Перший урок «Україна – єдина країна» має на меті поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів, увагу, мислення; виховувати любов до України, повагу до її минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.
Тема: Україна - єдина країна
Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів, увагу, мислення; виховувати любов до України, повагу до її минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.
Обладнання: зображення карти України у серці, чарівна книга, кольоровий пісок, прозора ваза, мультимедійна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Добрий день, мої любі діти!
Ви підросли й змужніли у нас.
Будемо вчитись, дружити, радіти
Й називатися вже 3 - Б клас.
Я сьогодні вас щиро вітаю
В нашій школі, у дружній сім‘ї.
І міцного здоров‘я бажаю
Щастя й радості, любі мої.
Поплескайте в долоньки ті, у кого гарний настрій.
Давайте я спробую вгадати, чому ви сьогодні такі радісні? Якщо я вгадаю, ви будете плескати в долоньки. Домовилися? (Після кожного визначення діти плескають у долоні.)
Ви раді,
• тому що ви сьогодні дуже ошатні і красиві;
• тому що зустрілися зі своїми товаришами;
• тому що опинилися у рідних стінах свого класу;
• тому що з нетерпінням хочете отримувати нові знання;
• тому що ви зустрілися сьогодні зі своєю вчителькою.
ІІ. Мотивація
Щоб дізнатися, про що ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці вам треба буде розставити літери у правильному порядку, щоб вийшло слово.
Інтерактивна вправа «Дешифрувальник» (Україна).
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Сьогодні на уроці ми ще раз переконаємося, яка чудова, багата та унікальна рідна земля, перевіримо рівень наших знань про Україну та дізнаємося багато цікавого про нашу Батьківщину.
А допоможе нам у цьому чарівна книга, по сторінкам якої ми будемо мандрувати.
ІV Робота з дітьми
Перегортаємо 1 сторінку «Україна устами поетів»
Ми з вами спробуємо відредагувати строфи у вірші.
Що ж таке є моя Батьківщина?
Під вікном червоніє … (калина),
Казочка цікава у бабусі,
І тихенька пісенька … (матусі).
Сила та незламність мого тата,
вся обсаджена квітками рідна … (хата).
Попід тином дідова криниця,
Ген у полі – золота … (пшениця).
На даху в своїм гнізді лелека
І дорога у майбутнє – ой … (далека).
І веселочка зігнулась понад ліс,
І стрімкий за полем обеліск.
Супер, молодці, гарно справились із завданням. Тому час перегорнути наступну сторінку нашої чарівної книги.
Патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції.
Підніміть руку, хто вважає себе таким?
П – привітність, працьовитість …
А – активність …
Т – терплячість, толерантність…
Р – рішучість…
І – ініціативність …
О – організованість, обов’язковість …
Т – творчість, товариськість.
Я сподіваюся, що кожен із вас вже має такі риси характеру і у майбутньому ви всі станете почесними громадянами нашої держави.
Цікаво, про що буде розповідатися на 3 сторінці нашої книги? Давайте не зволікати і якнайшвидше її перегортати.
Перегортаємо 3 сторінку «Чи знаєш ти свою країну?»
Вам треба буде дати відповідь на запитання за допомогою піднятої руки.
1. Назва народу, який живе у нашій країні. (Українці)
2. Гори, розташовані на заході України. (Карпати)
3. Назвіть моря, що омивають територію України.(Чорне, Азовське)
4. Ім’я найвідомішого українського поета. (Тарас)
5. Головне місто України. (Київ)
6. Найбільша ріка нашої країни. (Дніпро)
7. Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України.)
Відкриваємо 4 сторінку «Народ скаже – як зав’яже».
Вам необхідно правильно закінчити прислів’я.
Вік живи – … (вік учись).
Без верби і калини … (нема України).
Мудрим ніхто не вродився, ... (а навчився).
Гостре словечко – … (коле сердечко).
Не кидай слова на … (вітер).
Ви добре справилися із завданням. Але, мабуть, трішки стомилися. Тому давайте перепочинемо погравшись у гру «Я – не я».
Дидактична гра «Я – не я» (діти піднімають руки вгору на відповідь «Я», тупотять ніжками – на противагу)
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонечку посміхався?
Не хотів хто одягаться?
А зарядку хто робив?
Свої ручки хто не мив?
Добре зранку готувався. Хто?
А ще досі не вмивався хто?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
Бачу, всім вам хочеться знання пізнати
і справжніми школярами скоріше стати!
V Привітання літніх іменинників (Відеоролик)
Молодці, мені сподобалася ваша робота на уроці!Отже, ми вже попрощалися з канікулами. Ви за літо відпочили, засмагли, а дехто, ще й подорослішав на цілий рік! Хто ж це?! (Перегляд відеоролика)
Вчитель вручає дітям подарунки.
VІ Звернення до батьків.
А тепер звертаюсь до вас, батьки! Ваші діти стали на рік дорослішими і досягли певних успіхів. З кожним днем вони пізнають все більше і ці знання додають їм впевненості в собі. Подаруйте їм тепло люблячих сердець, блиск щасливих очей, взаєморозуміння, підтримку і тоді у ваших дітей все вийде!