Онлайн інструменти для формування предметних компетентностей учнів на уроках української мови і літератури в умовах змішаного навчання

Про матеріал
У матеріалі подано рекомендовані онлайн-інструменти для формування предметних компетентностей учнів на уроках української мови і літератури в умовах змішаного навчання.
Перегляд файлу

Онлайн інструменти для формування предметних компетентностей учнів на уроках української мови і літератури в умовах змішаного навчання

 

Нова структура школи  дає змогу добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.

У Концепції подано визначення понять “компетентність”, “ключові компетентності”:

Компетентність – динамічна комбінація знань, способів мислення, поглядів, цінностей, навичок, умінь, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність.

Ключові компетентності – ті, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні забезпечити особисту реалізацію та життєвий успіх протягом усього життя.

У цей непростий час у багатьох закладах освіти навчальний процес організовано у змішаному форматі. Що це означає?

Змішане навчання – це така методика формальної освіти, коли учень засвоює частину матеріалу онлайн, а іншу частину матеріалу вивчає на уроках у школі.

Які ж обрати інструменти для організації змішаного навчання, щоб воно було результативним, допомагало у формуванні предметних компетентностей учнів та не викликало труднощів під час роботи ні в учня, ні у вчителя.

Пропоную онлайн інструменти, які використовую на уроках української мови та літератури в умовах змішаного навчання.

  1. Мовленнєва - розуміти зміст сприйнятого на слух або прочитаного тексту;

           - орієнтуватися в умовах спілкування й підтримувати його, будувати усне й письмове висловлювання на певну тему.

https://www.youtube.com

 

  1. Мовна (лінгвістична) - розрізняти звуки мови й мовлення, правильно вимовляти й писати слова;

      -  визначати значущі частини слова;

      -  розрізняти види речень;

      -  інтонувати речення відповідно до розділових знаків;

      -  правильно писати слова, розставляючи розділові знаки в реченнях і текстах.

https://www.youtube.com

https://learningapps.org

https://wordwall.net

 

  1. Лексична - уміння та здатність використовувати мовний словниковий запас.

Онлайн словники

 

  1. Граматична - здатність розуміти і виражати граматичне значення, розпізнаючи правильно оформлені згідно з цими принципами фрази та речення.

https://webpen.com.ua

https://quizlet.com

https://kahoot.com

https://learningapps.org

 

  1. Орфографічна - уміння правильно писати букви, звуки та пунктуаційні знаки; уміння правильно писати слова відповідно до орфографічних правил.

https://jamboard.google.com

 

  1. Орфоепічна - уміння правильно озвучувати написане; знання правил написання та вимови слів; уміння користуватися словником.

Smart Recorder High-quality Audio Recorder – програма для запису голосових повідомлень

Онлайн словники

 

  1. Риторична - уміння будувати доцільне, змістовне, виразне висловлювання.

Smart Recorder High-quality Audio Recorder – програма для запису голосових повідомлень

 

  1. Семантична - здатність усвідомлювати й контролювати організацію змісту при перекладі текстів, створенні власних висловлювань.   

Онлайн перекладачі

 

  1. Функціональна уміння - використання в спілкуванні усного мовлення та письмових текстів зі спеціальними функціональними цілями; уміння спілкуватися.

https://webpen.com.ua

 

  1.                    Стилістична -  уміння стилістично забарвлювати мовлення; аналізувати мовний матеріал; створювати власні висловлювання різних типів і жанрів; удосконалювати текст, посилюючи в ньому ту чи іншу стилістичну рису, що сприяє виразності мовлення.

https://kazka.fun

https://gemini.google.com

 

  1.                    Інтелектуальна -  передбачає здатність учнів працювати з різноманітною інформацією уміння застосовувати здобуті знання в нестандартних ситуаціях;

              -   володіння прийомами самосійного здобуття нових знань, високий рівень розвитку пізнавальних процесів, уміння працювати в умовах пошуку, дослідження.

https://www.mindmeister.com

https://www.canva.com

 

  1.                    Креативна - здатність до розв’язання будь-якої навчальної задачі творчо; бажання й вміння діяти оригінально, передбачаючи новизну

https://www.mindmeister.com

https://www.canva.com

 

Удосконалення освітнього процесу в умовах змішаного навчання полягає в тому, щоб завдяки реалізації інформаційно-цифрових компетенцій якомога краще розвинути творчий потенціал, навчити учнів застосовувати набуті знання в конкретних життєвих ситуаціях.

 

Використані ресурси:

2.     Компетентнісний підхід на уроках  української мови та літератури шляхом використання нових освітніх технологій. https://kompetenukrmova.blogspot.com

 

 

docx
Додано
5 червня
Переглядів
32
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку