9 червня о 18:00Вебінар: Як Вчителю зарядити свою внутрішню батарейку

Проект " Кухлик меду"

Про матеріал
Поглибити знання молодших школярів про різні аспекти бджільництва; сприяти виробленню стійкого інтересу до життя бджіл, усвідомленню значення меду та інших продуктів бджільництва в житті людей.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дослідницька група

a015

 

 

 

 

 

 

Учнівський колектив 3 – 4  класу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\малета\Desktop\13_1.jpgАктуальність теми: Бджільництво має надзвичайно важливе значення в житті людей. З пасік людина одержує цінні продукти, рівнозначних замінників яким немає. Це – мед, віск, квітковий пилок, прополіс, маточне молочко, бджолина отрута. Ці продукти мають високі лікувальні властивості, а також великий склад вітамінів та амінокислот.

Сучасне сільськогосподарське виробництво неможливе без галузі бджільництва. Скрізь, де вирощують соняшник, гречку, ріпак, кормові бобові, овочеві культури, у садах, на городах, під склом теплиць, на квітках комахозапилюваних рослин працюють бджоли.

Мета роботи: поглибити знання молодших школярів про різні аспекти бджільництва; сприяти виробленню стійкого інтересу до життя бджіл, усвідомленню значення меду та інших продуктів бджільництва в житті людей.

Завдання:

  • Зібрати народні прикмети, прислів’я та приказки, які стосуються бджіл, згрупувати їх за окремими місяцями року.
  • Дослідити історію виникнення бджільництва та перших вуликів.
  • Познайомитися з діяльністю Петра Івановича Прокоповича – видатного українського бджоляра, основоположника бджільництва в Україні.
  • Визначити основні рослини-медоноси в Україні та зокрема в Херсонської  області.
  • Довести, що бджілка – «велика трудівниця».
  • Познайомитися із сучасними науковими відкриттями щодо «математичних здібностей» бджіл.
  • Дослідити, як бджола допомагає визначити погоду.
  • Схарактеризувати різні сорти меду.
  • Визначити лікувальні властивості продуктів бджільництва, зібрати рецепти використання меду при лікуванні застуди.
  • Дізнатися у мам та бабусь рецепти приготування страв з використанням меду.
  • Підібрати літературні твори, в яких йдеться про мед та бджіл.

Об’єкт дослідження: бджільництво.

Предмет дослідження: значення бджільництва в житті людей.

 

 

  • Бджола – свята істота;
  • Надзвичайна цінність плодів, отриманих із запилених бджолами ділянок;
  • Найцінніший продукт бджільництва – мед.

 

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\бджоли\на квітці.jpg

  • Дослідити історію бджільництва;
  • Дізнатися про видатних дослідників бджільництва;
  • Встановити, які існують породи бджіл;
  • Дізнатися про вплив людської діяльності на бджіл;
  • Встановити цінність продуктів бджільництва.

 

 

Віками люди вживають продукти бджільництва. Найдавнішому наскельному малюнку, на якому зображено людину, що дістає з розщілини в скелі стільник, а навколо неї рояться бджоли, — 15 тисяч років. Його знайшли археологи в одній з печер на території Іспанії.

Під час розкопок в єгипетських пірамідах, яким уже біля п’яти тисяч років, було знайдено предмети бджільництва, настінні малюнки із зображенням процесу розливання меду у глиняні горщики. Єгиптяни робили вулики з обпаленої глини.

118bБджільництво було добре розвинене в Давній Греції, і відомий учений Арістотель першим докладно описав життя бджіл. А грецький лікар Діоскорид вважається родоначальником використання продуктів бджільництва у медицині.

Знали про харчові й лікувальні властивості меду й давні римляни. З воску вони виготовляли свічки, які запалювали у храмах на честь богів. Скіфи, перси використовували бджолиний віск для бальзамування померлих.

Україна – одна  з  провідних  держав  світу, яка  має  розвинене  бджільництво, що  забезпечує  запилення  ентомофільних сільськогосподарських  культур, виробництво  достатньої  кількості  меду, воску, квіткового  пилку, прополісу, маточного  молочка, бджолиної  отрути  для  потреб населення, харчової, медичної, парфумерної, косметичної й інших  галузей та для експортних  потреб.

Здавна  бджола  на  Україні  вважається  священною  комахою. Це  створіння  і  справді  не  може  не  викликати  в  кого  цікавість, в  кого  здивування, в  кого, навіть страх. Спостерігаючи  за  життям  бджолиної  сім’ї, людина  знаходила  в  ньому  багато  повчального  і для  себе.

 Минали  часи  і  бджола  ставала  більш  зрозумілою, люди  почали  тримати  їх  у  саморобних  житлах, поближче  до  свого  дому. У народі  вважають, що  саме  Зосима   і  Саватій  навчили  людей  правильно  утримувати  свою  пасіку. Саме  при  житті  цих  святих  у  п’ятнадцятому  столітті  крилаті  трудівниці  почали  "приручатись".

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\бджоли\покровителі.jpgТому  і  не  дивно, що  на  іконах  вони  зображені  з  різним пасічним  знаряддям того  часу: драбиною, вірьовкою, навіть, сокирою  чи  ножем. В  минулі  часи  при  вході  на  пасіку  обов’язковою  була  ікона  з  зображенням  Зосими  і  Саватія, а  пасічник, не  помолившись  не  починав  свою  працю.

 

 

 

 

 

 

 

Мед – символ  чистоти, Божого  слова, натхнення, красномовства  й  поезії. Оскільки  мед  вважався  пов’язаним  із  Великою  богинею, покровителькою  шлюбу, молодим  рекомендувалося  впродовж  деякого  часу  після  весілля  вживати  в  їжу  мед; звідти  виник  вираз "медовий  місяць".

 

 

 

 

Petro_prokopovichПетро́ Іва́нович Прокопо́вич ( 17751850) — видатний український бджоляр, основоположник бджільництва. Він вивчав біологію бджолиної сім’ї, вдосконалював методи бджільництва. Його пасіка була найбільшою в світі – вона нараховувала 10 000 бджолосімей. У 1814 році Прокопович створив перший у світі розбірний рамковий вулик. Петро Прокопович був талановитим педагогом. Із заснованої ним школи за 53 роки її існування вийшло понад 700 кваліфікованих пасічників.

Похований Петро Прокопович у селі Пальчики, на Чернігівщині, де була його школа. Тепер там збудовано пам’ятник, його іменем названо Український інститут бджільництва.

Василь Ващенко
(1850-1918)
Один з найвизначніших діячів українського бджільництва.
Розробив оригінальні протиройові методи, зробив великий вклад у вдосконалення конструкції вулика, активно поширював передові знання свого часу.

 

Микола Вітвицький
(1764-1853)
Український дослідник, 
автор фундаментальних посібників з бджільництва, створив розбірний "дзвоноподібний вулик", який максимально відповідає біології розвитку бджолиної сім"ї.


Бджільництво було улюбленим заняттям слов’ян. Спочатку селяни знаходили в лісах дупла з дикими бджолами, викурювали їх, руйнували гнізда і забирали мед. З часом помічали: є «медові» дерева, в дупла яких бджоли поверталися після розорення. Люди називали такі дерева бортями, позначали, щоб восени повернутись до них за медом. З часом назріла проблема охорони бортей. Щоб уберегти мед від «зайшлих людей», бортники (власники бортей) вирубували шматки дерев із дуплами й прилаштовували їх поблизу своїх жител. Так з’явилися перші нерозбірні вулики. За однією із версій, слово «пасіка» походить від слова «посіка», що означає «вирубка».

Щоб вибрати мед з такого вулика, бджолиний рій потрібно було вигнати і знищити його житло — систему стільників. Нерідко при цьому бджолині родини знищувались.

untitled 4561815 року український бджоляр Петро Прокопович створив перший рамковий вулик, який є загальноприйнятим і донині.

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\бджоли\сучасний вулик.jpg

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\бджоли\завантаження (4).jpg

 

 

 

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\бджоли\завантаження (5).jpgC:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\бджоли\з лози.jpg

 

untitled 56Орють i сiють нашi предки майже сiм тисяч рокiв. Завжди їм був конче потрiбен "прогноз" на завтра, на мiсяць, на рiк: i помiтили, що природа сама пiдказує, коли яка буде погода. Птахи, тварини передчувають змiни в атмосферi. Комахи ж вимушенi бути "синоптиками", бо їхнє iснування цiлковито залежить вiд температури, вологостi, повiтря, освiтлення.

 Пасiчники знають: бджоли не летять у поле на негоду. А не летять тому, що багато квiток перед дощем закриваються, отож нектару бджолi не набрати.

Спостерігаючи за бджолами, можна сказати, якою буде погода найближчим часом. Якщо бджоли сильно летять до своїх вуликів, скоро бути дощу; бджоли стають злішими, частіше жалять – буде засуха; сидять на стінках вулика – до спеки.

 

 

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\бджоли\гречка.jpgТакі медоноси, як малина, гречка, липа ростуть звичайно на великих площах, тому кожний із них може стати джерелом головного взятку. Найбільш тривалий взяток (до місяця) буває з буркуну, гречки, вересу. Найбагатший взяток із деревних рослин біла акація і липа. У Херсонській області багато  лісополос, в яких квітує акація. Тож щороку сюди з’їжджаються пасічники з пересувними пасіками. Бджоли збирають нектар, і вулики наповнюються медом.

вересC:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\бджоли\верес.jpg    гречка   

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\бджоли\люцерна.jpg липа      C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\бджоли\липа.jpg                       

 

 

 

                               люцерна

 

118bМед – це продукт життєдіяльності двох взаємозв’язаних організмів: комахи і рослини. І дістається він бджолі тяжкою працею. Щоб зібрати один кілограм меду, бджола повинна відвідати приблизно 210 мільйонів квіток і принести у вулик 120-150 тисяч нош нектару, крапельками якого вона наповнює свій медовий шлуночок, або зоб. Бджола пролітає в годину приблизно 65 кілометрів і навіть з ношею, рівною 75 відсотків її ваги, вона летить із швидкістю 30 кілометрів на годину.

Отже, якщо квіти, з яких бджола бере взяток, знаходяться в півтора кілометрах від пасіки, бджолі-трудівниці потрібно налітати приблизно 400 тисяч кілометрів, що в 10 разів перевершує коло земної кулі по екватору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Бджола може тягнути на рівній поверхні дошки чи скла вагу у 20 разів більшу за власну;
  • Має таку підіймальну силу, що може злетіти, взявши в лапки трут­ня, вага якого удвічі більша, ніж у самої бджоли;
  • Бджола-розвідниця повідомляє робочим бджолам розташування квітів-медоносів з допомогою тан­цю, зокрема рухів, якими кодує ін­формацію розміщення цих квітів відносно сонця;
  • На виготовлення 1 кг воску бджоли витрачають близько 4 кг меду;
  • Якщо відстань до квітів-медо­носів понад 4 кілометри, то бджола літає вхолосту, бо по дорозі до вулика вона з'їдає весь вантаж нектару;
  • Щоб зібрати 1 кг меду, бджола має сісти на 210 мільйонів квіток і 120 —150 тисяч разів злітати до ву­лика;
  • Бджола пролітає за годину при­близно 65 кілометрів; з ношею, яка становить 75% її ваги, летить із швидкістю ЗО км/год.
  • Якби ми дали бджолам дивити­ся кінострічку, вони б сприймали її як звичайне слайд-шоу. Бджоли мо­жуть розрізнити за 1 секунду близь­ко 100 кадрів;
  • Бджола має великий зобик, в який вміщається вантаж вагою та­кий, як сама бджола;
  • Загалом нараховується понад 16 тисяч видів бджіл.

 

 

 

 

img5Науковці встановили, що бджоли безпомилково знаходять найкоротший шлях між квітками, щоб зібрати з них нектар, витрачаючи при цьому мінімум сил. Проблема, яку вони при цьому "вирішують", відома в математиці як "завдання комівояжера": вона полягає в тому, щоб знайти найбільш короткий маршрут між безліччю міст, щоб відвідати кожен по одному разу і повернутися в кінцеву точку.

Для вирішення цієї проблеми в науці існує безліч складних алгоритмів. Комп'ютеру для її вирішення потрібні довгі і складні обчислення. У той же час бджоли, як з'ясувалося, практично миттєво "прораховують" найкоротший маршрут між квітками.

 

pchela

med_ekspo2_З пасік людина одержує цінні продукти, рівнозначних замінників яким немає. Це насамперед мед, віск, квітковий пилок (обніжжя), прополіс, маточне молочко, бджолина отрута.

В Україні найбільш поширений квітковий мед. Сорти квіткового меду залежать від регіону та способу ведення бджільництва. На Сумщині частіше трапляються липові меди та меди з різнотрав’я. У  Херсонській ,Донецькій, Полтавській, Запорізькій областях – соняшниковий мед. Черкаська та Київська області найбільш сприятливі для збору акацієвого меду. Акацієвий мед – найбільш популярний. Він не кристалізується, містить багато фруктози і має низький вміст кислот і амінокислот, саме тому корисний усім. Захід України багатий на мед з гірського різнотрав’я.

ludia-2598

Щоб бути здоровою, людині варто з’їдати одну ложку меду двічі на добу. Дітям корисні медові чаї, медовий квас і звичайний мед, особливо акацієвий.

Мед використовують як загальнозміцнювальний, протизапальний, тонізуючий, антиалергічний засіб. Його застосовують для лікування ран і опіків, при захворюваннях серцево-судинної системи, нирок, печінки, жовчних шляхів.

Мед нормалізує діяльність шлунково-кишкового тракту, стимулює функцію внутрішніх органів, попереджає склероз, активізує утворення еритроцитів, нормалізує сон, стимулює захисні сили організму.

Мед - найкращий лікувальний засіб від застуди

Малина з медом. 1 ст. ложка меду, 1 ст. ложка шипшини, 1 ст. ложка малини, 1 ст. ложка смородини, залити 100 мл окропу. Витримати 15 хвилин. Пити 3 рази по 1 / 2 склянки перед їжею.

Часник з медом. Суміш натертого часнику з натуральним медом у співвідношенні 1:1 (приймають на ніч 1 / 4 ложки суміші, запиваючи кип'яченою водою).

Гаряче молоко з медом і вершковим маслом

 

 

7e52e019bc51

  • Айва з медом. Айву почистити від шкірки, розрізати, видалити серцевину, нарізати дольками, покласти в каструлю, залити холодною водою (щоб вода покрила дольки) і варити до тих пір, поки дольки не стануть м’якими. Тоді вийняти, відвар процідити. У посуд для приготування варення покласти мед із розрахунку 2 кг на 1 кг відварених дольок, влити 1,0-1,5 склянки відвару і варити на слабкому вогні до тих пір, поки дольки не стануть прозорими. .\
  • Яблука, мочені в медовій воді. В 10 л води розвести 600 г меду і 3 столові ложки солі, закип’ятити. Цією сумішшю залити яблука, складені в емальований (скляний) посуд. Через місяць яблука готові до вживання.
  • Печені яблука. Яблука помити, вирізати серцевину разом із плодоніжкою, щоб утворилось конічне заглиблення. Налити в це заглиблення мед. На лист із яблуками налити трохи води і запекти в духовці. Подавати яблука з варенням, сиропом, медом.
  • Чорна смородина з медом. 1 кг ягід чорної смородини (попередньо промитої і просушеної) заливають 1 кг меду і закривають пластмасовою кришкою. Зберігають у прохолодному місці.

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\user\Рабочий стол\бджоли\фотка.jpg

 

 

 

 

 

 

 


_1_~1Літо
Липа, липа зацвіла!
Засурмила всім бджола.
Гей, злітайтеся, подруги,
У гайок на край села.
Там уже не видно віт,
А лише пахучий цвіт.
Наберем багато меду.
Вирушаймо ж у політ!

Бджоли з пасіки летять,
Липі крону золотять.
І здається, що у липи
Віти струнами бринять.
           (Т. Коломієць)


 

Смугаста бджілка - літня трудівниця

Ось налиті сонцем, ароматні соти,

Це продукти праці, результат роботи.

Трудимося зранку, як спаде роса,

Злітна смуга з ганку, і-і-і у небеса.

Звідти бачим квіти, запашні тичинки,

Барви всього літа: ріки та ялинки… Світлана Касьяненко.

 

Бджілка


Бджола, ця маленька комашка

Сіла, якось, на білу ромашку.

Ромашку, що росла собі в лузі,

В ромашки були, там, ще друзі.

На жовтогарячу голівку присіла,

Попила нектару і полетіла

До вулика, де жили подруги,

Запросити їх на ромашкові луги.

І бджоли роєм на луг полетіли,

А там на лузі від ромашок все біле

І тільки серединки жовтим горять -

Це серця ромашок бджілок манять.  

 


 


Бджілка Майя

Бджілка Майя на весні

По саду літала.

З яблуневих квіточок

untitled 56Нам медок збирала.

 

У ліщиновий лісок

Жу-жу-жу летіла,

І на гілочку куща

Відпочити сіла.

 

Наша Майя зібрала

Мед з усіх усюдів:

З поля, з лісу, з беріжка

На здоров’я людям.

 


Трудівниця замала,

Та все носить, носить.

Меду стільки нам дала


Прислів’я та приказки про бджіл

  • У нас у бджіл такий девіз: не працюєш – в мед не лізь.
  • І бджола летить на червону квітку.
  • Як бджоли не кусають, а з них же мед беруть.
  • Бджола – дармовий трудівник.
  • Бджола летить, де мед пахтить, а муха сяде, де попаде.
  • За бджолою підеш – до меду дійдеш.
  • Без матки і бджілки – пропащі дітки.

 

Народна мудрість про бджоли та мед

  • У трухлявий вулик бджоли не летять.
  • Мед їсти – у вулик лізти!
  • Вулик – то медова криниця.

 

  • Хочеш зберегти медок, берися до діжок. 
  • Виставляєш навесні бджоли – перенеси через гостру косу.
  • Бджолам весна – то рай.

  • Людина снує світом, а бджола – цвітом.  
  • Не полазить бджолиця – не вродить суниця.
  • Коли взяток, то пасічникові не лежиться, а бджолам не сидиться. 
  • Занадились, як бджоли на  гречку.

Народні прикмети

2 липня день Зосими Пасіки.

  • На Зосима бджоли мед запасають.
  • Без Зосима-Саватія рій пролетить мимо.
  • Якщо бджоли роєм гудуть на квітучій горобині завтра буде ясний день.
  • Якщо хмарно, але бджоли не ховаються у вулик, а продовжують летіти в поле - дощу не буде.
  • Бджоли восени вхід у вулик щільно віском заліплюють, залишаючи ледь помітний отвір - на холодну зиму; залишають його відкритим - до теплої зими.
  • 2 жовтня Трохима. Пасічники переносили до схову вулики, а заразом і примічали: якщо бджоли щільно заліплювали вічка — чекай суворої, морозної зими.
  • Якщо бджоли заводять іншим разом льотку, то буде тривала і тепла осінь.
  • 30 квітня - день заступників бджіл Зосими і Саватія.

pchelaЗагадки

Велика подушка,

а в ній сімя незліченна.


Я труд поважаю,
Все літо літаю у поле до гаю,
Збираю медок
Із різних квіток.
Кого не злюблю,
Того жалом колю.


 

Цілий день вона літає і з квіток нектар збирає,

Буде в місті й на селі мед солодкий на столі. (Бджілка)

 

Вінні Пух, який дуже полюбляє мед

Vinni5Одного разу Вінні Пух пішов на прогулянку й забрів на галявину, що була посеред самого Лісу. А посеред самої галявини ріс височенний дуб, а з-посеред самого дуба долинало голосне дзижчання: жжжжжжж! Вінні-Пух сів під дубом на траву, обхопив голову лапами і став думати-гадати.Спершу він подумав так:

"Оте жжжжжж! - то недарма. Жикають бджоли. По-моєму, так!"

Далі він ще подумав, подумав і сказав сам до себе:

- А для чого на світі бджоли? Щоб робити мед! По-моєму, так!

Тут він підвівся і сказав:

2-__1_~1- А для чого на світі мед? Щоб я його їв! По-моєму, тільки так!

І з цими словами він подерся на дерево. Він ліз, ліз і ліз і, поки все ліз та ліз, по дорозі мурмотів собі пісеньку, яку сам щойно склав:

«I ведмедики, й ведмеді
               Люблять мед і все на меді».Алан Мілн

 

Пчёлка - анимация на телефон 698695Як бджілка нектар збирала

Українська народна казка

Одного ранку з’явилася на світ маленька бджілка. Розкрила вона свої оченята і здивовано поглянула навколо. Тисячі бджілок працюють у вулику, кожен знає свою справу. І все злагоджено, чітко.

Побачила маленьку бджілку стара бджола і говорить:

— Політай біля вулика, подивись на білий світ, а потім я навчу тебе збирати солоденький нектар.

Вилетіла бджілка з вулика, а там… Як гарно навколо! Вона радісно замахала крильцями і швидко облетіла садок. Побачила маленька, що бджілки летять з відерцями і собі взяла такі. Що робити далі? Підлетіла бджілка до рожевого метелика і сказала:

— Метелику, навчи мене нектар збирати!

— Вибач, маленька, але я не вмію. Я тільки літаю з квітки на квітку та запиляю їх.

Засмутилася бджілка. Аж дивиться, червоненьке сонечко сіло на стеблинку.

— Навчи мене нектар збирати, — звернулася до нього.

— Ні я цього не вмію робити. Я можу навчити тебе знищувати попелиць, — сказало сонечко.

Полетіла бджілка до лісу. Дивиться, мурашка тягне до хати якусь личинку.

— Панночко мурашко! Навчіть мене нектар збирати!

— Ти ж бачиш, я працюю. Та й не вмію я твій нектар збирати, це справа бджіл. Лети на лужок, — відповіла та.

Скидочный купон(для нижегородцев) as a gift (Нижний Новгород, Воротынец, Приморско-Ахтарск). DaruDarЗнову засмутилася мала бджілка, але змахнула крильцями і поспішила на лужок. А тут ціле море квітів! І тисячі бджілок над ними. Одна голубенька квіточка покликала бджілку до себе:

— Лети сюди, скуштуй мій сочок.

Спробувала бджілка і зраділа:

— Так це ж і є нектар.

Набрала бджілка повні відерця солодкого нектару і поспішила до вулика. Вже сонце високо, а до вечора ще так багато треба встигнути зробити! Поспішай, бджілко!


 

http://cs3.a5.ru/media/f0/a5/5e/256_f0a55e1f5d35b3bb1e946c9bc79ad651.gif«Бджола мала, а й та працює»

Виховна година

Мета: Збагачувати знання дітей про роль бджоли в природі, виховувати любов до прекрасного.

Дійові особи: дівчинка, хлопчик, бджілка, науковець,зозуля, квіти: дзвіночок, кульбаба, фіалка, пролісок, нарциз;  горобчик, комарик.

Хід заходу

Вступне слово вчителя

Наш клас активно включився у Всеукраїнський учнівський Рух «Моя земля – земля моїх батьків, моя Батьківщина – Україна». Напрямок, по якому була спрямована вся робота – це «Кухлик меду». Діти знайомилися із життям бджіл, збирали приказки, прислів’я про цих маленьких трудівниць та про їхній смачний продукт – мед, збирали лікувальні рецепти продуктів бджільництва, а також робили замальовки на цю тематику. Сьогоднішній виступ – це звіт про проведену роботу.

Дівчина:

http://www.profi-forex.by/system/news/18.0710.png «Весняні квіти»

Весна чарівниця,

Неначе цариця,

Наказ свій послала,

Щоб краса постала.

І проліски, і травка,

Й зелена муравка,

І кульбаба рясна,

Й фіалочка ясна –

Всі квіти весняні,

Веселі, кохані,

З-під листя виходять,

Голівки підводять,

Од сну зимового

До сонця ясного.

       Олена Пчілка

Хлопчик: Погляньте навколо: дерева, кущі, квіти… Все прокидається, оживає, розквітає…

( звучить спів птахів, кує зозуля, летить бджілка, сідає

то коло однієї квітки, то коло другої, третьої…Виходить з-за дерева зозуля і звертається до бджілки:)

Зозуля: Люба бджілко, зупинися,

               Сядь рядом зі мною.

               Як хороше спочивати

               В холодку весною.

http://media.okidoker.com/data02/c/1/8/0/80184/2099318/4402443_6.jpg?updated=1358688070Бджілка:Ой, зозуле, що ти кажеш?

                 Нема в мене часу.

                 Вік короткий, а роботи

                 Я маю багато.

                 Подивися, все працює

                 На широкім світі:

                 І у лісі, і у полі,

                 І в синім блакиті.

                Ось несе горобчик гусінь

                Діток годувати.

                Ось комашка травку тягне

                Хатку будувати.

Зозуля: Бджілко, будем слухати з тобою,

               Як степи співають,

               Як шумлять ліси і ріки,

               Як вітри гуляють.

Бджілка: Прощавай, не маю часу –

               Треба мед збирати,

               Треба кожну квітку в полі

               Мені облітати.                                                         

Хлопчик:На стрункій високій ніжці

                 Біля річки на лужку

                 У косинці – білосніжні

                 Стрів я квіточку таку. (показує на дзвіночок)

                 Ясним оком жовтуватим

                 Посміхалася мені.

                 Я хотів її зірвати,

                 А бджола сказала: «Ні!»

    М. Познанська

http://parnasse.ru/upload/comments/5da06f0b369858c1b61c6af8a5a416fd.jpgКвітка – дзвіночок: Піднімає джміль фіранку,

                                     Каже: - Доброго вам ранку!

                                     Як вам, бджілко, ночувалось?

                                     Чи дощу не почувалось?

                                      Виглядає бджілка з хати.

Бджілка: У дзвіночку добре спати.

                  Цей дзвіночок – як намет,

                 Тільки дощ, як кулемет.

Хлопчик: А я думав, що квіти квітнуть лише для нас….

1–ша квітка: Так, мало хто байдуже промине гарну квіточку. Одна людина зупиниться, замилується, може пригадати щось і обережно обійде. А інша – висмикне нас із землі, трохи побавиться… і викине зів’ялі геть. А нам конче потрібно жити і радувати навколишній світ. Ми даруємо людям красу.

2–га квітка: А бджоли – це наші запилювачі. Як подяку за запилення ми віддаємо їм свій нектар. Принесуть його бджоли до вулика і виливають у соти , а потім стоять над комірчинами з  нектаром і махають крильцями – видаляють із нектару зайву воду.

3-тя квітка: Але перш ніж вилити нектар у соти, він піддається дуже довгій і потаємній обробці. Крапельку нектару бджола то проковтує, то випускає з хобітка, і так робить 240 разів. Лиш після цієї процедури солодкий напівфабрикат потрапляє в комірчину сот.

4-та квітка: А щоб випарувалася зайва волога, бджола своїм «вітерцем» - а це 1200 змахів за хвилину, - продуває увесь вулик. Нектар насичується ферментами, вітамінами; знищуються мікроби; відбувається стерилізація.

1-ша квітка: Тому багато років мед зберігає свою свіжість і не псується. Бактерії йому не страшні. Підраховано: щоб приготувати 100 г меду, бджола повинна взяти нектар близько з мільйона квіток, принести до вулика 15 тисяч таких вантажів цього напою.

2-га: А ростемо ми усюди, інколи бджоли летять за 8км до нас. Підрахували ми якось, що шлях їх туди і назад складає 46 тисяч кілометрів.

Зозуля: Та це рівно стільки, скільки земна куля має довжину екватора! І вся ця праця заради того, щоб приготувати 100г меду?!

Науковець: (зачитує рукопис)

В однім із давніх рукописів написано так: « Мед є сік роси небесної, який бджоли забирають з квітів пахущих, від того мають в собі силу могутню, лікує від усіх хвороб…»

Хлопчик: Тисячу років тому лікарі майже всіх стародавніх країн вважали, що мед дуже цілющий. До складу багатьох ліків входить мед, або інші продукти бджільництва: прополіус, маточне молочко, віск, перга.

Дівчинка: І сьогодні не втратив свого значення мед. Лікують ним різні хвороби: рани, застуду, захворювання верхніх дихальних шляхів і легень, хвороби серця, печінки, нирок, нервової системи, хвороби очей, шкіри. Навіть застосовують в лікувальній косметиці, профілактиці променевої хвороби.

Бджілка: (звертається до дітей)

http://cs10006.userapi.com/u59141498/a_b79e19ec.jpgКого із вас мами лікували медом? Чим ви тоді хворіли? Хто із вас любить мед? (пригощає присутніх медом)

Хлопчик: Висне небо синє

                  Синє, та не те.

                  Світи, та не гріє

                  Сонце золоте.

Дівчинка: Осінню дмухнуло,

                    Квіти відцвіли.

                    Хмуро, без притуло

                    Глянули садки.

Хлопчик: Припали квіти до землі,

                  Туман наліг кругом.

                  Ще день, ще два – і всі поля

                   Заснуть глибоким сном.

                            С. Воробкевич

Дівчинка: Для бджіл настає пора готуватися до зими, зашпаровувати щілини у вулику.

Бджола: Так, ми працюємо ціле літо і восени не збираємося відпочивати!

Хлопчик: Отже, бджоли – це взірець працелюбності. Беріть і ви з них приклад. Тільки докладаючи певні зусилля, можна отримати гарний результат. А працювати потрібно постійно і систематично!

 

Список  використаної  літератури

  1. О.М.Бага М.І.Чергик,. Кормова  база  бджільництва. К.; 1976, Урожай.
  2. Вадим  Бурлак. Пригоди  маленької  бджілки Київ. Веселка, 1983.
  3. Н.О.Додусенко, І.В. Нетужилова.Проектна  діяльність  в  початковій  школі. Харків 2010.Основа.
  4. Ілюстрований етнографічний довідник. Українська  минувшина. Київ. Либідь, 1994.

 

 

1

 

docx
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
1007
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку