Розробка заняття "Ранкові зустрічі" на тему "Батьківщина" складалася за вимогами нової української школи. ці матеріали будуть корисними всім педагогам, що викладатимуть у першому класі.
Криворізької районна державна адміністрація
Районний науково-методичний кабінет
Тема:
«Країна,
де ми живемо»
учитель початкових класів,
КНЗ «Гейківська загальноосвітня
школа І – ІІІ ступенів»
Бойко Олена Вікторівна
2018 рік
Ранкова зустріч «Країна, де ми живемо»
Тема тижня : Я і моя Батьківщина
Показники компетенції дітей: З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й
доречно реагує на усну інформацію в діалозі;
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь
про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )
Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на
Запитання;
Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого
висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя або )
або побаченого (про спостереження за чимось /кимось), уживає ввічливі слова;
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня),
лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Звучить музика, діти збираються у ранкове коло.
Вітання
Вчитель: День чудовий, золотий,
Ясний ранок голубий,
Пісеньку співає вітер,
Як же дітям не радіти?
Клас, сьогодні наші вітання звучатимуть так: говоримо вітання сусіду і тому, що ви зустріли по дорозі до школи. Добрий день, Богданку і сонечку!
Богдан: Добрий день. Добрий день Оленко і павутинко.
Оленка: Добрий день. Добрий день Стасику і осінній жовтий листочок.
Стасик: Добрий день. Добрий день Максимку і хмаринка.
Максимко: Добрий день. Добрий день Катрусю і камінчик під ногами….
( Вітання проходять так до завершення кола)
Обмін інформацією
Вчитель: Клас, будь ласка, послухайте вірша.
Де зелені хмари яворів
Заступили неба синій став,
На стежині сонце я зустрів,
Привітав його і запитав:
— Всі народи бачиш ти з висот,
Всі долини і гірські шпилі.
Де ж найбільший на землі народ?
Де ж найкраще місце на землі?
Сонце усміхнулося здаля:
— Правда, все я бачу з висоти.
Всі народи рівні. А земля
Там найкраща, де вродився ти!
Вчитель: Клас, правда, сонечко зі своєї висоти бачить все, всіх, і знає, хто де живе, де ваше найкраще місце на землі. Давайте, мов хмаринки, політаємо і, передаючи одне одному сонечка, розкажемо, хто де живе.
(Хаотичний рух, поєднання в пари на міні-бесіду для обміну інформацією, робота у змінних парах)
Вчитель: Сонечко мені підказало, що я живу у селі Гейківка на вулиці Степова, 41, а ти, Юрчику? ( Передає малюнок свого сонечка)
Юрчик: Сонечко мені підказало, що я живу на вулиці біля магазину. (Передає сусідці малюнок свого сонечка).
Оленка: Сонечко мені підказало, що моя хата біля річки.( Передає сусідові своє сонечко.) А ти, Стасику?
Стасик: Сонечко мені підказало, що моя хата у кінці вулиці, біля поля.(Передає Оленці своє сонечко)…
Вчитель: Що ж таке Батьківщина? А що таке мала батьківщина? Хочете дізнатися? Сьогодні ми обов’язково про це поговоримо.
А зараз давайте об`єднаємося в групи для подальшої роботи. Ось кошик із дарами осені. Виберіть собі щось звідти одне. У кого калинка? Об`єднуйтесь. У кого грибочок? Ідіть до купки. У кого листочок кленовий? Ходіть сюди разом. Розміщуйтесь гарненько.
Групове заняття
Вчитель: Наше наступне завдання: розглянути на столах у себе фото, ілюстрації, картинки і сказати одне одному: «Батьківщина – це…» (Прийом «Незакінчене речення»)
Можливі відповіді в групі: «Батьківщина – це люди, що живуть поряд із тобою.»
«Батьківщина – це ліси, поля, річки, дороги»
«Батьківщина – це рідна хата»
«Батьківщина – це прапор і тризуб»
«Батьківщина – це рідний двір і вулиця»
«Батьківщина – це мої батьки і друзі».
Вчитель: Отже, спільна наша Батьківщина – це Україна.
Наступне завдання: складання міні-лепбука «Моя Україна»
Вчитель: Клас, у вас на столах у спеціальних коробочках заготовки для роботи з аплікацією. Виберіть і наклейте на аркуш елементи, які стосуються нашої Батьківщини. Посередині спишіть слово «Україна», яке розміщене ось тут (в тематичній зоні ).
( У коробках можуть лежати великі вирізки квітів, прапора, герба, гімну, калини, барвінка силует карти України, фото краєвидів і т.п.)
Вчитель: Поки ви працюєте, пропоную послухати гарну пісню про Батьківщину
https://www.youtube.com/watch?v=VouDm1IiZPE
Презентація результатів групової роботи « Моя Батьківщина – Україна, у ній…»
Щоденні новини
Вчитель: Клас, давайте поглянемо на наш календар. Олеже, допоможи мені розповісти про сьогоднішній день.
Олег: Пора року – Осінь, місяць – жовтень, день тижня – понеділок, погода за вікном – прохолодна, з ясним сонечком.
Вчитель: Дякую. Чи хоче хтось додати новину?
Сьогодні ми з вами будемо далі говорити про Батьківщину, навчимося , як її шанувати, відкриємо нове для себе. А зараз – час перерви. Дякую за роботу. Відпочиваймо!
1