Перспективний план по забезпеченню безпеки життєдіяльності дітей старшого дошкільного віку

Про матеріал
Охорона життя дитини є пріоритетним завданням системи дошкільної освіти, реалізація якого сприяє збереженню життя і зміцненню здоров’я малюків. Запропонований матеріал допоможе вихователям дошкільних закладів спланувати роботу з ОБЖД протягом навчального року.
Перегляд файлу

Перспективний план по забезпеченню безпеки

 життєдіяльності дітей старшого дошкільного віку

 

Місяць проведення: вересень

Блок: «Дитина на вулицях міста»

Тема: «Ми –  уважні пішоходи»

Мета: закріпити з дітьми правила дорожнього руху та правила безпечної поведінки на вулицях міста.

 

Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми

Робота з батьками

 

  • Заняття «Абетка пішохода».
  • Заняття з зображувальної діяльності «Наша вулиця», «Перехрестя»
  • Бесіди «На прогулянку ми йдем»,

           «Переходимо дорогу»,

           «Правила поведінки на вулиці».

  • Цільова прогулянка по вулиці, на якій знаходиться дитячий садок.
  • Спостереження за транспортом та пішоходами.
  • Колективна творчість: конструювання із будівельного матеріалу (або конструктору) «Вулиця міста»
  • Ігровий тренінг «Наша вулиця».
  • Дидактичні ігри «Перехрестя», «На вулиці міській», «Увага, дорога!», «Лабіринти».
  • Логічні завдання «Безпечно – небезпечно», «Обери правильну відповідь»
  • Розгадування ребусів.
  • Розвязання кросвордів «Дорога», «Дорожній», «Правила руху».
  • Сюжетно-рольова гра «На вулицях нашого району».
  • Рухливі ігри «Кмітливий пішохід», «Вулиця», «Стоп!».
  • Настільно-друковані ігри «У місті», «Про транспорт», «Увлекательная прогулка с изучением правил дорожного движения».
  • Самостійна художня діяльність «Малюємо свою вулицю», «Малюємо по крапках».
  • Читання дитячих книжок Н. Никітіної «Правила маленького пішохода», Н. Мігунової «Світлофор», О. Шуваевої «Будь уважним на дорозі», В. Іришина «Прогулянка по місту».                       

 

 

Консультація

«Дисципліна на вулиці - основа  безпеки пішохода».

 

Анкетування

«Правила дорожнього руху»

 

Памятка

«Корисні поради щодо виконання правил дорожнього руху».

 

Домашнє завдання

Виготовлення атрибутів для макету «наша вулиця»

 

Участь у виставці робіт з зображувальної діяльності

«Правила дорожні треба знати, їх не можна забувати!»

 

 

Місяць проведення: жовтень

Блок: «Дитина і природа»

Тема: «Корисні й небезпечні»

Мета: вчити дітей розпізнавати небезпечні для здоров’я гриби та ягоди, розпізнавати їх на малюнках, в природному середовищі, називати отруйні гриби та ягоди, поширювати знання про можливу небезпеку під час їх збору. Вчити надавати медичну допомогу при отруєнні небезпечними рослинами.

 

 

Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми

 

 

Робота з батьками

 

  • Заняття «Отруйні ягоди та гриби»
  • Заняття з зображувальної діяльності «Дружна сімейка» (аплікація з осіннього листя), «Грибочки на галявинці» (конструювання з природного матеріалу), «Лісові дарунки» (малювання).
  • Бесіди «Ми йдемо в ліс»,

            «Чому їх не можна вживати в їжу?»

  • Розглядання плакатів, малюнків, фотолистівок з зображенням отруйних грибів та ягід.
  • Дидактичні ігри: «Їстівне – неїстівне», «Добери риму».
  • Логічні завдання «Так чи ні», «Дозволяється - забороняється», «Додай слівце», «Третій зайвий».
  • Розгадування ребусів.
  • Розв’язання кросвордів «Лісові дарунки» (гриби), «Отруйні» (рослини), «Лікарські рослини».
  • Рухливі ігри «Ягоди - гриби», гра з м’ячем «Отруйні – не отруйні».
  • Настільні ігри: доміно «Ягідка», пазли «Гриби та ягоди»
  • Самостійна художня діяльність:

«Малюємо гриби та ягоди»,

«Мухомор в країні Симетрії» - малювання по клітинках,

Розмальовки з завданням.

  • Розвага «В гостях у Лісовичка»
  • Читання уривків з книги О. Шуваєвої «Безпека малят»

 

 

Консультації

- «Небезпечні дарунки лісу» (гриби),

- «Небезпечні сусіди - отруйні рослини».

 

Памятка

«Отруєння грибами»

 

 

Місяць проведення: листопад

Блок: «Небезпечні предмети в руках у малят»

Тема: «Предмети, що нас оточують»

Мета: закріпити з дітьми правила безпечної поведінки вдома (користування електричними приладами, голками, ножицями, інструментами), формувати уявлення дітей про небезпеку від побутової хімії, косметичних речовин, ліків та лікарських засобів. Познайомити дітей з номером швидкої допомоги 103 та вчити дітей, як і в яких випадках можна викликати лікарів за цим номером.

 

Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми

Робота з батьками

 

  • Заняття «Голки, ножиці, нитки – не для гри дітвори».
  • Заняття з аплікації «Улюблені іграшки та небезпечні предмети».
  • Бесіди «Що ми можемо робити самі?»,

           «Небезпечні речі в моєму домі»

            «Косметика мами корисна для Наталлі?»,

           «Наші помічники електроприлади»,

           «Різнокольорові пляшечки, баночки,

           коробочки й пігулки».

  • Дидактичні ігри «Визнач небезпечне», «Що зайве», «Наші помічники», «Предмети корисні, але й небезпечні».
  • Гра з мячем «Не помились!»
  • Ігровий тренінг «Школа екстремальних ситуацій».
  • Логічні завдання «Продовж розповідь», «Можна – не можна», «Визнач послідовність дій», «Вибери небезпечні предмети».
  • Логічна гра «Можна чи ні?»
  • Розв’язування кросвордів «Як називаються» (про електричні прилади), «Увага!» (про гострі та колючі предмети), «Отруйні» (про побутову хімію та косметичні речовини).
  • Самостійна художня діяльність

- «Намалюй предмети, якими не можна користуватися без дозволу дорослих»,

– Малювання з творчим завданням.

  • Організація виставки з зображувальної діяльності «Знають дошкільнята всі: з цим можна гратись, а з цим – ні!»
  • Читання глав з книги «Ти один вдома» Л. Радзієвської «Навіщо пилососу проводи», «Гарячий корабель», «Ох, це чарівне зілля»

 

Консультація

«Щоб друзі не стали ворогами»

 

Пам’ятки

- «Отруєння хімічними речовинами»,

- «Отруєння ліками та лікарськими препаратами».

- «Телевізор в нашому домі!

 

Поради

«Дії під час отруєння»

 

 

 

Місяць проведення: грудень

Блок: «Пожежна безпека»

Тема: «Вогонь – друг, вогонь - ворог»

Мета: уточнити знання дітей про використання вогню людьми, про небезпеку , яка може виникнути при необережному поводженні з вогнем та іграми з вогненебезпечними предметами, закріпити знання про пожежну безпеку, ознайомити вихованців з правилами пожежної безпеки під час Новорічних свят. Познайомити малят з номером телефону пожежної охорони 101.

 

 

Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми

 

 

Робота з батьками

 

  • Заняття «Юний пожежний».
  • Заняття з зображувальної діяльності «Сірники – не для гри», організація виставки.
  • Бесіди «Вогонь – друг чи ворог?»

            «Небезпечне Новорічне свято»

  • Екскурсія по дитячому садку «Шляхи евакуації під час пожежі».
  • Розгляд дитячих плакатів на протипожежну тематику.
  • Дидактичні ігри «Від чого бувають пожежі?», «Небезпечні предмети», «Предмети називаємо – для чого служать знаємо», «Знайди порушення»
  • Логічні завдання «Додай слово», «Плещемо – тупочемо», «Та чи ні», «Що за професія?»
  • «Проблемно-ситуативні завдання на протипожежну тематику».
  • Розгадування ребусів та кросвордів.
  • Рухлива гра «Горю, горю, палаю».
  • Естафетні ігри «На пожежу», «Вода і вогонь», «Гасимо пожежу», «Хто швидше».
  • Сюжетно-рольова гра «Пожежні».
  • Настільна гра: сюжетно-рольовий конструктор «Пожежні рятівники», «Пожежна охорона».
  • Інсценівка «Новий рік зустрічаємо, про безпеку дбаємо!»
  • Лялькова вистава «Козенята і вогонь» за казкою Т. Коломієць
  • Самостійна художня діяльність

«Розмальовки з завданнями»,

  • Читання книги Т. Кінько й М. Кінько «Наш номер 01», творів С. Маршака «Рассказ о неизвестном герое», Е. Павловой «Пожарная машина».

 

Консультації

- «Один, два, три – ялинко, не гори!»

- «Небезпека гри з вогнем»

 

Памятка

«Попередження пожежі від пустощів та необережного поводження з вогнем»

 

Участь у виставках робіт з зображувальної діяльності

- «Один, два, три – ялинко, не гори!»,

- «Вивчіть правила пожежні, будьте завжди обережні!»

 

 

Місяць проведення: січень

Блок: «Здоровя дитини, емоції та конфлікти»

Тема: «Здорова дитина – щаслива родина»

Мета: продовжувати знайомити дітей з режимом дня, розкрити його значення для здоровя та самопочуття людини. Закріплювати знання малят про значення гігієнічних процедур та дотримання чистоти для їхнього здоровя. Формувати у дітей бажання бути здоровими, вести здоровий спосіб життя.

 

 

Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми

 

 

Робота з батьками

 

  • Заняття «Подарунки від Здоровятка»
  • Бесіди «Дотримуйся режиму дня, живи по розпо-

           рядку»,

           «Чистота – запорука здоровя»,

           «Наші емоції»,

           «Де живуть мікроби?»

  • Виготовлення з дітьми книжки - малютки «Азбука здоровя».
  • Дидактичні ігри «Дружимо з режимом дня», «Помічники здоровя», «Предмети гігієни», «З ким би я хотів дружити?», «Обери емоцію», лабіринти
  • Логічні завдання «Знайди помилки», «Закінчи правило», «Так чи ні».
  • Розгадування ребусів з теми «Режим дня».
  • Розв’язання кросвордів «Друзі Мийдодіра», «Наші помічники», «Гігієна», «Чистота».
  • Сюжетно-рольові ігри «Лікарня», «Аптека», «Швидка допомога», «Лабораторія».
  • Інтерв’ю «Твій настрій! (вміння описувати свій настрій).
  • Читання книг А. Волкової «Азбука здоров’я»,

К. Чуковського «Мийдодір»

  • Самостійна художня діяльність

«Малюємо предмети гігієни»,

«Розмальовуємо героїв улюблених книжок»,

«Намалюй потрібну емоцію».

  • Вечір загадок і відгадок «Друзі Мийдодіра».
  • Спортивний вечір розваг «Будемо дужими, сильними, здоровими!»
  • Розвага «У країну Чистоти підемо і я, і ти»

 

 

Консультація

«І знову про режим»

 

Анкетування

«Здоров’я вашої дитини»

 

Домашнє завдання

- виготовлення атрибутів до сюжетно-рольових ігор «Лікарня», «Аптека», «Швидка допомога»,

- пошив спеціального одягу для цих ігор,

- виготовлення нестандартного фізкультурного обладнання для проведення ранкової гімнастики.

 

Участь у виставці з зображувальної діяльності

«Діти про здоровя дбають, вони йому допомагають!»

 

 

Місяць проведення: лютий

Блок: «Особиста безпека»

Тема: «Ой, весела в нас зима! (безпечні ігри та розваги взимку)»

Мета: продовжувати знайомити дітей з різноманітними небезпечними ситуаціями, які можуть виникнути під час зимових ігор та розваг на подвір’ї. Навчити дотримуватись правил безпеки під час катання на санчатах, лижах, ковзанах, гри зі снігом. Вчити дітей надавати допомогу при обмороженні.

 

 

Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми

 

 

Робота з батьками

 

  • Заняття «Коли гра не доводить до добра»
  • Бесіди

«Правила поводження на льоду та слизьких доріжках»,

«Зимові розваги»,

«У малої Милочки є малі санчата, та боїться Милочка із гори з’їжджати».

  • Проблемна ситуація «Впізнай себе» (правила поведінки під час спільних ігор).
  • Дидактичні ігри «Правила безпеки», «Предмети, що допоможуть врятувати».
  • Логічні завдання «Продовж розповідь»,
  • Рухливі ігри «Чотири стихії», «Два морози», «Заморожу!»
  • Сюжетно-рольова гра «Рятівники».
  • Ігровий тренінг «Якщо провалився під лід?»
  • Тренінг «Що робити, якщо обморожені руки, ніс, щоки?» (вчимося надавати собі та друзям першу допомогу при обмороженні).
  • Розвязання кросворду «Зимові розваги»
  • Настільна гра «Уроки безпеки. Пригоди Фунтика та Фантика» (гра-казка для формування знань і навичок із БЖД).
  • Самостійна художня діяльність

«Розмальовкам кольорове життя» (зимові ігри та розваги дітей),

«Розмальовки з завданням».

  • Читання «Небезпечних казок» Л. Яковенко.
  • Вечір загадок та відгадок «Зимові ігри та розваги».
  • Спортивний вечір розваг «В гостях у Веселого Сніговичка».

 

 

Консультація

«На подвірї взимку грай, про безпеку памятай!»

 

Памятки

- «Вчимо дітей правильно падати»,

«Надання допомоги при обмороженні».

 

Участь в виставці зображувальної діяльності

«На подвірї взимку грай, про безпеку памятай!»

 

 

 

 

Місяць проведення: березень

Блок: «Один вдома, особиста безпека малят»

Тема: «Я залишився вдома один»

Мета: ознайомити дітей з небезпеками, які можуть підстерігати вдома, формувати навички і вміння, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій під час відсутності дорослих. Закріплювати номери телефонів екстреної допомоги, вміння правильно викликати необхідну допомогу. Виховувати обережність, уміння вчинити розсудливо.

 

 

Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми

 

 

Робота з батьками

 

  • Заняття «Хто такий незнайомець?»
  • Бесіди «Важливі номери телефону»,

            «Незнайомець приходить в дім»,

            «Я загубився».

            «Незнайомець в ліфті»

  • Дидактичні ігри «Викликаємо допомогу», «Один вдома», «Телефон», «Добери риму», «До кого звернусь по допомогу».
  • Логічні завдання «Продовж розповідь», «Доповни правили», «Правильно - не правильно».
  • Розвязування кросворду «Один вдома».
  • Ігрові тренінги

«Школа екстремальних ситуацій»,

«Дзвонять…».

«Кого, коли і як покличу на допомогу?»

  • Сюжетно-рольова гра «Сімя» (введення ігрових сюжетів «В двері (по телефону) подзвонив незнайомець», «Готуємо обід», «Вдома я один», «Я загубився» тощо).
  • Настільна гра «Уроки безпеки. Пригоди Фунтика та Фантика» (гра-казка для формування знань і навичок із БЖД).
  • Читання книжок А. Макуліної «Лісовий телефон» (гра-казка), Л. Яковенко «Якщо вдома ти один», Л. Радзієвської «Ти один вдома».
  • Тренінг «Допоможи собі сам!» (навчання дітей прийомам самозахисту: закричати, втекти, покликати на допомогу тощо).
  • Виготовлення з дітьми книжки – памятки «Абетка безпеки».

 

 

Консультації

- «Сюжетно-рольова гра – роль знайдеться для кожного» (граючись, вивчаємо правила безпеки),

- «SOS! Дитина загубилась!»

 

Анкетування

«Безпека дитини в побуті»

 

Памятка

«Якщо чужий приходить в дім»

 

Бесіди

- «Чому потрібно доводити дитину до групи й віддавати її особисто вихователю?»,

- «Чи потрібно пояснювати дітям, як вести себе з незнайомими людьми?»

 

Місяць проведення: квітень

Блок: «Дитина на вулицях міста»

Тема: «Дорожні знаки треба знати, щоб в біду не потрапляти»

Мета: Закріплювати назву й призначення дорожніх знаків, вміння визначати, які знаки призначені для водіїв, а які для пішоходів. Формувати навички безпечної поведінки на дорозі.

 

Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми

 

Робота з батьками

 

  • Заняття «Дорожні знаки й світлофор – наші друзі».
  • Заняття з зображувально-конструктивної діяльності «Наш друг – дорожній рух» (малювання за задумом) , «На вулицях міста» (аплікація), «Світлофор» (конструювання).
  • Бесіди «Для чого потрібні дорожні знаки?»

           «Безпечна дорога»

  • Цільова прогулянка «По вулиці гуляємо, всі знаки помічаємо».
  • Спостереження за транспортом та пішоходами, як вони дотримуються сигналів світлофора та звертають увагу на дорожні знаки.
  • Дидактичні ігри «Який знак?», «Дорожні знаки», «Сигнали світлофору», «Постав потрібний знак»,

«Склади дорожній знак».

  • Логічні завдання «Додай останнє слівце», «Так-ні!», «Перевір себе!», «Правильно-не правильно»
  • Рухливі ігри «Червоний, жовтий, зелений», «Передай жезл».
  • Настільно-друковані ігри «Дорожні знаки», «Увлекательная прогулка с изучением правил дорожного движения».
  • Сюжетно-рольова гра «На вулицях нашого району».
  • Самостійно-художні діяльність

«Малюємо дорожні знаки»,

«Казковий світлофор» (розмальовки з творчими завданнями»,

«Домалюй і розфарбуй дорожній знак»

  • Читання «Автобукварик», Г. Косова «Безопасная дорога»,  Н. Никитина «Правила маленького пешехода», Н. Мигунова «Светофор», О. Шуваева «Будь уважним на дорозі».
  • Свято «Світлофор Моргайлик».

 

Консультація

«Граючись, вивчаємо правила дорожнього руху».

 

Памятка

«Дитині скоро в школу».

 

Анкетування

«Чи знає моя дитина дорожні знаки та сигнали світлофору?»

 

Домашнє завдання

Виготовлення дорожніх знаків та світлофорів для сюжетно-рольової гри «На вулицях нашого району».

 

Участь у виставці робіт з зображувальної діяльності

«Щоб не трапилось біди, знаки дорожні вивчаємо ми!»

 

Місяць проведення: травень

Блок: «Дитина і природа»

Тема: «І тварини інколи можуть бути небезпечними»

Мета: пояснювати дітям, що контакти з тваринами інколи можуть бути небезпечними. Вчити надавати першу допомогу і самодопомогу при укусах комах та тварин. Закріплювати вміння дітей викликати швидку допомогу за номером 103.

 

 

 

Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми

 

 

Робота з батьками

 

  • Заняття «Наші домашні улюбленці»
  • Заняття з зображувально-конструктивної  діяльності «Свійські тварини» (ліплення), «Мій домашній улюбленець» (малювання), «Комахи» (конструювання).
  • Бесіди

«Коли свійська тварина може бути небезпечною?»,

«Небезпечні комахи та плазуни»,

«Допоможи собі сам» (надання першої допомоги при укусах тварин та комах).

  • Розглядання малюнків, фото листівок, плакатів з зображенням комах та отруйних плазунів.
  • Спостереження за комахами, що причаїлись у траві.
  • Дидактичні ігри «Як я доглядаю за тваринами», «Назви одним словом». «Свійські чи дикі».
  • Логічні завдання «Вибери небезпечну ситуацію», «Так чи ні», «Обери правильну відповідь».
  • Розвязання ребусів та кросвордів.
  • Моделювання ситуації «Собака – друг?»
  • Читання Б. Заходер «Все на свете друг другу нужны», уривки з книги Л. Яковенко «Если дома ты один».
  • Самостійно-художня діяльність

«Пластилінові історії»

«Намалюй свого домашнього улюбленця».

  • Вечір розваг «Лісова школа».
  • Доповнення книжки – памятки «Абетка безпеки» новими сторінками (спільна робота з дітьми)

 

 

Консультація

«Діти і тварини»

 

Поради

- «Якщо вдома є тварини»

- «Перша допомога при укусах комах, тварин та плазунів»

 

Участь у виставці з зображувальної діяльності

«В парку, в полі, в лісі, в лузі обережні будьте, друзі!»

Місяць проведення: літній період (червень-серпень)

Блок: «Здоровя дитини, емоції та конфлікти»

Тема: «Здоровим будь!»

Мета: розповідати дітям про користь вітамінів та їх значення для здоровя людини. Пояснювати малюкам, як спорт та фізкультура, загартовуючи та природні фактори (сонце, повітря, вода) впливають на організм людини. Формувати навички безпечного відпочинку на воді, в лісі, на дачі, на ігровому майданчику. Виховувати у малят бажання бути здоровим, вести здоровий спосіб життя.

 

Заняття, спільна діяльність вихователя з дітьми

Робота з батьками

 

  • Заняття «Вітаміни й корисні продукти»,

              «Сонце – друг чи ворог?»,

              «Безпека на літній площадці»

  • Бесіди «Для чого потрібно робити зарядку й займатися спортом?»,

«Здоровя – найцінніший скарб – бережи його»,

«Що треба робити, щоб ніколи не хворіти»,

«Значення загартування для здоровя»,

«Обертаються поволі каруселі в дивнім колі»,

«З фізкультурою ми дружим».

  • Дидактичні ігри з розділу «Турбота про здоровя»
  • Логічні завдання «складаємо пам’ятку «Як потоваришувати з сонечком?», «Закінчи правило», «Знайди помилку».
  • Рухливі ігри на свіжому повітрі.
  • Розглядання ілюстрацій «Види спорта».
  • Спостереження із життя «Ознаки здорової та хворої людини».
  • Сюжетно-рольові ігри «Лікарня», «Швидка допомога», «Аптека», «Дитячий садок», «Сімя».
  • Читання книги Волкової «Абетка здоровя».
  • Самостійно-художня діяльність

«Корисні продукти харчування»,

«В кожному малюнку сонце»,

«Мій літній відпочинок»,

  • «Я загартовуюсь!»
  • «Розфарбовкам – кольорове життя!» (овочі, фрукти, ягоди, літній відпочинок та розваги дітей влітку, спорт тощо)
  • Вечір розваг «Ми малята – здоровята»

 

 

Консультації

- «Небезпека під час подорожі»,
- «Нетрадиційні методи загартування»,

- «Безпечний відпочинок на воді»,

- «Мамо, я хочу пити!»

 

Памятки

- «Допомога при тепловому та сонячному ударі»,

- «Попередження травматизму серед дітей під час літньої відпустки батьків»,

-«Профілактика інфекційних та кишкових захворювань дітей дошкільного віку»,

 

Бесіди

- «Літній одяг та взуття»,

- «Чи потрібно дитині робити ранкову гімнастику?»

 

Участь у проекті

«Безпечна пісочниця»

 

Участь у виставках з зображувальної діяльності

- «Здоровим дітям – корисну їжу!»,

- «Безпечний літній відпочинок»

 

docx
Додано
17 липня 2020
Переглядів
3797
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку