Я у світі
3 клас
Тема уроку: «Що буде, якщо…». Думаю про наслідки.
Мета: Вчити дітей орієнтуватися в ситуаціях і приймати раціональні рішення. Формувати навички спілкування. Виховувати ціннісне ставлення до життя і здоров’я.
Хід заняття
Учитель: Ми всім бажаємо…
Учні: гарного дня!
Учитель: Наша родина –
Учні: дружна сім’я!
(Учні називають безпечні місця. Учитель записує їх на дошці.)
(Учні записують, а потім називають небезпечні місця)
Висновок.
Людина, яка створює небезпечну ситуацію, переживає неприємні хвилини.
Колективне обговорення вчинків дітей, зображених на ілюстраціях.
І група
Петрик і Оленка взяли санчата і пішли спускатися з гірки. Внизу проходила дорога. Оленка сказала, що це небезпечне місце і спускатися тут не можна. Петрик, глянувши вниз, промовив, що небезпеки немає, бо машин не видно. Хто з дітей прийняв правильне рішення?
ІІ група
Діти гралися в пісочниці. Дівчатка ліпили з піску різні фігури, хлопчики возили пісок машинками. У двір вийшов Павлик. У нього був поганий настрій. Він захотів привернути до себе увагу. Тому назбирав камінців і почав кидати їх в пісочницю, збиваючи пісочні фігури. Яку ситуацію створив Павлик? Який вихід слід знайти у даній ситуації?
ІІІ група
Дмитрик і Сергійко залишились вдома самі. Мама і тато пішли в гості. Хлопчики спочатку дивилися телевізор, а потім вирішили погратися в моряків. Вони пішли у ванну кімнату, відкрили кран, і в цей час почули з кімнати звуки улюбленого мультфільму. Хлопчики швидко побігли в кімнату, залишивши кран відкритим. Які рішення мали б прийняти діти, щоб уникнути небезпечної ситуації?
ІV група
Олексійко повертався зі школи. Біля магазину він побачив двох старших хлопців, які рахували гроші. Помітивши Олексійка, вони запропонували йому зайти до магазину і взяти з вітрини шоколадку, мовляв, продавець цього не побачить, бо хлопці відвернуть його увагу. Олексійко не знав що йому робити. А що б ви йому порадили?
(Звіти про роботу груп)
Висновок.
Небезпечним ситуаціям можна запобігти, якщо думати про наслідки.
Для того, щоб уникнути небезпечної ситуації і неприємностей, пов’язаних з нею, слід завжди пам’ятати і виконувати «Кроки прийняття рішень» :
«Обачність – половина успіху»
«Бережися лиха, поки тихо».
Намалюйте Смайлика, настрій якого відповідає вашому.
Кожний вчинок має свої наслідки. Перед тим, як щось вчинити, слід подумати про наслідки. Для цього варто користуватися і виконувати «Кроки прийняття рішень» : 1. Зупинись.
2. Подумай.
3. Обери правильне рішення.
4. Похвали себе.