Підбиваємо підсумки. Що ти знаєш про неживу природу?

Про матеріал

Мета: закріплювати знання учнів про об'єкти неживої природи та їх значення, про зв'язок між неживою і живою природою.

Розвивати мислення, мовлення, розширювати світогляд, спостережливість.

Перегляд файлу

Природознавство

Тема: Підбиваємо підсумки.

Що ти знаєш про неживу природу?

Мета: закріплювати знання учнів про об’єкти неживої природи та їх значення, про зв’язок між неживою і живою природою.

Розвивати мислення, мовлення, розширювати світогляд, спостережливість.

Виховувати пізнавальний інтерес, бажання берегти воду, дбати про чистоту повітря, шану до землі.

Обладнання: Предметні малюнки,глобус,колекція гірських порід,загадки.

Хід уроку

I. Організаційна частина

1) Створення емоційного стану.

Встали, діти, покрутились.

Вліво, вправо подивились.

До сусіда посміхнемось

Й до роботи всі візьмемось.

2) Вправа «Погода»

  •         Який сьогодні день тижня?
  •         Яка зараз пора року?
  •         Яке число і місяць?
  •         Що помітили йдучи сьогодні до школи?

Отже, зміни в неживій природі спричинили зміни в живій природі.

II. Оголошення теми і мети уроку

  •         Ми закінчили вивчати розділ Нежива природа. Сьогодні на уроці ми пригадаємо вивчений матеріал і створимо спільний проект, який і буде називатися «Нежива природа».
  1. Повторення і закріплення вивченого
  1.     Робота в групах «Знайди предмет неживої природи»
  •         Перед вами предмети. Виберіть ті,що належать до неживої природи.
  1.       група – ведмідь, квітка, людина, пісок, сонце.
  2.       група – лисиця, дерево, дівчинка, вода, камінь.
  3.       група – хмара, м’яч, метелик, мак.
  4.       група – слон, повітряна кулька, земля.
  •         Виставимо ці предмети на дошку.

Повторимо – До неживої природи належитьсонце, повітря, вода, земля.

  1.     Презентація роботи групою «Сонце»
  •         Відгадайте загадку

Гріє, гріє, припікає,

Всіх у воду заганяє.

(Сонце.)

  •         Що ми знаємо про сонце? Послухаємо інформацію, яку підготували учні із групи «Сонце»
  1.       учень (Малюнок сонця)
  •         У природі все починається з Сонця. Сонце – зоря, величезна розпечена куля. Воно кругле, червоне, але насправді – біле. Дає світло і тепло. Від Землі до Сонця 150 млн. км. На його поверхні 6 тис. градусів тепла.
  1.       учень.
  •         Сонце посилає світло і тепло на Землю. Без нього не можливе життя на Землі. Воно дає ще енергію, красу, можливість рости рослинам, тваринам і людям. Завдяки Сонцю люди і тварини бачать навколишній світ.
  1.       учень.
  •         Але Сонце може завдати шкоди. Особливо воно пече влітку. Якщо засмагати під прямими сонячними променями,то отримаємо опіки. Найкраще це робити до 11 год і після 17 год. Тому треба прикривати голову панамкою,щоб не зомліти і не пошкодити волосся. Якщо сонце пече довгий час – земля висушується, гинуть рослини і тварини.
  1.       учень Загадки і вірш про сонце.
  1.     Робота з підручником
  •         Як Сонце впливає на життя рослин?
  1. Повторення про повітря.
  1.     Відгадування загадки.

Крил не має, скрізь літає,

Та ще й куряву здіймає.

Без ніг біжить,

Без крил летить.

(Повітря)

  1.     Фізкультхвилинка.
  2.     Дослід.
  •         Візьміть файл, розкрийте, опустіть вниз, швидко підійміть вверх і закрутіть.
  •         Що ви піймали у файл? Покажіть – скільки хто піймав повітря?
  1.     Презентація інформації групою«Повітря»
  1.       учень. Дослід.
  •         Візьмемо аркуш паперу і помахаємо перед обличчям. Наша шкіра відчула вітерець. Вітер – це рух повітря. Воно є навколо нас. Коли проколемо повітряну кульку, то почуємо, як виходить повітря. Воно є скрізь. Повітря прозоре, без запаху, без смаку, безбарвне.
  1.       учень.
  •         Повітря потрібне для життя рослин, тварин, людей. У ньому є кисень, яким дихають люди і тварини. Є вуглекислий газ, яким дихають рослини. У повітрі літають птахи і комахи, вітер розносить насіння рослин в нові місця, запилює квіти.

З учень.

  •         Але заводи, машини, люди, пожежі і вогнища забруднюють повітря. Щоб повітря було чистим, треба прибирати в кімнаті, провітрювати її, вирощувати кімнатні рослини, саджати дерева і квіти.

4 учень.

  •         Щоб не забруднювати повітря, треба, щоб заводи будували очисні споруди, водії встановлювали фільтри на машини, люди викидали сміття не будь де, а на сміттєзвалище.
  1.     Проблемне запитання.
  •         Для чого ростуть рослини у класі?
  •         Коли рослинам краще зимувати: коли сніг щільний чи пухкий?
  1.   Повторення про воду.
  1.     Відгадування загадки.

Скатертина біла увесь світ накрила.

(Сніг)

  •         А з чого сніг?
  1.     Презентація роботи групи «Вода»

1 учень.

  •         Без води не можуть жити рослини, тварини, люди. На Землі % води. Вода є в річках, озерах, океанах, морях, болотах, джерелах. Вона текуча, прозора, без запаху, без смаку, набуває форми посудини, в якій знаходиться.

2 учень.

  •         Вода буває рідка, тверда, газоподібна. Влітку вона рідка,а коли йде град – то тверда. Взимку – тверда. Це сніг і град. Коли воду нагріваємо, то від киплячої води піднімається пара. Це газоподібний стан води.

3 учень.

  •         Людям, тваринам і рослинам потрібна вода. Ми її п’ємо, готуємо їжу, миємось, перемо білизну, гасимо пожежі, перевозимо вантажі. Для багатьох тварин вона є місцем життя. Рослини засохнуть без води.

4 учень.

  •         Чиста вода на землі зникає. Ми повинні бережно її використовувати. Коли чистимо зуби, то кран треба закрити. Менше води виливається, коли митися під душем, а не в ванні.
  1.     Хвилинка – цікавинка.

На 1 підручник використовують 16 л води.

За 1 хв з відкритого крана витікає 12 л води.

  1. Повторення про землю.
  1.     Відгадування загадки.

Він жовтенький і сипкий,

У дворі лежить у кучі.

Якщо хочеш – можеш брати

І фортецю будувати.

Тільки воду мусиш мати.

(Пісок)

 

  1.     Презентація роботи групою «Земля»

1 учень.

  •         Земля складається з гірських порід. Це камінь, глина, пісок, які є в нашій місцевості. А ще крейда, граніт, кам’яна сіль, кам’яне вугілля, вапняк.

2 учень.

  •         На землі ми вирощуємо рослини. Земля має грунт, пісок, глину, каміння. Грунт – це верхній родючий шар землі, на якому ростуть рослини. У грунті є повітря, вода, поживні речовини.

3 учень.

  •         Щоб зібрати гарний врожай, треба землю зорати, удобрити, полоти від бур’янів, а в посушливу погоду поливати і частіше рихлити.
  1.     Хвилинка – цікавинка

Без їжі людина може прожити кілька тижнів,

Без води – кілька днів,

Без повітря – кілька хвилин.

  1.     Робота в зошиті.

Виконання завдань.

Підсумок уроку.

  •         Що належить до неживої природи?
  1.     Створення асоціативного куща.
  •         Що дає Сонце?
  1.     Відповіді на запитання
  •         Що станеться, коли не стане повітря, води, землі?
  •         Без чого не може існувати жива природа?
  •         Що запам’яталося?
  •         Про що розповісте вдома?
  •         Які поради будете використовувати у своєму житті?
docx
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку