Проект " Зимові олімпійські види спорту"

Про матеріал
Розширити знання дітей про зимовий олімпійський рух; розвивати зв’язне мовлення учнів, активізувати словниковий запас ; розвивати пізнавальну активність дітей, спостережливість, критичне мислення, вміння робити висновки; виховувати взаємоповагу, почуття патріотизму, повагу до спорту, стимулювати бажання займатися зимовими видами спорту, брати участь у спортивних змаганнях; популяризувати зимові спортивні ігри виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я, інформаційну культуру ; ознайомити з результатами проектної діяльності батьків та учнів інших класів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: відповідно до теми ; працювати в групах, колективно; розширити знання дітей про зимовий  олімпійський рух; розвивати зв’язне мовлення   

учнів, активізувати словниковий запас ; розвивати пізнавальну активність дітей,

спостережливість, критичне мислення, вміння робити висновки; виховувати взаємоповагу, почуття патріотизму, повагу до спорту, стимулювати бажання займатися зимовими видами спорту, брати участь  у спортивних змаганнях; популяризувати зимові спортивні ігри  виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я, інформаційну культуру ; ознайомити з результатами проектної діяльності батьків та учнів інших класів.

ТИП ПРОЕКТУ:

   . за предметною галуззю – між предметний

   . за тривалістю – середньо тривалий ;

   . за характером контактів – учитель, учні, їхні родини,

     друзі ;

   . за основним вилом діяльності – дослідницько –

      пошуково – інформаційний ;

   . за формою проведення – самостійна дослідницько –

     пошукова робота учнів із подальшою презентацією

     здобутої інформації за матеріалами проекту.

   . за кількістю учасників – груповий.

 

ОЧІКУВАЛЬНІ РЕЗУЛЬТАТИ : зацікавлення учнів проектною діяльністю; практичне застосування дітьми набутих знань ;підвищення контактів між дітьми; створення ситуації успіху для кожної дитини.

 

ОБГРУНТУВАННЯ  ДОЦІЛЬНОСТІ ПРОЕКТУ: допомогти дітям у сприйнятті зимових олімпійських ігор , що пройшли  у Ванкувері ; ознайомити їх з історією виникнення олімпійського руху, зі столицями олімпійських ігор, з різноманітними видами зимових змагань; з українськими призерами олімпіад ; продемонструвати,що зимові олімпійські ігри – одна з визначних подій у світі спорту, яка пропагує здоровий спосіб життя; довести доцільність формування у дітей позитивного, активного  ставлення до фізичної культури та спорту; учити самостійно здобувати знання та ділитись ними з оточенням.

 

 

 

 

ФОРМА ЗАХИСТУ: інтегрований урок з основ здоров’я, образотворчого мистецтва, історії, географії, риторики     «Зимовий олімпійські ігри».

 

КІНЦЕВИЙ РЕЗУЛЬТАТ: створення альбому ілюстрацій та інформації про види зимових олімпійських змагань; презентація виставки емблем зимових олімпійських ігор;виготовлення та демонстрація політичної карти світу з позначенням столиць зимових олімпійських ігор; оформлення галереї фотопортретів з біографіями українських призерів зимових олімпійських ігор;

 

 

ХІД ПРОЕКТУ

 

I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, ЗАВДАНЬ ПРОЕКТУ

     . Визначити тему і мету проекту.

     . Пригадати з учнями назви зимових видів спорту.

     . Провести тестування :

     1. Хто з вас, діти, взимку катається на санчатах, лижах, ковзанах, грає в хокей ?
     2. Чи знаєте ви, яка визначна спортивна  подія відбувається зимою?
3. Де і коли народилися олімпійські ігри?
4. Які бувають олімпійські ігри ?
5. В яких країнах та містах вони проводилися?
6. Яких українських олімпійців ви знаєте?

 

II. ЕТАПИ ПЛАНУВАННЯ.

 

 Уточнюється тема проекту. Головна мета визначається як розширення знань учнів про зимові олімпійські ігри  та популяризація серед дітей зимових  спортивних ігор, розвиток навичок колективної, групової та самостійної роботи.

   На цьому етапі учні об’єднуються в групи та розподіляють обов’язки й завдання. Учитель коригує запропоновані ідеї, висуває пропозиції щодо їх реалізації.

  1. ша група – історичний напрям : ознайомлення з історією виникнення олімпійського руху, різних видів зимових змагань.
  2. га група – географічний напрям :  ознайомлення з   

     географічним матеріалом про держави та столиці  

     зимових олімпійських ігор, позначення та показ їх на

      політичній карті світу.

  1.  тя група – основоздоровчий напрям : ознайомлення з енциклопедичним матеріалом про сучасні зимові види спортивних змагань, про користь занять спортом для здоровя людини, ставлення

 

  1. людей до олімпіади ; добирання матеріалу про українських олімпійських призерів минулих зимових олімпіад.. 
  2. та група – образотворчий напрям :виготовлення емблем зимових олімпійських ігор різних років ; оформлення виставки малюнків – зображень видів зимових спортивних змагань та фотопортретів олімпійців.
  3.  та група – риторичний напрям  : складання і вручення гостям листів – запрошень на презентацію проекту.

Усі групи – захист проекту « Зимовий олімпійський рух» із запрошенням батьків

 

 

III. ІНФОРМАЦІЙНО – ОПЕРАЦІЙНИЙ ЕТАП.

 

Учні збирають відео- та документальні матеріали, працюють разом із дорослими з відео - , аудіо джерелами, використовують компютер

( Інтернет) ; ознайомлюються з енциклопедичним матеріалом; опрацьовують історичну, географічну наукову літературу;  здійснюють художнє оформлення матеріалу,за допомогою друзів, батьків; за необхідності радяться з учителем, який спостерігає та опосередковано керує їхньою діяльністю.

 

IV. РЕФЛЕКСИВНО – ОЦІННИЙ ЕТАП.

 

 Захист проекту « Зимовий олімпійський рух» здійснюється у вигляді інтегрованого уроку.

 На уроці – захисті :

 

1 –ша  група ознайомлює присутніх з історією олімпійського руху та різних видів спортивних змагань.

 

2 –га група ознайомлює присутніх із сучасними видами зимових олімпійських змагань і з біографіями українських призерів минулих зимових олімпійських олімпіад.

 

3 тя група надає   інформацію про держави й столиці зимових олімпіад.

 

4 – та група демонструє виставку малюнків – зображень різноманітних зимових спортивних змагань та емблем олімпійських ігор.

 

5 та група складає і розсилає листи запрошення  на презентацію проекту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зінтегровано зміст навчальних предметів :

« Основи здоровя», « Історії», « Географії», 

« Образотворчого мистецтва», « Риторика».

 

МЕТА : розширити і збагатити знання та уявлення дітей про зимові види  

               спорту, про олімпійські ігри, формувати в учнів здатність

               передавати друзям уміння застосовувати нові знання. Розвивати

               мислення , творчу уяву, ознайомити учнів ,батьків із результатами

               проектної діяльності.

ТИП урокукомбінований .

ОБЛАДНАННЯ: телевізор, відеомагнітофон, D VD, диски з відеоматеріалами, плакати з девізом олімпійських ігор :

« Швидше, вище, сильніше!».

 

ХІД УРОКУ

 

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

 - Добрий день,дорогі діти та шановні гості. Давайте прочитаємо, під яким девізом ми сьогодні будемо працювати. Це незвичний, він є гаслом спортивних змагань світового значення  і закликає всіх нас бути активними, рухливими. А ви знаєте, що активний рух сприяє зміцненню здоровя людини, створює умови для ведення здорового способу життя. Тож « Швидше, вище, сильніше!»

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

( Біля дошки – ковзани, сани, лижі, м’ячі, скакалки тощо.)

  • Діти, яка зараз пора року? Чи можна взимку сидіти вдома, вести малорухливий спосіб життя? За допомогою якого спортивного знаряддя можна активно рухатися, відпочивати, розважатися взимку? Чи вмієте ви ним користуватися? Які зимові розваги, види змагань пов’язані із цим знаряддям? А чи знаєте ви, яка видатна  світова подія відбувається взимку через кожні чотири роки?
  • Мені приємно, діти, що ви так активно відповідаєте! Молодці!

III. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ.

  • Ви бачите зображення символу олімпійських ігор – п’ять кілець, скріплених між собою, які символізують об’єднання п’яти частин світу в олімпійському русі. Кольори кілець символічні: у верхньому ряду – блакитний – це Європа, чорний – це Африка, червоний – Америка, в нижньому ряду – жовтий – Азія, зелений – Австралія. Тож почнемо нашу роботу. Доторкнемося до першого кільця олімпійської емблеми і поринемо у давні часи .

ВИСТУП ПЕРШОЇ ГРУПИ – ІСТОРИКІВ.

( на дошці прикріплені зображення архітектурних споруд і статуй Давньої Греції; під музику грецького танцю «Сіртакі» заходять учні в туніках, що виконують ролі стародавніх греків.)

 

 

 

1-й учень – грек . Добрий день, шановні гості! Ви потрапили в давні часи, до нашої  прекрасної країни, Греції, не випадково. Саме тут, у місті Олімпія на півострові Пелопоннесі, почалася історія олімпійських ігор, звідси ігри отримали свою назву. Олімпійські ігри, за легендою, заснув  знаменитий герой Геракл. Ігри проводилися на честь Зевса Олімпійського – верховного бога давніх греків, храм якого був  тут же, в Олімпії . У храмі стояла статуя Зевса, вирізьблена із золота і слонової кістки. Ця статуя вважалася одним із семи чудес світу.

2 –й учень - грек. Перші ігри відбувалися уVIII столітті до н. е. і з того часу проводилися регулярно впродовж тисячі років. Під час проведення ігор по всій Греції оголошувався мир. З усіх кінців в Олімпію збиралися посланці грецьких міст – спортсмени і вболівальники. Зїджалися  також оратори і поети, щоб прочитати свої твори перед глядачами. Усі вони відчували себе єдиним народом – еллінами.

 В олімпійських іграх могли брати участь усі вільні громадяни Греції. Проте спортсмен повинен був кілька років готуватися до змагань, тому селяни і ремісники не брали участі в іграх, оскільки у них не було часу для тренувань. Жінок на олімпійські ігри не допускали.

3 – й учень – грек. На стадіоні в Олімпії сильні атлети змагалися в бігу, стрибках, боротьбі, метанні диска, списа. Дуже небезпечними були гонки на колісницях, які проводилися на іподромі. Візникові треба було дванадцять разів обїхати арену на колісниці, запряженою четвіркою коней. Часом траплялося, що колісниця розбивалася, а вершник гинув.

4 –й учень грек.  Спортивні змагання проводилися кожні чотири роки і тривали пять днів. По завершенні ігор переможців увінчували лавровим вінком і встановлювали на їх честь статуї.

 Греки вели відлік часу за олімпіадами, починаючи від I Олімпійських  ігор, що відбулися у 776 році до н. е.

 Пізніше, у IV столітті н. е. на вимогу християн ігри були заборонені, а стадіон і всі спортивні споруди зруйновані, але  на цьому історія олімпіад не закінчилася. Традицію проведення олімпійських ігор відновили в 1896 році. З тих пір вони стали всесвітніми і проходять один раз на чотири роки в різних країнах світу по черзі.

Вчитель . – Тож, діти, ми можемо зробити висновок, що олімпійський рух сприяв встановленню миру під час війн. Давні люди зрозуміли, що перемогу можна здобути мирним шляхом – на спортивних майданчиках, а не кровопролиттям на полі бою. Олімпійський рух – провідник миру!

 Дякуємо вам шановні греки, за подорож в історію олімпійського руху. А ми доторкнемося до другого кільця олімпійської емблеми і зустрінемося з другою групою дослідників – географами, які ознайомлять нас із країнами та містами – столицями зимових олімпійських ігор.

ВИСТУП ДРУГОЇ ГРУПИ – ГЕОГРАФІВ.

( На дошці прикріплено політичну карту світу з позначеними на ній столицями олімпійських ігор та їх список. Учні виходять у національних костюмах країн, де проводилися ігри, під музичний супровід розповідають та показують на карті місця проведення олімпіад.)

 

 

1 – й учень – француз . Минули десятиліття. З часу відновлення олімпійської традиції у 1896 році відбулося двадцять зимових олімпійських ігор.  Остання

XXI  зимова Олімпіада пройшла у лютому 2010 року в канадському місті Ванкувері.

I зимові Олімпійські ігри відбулися у 1924 році у місті Шамоні ( Франція).

 Після цього Франція ще двічі зустрічала олімпіади : 1968 року в місті Греноблі та 1992 року – в Альбервілі.

2 – й учень – американець. Найбільшу кількість ( чотири рази) зимових олімпіад було проведено у Сполучених Штатах Америки: в 1932 році та в 1980 році в місті Лейк – Плесіді, у 1960 – у Скво – Веллі та у 2002 – у Солт – Сіті.

3 –й учень – японець. Японія двічі проводила зимові олімпійські ігри: у 1972 році – в місті Саппоро та у 1998 році – у Нагано.

4 –й учень італієць. Двічі проводили зимові олімпійські ігри і у таких країнах: Швейцарії – в 1928 та 1948 роках, Норвегії – у 1952 та 1994 роках, Італії – у 1956 та 2006, Австрії – у 1964 та 1976 роках, в Канаді – у 1988 та у 2010 році. Наступна зимова Олімпіада пройде в Росії у місті Сочі у 2014 році.

5 - й – учень. Шановні гості, нашим виступом ми вам показали, що, зародившись у невеличкому грецькому містечку, олімпійський рух набув світового масштабу і величезної популярності. Олімпійський вогонь поширився на весь світ. Це свідчить про те, що здоровий спосіб життя, фізичну культуру та спорт цінують, поважають, розвивають народи всього світу.

Вчитель.  – Дякуємо групі географів за цінну інформацію та цікаву подорож. А ми доторкнемось до третього кільця олімпійської емблеми і зустрінемося з учнями третьої групи, яка працювала над створенням альбому ілюстрацій з інформацією про сучасні види олімпійських змагань.

ВИСТУП ТРЕТЬОЇ ГРУПИ – З ОСНОВ ЗДОРОВЯ.

( Під спортивний марш виходять учні, вдягнені у спортивний одяг.)

1 й учень. Для кожної країни світу та її народу велика честь – примати на своїй землі визначну світову подію – зимові олімпійські ігри. Відкривається ця подія урочисто. Це свято спорту, що прославляє людей, котрі займаються фізичною культурою, спортом, ведуть здоровий спосіб життя, сприяють розвитку спортивного руху в своїй країні.

2 – й учень. Ми працювали над створенням альбому з інформацією про сучасні зимові спортивні змагання. У цьому альбомі зібрану інформацію про спортивні змагання ми поділили на групи за використовуваним спортивним знаряддям.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ АЛЬБОМУ.

  • 1 -  ша  група змагань повязана з такими знаряддям, як лижі. Це:
  • лижні гонки;
  • біатлон;
  • стрибки з трампліна;
  • сноуборд.
  • 2 – га група змагань повязана із саньми:

. санний спорт;

. бобслей.

  •  3 – тя група змагань повязана з ковзанами та ковзанкою. До неї належать:

.

 фігурне катання;

 

. ковзанярський спорт;

. шорт – трек;

. керлінг.

3 – й учень. Про деякі спортивні змагання ми вам розповімо докладніше.

БІАТЛОН ( з лат. – ві – двічі і грецьк . аthon – змагання, боротьба) – зимовий олімпійський вид спорту, що поєднує лижну гонку зі стрілянням із гвинтівки. Біатлон найбільш  популярний в Німеччині, Росії та Норвегії. Перша гонка, яка нагадувала біатлон, пройшла ще в 1767 році. Її організували прикордонники на шведсько – норвезькому кордоні. Як вид спорту біатлон сформувався в XIX столітті у Норвегії ( спершу це була вправа для солдатів). Біатлон був представлений на олімпійських іграх в 1924, 1928, 1936 і 1948 роках, а в 1960 році включений у програму зимових Олімпійських ігор. Тоді ж радянський спортсмен Олександр Привалов завоював із цього виду змагань бронзову медаль.

4 й учень. Шорт – трек ( З АНГЛ. Short  + track – коротка доріжка) – швидкісний біг на короткій доріжці; вид ковзанярського спорту. У змаганні кілька спортсменів ( як правило, 4 – 8 осіб; чим більша дистанція, тим більше спортсменів можуть брати участь у забігу) водночас катаються по овальній льодовій доріжці( як правило, вона розмічена на хокейному майданчику).

 Цей вид спорту зародився в Канаді на початку XX століття.

 На Олімпійських іграх  1988 року в Калгарі шорт – трек був лише показовим видом спорту. Остаточно прийнятий в олімпійську сім’ю він був тільки у 1992 році і з тих пір є невід’ємною частиною « білих» олімпіад.

5 – й учень. САННИЙ СПОРТ – швидкісний спуск на спортивних санях по спеціально виготовлених ( льодова, бетонна або деревяна підстава) трасах завдовжки 800 – 1200 м, що мають 11 – 18 віражів, із  шириною жолоба 130 – 150 см.

 Катаються як одномісних , так і на двомісних санях. Участь у змаганнях беруть як чоловіки, так і жінки, але окремо.

 Чемпіонати  Європи із санного спорту проводяться з 1914 року.

Санний спорт також включений у програму зимової олімпіади.

6 – й учень. Шановні гості, більш докладно з іншими видами спортивних змагань ви зможете ознайомитись особисто, переглянувши наш цікавий альбом.

7 – й учень. Працюючи у визначеному напрямі,учні нашої групи усвідомили, що зимові спортивні ігри дуже цікаві і корисні. У нас також є можливість займатися ними. Для цього нам потрібні зима і сніг, лижі, сани, ковзани. А ще -

Зацікавленість та бажання вести рухливий спосіб життя, який позитивно впливає на здоровя людини.

Вчитель. _ Дякуємо, діти, сподіваюся, присутні прислухаються до ваших ідей і порад. А ми  доторкнемося до наступного кільця і ознайомимося з результатами роботи   четвертої групи – митців, які працювали над оформленням фотогалереї українських зимових олімпійських призерів та презентують нам виставку логотипів ( емблем) зимових олімпіад.

 

 

 

ВИСТУП ЧЕТВЕРТОЇ ГРУПИ – МИТЦІВ.

 Усі ( разом) .Добрий день !

( на дошці влаштована фотогалерея.)

1 – й учень. Шановні гості, а чи звернули ви увагу на фізичну підготовку спортсменів, які беруть участь у спортивних змаганнях? Вони постійно займаються фізичними вправами, тренуються, удосконалюють свою майстерність. Ці люди сміливі, наполегливі, мужні, сильні, спритні, швидкі. Такими людьми пишається кожна країна. Вони є національними героями своїх держав. Їх нагороджують не тільки олімпійськими медалями, а ще й державними нагородами. Таких героїв – олімпійців – переможців у зимових олімпіадах – має і наша держава.

2 – й учень . Це – бронзова призерка зимових олімпійських ігор 1994 року у Ліллехаммері , заслужений майстер спорту біатлоністка Валентина Цербер. Вона завоювала першу олімпійську нагороду незалежної України і була удостоєна ордена княгині Ольги III ступеня. Живе в Прилуках ( чернігівська обл..) , є почесним жителем міста, віце – президентом приватної футбольної школи, депутатом міськради.

3 – й учень . Оксана Баюл почала займатися фігурним катанням із трьох років. На Олімпіаді – 94 стала золотою призеркою, виконавши одну із кращих коротких програм в історії фігурного катання ( на музику П. І. Чайковського) . Потім на деякий час залишила спорт, стала займатися бізнесом, видала дві книги англійською мовою. У 2005 році знову повернулася до фігурного катання.

4 – й учень . Олена Петрова – українська біатлоністка, срібний призер олімпійських ігор 1998 року в Нагана і чемпіонів світу. Її цінують як доброго командного бійця, неперевершеного в естафетних змаганнях.

5 – й учень. Лілія Вайгіна – Єфремова почала займатися біатлоном з десяти років. У складі команди України Єфремова стала однією з ключових біатлоністок. Багато тренуючись, покращуючи свої результати, в 2006 році Ліля Єфремова досягла найвищої на цей момент вершини своєї кар’єри – завоювала бронзову медаль зимових Олімпійських ігор в Туріні.

6 -  й учень. Олена Грушина і Руслан Гончаров – українські фігуристи, які виступали в танцях на льоду в парі. Разом стали бронзовими призерами Олімпіади в Туріні в 2006 році. Разом ця пара виступає  з 1990 року. 16 березня 2006 року за високі спортивні досягнення Указом Президента України Олена Грушина нагороджена орденом княгині Ольги III ступеня, а Руслан Гончаров  - орденом « За заслуги» III ступеня. У 2009 році Руслан Гончаров очолив Академію фігурного катання в Броварах .

Вчитель. – Так, справді, ці видатні спортсмени нашої держави прославляють нашу державу на весь світ.

( Презентація логотипів з коротким описом.)

7 – й учень. Наша група займалася також пошуком та створенням емблеми Олімпійських ігор.

8 – й учень. Це незвичайні малюнки. Кожна олімпійська емблема несе в собі інформацію, щось символізує.

 

 

Наприклад, Лейк – Плесід, США, 1932 рік. На емблемі зображений стрибун з трампліна на тлі американської карти з позначеною на ній столицею Олімпіади.

Сант – Моріц, Швейцарія, 1948 рік, I зимові Олімпійські ігри після Другої світової війни. Емблемою цих ігор стало  зображення сходу сонця як символу відродження миру і величі спорту.

9 – й учень. Інсбрук, Австрія, 1964 рік. На емблемі ігор зображений міст через річку Інн, що сполучає дві частини міста, а також символізує єдність світу.

Сараєво, Югославія, 1984 рік. Емблемою ігор у Сараєво стала оранжева сніжинка, виконана у стилі національної вишивки.

10 – й учень . Калгарі, Канада, 1988 рік. Творці емблеми, сміливо можуть претендувати на звання кращих. Ця емблема,  з одного боку, є пятикутником , з другого, на емблемі бачимо герб Канади – кленовий лист, а з третього – сніжинку – символ зимової Олімпіади.

Ванкувер, Канада, 2010 рік. На емблемі зображений чоловічок, розфарбований у  п’ять олімпійських кольорів. Емблема носить назву  ilanaaq, що мовою корінних жителів північної Канади – іннуїтів – означає « друг».

11 – й учень. Переглянувши ці емблеми, ми зробили висновок, що всі вони несуть у собі ідею миру, свободи, дружби, здорового способу життя – всього того, про  що мріє кожна людина світу.

Вчитель. Ми доторкнемося до останнього кільця олімпійської емблеми і зустрінемося із п’ятою групою – риторів, які продемонструють свої творчі здобутки .

ВИСТУП ПЯТОЇ ГРУПИ –РИТОРІВ.

III. ПІДСУМОК УРОКУ.

 Інтерактивна гра « Мікрофон».

 ( Два учні з мікрофоном беруть інтервю у гостей.)

  • Чи сподобався вам цей урок?
  • Що найбільше сподобалося на уроці?
  • Чи дізналися ви про щось нове для себе?
  • Які висновки ви зробили?
  • Дякуємо, шановні гості, за ваші відповіді, пошукову роботу, за пізнавальну активність, позитивний емоційний настрій, доброзичливі стосунки в групах.

Звучить спортивний марш.

  • Олімпійський рух несе у світову спільноту ідеї здорового способу життя, розвитку фізичної культури та спорту, сприяє налагодженню тісних дружніх стосунків між народами, континентами.

Я бажаю вам, шановні гості, батьки  , діти, щоб і у ваших  душах та серцях оселилися такі самі щирі почуття.

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
1346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку