Конспект першого уроку в першому класі
Тема: Я люблю свою країну
Мета: формувати уявлення учнів про школу як країну знань; розширити кругозір учнів про рідну Україну, про державні символи, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини; розвивати почуття патріотизму; заохочувати здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї школи і громадянином своєї держави.
Обладнання: паперові сердечка, сонячні промінчики, буква «Я», карта України, шаблони розмальовки «Герб України».
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання
Добрий день, мої любі діти.
Ви сьогодні вже учні в нас.
Будемо вчитись, дружити, радіти
Й називатися 1В клас.
2. Створення позитивного настрою
- Дітки, я дуже довго чекала зустрічі з вами. Весь час намагалась уявити, які ж хлопчики та дівчатка прийдуть до мене у перший клас. І тепер я бачу, що прийшли красиві, розумні, чудові діти. Я дуже рада зустрічі з вами. А чи знаєте ви, як мене звати? А зараз я буду знайомитись з вами.
ІІ. Знайомство
1.Впарва «Сердечко»
- Від хвилювання й радості моє серце гучно б’ється. У вас теж є сердечко. Думаю, воно теж хвилюється, так? Зараз я спробую почути, чиє серце б’ється найгучніше.
Вчитель підходить до когось з учнів і прикладає руку до його сердечка.
-Ой, як гучно б’ється сердечко…(називає ім’я дитини). Тебе зовуть …? (Ганна, Тетяна, Кирило).
Діти виходять до дошки, називають своє ім’я, чіпляють стікер-сердечко на квітку. Вчитель повторює цю вправу декілька разів.
2. Вправа «З якої літери ім’я?»
- Вийдіть до дошки ті дітки, ім’я яких починається з літери М, Д, І, С,П.
Кожній дитині дається квіточка з її іменем, яку треба прикріпити на дошці на травинки. Вправу повторити декілька разів.
- Хто ще залишився? Тепер ми клас, 1В клас, поаплодуйте собі та батькам.
ІІІ. Знайомство зі школою
1.Діти, у нас на дошці (стіна слів) зображено великий будинок.
Цей будинок знають всі:
Тата, мами й дідусі,
Бо тут розуму навчають,
В шлях широкий відправляють. Школа
2. Складаємо «сонечко»
-Дійсно, школа радісно вас зустріла. Вона подарує вам багато нових знань, подорожей, розкриє безліч таємниць. А чи знаєте ви, що ми будемо робити у школі?
-Я вам пропоную розглянути ось ці промінчики.
Діти підходять, беруть промінчик з написом, спільними зусиллями з батьками читають і ті, що підходять кріплять до сонечка.
1.Співати
2.Читати
3.Крутитися
4.Мислити
5.Дружити
6.Вередувати
7.Сердитися
8.Гратися
9.Радіти
10.Допомагати
11.Рахувати
12.Ображати
13.Фантазувати
14.Спілкуватися
15.Поважати
-Бачите, наше сонечко яскраво засяяло, ковзнуло промінчиками по стіні, по ваших личках. Ущипнуло за щічку, полоскотало вашого чуба і почало розсіювати свої промінці. Простягніть до нього свої долоньки. Воно освітило вас, принесло багато тепла, і ви теж стали, як сонечко. Ви радісні і веселі.
Руханка (під музику)
3. Загадки про школу, шкільне обладнання
-Як минає тепле літо, то спішать до неї діти.
Сміх і гам дзвенить довкола –
Відкриває двері … школа.
-В сумці зошити, буквар.
Хто до школи йде … школяр.
-Хто скликає на урок?
То дзвенить шкільний … дзвінок.
-Язика не має, а всіх навчає … книга.
4.Мандрівка школою
-Ви вже приходили до нас в школу, на заняття, пригадайте в яких кабінетах, на яких уроках ви були?
5.Гра з літерою «Я …, а ти?»
Вчитель кріпить букву «Я» на дошці вгорі над малюнком, перед сердечками з іменами.
Буква «Я» буде питати,
Ну, а ви відповідати.
Якщо ви такі як «Я»
Дайте відповідь: «І я!»
Я працьовита, а ти? ( і я!)
Я щаслива, а ти?
Я сумна, а ти?
Я сильна, а ти?
Я ледача, а ти?
Я охайна, а ти?
Я вперта, а ти?
Я жадібна, а ти?
Я сором’язлива, а ти?
Я смілива, а ти?
Я чесна, а ти?
Я вірю у Діда Мороза, а ти?
Я доброзичлива, а ти?
Я спокійна, а ти?
Я вертлява, а ти?
ІV. Я люблю свою Україну
-Молодці всі, і дітки, і батьки. Весело пограли, правильно відповідали. Тож вас щиро вітає у великій школярській сім’ї не тільки школа та ваша родина, а й вся наша Батьківщина. А чи знаєте ви, як вона називається?
-Так, наша Батьківщина – Україна.
Звучить мелодія про Україну
-Діти, а як можна розпізнати нашу Батьківщину людям з інших країн, які ніколи не були в Україні?
-Отже, такою собі фотографією, візитівкою нашої країни є її символи-золотий тризуб на блакитному тлі - це наш Державний Герб, синьо-жовтий Державний Прапор і велична урочиста пісня - це наш Державний Гімн. Коли він звучить, необхідно стати гідно, цим самим висловлюючи свою шану і повагу до України. Зараз ми послухаємо Гімн України, а згодом вивчимо його.
Слухання гімну
-Погляньте на дошку, яку гарну картинку ми зробили. Давайте прочитаємо напис угорі.
«Я люблю (сердечка) Україну, свою країну».
V. Розфарбування Герба України.
VI. Підсумок уроку
-Наш урок добігає кінця. Любіть свою державу, оберігайте її. Вона у нас, як матінка, єдина.
Вилківська міська рада
Відділ освіти, молоді та спорту, культури, туризму
Методичний кабінет
Вилківський НВК «ЗЗСО І – ІІІ ступенів – ліцей»
Конспект першого уроку в першому класі
Тема уроку:
«Я люблю свою країну»
М.М.Москальова
«Старший учитель»,
спеціаліст вищої категорії,
вчитель початкових класів
Вилківського НВК
«ЗЗСО І – ІІІ ступенів – ліцей»
2021 рік