Перший урок
3 клас
Вчитель: Круглицька Л.П.
Гра-подорож «Україна – моя Батьківщина!»
Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну, формувати національну свідомість, виховувати почуття поваги, гордості та патріотизму.
Обладнання: карта України, контурна карта України, картки з назвами екіпажів, три літаки (малюнки), мультфільми, фонограма Гімну України, фішки, фломастери, олівці, фото героїв сьогодення
-
Вітання від вчителя
Дорогі мої діти, мої ластів’ята!
Встало сонце ласкаве, і світ заяснів!
Я безмежно щаслива, і дуже багата:
Скільки ж дочок у мене, і скільки синів!
Я покликана вас в цьому світі навчати,
Перші кроки сміливі робити до знань.
Щоб у світі прекрасному правильно жити,
Перешкоди долати в житті без вагань!
Вас чекає у школі життя веселкове,
Не лінуйтесь, до цілі сміливо ідіть.
Вчителі вас зустрінуть привітно, чудово,
Тільки ж ви всі предмети старанно учіть.
-
Оголошення теми уроку (музика)
Різні в світі є країни,
Різні люди є на світі,
Різні гори і долини,
Різні трави, різні квіти…
Та у всіх нас є країна,
Найрідніша нам усім,
То прекрасна Україна
Нашого народу дім.
-
Про що буде йти мову на нашому першому в цьому році уроці?
-
Я запрошую сьогодні всіх до гри-подорожі по Україні.
-
Поділ на екіпажі (пропонуються назви екіпажів по жеребкуванню: «Козаки», «Сини та доньки України», «Захисники»)
В синім небі путь моя,
Швидше всіх літаю я,
Маю крила, хоч не птах,
Називаюся… літак!
(На дошці прикріплюються моделі літаків з назвами екіпажів, за виконання кожного завдання літак буде підніматися все вище. Діти об’єднуються в три екіпажі та будуть подорожувати кожен на своєму літаку).
-
Бесіда про символи України
-
Що таке символ? (позначення якимись умовними знаками певної інформації)
-
Які державні символи України? (прапор, герб, гімн)
-
Які ще, крім державних, бувають символи в кожній країні? (народні)
-
Які народні символи України ви знаєте? (верба, калина, Дніпро, Шевченко тощо)
-
Бліц- турнір
-
Як співають і слухають гімн? (стоячи)
-
Що символізує синій колір українського прапору? (мирне небо)
-
Як називається основний закон України? (Конституція)
-
Скільки кольорів має український прапор? (два)
-
Що відзначають 28 червня в Україні? (День Конституції)
-
Яке прізвище президента України? (П. Порошенко)
-
Яке місто є столицею України? (Київ)
-
Яка головна складова національного одягу України? (вишиванка)
-
Що означає жовтий колір нашого прапора? (колір пшениці)
-
Як називається майдан, на якому наш народ виборював перемогу? (Незалежності)
-
Хто був і залишається в серцях українців Кобзарем? (Шевченко)
-
Яка мова є державною в Україні? (українська)
-
Яке свято відзначають в Україні 24 серпня? (День незалежності)
-
Хто написав текст гімну України? (Павло Чубинський)
-
Хто написав музику гімну України? (Михайло Вербицький)
(за результатами турніру літаки піднімаються вище)
-
Подорож картою України
-
Літак взяв курс на країну без будинків, міста без людей, моря без води, ліси без дерев? Що це? (Карта)
(відкрити карту)
-
Хто знає, з якими країнами ми маємо спільний кордон?
-
Чому так багато на карті жовтого кольору ? (степи, поля)
-
Чому так багато зеленого? (ліси)
-
Що позначено коричневим кольором? (гори)
-
А що за сині ниточки та плямки зображені на карті? (ріки та моря)
-
А які моря є в Україні? (Чорне, Азовське)
(за результатами літаки піднімаються вище)
-
Перегляд мультфільмів «Це – наше, і це - твоє »
-
Перелічить, про які досягнення України ви дізналися?
-
Яка гарна, яка прекрасна наша Батьківщина! Чудова природа, красиві міста і села, солов’їна співуча мова, дуже добрі, сміливі та працьовиті люди! Це край, в якому ми живемо, країна, де народилися і жили наші предки. Саме тому кращої землі, ніж українська, для нас і бути не може.
(за результатами турніру літаки піднімаються вище)
-
Розмова про тривожне сьогодення України
-
Чомусь зараз нам дуже важко летіти. Небо над східною частиною України та Кримським півостровом потемніло, почорніло. Не знаєте, чому? (йдуть воєнні дії, Крим анексовано)
-
Так дійсно, Україна, як і багато століть тому, продовжує боротися за свою свободу, незалежність. Чи вірите ви, що ми переможемо, подолаємо ворога, який хоче вкрасти нашу свободу? (Так)
-
Чому? (Тому що у нас багато людей, які не жаліють свого життя, щоб захистити рідну землю?)
-
Кого ви можете назвати? (Захисники аеропорту, волонтери, помічники)
Перегляд фото героїв сьогодення та коротка інформація про них: герої майдану, Сергій Нігосян, герої АТО, захисники Донецького аеропорту, генерал Кульчицький, волонтери.
(за результатами роботи літаки піднімаються вище)
-
Творча робота. Створення карти квітучої України
-
Я, як і ви, дуже НЕ ХОЧУ, щоб в Україні була війна, гинули люди, плакали мами за своїми загиблими синочками, діти сумували за батьками, яких забрала війна, НЕ ХОЧУ, щоб земля була червоною від крові, а небо чорним від пожеж та вибухів бомб і снарядів. І я, як і ви, вірю, що ми здобудемо волю, станемо веселковою, квітучою землею, на якій всі-всі будуть щасливими. Давайте ж створимо таку країну, та прикрасимо її чудовими квітами.
(Діти розмальовують кожну область як якусь квіточку, а потім всі разом складають, як пазли, карту України)
(за результатами турніру літаки піднімаються вище)
-
Підсумки уроку
-
Подивіться, яка чудова карта України у нас вийшла. А наші екіпажі на своїх літаках змогли піднятися дуже високо над рідною країною і помилуватися нею.
-
Я вірю, діти, що ВСЕ БУДЕ ДОБРЕ. Обов*язково! Пропоную закінчити урок гімном України. (Звучить ГІМН України, всі виконують)