Виховна година для учнів початкових класів (3 клас)
Тема: Знайомство
Мета: познайомитися з учнями, виявити їхні інтереси, особливості та риси характеру;
розвивати комунікативні вміння, здатність виражати свої думки, фантазію та уяву;
виховувати товариськість, дружелюбність.
Обладнання: плакат-опитувальник «Запитайко», паперові фігурки чоловічків, м’ячик.
Форма проведення: година спілкування
Хід виховної години
-
Привітання
- Діти, давайте з вами утворимо велике коло і привітаємося.
(Учні різом зі студентами утворюють коло. Студенти по черзі вітаються з дітьми, називаючи своє ім’я та по-батькові і показують жест або рух. Діти у відповідь вітаються, називаючи ім’я та по-батькові студента і повторюють його рух або жест)
-
Повідомлення теми
- Діти, сьогодні у нас день знайомств. Під час нашої зустрічі ми зможемо більше дізнатися одне про одного, про ваші інтереси та захоплення.
-
Година спілкування
1. Гра «Коло знайомств»
- А зараз ми пограємо в гру, яка називається «Коло знайомств». Уважно слухайте інших і запам’ятовуйте, що вони говорять.
(Учні по черзі передають один одному м’ячик. Той, кому дістався м’яч, називає своє ім’я і одну свою особливість, яка відрізняє його від інших. (Наприклад, «Мене звати … і у мене вдома є шість собак.) Потім діти йдуть до класу, сідають на свої місця. Вчитель кидає м'яч одному з учнів, діти називають його ім'я і особливість. Далі учні кидають м'яч один одному.))
2. Опитувальник «Мої уподобання»
- Діти, подивіться, хто до нас сьогодні завітав. Це чоловічок на ім'я Запитайко і він дуже хоче дізнатися про те, що вам подобається.
( Вчитель зачитує питання з плакату, діти пишуть відповіді на частинах тіла паперових чоловічків.)
-
Перед вами паперові чоловічки. Напишіть своє ім'я на їхньому тулубі.
Питання для дітей:
-
Яка твоя улюблена страва? (Відповідь написати на голові)
-
Який улюблений шкільний предмет? (Відповідь написати на правій руці)
-
Яка улюблена тварина? (Відповідь написати на лівій руці)
-
Чим ви захоплюєтесь? (Відповідь написати на правій нозі)
-
Яка ваша улюблена гра? (Відповідь написати на лівій нозі)
3. Психологічний тест «Намалюй кактус»
- Зараз ми з вами помалюємо! Дістаньте листочки та олівець. На аркуші паперу намалюйте кактус таким, яким ви його собі уявляєте та назворотньому боці свого листочка напишіть відповіді на запитання.
Запитання:
-
Цей кактус домашній або дикий?
-
Цей кактус сильно колеться? Його можна помацати?
-
Кактусу подобається, коли за ним доглядають, поливають, удобрюють?
-
Кактус росте один або з якою-небудь рослиною по сусідству?
-
Коли каутус підросте, то, як він зміниться (голки,розмір,відростки)?
(Діти малюють кактуси і відповідають на запитання)
4. Гра «Відкриємо серця одне одному»
- Діти! Зараз я би хотіла перевірити те, наскільки ви знаєте своїх однокласників. Беріть одне з сердечок із нащої скриньки і напишіть на ньому своє ім΄я.
(Діти беруть паперові сердечка і підписують їх)
-
А тепер покладіть їх до скриньки знову. Я перемішаю їх і віддам вам, щоб ви розказали про свого однокласника щось гарне, що ви про нього знаєте.
(Учні кладуть сердечка до скриньки, яку тримає вчитель. Вчитель перемішує вміст скриньки, підходить до дітей і кожна дитина дістає сердечко навмання. Прочитавши імя, учень повинен вказати позитивну рису характеру однокласника, якого він назвав.)
-
А зараз я хочу, щоб ви віддали це сердечко тому, про кого ви казали. І пообіцяйте, що ви завжди будете дружним класом!
(Діти обмінюються сердечками)
-
Гра-руханка «Подарунок»
-
Давайте пограємо і гру під назвою «Подарунок». Для цього вам потрібно стати в коло.
( Діти стають в коло. Кожен з них придумує, який подарунок він хотів би подарувати сусіду зліва та по черзі за допомогою міміки і жестів пояснює тому, кому дарує. Інша діти відгадують, що це за «подарунок»)
ІV. Підсумок виховної години
-
Тепер візьміть своїх паперових чоловічків, переверніть їх на чисту сторону і намалюйте їм обличчя. Якщо у вас гарний настрій і вам сьогодні сподобалась наша зустріч, то намалюйте усміхнене обличчя, а якщо поганий настрій, то сумне.
(Діти малюють і здають роботи)
-
Всі ми гарно попрацювали, багато нового дізналися одне про одного, тож поаплодуємо собі і всім іншим за старання.
(Аплодисменти)