Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів, увагу, мислення, уміння працювати з картою; виховувати любов до України, повагу до її минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.
Обладнання: карта України, вислови про Україну, державні символи України, таблиця «Народні символи та обереги», фотоколаж «Це наше, і це моє», пазли «Батьківщина – це…», відеопрезентація.
І. Організаційний момент
Добрий день, мої любі діти!
Ви підросли й змужніли у нас. Будемо вчитись, дружити, радіти Й називатися вже 3 клас.
Я сьогодні вас щиро вітаю
В нашій школі, у дружній сім‘ї І міцного здоров‘я бажаю
Щастя й радості, любі мої.
Діти, поверніться один до одного й усміхніться, а тепер візьміть свої усмішки в долоньки та подаруйте їх своїм товаришам. Отже, з усмішками, гарним настроєм ми розпочинаємо сьогоднішній урок.
Давайте дамо рекламу уроку.
Урок буде: Ми будемо:
цікавим, добрим, дисципліновані, продуктивним, повчальним, творчі, уважні, зібрані, творчим, чарівним. активні, працьовиті.
А ви хочете все знати?
Я рада, що в мене так багато розумників, які хочуть все знати.
Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок,
В країну прекрасну, в країну чудову,
Що нас так чекає й збагачує мову.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
1. Інтерактивна вправа «Дешифрувальник» (Україна)
Лунає пісня Тіни Кароль «Україна – це ми» з презентацією.)
Як називається наша Батьківщина? (Україна).
Учитель. У кожної людини є Батьківщина – країна, де вона народилася, де народилися і дідусь, і татусь, і матуся, і всі ми. Кожна людина пишається своєю рідною країною. Я пишаюся своєю Україною, бо:
2. Пісня «Україна –це я!»
24 серпня – особливий день в історії нашої держави. Цього дня 27 років тому було проголошено незалежність України.
Україна – суверенна і незалежна, демократична і правова країна. Знаходиться Україна в центрі Європи. Площа країни близько 604 тисяч кв. км. Чисельність наявного населення в Україні становить понад 42 млн. осіб.
Країна займає 32-е місце у світі за чисельністю населення, 47-ме за територією. Україна володіє найбільшою територією з держав, що знаходяться в Європі. Її кордони межують із сімома країнами світу. (Робота з картою.)
Із півдня Україну омивають два моря: Чорне та Азовське. В Україні є гори – Карпати та Кримські гори, велична і могутня річка Дніпро, що протікає через усю Україну та впадає в Чорне море.
3. Практична робота. (Робота з картою.)
А чи знаєте ви скільки областей в Україні?
На території України є 24 області і Автономна Республіка Крим.
Найменша область України за площею – Чернівецька, її площа сягає – 8097 км². Найбільша область України за площею – Одеська, її площа сягає 33310 км².
4. Складання пазлів «Області моєї держави»
-- Яке місто є столицею нашої держави?
--Яка головна вулиця столиці України?
Знайте, що вулиця Хрещатик найкоротша вулиця, її довжина лише 1225 м. Водночас вона одна із найширших і найкрасивіших у світі. Наша рідна Україна, наша Батьківщина має свою землю, свою мову, культуру, звичаї, традиції, а також неповторні державні символи.
Крім державних символів, Україна має ще й національні рослинні символи та обереги. Давайте назвемо їх.
Сьогодні про нашу Україну говорять учні в усіх містах і селах. Зараз ви станете на хвилинку поетами, ми колективно складемо вірш. Я буду читати початок, а ви продовжіть рядок:
На землі великій є одна країна:
Гарна, неповторна, мила … (Україна). І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й … (талановиті). Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші … (складають). Щоб жила й раділа кожная родина,
Щоб була щаслива наша … (Батьківщина)! Молодці, ви справилися із завданням!
Напевне, усі ви зрозуміли, що ми живемо на унікальній землі. Ми маємо чим пишатися і чим гордитися.
Продовжіть речення «Після цього уроку я знаю, що …».
Так, ми всім серцем повинні любити свою країну – Україну.
(Діти прикріплюють сердечка навколо карти України.)
(Презентація «Україна – на спільний дім».)
Пролунав уже дзвінок –
Закінчився наш урок.
Дуже ви були старанні.
Отже, всі ви – учні гарні.
І за труд ваш на уроці
Вам подякувати хочу!