Перший урок "Україна - моя Батьківщина. "

Про матеріал

Перший урок Україна - моя Батьківщина.

Мета: продовжувати формувати поняття «Батьківщина», поглибити в учнів уявлення про Україну як Батьківщину кожного з нас; ознайомити з відомими містами, річками України; пробуджувати національну свідомість, розвивати пізнавальний інтерес, розумові здібності учнів, спостережливість, пам'ять, мислення та мовлення учнів;формувати уявлення про столицю як головне місто країни,розширити знання про рідний край; поглибити знання учнів про державні символи України; виховувати любов до рідного краю, формувати патріотичні почуття.

Перегляд файлу

Тема: Україна - моя Батьківщина.

Мета:  продовжувати формувати поняття «Батьківщина», поглибити в учнів уявлення про Україну як Батьківщину кожного з нас; ознайомити з відомими містами, річками України; пробуджувати національну свідомість, розвивати пізнавальний інтерес, розумові здібності учнів, спостережливість, пам'ять, мислення та мовлення учнів;формувати уявлення про столицю як головне місто країни,розширити знання про рідний край; поглибити знання учнів про державні символи України; виховувати любов до рідного краю, формувати патріотичні почуття.

Обладнання: карта України, картинки з державними символами України; картинки міст.

                                                  Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

1. Привітання вчителя.

Вранці сонце пробудилось,

В росяній траві умилось.

Перегорнуло календар –

 Ось і вересень настав…

Поглянь, дитино, все довкола

Так щиро посміхається тобі:

 І сонце, й небо, ліс і поле –

Ти теж у відповідь їм посміхнись. Т

и привітайся з днем чудовим,

Пташками, травами, струмочком голубим,

 І знай: усе це є природа,

Її люби, примножуй, бережи!

 

 

II Повідомлення теми уроку

У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
(М. Чернявський)
-    Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну.)
-    Тож, напевно, ви всі здогадалися, про що буде йти мова на нашому першому уроці? (Про нашу Батьківщину - Україну.)

-Що ми можемо сказати про нашу Україну, якими словами описати її?

(могутня, велична, сильна, родюча, квітуча, незалежна, співуча, незламна).

- Є багатого країн на землі,
В них - озера, річки і долини.
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди - Батьківщина.
-    У всьому світі, кожен зна,
Є Батьківщина лиш одна.
І в нас вона одна-єдина - Це наша славна Україна!

- Діти! Сьогодні на уроці ми будемо говорити про чарівну землю, багату і щедру, співочу, сповнену краси, землю, прекраснішої від якої немає в світі. Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини, то її велике «Я», з якого починається людина, родина, батьківщина і вся наша велична й неповторна у світі Україна. - Як маленькі струмочки, вливаючись у більші, творять потічки, потоки, а ті – річки, а ріки – море, так і ми творимо сім’ї, родини, рід, а з родів складається велике, святе і рідне всім родам – народ. - Ми з вами всі - український народ, який складається з родин малих і великих, дружних і працьовитих. Як могутня ріка бере силу з маленьких джерел, так і наша країна збагачується маленькими родинами. І якщо складемо всі родини — це весь український народ, вся Україна. Найдорожчий, безцінний скарб, що має людина – це здоров’я. Без нього немає повноцінного, радісного, щасливого життя. То нехай же річка буде повноводною, а родина наша українська – красивою, щасливою і здоровою.

ІІІ. Робота над темою уроку.

1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».

- Діти, а що для вас Україна?

 ( це рідний край, де я народився, живу, де живуть і працюють мої батьки; це земля, на якій народився видатний український поет і художник Т.Г.Шевченко; це ліси та парки, гори, ріки і степи; це вулиця, на якій я живу, школа, мої друзі; це моя родина: тато, мама, сестричка, бабуся, дідусь, рідна домівка) - Які слова спадають вам на думку, коли ви промовляєте слово Україна? (Діти говорять: рідна, найдорожча, квітуча, прекрасна, привітна, щедра, хлібосольна.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Розповідь вчителя про Київ

- Яке велике місто розкинулося на берегах Дніпра?

Київ – стародавнє і вічно юне місто, столиця нашої держави – України. Київ – одне з найкращих міст світу. Красиве воно в будні і в свята, в усі пори року. А особливо гарне воно весною, коли запалюють свої свічки каштани. Головна і найкрасивіша вулиця Києва – Хрещатик. На Хрещатику завжди ніби свято. Багато людей іде по широких тротуарах, по бруківці мчать тролейбуси, машини. А під землею побудоване метро. Це місто багате театрами, бібліотеками, школами, стадіонами, заводами. Але найбагатше місто роботящими людьми. Це вони зробили нашу столицю такою неповторною.

Львів – велике, стародавнє місто. Його заснував князь Данило Галицький. І назвав ім`ям свого сина Лева.

Ужгород – місто, що на річці Уж. Запоріжжя – місто за порогами Дніпра. Луганськ - місто, яке розташоване на берегах річки Лугань.

Харків – місто, що стоїть на річці Харківка. –

Діти, подивіться на карту. Україна схожа на великого птаха. Скажімо на орла. Посередині цього орла Дніпро тече до Чорного моря. А яке ще море на Україні? Подивіться на птаха з гори і побачите сині жилки. То річки України. Давайте згадаємо річки України – Дніпро, Дунай, Дністер.

- А яка річка тече через наше селище ? (Айдар).

3. Робота над державними символами України

- Кожна країна світу обов’язково повинна мати свої державні символи. (Символ – це умовне позначення будь-якого предмета чи явища.)

- Які символи України ви знаєте?

Герб - символічний знак, ключ до історії роду, міста, держави. Герби бувають різні: на них зображують рослини, звірів, птахів. Цей знак свідчить про те, чим славна держава, що символізує її могутність. Яким є наш Герб розкаже …

 

 Наш Герб – тризуб.                 

Це воля, слава й сила.

Тризуб – немов одна сім’я єдина.

 Де тато, мама і дитина.

Живуть у мирі і любові

На Україні вільній, новій!      

 

- Зображення тризуба на території нашої держави має дуже давню історію. За часів Київської Русі (Х –ХI ст.) бачимо тризуб на золотих і срібних монетах Ярослава Мудрого Тризуб означає триєдність життя – батько, мати і дитя, котрі символізують силу, мудрість, любов. Якщо придивитись уважно до Герба, то можна ще скласти слово з його частин - «воля». Адже до волі завжди прагнув український народ.

Другим символом є Гімн. (Це грецьке слово, що означає урочисту, похвальну пісню на честь богів і героїв.)

 

Слова палкі, мелодія врочиста…     

Державний Гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста –

це клич один з мільйонів голосів.

 

Це наша клятва, заповідь священна. 

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

від неї ясне світло навкруги.

 

- Хто написав слова Гімну? (Павло Чубинський 1863 р.).

Державний прапор України – третій символ. Роль прапора - бути попереду, вести людей за собою. 2 вересня 1991 року над будинком Верховної Ради України було піднято синьо-жовтий національний прапор.

 

Прапор – це державний символ.  

 Він є у кожної держави.

Це для всіх ознака сили.

Це для всіх ознака слави.

 

Синьо-жовтий прапор маєм:      

 Синє – небо, жовте – жито.

 Прапор свій оберігаєм.

 Він святиня, знають діти.

 4. Доповнення вірша, добираючи риму.

 - Давайте спробуємо підібрати риму до вірша про Україну.

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна найкраща у …. (світі!)

Моя Україна – це ліс і озерця,

 Безмежні степи і чарівні … (джерельця.)

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і річки… (глибокі.)

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже …(сучасні.)

 Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня … (весела.)

 Це щира, багата, як світ її мова,

Крилата така, мелодійна … (чудова.)

 Її обереги верба і калина,

 Найкраща у світі – …( моя Україна.)

Бо нам найрідніші Вітчизна і мати.

То як же нам, дітям, її не кохати!

 Моя Україна – козацькая слава!

Така волелюбна й мирна … (держава.)

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати, … (відкрила.)

Вітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі – … (єдина.)

IV. Підсумок уроку

Бліц – турнір «Моя Батьківщина».

- А тепер проведемо змагання між рядами: Бліц - турнір «Моя Батьківщина». В якому ж ряду діти були уважнішими, спостережливішими, ми дізнаємось, коли отримаємо відповіді на поставлені запитання.

1. Скільки кольорів має прапор України? (Два.)

2. Як співають і слухають Гімн? (Стоячи.)

3. Синонім до слова «держава»? (Країна.)

4. Що зображено на державному Гербі? (Тризуб.)

5. Яка головна річка України? (Дніпро.)

6. Які моря є в Україні? (Чорне й Азовське)

7. Коли святкується День Незалежності України? (24 серпня)

8. Хто є Президентом нашої держави? (Віктор Янукович)

9. З якою державою Україна межує на сході? ( З Росією.)

10. Як називають людину, що любить свою Батьківщину? (Патріот.)

 11. Закінчить прислів’я: «Нема без кореня рослини, а нас людей без …(Батьківщини.)

12. Хто був, є і залишається в серцях українців Кобзарем? (Т. Шевченко.)

docx
Додано
3 травня 2018
Переглядів
2196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку