ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН ЛОГОПЕДИЧНОЇ РОБОТИ З ГРУПОЮ ФФНМ

Про матеріал
ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН ЛОГОПЕДИЧНОЇ РОБОТИ З ГРУПОЮ ФФНМ. План по подоланню фонетико-фонематичного недорозвинення мовлення.
Перегляд файлу

ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН ЛОГОПЕДИЧНОЇ РОБОТИ З ГРУПОЮ ФФНМ

№ п

п

Етапи і зміст роботи з корекції фонетичних порушень мовлення

Зміст роботи з корекції фонематичної системи мовлення

Використання лексичного і граматичного матеріалу на заняттях

Прибл изна кількіс ть годин

Примітка

1

Підготовчий етап: обстеження всіх сторін мовлення дітей,

стійкості, уваги,працездатності,спостереж ливості, ставлення до свого дефекту, заповнення на кожну дитину мовленнєвих карт. Знайомство з назвами частин артикуляційного апарату.

Підготовчі артикуляційні вправи для формування шиплячих звуків

Розвиток слухової уваги на немовленнєвих звуках. Уточнення понять «речення», «слово», «звук». Виділення першого голосного звука в словах. Розвиток навичок звукобуквеного аналізу складів типу уа, ау.

 

3-5

За необхідності вводити ігри на розвиток фізіологічного і мовленєвого дихання, дрібних рухів рук, зоровопросторових уявлень, пам’яті, уваги, логічного мислення; вироблення навичок самоконтролю.

2

Формування правильної вимови звука [ш]

Виділення в слові першого і останнього приголосних звуків, які добре вимовляються. Вчити слухати звук [ш] серед інших звуків, складів, на початку і в кінці слова.

Розвиток навичок звуко-буквеного аналізу слів типу ум, му, формування поняття «місце звука в слові».

Збагачення словникового запасу словами із звуком [ш]

проводиться на кожному занятті

2-3

 

3

Закріплення правильної артикуляції звука [ш] і його

Виділення звука, який добре вимовляється, в середені слова.

Утворення множини імеників. Узгодження

5-7

 

 

 

автоматизація:

А) у прямому складі на початку слова;

Б) прямому складі в середені слова;

В) закритому складі;

Г) сполученні з приголосними; Д) іграх, віршах, переказах, спонтанному мовленні

Визначення на слух наявності звука [ш] у середені слова. Визначення його місця в в словах. Розвиток навичок звукобуквеного аналізу слів типу мак, маки, кішка, мішок, школа. Визначення послідовності звуків у слові: який по порядку, за яким звуком стоїть. Наголос.

кількісних числівників з іменниками. Відмінювання дієслів. Розвиток зв’язного мовлення.

 

 

4

Формування правильної вимови звука [ж]

Дати поняття дзвінкості звука. Визначення наявності звука [ж] у словах, його місця в них.

Збагачення словникового запасу словами із звуком [ж]

1-2

 

5

Закріплення правильної артикуляції звука [ж] і його автоматизація (анологічно до звука [ш])

Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу слів: поділ слів на склади; визначення послідовності звуків у слові; який по порядку, за яким або перед яким звуком стоїть звук [ж].

Родовий відмінок іменників.

Відмінювання дієслів.

Споріднені слова.

Багатозначність слів.

Визначення роду імеників.

Узагальнюючі слова.

4-6

 

6

Диференціація артикуляції звуків [ш], [ж]

Диференцювати ці звуки на слух серед інших звуків, складів у словах. Диференціація понять дзвінкості і

глухості звуків

Розвиток зв’язного мовлення

2-4

 

7

Диференціація артикуляції звуків [с], [ш]

Диференцювати ці звуки на слух серед інших звуків, складів у словах. Диференціація поняття свистячі і шиплячі звуки. Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу слів.

Розвиток зв’язного мовлення

4-6

 

8

Диференціація артикуляції звуків [з], [ж]

Диференцювати ці звуки на слух серед інших звуків, складів у словах.

Закріплення понять дзвінкості, глухості свистячих і шиплячих звуків.

Розвиток зв’язного мовлення

4-6

 

9

Формування правильної артикуляції звука [дж], закріплення правильної артикуляції і його

Учити слухати цей звук серед інших звуків, складів, у словах. Визначити місце його в словах. Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу.

Збагачення словникового запасу словами і звуком [дж], означеннями.

Визначення роду імеників,

2-4

 

 

 

автоматизація:

А) у прямому складі на початку слова;

Б) прямому складі в середені слова;

В) закритому складі;

Г) сполученні з приголосними; Д) іграх, віршах, переказах, спонтанному мовленні

 

розвиток зв’язного мовлення.

 

 

1

0

Диференціація звуків [дж]-[дз]

Диференціювати ці звуки на слух серед інших звуків, складів, слів

Розвиток зв’язного мовлення

2-4

 

1

1

Формування правильної артикуляціїзвука [ч], закріплення артикуляції і його автоматизація:

А) у прямому складі на початку слова;

Б) прямому складі в середені слова;

В) закритому складі;

Г) сполученні з приголосними; Д) іграх, віршах, переказах, спонтанному мовленні

Учити слухати звук [ч] серед інших звуків у складах, словах, визначення місця звука у слові. Закріпленння навичок звуко-буквеного аналізу.

Наголос

Збагачення словникового запасу словами із звуком [ч]. Узагальнення.

Словотворення image суфікси

5-7

 

1

2

Диференціація артикуляції звуків [с] –[ч]

Диференціювати ці звуки на слух. Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу

Відмінювання дієслів

1-3

 

1

3

Диференціація артикуляції звуків [ч] –[ц]

Диференціювати ці звуки на слух

Розвиток зв’язного мовлення

2-4

 

1

4

Диференціація артикуляції звуків [ч] –[дж]

Диференціювати ці звуки на слух

Розвиток зв’язного мовлення

1-2

 

1

5

Формування правильної артикуляціїзвука [щ], закріплення артикуляції і його автоматизація:

А) у прямому складі на початку

Учити слухати цей звук серед інших звуків, складів, у словах. Визначити його місце у словах.

Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу

Збагачення словникового запасу словами із звуком [щ], означеннями, узагальненнями.

Визначення роду імеників,

2-4

 

 

 

слова;

Б) прямому складі в середені слова;

В) закритому складі;

Г) сполученні з приголосними; Д) іграх, віршах, переказах, спонтанному мовленні

 

розвиток зв’язного мовлення

 

 

1

6

Диференціація артикуляції звуків [ч] –[щ]

Диференціювати ці звуки на слух.

Визначити їх місце у словах. Наголос

Словотворення:

зменшувальні суфікси імеників. Розвиток зв’язного мовлення

2-4

 

1

7

Диференціація артикуляції звуків [ш] –[щ]

Диференціювати ці звуки на слух. Визначити їх місце у словах.

Відмінювання дієслів. Розвиток зв’язного мовлення

1-3

 

1

8

Диференціація артикуляції звуків [ц] –[ч] –[щ]

Диференціювати ці звуки на слух. Визначити їх місце у словах.

Розвиток зв’язного мовлення

1-3

 

1

9

Диференціація артикуляції звуків [щ] –[с]

Диференціювати ці звуки на слух. Визначити їх місце у словах.

Розвиток зв’язного мовлення

1-3

 

2

0

Артикуляційні вправи для формування звука [р]

Звук р. Розвиток слухової уваги. Повторення голосних звуків. Уміння виділяти голосні звуки на початку слова, всередені, в кінці слова.

Розвиток зв’язного мовлення.

3-5

 

2

1

Формування правильної вимови звука р

Вчити слухати звук р в середині інших звуків, складів на початку і в кінці слова. Розвиток навичок звуко-буквеного аналізу слів.

Збагачення словникового запасу словами із звуком р проводяться на кожному занятті.

4-6

 

2

2

Закріплення правильної артикуляції звука р:

А) у прямому складі на початку слова;

Б) прямому складі в середені слова;

В) закритому складі;

Виділення звука, який добре вимовляється, в середині слова. Визначення на слух наявності звука р в середені слова. Визначення на слух наявності звука р в середені слова. Визначення місця звука р у словах.

Розвиток навичок звуко-буквеного

Збагачення словникового запасу словами із звуком р.

Словотворення: зменьшувальні суфікси імеників. Утворення множини імеників.

Узгодження прикметників з

9-11

 

 

 

Г) сполученні з приголосними; Д) іграх, віршах, переказах, спонтанному мовленні

аналізу слів у такій послідовності: ра-ки, рам-ка, ру-кав, кран, кра-ни. Визначення послідовності звуків у слові: який по порядку звук, за яким звуком стоїть.

іммениками. Споріднені слова. Утворення І-ї особи однини дієслів. Живі і неживі предмети. Теми Птахи, Тварини. Уточнення конкретно-просторових значень предметів. Тема:

Професії, транспорт. Антоніми.словотворення і дієслівні префікси. Розвиток зв’язного мовлення.

 

 

2

3

Виховання правильної вимови м’якого р. Закріплення правильної артикуляції м’якого звука р і його артикуляція (анологічно до звука р)

Учити слухати цей звук серед інших звуків, складів, у словах.

Закріплення навичок звукобуквеного аналізу. Наголос.

Теми Овочці, Хто де живе. Узгодження імеників з прикметниками. Знахідний і родовий відмінки іменників.

Споріднені слова.

Утворення множини імеників. Визначення роду імеників. Багатозначність слів.

4-6

 

2

4

Диференціація артикуляції звуків р і м’якого р

Учити слухати цей звук серед інших звуків, складів у словах. Закріплення понять

Розвиток зв’язного мовлення

1-3

 

2

5

Диференціація артикуляцій звуків р-л

Диференціація на слух цих звуків серед інших звуків, складів, у словах. Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу

Тема: Хто як пересувається. Зменшувальні суфікси імеників. Антонімию утворення дієслів минулого часу наказового способу. Утворення складних прикметників. Розвиток зв’язного мовлення.

3-5

 

2

6

Диференціація артикуляцій м’якого звуку р і м’якого звуку л

Диференціація на слух цих звуків (анологічно до попередніх)

Антоніми. Синоміми.

1-3

 

 

2

7

Підсумкові заняття: правильна вимова шиплячих та сонорів.

Правильна вимова, диференціація на слух та написання букв.

Вміння переказати текст.

2-4

Кількість годин залежить від підсумків засвоєння матеріалу.

 

pdf
Пов’язані теми
Логопедія, Планування
Інкл
Додано
20 листопада
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку