Урок на тему "Що буде, якщо..." Думаю про наслідки.

Про матеріал
На уроці учні обговорюють вчинки дітей, небезпечні ситуації, та визначають, до яких наслідків можуть призвести необдумані вчинки. Разом з учителем розробляють кроки прийняття рішень. урок побудований у формі тренінгу. Групова робота, колективна дискусія, аналіз ситуацій активізують діяльність учнів на уроці, допомагають краще засвоїти тему.
Перегляд файлу

 

Я у світі

3 клас

Тема уроку: «Що буде, якщо…». Думаю про наслідки.

Мета:  Вчити дітей орієнтуватися в ситуаціях і приймати раціональні рішення. Формувати навички спілкування. Виховувати ціннісне ставлення до життя і здоровя.

Хід заняття

  1.           Організаційна частина. Створення позитивної атмосфери.

Учитель:  Ми всім бажаємо…

Учні:  гарного дня!

Учитель:  Наша родина –

Учні:  дружна сімя!

  1.           Повідомлення теми уроку.
  •              Діти, на сьогоднішньому уроці ми поговоримо про безпечні і небезпечні ситуації. Це важливо для кожної людини. Тому сьогоднішня корисна інформація  служитиме вашій безпеці.
  1.           Вправа «Мозковий штурм».
  •              Напишіть на аркуші, де ви почуваєте себе у безпеці.

(Учні називають безпечні місця. Учитель записує їх на дошці.)

  •              Чи доводилося вам бувати в небезпечній ситуації?
  •              Де це відбувалося?

(Учні записують, а потім називають небезпечні місця)

  •              Хто може прийти на допомогу у небезпечній ситуації?
  •              До кого можна звернутися по допомогу?
  •              Які почуття ви переживали в небезпечній ситуації?

Висновок.

Людина, яка створює небезпечну ситуацію, переживає неприємні хвилини.

  1.           Робота з підручником. С.101-102

Колективне обговорення вчинків дітей, зображених на ілюстраціях.

  1.           Фізкультхвилинка «Чотири стихії».
  2.           Робота в групах. Обговорення і аналіз ситуацій.

І група

       Петрик і Оленка взяли санчата і пішли спускатися з гірки. Внизу проходила дорога. Оленка сказала, що це небезпечне місце і спускатися тут не можна. Петрик, глянувши вниз, промовив, що небезпеки немає, бо машин не видно. Хто з дітей прийняв правильне рішення?

ІІ група

       Діти гралися в пісочниці. Дівчатка ліпили з піску різні фігури, хлопчики возили пісок машинками. У двір вийшов Павлик. У нього був поганий настрій. Він захотів привернути до себе увагу. Тому назбирав камінців і почав кидати їх в пісочницю, збиваючи пісочні фігури. Яку ситуацію створив Павлик? Який вихід слід знайти у даній ситуації?

 

ІІІ група

       Дмитрик і Сергійко залишились вдома самі. Мама і тато пішли в гості. Хлопчики спочатку дивилися телевізор, а потім вирішили погратися в моряків. Вони пішли у ванну кімнату, відкрили кран, і в цей час почули з кімнати звуки улюбленого мультфільму. Хлопчики швидко побігли в кімнату, залишивши кран відкритим. Які рішення мали б прийняти діти, щоб уникнути небезпечної ситуації?

ІV група

       Олексійко повертався зі школи. Біля магазину він побачив двох старших хлопців, які рахували гроші. Помітивши Олексійка, вони запропонували йому зайти до магазину і взяти з вітрини шоколадку, мовляв, продавець цього не побачить, бо хлопці відвернуть його увагу. Олексійко не знав що йому робити. А що б ви йому порадили?

(Звіти про роботу груп)

Висновок.

Небезпечним ситуаціям можна запобігти, якщо думати про наслідки.

  1.           Читання та обговорення казки В. Сухомлинського «Камінь».
  •              Яку користь мали люди від криниці?
  •              Хто прийшов до криниці?
  •              Яким був хлопчик?
  •              Що він зробив?
  •              Як ви оцінюєте його вчинок?
  •              Якими були наслідки необдуманого вчинку хлопчика?
  •              Що візьмемо для власного досвіду?
  1.           Слово вчителя.

       Для того, щоб уникнути небезпечної ситуації і неприємностей, пов’язаних з нею, слід завжди пам’ятати і виконувати «Кроки прийняття рішень» :

  •              Зупинись.
  •              Подумай.
  •              Вибери правильне рішення.
  •              Похвали себе.
  1.           Групова дискусія.
  •              Поясніть значення прислів’їв:

«Обачність – половина успіху»

«Бережися лиха, поки тихо».

  1.       Рефлексія.

Намалюйте Смайлика, настрій якого відповідає вашому.

  1.       Підсумок заняття.

Кожний вчинок має свої наслідки. Перед тим, як щось вчинити, слід подумати про наслідки. Для цього варто користуватися і виконувати «Кроки прийняття рішень» : 1. Зупинись.

                 2. Подумай.

                 3. Обери правильне рішення.

                  4. Похвали себе.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 січня
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку