II. Актуалізація опорних знань. Вправа «Мікрофон»— Що таке громадські місця? — Які ви знаєте громадські місця— У яких громадських місцях вам доводилося бувати?— А чи говорили вам батьки, як потрібно там поводитися?— Які правила культурної поведінки ви вивчили на попередньому уроці?(Місця, якими користується громада, тобто люди.)(Магазин, ринок, театр, пошта, банк, музей, транспорт...)
3. Робота в групі— Розгляньте схему. Розкажіть про види транспорту.— Прочитайте правила поведінки в міському транспорті на с. 75. Які правила ви виконуєте? Про які правила поведінки в міському транспорті розповідають ці знаки?— Прочитайте правила поведінки в міжміському транспорті на с. 76. Які правила ви виконуєте? Про які правила поведінки в міжміському транспорті розповідають ці знаки?— Розгляньте малюнки на с. 76. Хто з цих дітей дотримує правил поведінки в транспорті?— Прочитайте правила поведінки в театрі, на концерті на с. 77. Які правила ви виконуєте? Про які правила поведінки в театрі розповідають малюнки на с. 77?
2) Правила поведінки в метро- Спускаючись ескалатором, потрібно триматися за... (поручні).- Підходити до дверей вагону можна тільки після... (повної зупинки потягу).- Входити до вагону можна тільки після того, як... (вийдуть пасажири). Якщо щось упало на колію, не…. , повідом про це … (діставай річ самостійно) (працівника станції).
2. Гра «Так чи ні?»- Поступаюся місцем старшим.- На вулиці гризу насіннячка, недогризки від яблук.- Під час відвідування кінотеатру не галасую, не бігаю, не затіваю ігри.- Розштовхую інших дітей, займаючи місце.- Кидаю папірці від цукерок у магазині.- Під час перегляду кінофільму не заважаю глядачам, не свищу, не тупочу.- У салоні автобуса голосно розмовляю.- Поводжуся чемно, дисципліновано.- До кінозали приходжу вчасно.