Веселкова Україна
Інтегрований урок 3 – В клас 2018-2019 рік
Мета:
-
поглибити знання учнів про Україну як європейську державу, про красу і неповторність рідного краю;
-
розвивати у дітей уяву, мовлення, цікавість до навчання;
-
формувати вміння працювати в команді;
-
виховувати патріотичні почуття, дружні стосунки.
Обладнання: 7 конвертів із завданнями, державні символи України, контури карти України на дошці, презентація до уроку, прапори держав – сусідів України.
Хід уроку
І. Привітання
Учні стоять у колі. Дружно повторюють після кожного привітання «Добрий день».
- Добрий день, веселі!
- Добрий день, успішні!
- Добрий день, здорові!
- Добрий день, щасливі!
- Добрий день, мої любі третьокласники!
- Які ви у мене гарні, святкові! Бачу, що подорослішали, набралися сил і готові відправитися у нелегку подорож Країною знань. Вітаю вас з початком нового навчального року!( Аплодисменти)
- Так як ми давно не бачились, пропоную веселе привітання.
- Обніміть сусіда справа.
- Потисніть руку сусіду зліва.
- Дівчатка, пошліть повітряні поцілунки хлопчикам, а хлопчики дівчаткам.
- Віддайте частинку свого сердечка друзям.
- Молодці! ( аплодисменти).
- Дуже цікаво дізнатися чим ви займалися влітку.
Дружно повторюйте мої рухи, якщо це стосується саме вас.
-
Хто ніжився під теплими промінчиками сонця на березі моря ? (плескаємо у долоні над головою)
-
Хто ласував смачними фруктами? ( плескаємо по колінах)
-
Хто гостював у бабусі з дідусем? ( махаємо правою рукою)
-
Хто цілими днями не розлучався з телевізором і комп’ютером?
( тупочемо ногами)
-
Хто весело проводив час з друзями? ( пострибали кругом себе?)
-
Хто ганяв на роликах, скейті чи велосипеді по проїжджій частині?
( сваримо пальцем)
-
Хто влітку святкував день народження? ( вийти у центр кола)
Гоголенко, Данилова, Кліменко, Мішок, Пілішенко, Шаркевич
-
Розкажіть коли і скільки років вам виповнилося? ( вітання та вручення подарунків)
-
Сьогодні день народження святкує Скуйбіда Софія, їй виповнилося 8 років. ( співаємо пісню, вручаємо подарунок)
ІІ. Повідомлення теми уроку. Об’єднання у групи.
-
Влітку святкували день народження не тільки учні нашого класу, а й наша країна. Згадайте коли День незалежності України? А ще які державні свята відбулися влітку? (слайд )
-
Сьогоднішній урок ми присвятимо нашій рідній країні. Для цього об’єднаємось у 7 команд, виконаємо 7 завдань та зробимо карту України різнобарвною.
-
Перша команда «Яскраві сонечка», друга «Промінчики» третя «Бджілки», четверта «Коники-стрибунці», п’ята «Барвінчата», шоста «Метелики», сьома «Фіалчата» .
-
Хто вже здогадався у які кольори ми розфарбуємо карту України та чому саме у 7 команд ми об’єдналися ?
-
Ваші думки правильні. Наш урок називається «Веселкова Україна»
-
Що ви знаєте про веселку? ( Перегляд відеоролика ). (слайд )
ІІІ. Робота у групах. Виконання завдань.
-
Червоний конверт (на дошку кріпиться червона частина України)
Яка наша ненька-Україна? Доберіть 7прикметників , які починаються на таку ж букву, що і кольори райдуги.
(Чарівна, омріяна, життєдайна, зоряна, багата, співуча, фантастична і т.д.)
-
Вікторина ( кріпимо оранжеву частину)
Наступне завдання, вікторина, покаже як багато ви знаєте про свою Вітчизну.
-
Столиця України, великі міста.
-
Які ріки протікають в Україні?
-
Основні кольори нашого прапора, що вони символізують.
-
Назвіть державні символи України.
-
Рослини – символи України.
-
Які моря є в Україні?
-
Які гори є в Україні?
-
Жовтий конверт ( кріпимо жовту частину)
-
Коли ми подивимось на модель нашої планети – глобус, то побачимо там багато материків. Один із них – Євразія. Він має 2 частини Європу і Азію. Європа – частина світу, що займає більшу частину материка Євразія. Населення — близько 730 млн осіб. (слайд )
На території Європи розташовані 48 незалежних держав
Найбільшою за площею країною Європи, що повністю перебуває в її межах, є Україна.
Межує із 7 країнами: Білорусією, Росією, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, Молдовою. (слайд )
( на дошці кріпимо прапори країн-сусідів)
-
Розділити слова з конверта у 2 колонки.
-
Що об’єднує слова першої групи? (держави – сусіди України)
-
Що об’єднує слова другої групи? ( міста – столиці держав)
-
Поєднайте назви країн і їх столиці.
-
Зелений конверт ( кріпимо зелену частину)
-
Україна – чарівна країна. Як існує 7 чудес світу, так і у нас визначено 7 чудес – 7 історико - архітектурних пам’яток України. (відеоролик) (слайд )
-
Розташуйте назви 7 чудес України в алфавітному порядку. (слайд )
-
Ребуси (кріпимо блакитну частину)
-
7 кольорів веселки, 7 чудес світу. А ще які цікаві факти ви знаєте про це число?
-
Число 7 вважається самим щасливим числом.
-
Існує 7 днів у тижні, 7 смертних гріхів і сім чеснот, 7 континентів, 7 кольорів веселки, 7 музичних нот.
-
У Європі є повір’я, згідно з яким сьомий син 7-го сина володіє магічною силою.
-
Також число 7 найчастіше є улюбленим числом людей у всьому світі.
-
Пропоную вам розгадати ребуси з цифрою 7.
-
Прислів’я ( кріпимо синю частину)
- А ще число 7 часто зустрічається у прислів’ях .
- У конвертах початок прислів’я , закінчіть його.
Сім разів одмір, а…(один одріж)
Семеро одного … ( не чекають)
Один оре, а семеро … (руками махають)
-
А ще про людину, яка легко змінює свої рішення говорять, що у неї 7 п’ятниць на тиждень.
-
Фінальне завдання (кріпимо фіолетову частину)
-
На дошці вже готова веселкова Україна. Ваша черга творити.
-
Розфарбуйте карту України у кольори своєї команди. Прикрасьте аплікацією. Спочатку колективно обговоріть дизайн, розподіліть хто буде фарбувати, хто вирізати і до роботи.
( Розміщуємо роботи команд навколо теми уроку)
ІV. Рефлексія
-
Діти, ви гарно попрацювали, розумники! Маю надію, що протягом року ви будете такими ж уважними, кмітливими, активними учнями.
-
На згадку про наш перший урок для вас побажання:
«Сім кольорів добра й надії нехай здійснять всі ваші мрій»
( кріпимо на щоденники)