Перший урок у першому класі НУШ
Тема.
Діти об'єднують Україну.
Мета. Формулювати уявлення учнів про школу як Країну знань, розвивати віру у свої здібності, створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, виховувати дружні стосунки інтерес; розвивати кругозір учнів про рідну Україну, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, розвивати почуття патріотизму.
Обладнання. Презентація про Державний Герб, Прапор, Гімн України, а також народні символи України; презентація «Легенда про дівчину»; різнокольорові повітряні кульки з іменами, квіточками, медалі.
Девіз уроку:
Усі ми – це наша родина, це наша сім’я, це наша Україна.
Хід уроку
І. Організація дітей до уроку
1)Діти беруть квіточки і сідають по групах.
2)Звучить пісня «Перший раз у перший клас» («Пісня першокласника» Слова та музика: Наталія Май.)
3)Подивіться, які в нас гарні діти: чепурненькі, веселі, жваві, непосидючі, розумні. А батьки? Я впевнена: кращих батьків просто не існує. Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі.
–Дозвольте привітати всіх нас з початком навчального року! Діти, бажаю вам у цьому навчальному році зустріти добрих і надійних друзів та навчитися здобувати знання. Батькам та рідним бажаю здоров’я, а також невичерпної енергії, терпіння, розуміння, мудрості.
II.Мотивація навчальної діяльності.Повідомлення теми уроку.Знайомство.
1.)Сьогодні свято завітало в школу
Бо перше вересня,і пролунав дзвінок.
Змужнілі,сонцем зла скані улітку
Ми розпочнем найперший наш урок.
2.)Представлення у ігровій формі.
–Завдяки нашій школі ви щодня дізнаватиметеся багато цікавого й нового.Тут ви зустрінете багато друзів,отримаєте відповіді на різні запитання.Подивіться довкола,як багато дітей у класі.Можливо,ви ще не всі одне одного знаєте.А спілкуватися з людиною,якщо ти не знаєш її імені,дуже важко.Ми разом навчатимемося,тому нам потрібно знати всіх дітей у класі.Отже,познайомимося.
–Я –ващ учитель.Мене звати Тетяна Володимирівна.Я буду поряд з вами 4 роки подорожувати Країною Знань.
Коли я скажу: «Три-чотири!»–кожен вигукне своє ім’я.(Діти вигукують імена.)
–Ой-ой-ой!Ніби голосно кричали,а я жодного імені не розчула.
–А ви ?
Нумо спробуємо інакше.Якщо не вийшло голосно,скажемо свої імена пошепки.(Діти шепочуть.)
–Знову щось не те…Ніхто не кричав,а всеодно нічого незрозуміло.
–А ви багато імен почули?
–Теж ,ні?
Напевно ,справа в тому,що всі говорять водночас.Разом добре працювати,весело гратися,співати пісень,а ось відповідати –не можна.Коли відразу всі говорять,то нічого незрозуміло.
Отже,домовимося з вами,що ми будемо говорити по черзі.
Отже,спробуймо називати свої імена по черзі,а всі інші будуть гарними слухачами.Якщо ми навчимося один одного слухати,усім нам стане тепло і затишно.
–У мене в руках– повітряні кульки з вашими іменами(кульки на паличці різнокольорові на яких написані імена дітей).Кожен із вас,почувши своє ім’я,виходить на середину кола,щоб відрекомендуватися.Н-д:Я,Софія.Я хочу ходити до школи,щоб…(так діти утворюють коло).
РУХАНКА З КУЛЬКАМИ.
–Дівчатка,підніміть кульки!
–Хлопчики,підніміть кульки!
–Підніміть кульки ті,хто сьогодні вмивався!
–Підніміть ті,кому подобається сьогоднішня погода!
–Підніміть кульки всі ті,хто полюбляє цукерки!
–Підніміть кульки всі ті,хто хоче навчатися в школі!
–Підніміть кульки ті,хто любить слухати й співати пісні!
–А зараз підніміть кульки ті,хто вважає,що з сьогоднішнього дня ми будемо однією родиною,одним колективом.
3.)Увага!Увага!Всім чути довкола?
Вас вітають учні НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ!
1.З дитсадком ми розпрощались.
В нас канікули були.
А сьогодні ми зібрались
І у перший клас прийшли.
2.Дуже довго я збирався,
Форму міряв сім разів.
Одягався,роздягався,
Гарним бути так хотів.
3.Я весела,чепурна,
в мене форма є шкільна!
«Першокласниця гарненька!»-
проказала тихо ненька.
З нею згодна вся сім’я:
вже тепер доросла я!
4.Ще вчора був я просто хлопчиком,
Машинками удома грав.
Сьогодні вже здійснилась мрія-
Школяриком віднині став!
5.Купували мама й тато
Мені зошитів багато.
Щоб дочка не лінувалась
Добре вчитись намагалась.
Ще дала бабуся ручку
І сказала: «Вчись ,онучко!»
6.Я вчитимусь добре,бо маю мету.
Я знаю,ким стану,коли підросту.
Я мрії своєї не зраджу ніколи.
Тож знайте:я-буду директором школи.
7.Скажіть мені,у вашій школі
Уроки моди також є?
Бо я моделлю хочу стати,
Щоб знали в світі всі мене!
8.Це все жарти–не сприймайте,
Радо в школі нас вітайте.
Ми вже діти не малі,
Ми сьогодні–школярі.
4.)Гра «Ти –школяр».
–А тепер я хочу перевірити,чи справді ви стали школярами.
Ну,і щоб не гаять час,запитати хочу вас.
А ви хором промовляйте, «так»чи «ні»відповідайте.
Чи веселі йшли до школи?(Так)
Лінь –дрімоту побороли?(Так)
Чи готові ви дружити,в колективі дружно жити?(Так)
Чи може хочеться поспати?(Ні)
То ви прийшли сюди навчатись?(Так)
А ,може,тільки в ігри грати?(Ні)
Скажіть,портфелі ви придбали?(Так)
Ой,які ж ви молодці!До школи вже готові всі.
Усі уважні та кмітливі,то ж будьте ви завжди такими.!
5.)А зараз продовжуємо слухати наших молодих поетів.
9.Треба добре дітям знати,
В школі вчать дітей читати,
І писати будуть вчити,
На екскурсії водити.
10.Будуть вчити рахувати,
Танцювати і співати.
Ще навчать,як в світі жити,
З усіма дітьми дружити.
11.Вчать у школі працювати,
Труднощі перемагати.
Ми прийшли знання здобути,
Хочем грамотними бути.
12.Бо знання нам необхідні,
Дуже-дуже нам потрібні.
Ну,а книжка нас навчить,
Як на світі треба жить.
13.Будуть у школі парти й букварі,
Будуть в нас перерви і уроки,
Але найбільше вчителі
Із нами матимуть мороки.
14.Не хвилюйтесь мами й тата,
Будем знати ми багато.
Вас тепер не підведем,
В школу з радістю підем.
15.Обіцяєм не лінитись,
Тільки на відмінно вчитись.
Рано з сонечком вставати,
Щоб у школу не проспати.
III.Сприйняття та осмислення знань.
1.)–Кожна людина має свою сім’ю і свою родину.Це її маленька Батьківщина.Якщо скласти усі ці маленькі Батьківщини,то вийде одна велика Батьківщина–родина.Наш дім,наша школа,наше чудове селище,вулиця до школи –то наша Батьківщина.
-А яку назву має наше селище ,в якому ми живемо?
-Діти,як називається наша Батьківщина,країна?
-А хто ви тоді?
Батьківщина –це земля не лише ваших батьків,а й дідусів,бабусь,прадіду сів.
Україна–це і той край,де ви живете і зростаєте.
Сьогодні на уроці ми ще раз переконаємося,яка чудова та багата наша Батьківщина.
Державні символи України
Кожна країна,в якій живуть люди,має свої візитні картки.Вони неповторні,по них впізнають країну.Це-символи.Є вони і в нашої країни.
2.)Перегляд відео «Державні і народні символи України».
Діти розглядають прапор України,герб,слухають Державний гімн.
Коментую відео.
Біла невисока під солом’яним дахом українська хатина в якій жили прадіди.Біля хати росли мальви,тому що вони символ любові до рідної землі.За віруванням українців пшеницю людям послав Бог,щоб вони не голодували.Соняшник–символ сонця,як соняшник повертає за сонцем свою голову,так і людина думкою,словом і ділом звернена до своєї Батьківщини. Глибока криниця знаходиться біля кожної хати.Говорять; «Де вода,там і верба».Вона своїми коренями скріплює береги,очищає воду.Калину завжди садять поруч криниці.Символом туги за рідним краєм є журавель.Найдосконаліший співочий талант пташиного світу-соловей.Частиною українського національного костюма є віночок.Вишиванка-символ здоров’я і краси.Стародавнім оберегом дому є вишитий рушник.Найбільшою святістю для нас є хліб.Майже біля кожної хати ростуть чорнобривці.Символом вічності буття і життєвої сили і провісником весни є барвінок.
3.)Загадки про ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ УКРАЇНИ.
Послухайте і відгадайте загадки.
1.Синє небо,жовте жито-
Цю святиню знають діти.(Прапор)
2.Символ нашої держави-це тризуб жовто-яскравий.(Герб)
Так,ще один символ-герб-Тризуб,його можна побачити на різних документах,печатках,на грошових купюрах.
3.По радіо звучить щоденно патріотична пісня,що возвеличує Вкраїну і прославляє навічно.(Гімн)
Гімн–урочиста пісня.Державний Гімн України звучит на всіх державних святах,демонстраціях,парадах.Почувши звуки гімну,всі люди встають і шанобливо ,мовчки,з гордо піднятою головою,приклавши руку до серця слухають і підспівують пісню.
4.)Робота в групах.
Складання «Народних символів України».
5.)А зараз послухаємо вірші про Батьківщину.
16.У всьому світі-кожен знає-
Батьківщина лиш одна є.
І в нас вона одна-єдина.
Це наша славна Україна.
17.Вишита колоссям і калиною,
Вигойдана співом солов’я,
Звешся веселково Україною,
Нене зачарована моя.
18.Струмок серед гаю,як стрічечка.
На квітці метелик,мов свічечка.
Хвилюють,малюють,квітують поля-
Добридень тобі,Україно моя!
19.Красивий,щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби,шануй,оберігай
Усе,що зветься Україна!
20.На землі великій є одна країна:
Гарна й непотворна,мила Україна.
І живуть тут люди добрі,працьовиті,
І скажу,до речі,ще й талановиті.
21.Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші складають.
Щоб жила й раділа кожная родина,
Щоб була щаслива наша Батьківщина.
22.Ми усі-одна сім’я,
Неповторні-ти і я!
Будемо усі дружити,
В злагоді і мирі жити.
6.)Фізкультхвилинка «Перлина Україна».
7.)Перегляд відео «Легенда про Дівчину-Україну».
8.)Пісня про Україну.
Виконує мама учня.
IV.Підсумок уроку
-Дітки,любіть свою Батьківщину-Україну.Вона вас зростила.Шануйте наші державні символи ,бо вони є ознакою нашої держави.
Ви всі-діти України
Йдете в Нову школу.
Радо приймете всі зміни
Буде все у вас чудово!
І від сьогодні ви отримуєте статус «Першокласник»і «Першокласниця»,і нагороджуєтеся медалями.(Вручаю медалі.)
Вправа «Єдність».
-Настав час закінчувати наш урок.Давайте станемо в коло,дружно візьмемося за руки і повторюйте слова за мною:
У нас немаєТИ.
У нас немає Я.
Ми –єдиний клас.
Ми-одна сім’я.
-Діти,для кожного з вас я приготувала невеличкий подарунок,смачний і солодкий,але незвичайний,бо на кожному сердечку написано побажання.(Роздаю печиво з побажаннями).
1 вересня-день народження нашого 1-В класу.У школі з’явився новий клас–нова шкільна родина.
-Давайте всі разом скажемо: «З днем народження,наш клас!»
Вчитель:Першокласники,мої любі діти!
Ви прийшли нині в перший клас.
Вчитись будете і радіти,
І рости кожен день і час.
Школа двері для вас відчинила
І запрошує вчитись вас.
Бо знання-це велика сила!
Тож навчайтеся!В добрий час!