Сорокотязьке НВО
«ЗОШ I-IIступенів—дитячий садок»
Перший урок
у 7 класі
«Україна математична»
Автор
учитель української мови та літератури,
класний керівник 7 класу
Кудрицька Л.А.
2020-2021 н.р
Мета: Сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн, акцентувати увагу на необхідності розширення знань про Україну, розвивати навички творчого мислення учнів шляхом їхнього включення у полеміку, формувати моральні пріоритети, які визначають людину найвищою цінністю.
Обладнання: карта, шаблони сердечок та букв, картки з завданнями, фото.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Слово вчителя
Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,–
оці степи, це небо, ці ліси,
усе так гарно, чисто, незрадливо,
усе як є – дорога, явори,
усе моє, все зветься – Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
що хоч спинись і з Богом говори.
Доброго дня, дорогі учні! Сьогодні наш перший урок присвячено найсвятішому в нашому житті – Батьківщині. Для нас це Україна – наша земля, наш рідний край, наша країна зі славною історією, одночасно молодою і багатовіковою. Тож запрошую вас до гостинної української оселі. Займіть місця за столиками.
Отож зручно сідайте, один одному посміхніться та скажіть сусідові слова побажань. (діти вітають один одного)
Слово вчителя
Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку. Це наша наймиліша у світі Батьківщина.
«Легенда про виникнення української землі»
Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну, породив наш Творець. Але якось набрав Творець пригорщу родючих ґрунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що пролітала поблизу. За мить ця планета
ожила і заграла всіма барвами.
Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету. Дістав він із Божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб: золото і срібло, діаманти і кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт… Кинув свій мішок у напрямку планети, яку щойно нарік Землею.
Розв‟язався мішок із скарбом, і почали висипатися з нього Божі дари на планету. І найбільше їх насипалося на слов‟янську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок, краще від якого не було на всій Землі. І вигукнув Господь: «Це справжній рай!»
Ступив Він на казкову землю, яка так припала йому до душі, й нарік її Україною. Адже у цій назві було слово «рай». Ось так і виникла українська земля, яку сам Творець хотів би мати за рай. «Україна – рідний край».
Робота в групах
(Учитель прикріплює по середині табличку зі словом Україна.)
Що ж таке є моя Батьківщина? Під вікном червоніє калина, казочка цікава у бабусі, і тихенька пісенька матусі. Сила та незламність мого тата, вся обсаджена квітками рідна хата. |
Попід тином дідова криниця, а у полі – золота пшениця
|
(Діти доповнюють групу слів на дошці словами з вірша: бабусина казка, пісня матусі, сила тата, пшениця тощо.)
– Чи є десь на землі такий чарівний край, де тихі весняні ночі пливуть на крилах солов‟їних пісень, де вранці на замріяній річці джерельною водою умивається біле латаття, де навесні та влітку під шатами яскравих дерев яскравіє килим різнотрав‟я і квітів?
Так, є! Це наш рідний край.
Створити асоціативний кущ до слова «Україна».
ІІІ. Осмислення та усвідомлення матеріалу уроку
1. Бесіда.
Учитель: Рідний край… Він починається від батьківського порогу, стрункої тополі, з барвінку, який ніжно стелиться по садочку. Найсвятішими для нас є слова Україна, Батьківщина. А яка для вас Батьківщина? На дошці карта України з числами, а у вас на партах відповідні картинки. (діти слухають запитання і за картинкою відгадують місце, прикріплюють ілюстрацію на карту біля числа)
2061 м – над рівнем моря становить висота найвищої точки держави. Гора Говерла
24 – 24 області – назвати область та на першу букву назвати рису, притаманну українцям.
24.08 – день незалежності
3 – назвати трьох відомих українців,
Магічне число в казках
3 місце в Парижі за красою здобула наша мова
4 м – найдовший музичний інструмент – трембіта
210 000 га – Олешківські піски
1,3 км – Хрещатик, найкоротша головна вулиця
192 – Потьомкінські сходи в Одесі (змагання з бігу вгору)
14 м- музей писанки в Коломиї ( з 6 тис. писанок)
Учитель: Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання про нашу славну країну
«Україна статистична»
Вам пропонується 10 тверджень. Визначити більше чи менше від наведеного факту є істинні статистичні відомості і написати правильну відповідь.
«Українські свята»
Завдання. Поставити дату біля назви українських свят.
День захисника України –
Різдво –
День Конституції України-
Старий Новий рік-
День Незалежності України-
День Святого Миколая-
День Знань-
День народження Тараса Шевченка-
День рідної мови-
Учитель: Дякую, діти, за чудову роботу! Я вірю, що ви ростете справжніми патріотами нашої Батьківщини і обов‟язково прославите її своїми добрими справами. А чи знаєте ви, скільки в Україні міст, сіл, селищ? Пропоную вам гру «Міста». Назвати місто за картинкою.
Учитель: Ви, діти, щасливі, що народилися і живете на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – Україні. Уявіть, що до нас завітала іноземна делегація і хоче краще пізнати про життя нашої держави. Ви маєте створити міні-проєкт про Україну.
ІV. Підсумок уроку
Хай ваші слова стануть символом нашої майбутньої України – соборної, заможної, мирної та рідної всім нам.
Заключна бесіда.
Любі діти! Кожен із нас творить своє майбутнє та майбутнє нашої країни.
Хоча ви ще навчаєтесь в школі, проте вже будуєте наше спільне майбуття.
Мені дуже хотілося сьогодні запалити у ваших серцях вогник гордості за те, що ви – українці. Нехай ваші гарні майбутні справи возвеличать нашу сонячну державу. Будьте горді, чесні, любіть свій рідний край, бо він - найкращий.