик «Гімн України» у виконанні групи «Океан Ельзи).
  1.  Оголошення теми уроку
    1.        Слово вчителя .        Слайд 3

Дуже прикро, що для частини українських дітей це літо стало пекучим болем: бо хтось з них втратив свою рідну домівку, хтось залишився без тата, брата, дідуся, які  є учасниками дій АТО і захищають нашу Батьківщину від сепаратистів та терористів,  намагаються довести, що наша рідна українська земля є цілісна держава. Зараз наша країна переживає нелегкі часи. За щасливе майбутнє віддали своє життя Герої Небесної сотні. На сході відстоюють єдність і цілісність нашої країни українські воїни .

  1.        Вшанування  пам'яті  померлих солдат хвилиною мовчання. (Вчитель запалює свічку, діти встають.)            Слайд 4
  • Вшановуємо пам'ять померлих солдат хвилиною мовчання. (Вчитель запалює свічку.)
    1.        Сьогодні ми проведемо перший у 4 класі урок  на тему «Україна – єдина країна»,  де будемо говорити про рідну нашу Україну. 

 Слайд 5

  • Нема життя без України, бо Україна – мати, яку не вибирають, бо Україна – це доля, яка випадає раз на віку, бо Україна – це пісня, яка вічна на цій землі.
    1.        Вправа „ Мікрофон”
  • Що ви очікуєте від цього уроку?
  • Я очікую, що ви будете уважними, старанними, допомагатимете мені у проведенні уроку і всі наші очікування збудуться.
  1. Робота  над  темою уроку
    1.        Декламування віршів .  Слайд 6

«Моя Україно».    

Моя Україно

Я чую твій голос,

Пшеничний твій колос

У душу мені засіває зерно,

Моя Україно,

Колиско-калино,

Пізнати тебе мені щастя дано.

Декламування  вірша «Рідний край»

Є щось святе в словах мій рідний край

Для мене – це матусі ніжна пісня

І рідний сад, від квіту білосніжний

І той калиновий у тихім лузі гай.

Його історія…. В ній стільки гіркоти!

І тим рідніш мені ти, краю рідний,

Що вже назад поламані мости,

І день встає, як райдуга, погідний.

Декламування  вірша «Україна»

Україно моя, для мене ти єдина,

Як рідна мати, що дала життя.

І щастя дні і в лиховісні днини

До тебе повертаю звіддаля.

Вклоняюся рідним вербам і тополям

І припаду до рідної землі.

Що маю я таку щасливу долю,

Великий Боже, дякую тобі.

Декламування вірша  «Рідна Україна»

Під рідним небом жайворон співа,

Я б радий знати тих пісень слова.

Я слухав, чув: співала та пташина

Одне святеє слово — Україна.

На ріднім полі шепчуть колоски…

Я б рада знати тихі їх думки.

Я слухав, чув, як кожна колосина

Шептала рідне слово — Україна.

О Боже, дай повік любити край,

Де квітка, пташка і зелений гай,

Де кожна вірна тій землі дитина

Живе єдиним словом — Україна.

  1.        Рефлексія. Виконання пісні «Україна» (караоке).   Слайд 7
  • Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі - на нашій славній Україні! Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини.
    1.        Інтерактивна вправа «Сенкан» . Слайди 8 - 12

(Пропонується учням скласти до слова Україна.   

Наприклад:

Україна.

Непереможна, єдина.

Живе, страждає, бореться.

Наша країна - єдина Україна.

Батьківщина.)

  1.        Робота в групах. Слайди  13-14

(Пропонується  учням підписати на карті нашу Батьківщину, її столицю  та сусідів України. На дошці така  ж карта як у дітей, тільки  заповнена з метою наступної перевірки.)

  1.        Державні символи України.  Слайди 15- 17
  • 24 серпня 1991 року було проголошено незалежність України. І як кожна незалежна держава Україна має свої державні символи. Будьте уважні. Назвіть державні символи нашої Вітчизни.
  • Герб – символ влади. В основу сучасного герба нашої держави покладено стародавній золотий тризуб на синьому тлі.
  • Національний прапор України – синьо-жовтий стяг. Синій колір – це колір чистого мирного неба. Жовтий – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна.

 Це і колір золотого сонечка, без ласкавого його проміння не  дозрів би хліб.

  • А чи знаєте ви, коли святкують українці День прапора? (23 серпня).
  • В основу сучасного Державного Гімну України (урочиста пісня) покладено мелодію пісні ХІХ століття Михайла Вербицького «Ще не вмерла України…», автор слів – Павло Чубинський. 

Декламування учнями віршів про  державні символи .

Послухайте вірші про державні символи, які підготували наші учні.

Наталка Поклад „Прапор”

Прапор – це державний символ,

він є в кожної держави;

це для всіх ознака сили,

це для всіх – ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

синє небо, жовте жито;

прапор свій оберігаєм,

він святиня, знають діти.

Прапор свій здіймаєм гордо,

ми з ним дужі і єдині,

ми навіки вже є народом,

українським в Україні.

В. Паронова „ Тризуб”

Наш герб – тризуб. У ньому сила

Отця Небесного і Сина.

Уважно придивись до нього –

На Духа схожий він Святого.

Що голубом злетів з небес

І у людських серцях воскрес.

Тризуб – немов сім’я єдина,

Де тато, мама і дитина

Живуть у мирі і любові

На Україні вольній, новій.

  1.        Мова нашого народу

  У кожного народу є щось своє, відмінне від інших, бо й люди всюди різні. Але основною відмінністю народу є його мова. От у росіян – російська, а в поляків – польська, у німців – німецька, у чехів – чеська, у французів – французька, у англійців – англійська, а у нас – українська, бо ми живемо в Україні і державна мова – українська. Про це і в Конституції записано. А Конституція – це Основний Закон кожної держави, який всі повинні виконувати. Мова нашого древнього народу дуже гарна, багата і чарівна. Хоч рідну мову України прагнули знищити ті, хто хотів панувати на цій землі, але сьогодні вона живе і розвивається, вільна серед вільних. Україна – це рідна мова, якою мама співала колискову, бабуся розповідала казки, передаючи одвічну народну мудрість.

Декламування вірша Л.Коваль «Українська мова» 
Українська мова –
Мова особлива:
Майже кожне слово
В ній подібне співу!
Звуки дарувала
Їй сама природа,
Щоб не сумувалось
Нашому народу.
В шелесті діброви,
В різноспіві з хащі
Чутно: «Рідна мова –
Від усіх найкраща!»
Нашу мову, діти,
Будемо ж вивчати,
Будемо любити,
Будем добре знати!
                            Людмила Коваль

  Завдання кожного справжнього громадянина України - знати, поважати символи своєї держави, не дозволяти глумитися над ними, володіти рідною мовою,  гордитися тим, що ми живемо у вільній державі.

  1.        Хвилинка – цікавинка.   Слайди 18 - 19 

У 2001 році було проведено перепис населення у незалежній Україні. За його результатами давайте створимо карту «Етнічний склад населення». За результатами перепису населення  найбільше на території України проживає українців – 77,8%, потім росіяни, білоруси, молдавани, кримські татари, болгари, греки, татари, цигани, азербайджанці, грузини, німці.)

Територія, яку заселяють українцi, є такою великою, що аби перетнути її пішки з заходу на схiд, треба йти 90 днів, долаючи щодня 30 км.

Територія України простягається із заходу на схiд на 1316 км, а з півночі на південь – на 893 км.

• За площею (603, 7 тис. кв. км) серед європейських держав Україна  поступається лише Росії.

• Довжина державного кордону України становить 7 590 км, з них на морськi кордони припадає 1 959 км.

• Україна – це держава. Вона має свою Конституцiю – Основний Закон, тобто правила, за якими живуть українці. Її прийнято Верховною Радою України 28 червня 1991 року.

• 24 серпня 1991 року прийнято Акт проголошення незалежностi України.

Україна є суверенною i незалежною, демократичною, правовою державою.

В цьому році ми святкували 26 річницю незалежної української держави.

  1.        Вікторина „ Моя Україна”.

1) Хто автори слів і музики Державного Гімну України? (поет П. Чубинський та композитор М. Вербицький.)

2) Що означають кольори в українському прапорі? (Мирне небо, благополуччя.)

4) Найбільша ріка України.(Дніпро.)

5) Які моря омивають кордони нашої держави? (Чорне та Азовське.)

6) Хто Президент України? (Петро Порошенко.)

7) Кого називають Кобзарем України? (Т.Г.Шевченка)

8) Назвiть найвищу гору Карпат? (Говерла, 2 061 м)

9) Людина, яка належить до певної держави, визнає її закони, перебуває пiд її захистом. (Громадянин.)

10) Основний закон України. (Конституцiя.)

11) Яке свято відзначають  українці 28 червня? (День Конституції.)

12) Яку річницю незалежності нашох держави ми відзначали в цьому 2017 році? (26-ту річницю.)

3.9. Асоціативний кущ

  26 років українській державі, але це лише мить, незначна частина нашого минулого. І знову життя поставило перед нами випробування. На мою думку, події останніх місяців примусили кожного українця відчути свою причетність до своєї країни, до  свого народу. Україна – це держава, а основа держави – народ. Щоб наша країна стала ще сильнішою і прекраснішою, ми всі маємо дбати про її зміцнення і процвітання.

 

 

  Які асоціації у вас викликає слово «народ»? (Після відповідей учнів вчитель підсумовує, вивішуючи на дошку схему.)

  1.   Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».   Слайд 20

Любити Україну і не любити людей, що живуть в ній, свій народ – не можливо! Не можна любити Україну і не любити своє місто. Не можна любити Україну і не любити своїх друзів, однокласників, сусідів. І ця наша любов до рідного міста, домівки, до кожного з нас перетворюється на велику любов до Батьківщини, що іде із глибини серця. От тоді ми можемо впевнено сказати, що ми – патріоти!

Що означає слово «патріот»? «Мозковий штурм».

(Патріот - той, хто любить свою Батьківщину, відданий своєму народові, готовий для них на жертви й подвиги.)

3.11. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

А що треба робити вам, діти, щоб відчути, що ви патріоти, громадяни, що також берете участь у будівництві своєї держави? (Добре вчитися, щоб у майбутньому оволодіти якоюсь спеціальністю і приносити користь своїй країні; любити природу, берегти і примножувати її багатства; берегти історичні і духовні пам'ятки свого народу, не руйнувати, а вивчати історію рідного краю; наполегливо вивчати рідну мову, бо це мова народу нашого, державна мова України; знати традиції свого народу тощо.)

3.12. Робота  в  парах. З’єднайте  частини – утворіть прислів’я:

  1. Кожному мила . . .                

      тут  виростає  доля  моя.

  1. Рідна  домівка, рідна сім’я . . .

      там  і  рай.

  1. Де  рідний  край, . . .

      своя  сторона.

  1. Людина  без рідної  землі  -  . . .

      де мати  народила.

  1. Та  земля  мила, . . .

      як  соловейко  без  гнізда.

  1. Нема  без  кореня  рослини, . . .

      а  нас  людей  без  Батьківщини.

 

3.13. Рефлексія. Кліп « Моя Україна» на пісню у виконанні  Наталії  Бучинської (сл. Ю.Рибчинського, муз.Ніколо).        Слайд 21

4. Підсумок  уроку

       4.1. Декламування віршів

 – Вірш Володимира Сосюри «Любіть Україну!» закликає нас бути дійсно патріотами своєї держави. Давайте його прослухаємо у виконанні учениці класу.

Любіть Україну, як сонце, любіть,

як вітер, і трави, і води,

в годину щасливу і в радості мить,

любіть у годину негоди!

Любіть Україну у сні й наяву,

вишневу свою Україну,

красу її, вічно живу і нову,

і мову її солов'їну.

Любіть у коханні, в труді, у бою,

як пісню, що лине зорею…

Всім серцем любіть Україну свою  

           і вічні ми будемо з нею!

      Учениця.

Не ділімо цю землю,

Не ділімо це небо,

Не ділімо хатини

Й сімї не ділімо!

     4.2. Заповіді маленького патріота:

    

  Любі діти, я  підготувала для вас заповіді маленького патріота і хочу  подарувати, щоб ви поклали у щоденники і кожного дня з гордістю поспішали до школи здобувати знання, щоб стати справжніми громадянами своєї країни: високоосвіченими, вихованими, толерантними і милосердними.

      Степи і гори, ріки і долини

      Відчути прагнуть теплоту долонь...

      Я все віддам для блага України –

      Тепло душі і серденька вогонь!

      Я буду вчитись, щоб знання здобути,

      Нові зробити в світі відкриття.

      Щоб корисним своїй державі бути,

      І щоб прекрасним в нас було життя.

      4.3. Слово вчителя. Слайд 22

- Дорогі мої  діти, пронесіть через все своє життя вислови відомих українських поетів:

Тільки людина з добрим і чуйним серцем, роботяща і вольова може бути справжнім патріотом і громадянином своєї держави, по-справжньому любити і захищати, відстоювати її інтереси, приносити велику користь і бути гідною називати себе українцем.

 Незважаючи на всі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми, від малого до великого, прагнемо миру, спокою, міцної та квітучої держави, чистого неба над головою. Ми єдина країна!

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
15 жовтня 2020
Переглядів
1429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку