Перспективний план по забезпеченню безпеки
життєдіяльності дітей старшого дошкільного віку
Місяць проведення: вересень
Блок: «Дитина на вулицях міста»
Тема: «Ми – уважні пішоходи»
Мета: закріпити з дітьми правила дорожнього руху та правила безпечної поведінки на вулицях міста.
Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми |
Робота з батьками |
«Переходимо дорогу», «Правила поведінки на вулиці».
|
Консультація «Дисципліна на вулиці - основа безпеки пішохода».
Анкетування «Правила дорожнього руху»
Пам’ятка «Корисні поради щодо виконання правил дорожнього руху».
Домашнє завдання Виготовлення атрибутів для макету «наша вулиця»
Участь у виставці робіт з зображувальної діяльності «Правила дорожні треба знати, їх не можна забувати!»
|
Місяць проведення: жовтень
Блок: «Дитина і природа»
Тема: «Корисні й небезпечні»
Мета: вчити дітей розпізнавати небезпечні для здоров’я гриби та ягоди, розпізнавати їх на малюнках, в природному середовищі, називати отруйні гриби та ягоди, поширювати знання про можливу небезпеку під час їх збору. Вчити надавати медичну допомогу при отруєнні небезпечними рослинами.
Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми
|
Робота з батьками |
«Чому їх не можна вживати в їжу?»
«Малюємо гриби та ягоди», «Мухомор в країні Симетрії» - малювання по клітинках, Розмальовки з завданням.
|
Консультації - «Небезпечні дарунки лісу» (гриби), - «Небезпечні сусіди - отруйні рослини».
Пам’ятка «Отруєння грибами» |
Місяць проведення: листопад
Блок: «Небезпечні предмети в руках у малят»
Тема: «Предмети, що нас оточують»
Мета: закріпити з дітьми правила безпечної поведінки вдома (користування електричними приладами, голками, ножицями, інструментами), формувати уявлення дітей про небезпеку від побутової хімії, косметичних речовин, ліків та лікарських засобів. Познайомити дітей з номером швидкої допомоги 103 та вчити дітей, як і в яких випадках можна викликати лікарів за цим номером.
Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми |
Робота з батьками |
«Небезпечні речі в моєму домі» «Косметика мами корисна для Наталлі?», «Наші помічники електроприлади», «Різнокольорові пляшечки, баночки, коробочки й пігулки».
- «Намалюй предмети, якими не можна користуватися без дозволу дорослих», – Малювання з творчим завданням.
|
Консультація «Щоб друзі не стали ворогами»
Пам’ятки - «Отруєння хімічними речовинами», - «Отруєння ліками та лікарськими препаратами». - «Телевізор в нашому домі!
Поради «Дії під час отруєння»
|
Місяць проведення: грудень
Блок: «Пожежна безпека»
Тема: «Вогонь – друг, вогонь - ворог»
Мета: уточнити знання дітей про використання вогню людьми, про небезпеку , яка може виникнути при необережному поводженні з вогнем та іграми з вогненебезпечними предметами, закріпити знання про пожежну безпеку, ознайомити вихованців з правилами пожежної безпеки під час Новорічних свят. Познайомити малят з номером телефону пожежної охорони 101.
Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми
|
Робота з батьками |
«Небезпечне Новорічне свято»
«Розмальовки з завданнями»,
|
Консультації - «Один, два, три – ялинко, не гори!» - «Небезпека гри з вогнем»
Пам’ятка «Попередження пожежі від пустощів та необережного поводження з вогнем»
Участь у виставках робіт з зображувальної діяльності - «Один, два, три – ялинко, не гори!», - «Вивчіть правила пожежні, будьте завжди обережні!»
|
Місяць проведення: січень
Блок: «Здоров’я дитини, емоції та конфлікти»
Тема: «Здорова дитина – щаслива родина»
Мета: продовжувати знайомити дітей з режимом дня, розкрити його значення для здоров’я та самопочуття людини. Закріплювати знання малят про значення гігієнічних процедур та дотримання чистоти для їхнього здоров’я. Формувати у дітей бажання бути здоровими, вести здоровий спосіб життя.
Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми
|
Робота з батьками |
рядку», «Чистота – запорука здоров’я», «Наші емоції», «Де живуть мікроби?»
К. Чуковського «Мийдодір»
«Малюємо предмети гігієни», «Розмальовуємо героїв улюблених книжок», «Намалюй потрібну емоцію».
|
Консультація «І знову про режим»
Анкетування «Здоров’я вашої дитини»
Домашнє завдання - виготовлення атрибутів до сюжетно-рольових ігор «Лікарня», «Аптека», «Швидка допомога», - пошив спеціального одягу для цих ігор, - виготовлення нестандартного фізкультурного обладнання для проведення ранкової гімнастики.
Участь у виставці з зображувальної діяльності «Діти про здоров’я дбають, вони йому допомагають!»
|
Місяць проведення: лютий
Блок: «Особиста безпека»
Тема: «Ой, весела в нас зима! (безпечні ігри та розваги взимку)»
Мета: продовжувати знайомити дітей з різноманітними небезпечними ситуаціями, які можуть виникнути під час зимових ігор та розваг на подвір’ї. Навчити дотримуватись правил безпеки під час катання на санчатах, лижах, ковзанах, гри зі снігом. Вчити дітей надавати допомогу при обмороженні.
Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми
|
Робота з батьками |
«Правила поводження на льоду та слизьких доріжках», «Зимові розваги», «У малої Милочки є малі санчата, та боїться Милочка із гори з’їжджати».
«Розмальовкам кольорове життя» (зимові ігри та розваги дітей), «Розмальовки з завданням».
|
Консультація «На подвір’ї взимку грай, про безпеку пам’ятай!»
Пам’ятки - «Вчимо дітей правильно падати», «Надання допомоги при обмороженні».
Участь в виставці зображувальної діяльності «На подвір’ї взимку грай, про безпеку пам’ятай!»
|
Місяць проведення: березень
Блок: «Один вдома, особиста безпека малят»
Тема: «Я залишився вдома один»
Мета: ознайомити дітей з небезпеками, які можуть підстерігати вдома, формувати навички і вміння, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій під час відсутності дорослих. Закріплювати номери телефонів екстреної допомоги, вміння правильно викликати необхідну допомогу. Виховувати обережність, уміння вчинити розсудливо.
Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми
|
Робота з батьками |
«Незнайомець приходить в дім», «Я загубився». «Незнайомець в ліфті»
«Школа екстремальних ситуацій», «Дзвонять…». «Кого, коли і як покличу на допомогу?»
|
Консультації - «Сюжетно-рольова гра – роль знайдеться для кожного» (граючись, вивчаємо правила безпеки), - «SOS! Дитина загубилась!»
Анкетування «Безпека дитини в побуті»
Пам’ятка «Якщо чужий приходить в дім»
Бесіди - «Чому потрібно доводити дитину до групи й віддавати її особисто вихователю?», - «Чи потрібно пояснювати дітям, як вести себе з незнайомими людьми?»
|
Місяць проведення: квітень
Блок: «Дитина на вулицях міста»
Тема: «Дорожні знаки треба знати, щоб в біду не потрапляти»
Мета: Закріплювати назву й призначення дорожніх знаків, вміння визначати, які знаки призначені для водіїв, а які для пішоходів. Формувати навички безпечної поведінки на дорозі.
Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми
|
Робота з батьками |
«Безпечна дорога»
«Склади дорожній знак».
«Малюємо дорожні знаки», «Казковий світлофор» (розмальовки з творчими завданнями», «Домалюй і розфарбуй дорожній знак»
|
Консультація «Граючись, вивчаємо правила дорожнього руху».
Пам’ятка «Дитині скоро в школу».
Анкетування «Чи знає моя дитина дорожні знаки та сигнали світлофору?»
Домашнє завдання Виготовлення дорожніх знаків та світлофорів для сюжетно-рольової гри «На вулицях нашого району».
Участь у виставці робіт з зображувальної діяльності «Щоб не трапилось біди, знаки дорожні вивчаємо ми!» |
Місяць проведення: травень
Блок: «Дитина і природа»
Тема: «І тварини інколи можуть бути небезпечними»
Мета: пояснювати дітям, що контакти з тваринами інколи можуть бути небезпечними. Вчити надавати першу допомогу і самодопомогу при укусах комах та тварин. Закріплювати вміння дітей викликати швидку допомогу за номером 103.
Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми
|
Робота з батьками |
«Коли свійська тварина може бути небезпечною?», «Небезпечні комахи та плазуни», «Допоможи собі сам» (надання першої допомоги при укусах тварин та комах).
«Пластилінові історії» «Намалюй свого домашнього улюбленця».
|
Консультація «Діти і тварини»
Поради - «Якщо вдома є тварини» - «Перша допомога при укусах комах, тварин та плазунів»
Участь у виставці з зображувальної діяльності «В парку, в полі, в лісі, в лузі обережні будьте, друзі!» |
Місяць проведення: літній період (червень-серпень)
Блок: «Здоров’я дитини, емоції та конфлікти»
Тема: «Здоровим будь!»
Мета: розповідати дітям про користь вітамінів та їх значення для здоров’я людини. Пояснювати малюкам, як спорт та фізкультура, загартовуючи та природні фактори (сонце, повітря, вода) впливають на організм людини. Формувати навички безпечного відпочинку на воді, в лісі, на дачі, на ігровому майданчику. Виховувати у малят бажання бути здоровим, вести здоровий спосіб життя.
Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми |
Робота з батьками |
«Сонце – друг чи ворог?», «Безпека на літній площадці»
«Здоров’я – найцінніший скарб – бережи його», «Що треба робити, щоб ніколи не хворіти», «Значення загартування для здоров’я», «Обертаються поволі каруселі в дивнім колі», «З фізкультурою ми дружим».
«Корисні продукти харчування», «В кожному малюнку сонце», «Мій літній відпочинок»,
|
Консультації
- «Небезпека під час подорожі», - «Безпечний відпочинок на воді», - «Мамо, я хочу пити!»
Пам’ятки - «Допомога при тепловому та сонячному ударі», - «Попередження травматизму серед дітей під час літньої відпустки батьків», -«Профілактика інфекційних та кишкових захворювань дітей дошкільного віку»,
Бесіди - «Літній одяг та взуття», - «Чи потрібно дитині робити ранкову гімнастику?»
Участь у проекті «Безпечна пісочниця»
Участь у виставках з зображувальної діяльності - «Здоровим дітям – корисну їжу!», - «Безпечний літній відпочинок» |