9 квітня о 15:00Вебінар: Скринька таємниць творчого вчителя початкової школи на уроках математики та природознавства

Урок природознавства "Як розмножуються рослини?"

Про матеріал

Урок природознавства у 2 класі з елементами інтеграції- літературне читання "Ходить гарбуз по городу" українська народна пісня (інсценізація). Також показана групова і парна форми роботи.

Перегляд файлу

Урок природознавства у 2 класі

Тема: Як розмножуються рослини?

Мета: формування предметних компетентностей: поглибити знання учнів про будову рослини; ознайомити зі способами розмноження рослин; розвивати кмітливість,спостережливість, увагу, вміння порівнювати, виділяти істотні ознаки; виховувати самостійність, інтерес до життя рослин.

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати здатність визначати з допомогою вчителя найістотніші ознаки у виконуваній роботі, установлювати взаємозв’язок між причиною і наслідком;

загальнокультурної: учити дотримувати норм мовленнєвої культури,  зв’язно висловлювати свою думку;

громадянської: удосконалювати вміння висловлювати і пояснювати власну точку зору.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: картки, малюнки із зображенням рослин, таблиці «Будова рослин», «Розмноження рослин», кімнатні рослини, насіння кавуна, гарбуза, огірків, маски городніх рослин для інсценізації, музична фізкультхвилинка «Райдуга», ноутбук.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Треба дружно привітатись:

  • Добрий день!

Дружно голосно сказати:

  • Добрий день!

Вліво, вправо подивіться.

  • Добрий день!

Усім присутнім посміхніться!

        - Добрий день!

ІІ.Актуалізація опорних знань.

1. Спостереження за змінами в природі.

-Який місяць триває?

-Яке сьогодні число?

-Який стан неба? (Ясно, хмарно, похмуро)

-Яка температура повітря?

-Чи є опади? Які?

-Чи є вітер?

 (Діти позначають умовними знаками в зошиті , сторінка 4)

2. Повторення вивченого матеріалу.

- Давайте пригадаємо, що відноситься до живої природи?

- До якої природи належать рослини?

- Доведіть, що рослини належать  до живої природи.

(Росл(        (Вони живляться, дихають, ростуть, розмножуються і помирають.)

  • Які бувають рослини за тривалістю життя? (Однорічні, багаторічні)

 

3.Гра «Однорічні -  багаторічні»

(вчитель називає рослини, діти повинні визначити до якої групи вони належать. Однорічні – плескають один раз, багаторічні – три рази)

Буряк, тополя, цибуля, соняшник, калина,  капуста. каштан, помідори, береза, кавун, огірок, диня, яблуня, пшениця, перець, айстра.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Без чого неможливе існування живої природи?

(Сонце,                       (світло, повітря, вода.)

- Пригадайте, які органи є у квіткової рослини (таблиця «Будова рослин»)

- Поміркуйте, чи є у рослин «діти»?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні ви дізнаєтеся, якими способами розмножуються рослини.

Давайте разом прочитаємо тему уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з підручником (с.50 – 51)

-  Подивіться уважно в підручник і скажіть, хто сьогодні на уроці буде разом з нами працювати і допомагати засвоювати знання?

Картинки по запросу картинка сойка синьокрила                   (Сойка Синьокрила)

- Роздивіться малюнок на с.50 і скажіть, які органи волошки забув намалювати художник? (Плід з насінням)

- Відгадайте загадку: «Одне кинеш - цілу жменю візьмеш» (Зерно).

- Що виростає з зерна? (Пшениця, овес, жито).

- Які ще рослини ми розмножуємо насінням? (Морква, перець,соняшник..)

- Сойка Синьокрила поцікавилася: «Що таке живець? Як розмножуються рослини живцями?»

- Живець – це відрізана від рослини частина стебла або листка, яка має здатність укорінюватися. Живці бувають стебловими і листковими.

На С. 50 усі разом прочитаємо правило.

- Розгляньте малюнки на с. 51 та дізнайтеся, як розмножуються пеларгонія і сансев’єра.

Поміркуйте: чому сансев’єру називають «щучим хвостом», а пеларгонію – калачиком?

2. Пояснення вчителя з демонстрацією наочності (картки із зображенням рослин).

3. Практична робота.

Показ живих квітів, демонстрація способів  їх розмноження.

На прикладі квітів пеларгонія, сансев»єра, сенполія, антуріум вчитель показує розмноження рослин.

  • Отже, діти, запам’ятайте: рослини розмножуються насінням, стебловими та листковими живцями.

VІ. Музична фізкультхвилинка  «Райдуга»

VІІ.  Закріплення нового матеріалу..

1. Робота в групах . 

- Сойка Синьокрила підготувала нам цікаве завдання.

Для цього ми об»єднаємося в групи,  кожен учень вибирає собі картку з квіткою.

1група - ЖОРЖИНИ, 2 група – ХРИЗАНТЕМИ, 3 група – АЙСТРИ.

Пташка так сильно махала крильцями, що насіння рослин з пакетиків висипалося і змішалося. Завдання: повернути насіння  гарбуза, кавуна, огірка в пакетики.

2. Інсценізація української народної пісні «Ходить гарбуз по городу».

Ходить Гарбуз по городу,

 питається свого роду:

«А чи живі чи здорові

всі родичі гарбузові!»

 

Обізвалась жовта Диня

Гарбузова господиня:

«Іще живі, ще здорові

Всі родичі гарбузові!»

 

Обізвались Огірочки,

 гарбузові сини й дочки:

«Іще живі, ще здорові

Всі родичі гарбузові!»

 

Обізвалася Морквиця

 гарбузовая сестриця:

«Іще живі, ще здорові

Всі родичі гарбузові!»

 

Обізвались Буряки

гарбузові свояки

«Іще живі, ще здорові

Всі родичі гарбузові!»

 

Обізвалась Бараболя,

 а за нею і Квасоля:

«Іще живі, ще здорові

Всі родичі гарбузові!»

 

Обізвався старий Біб:

 - я піддержав увесь рід»

Іще живі, ще здорові

Всі родичі гарбузові!

 

Ой  Гарбузе ти перістий,

 із чим тебе будем їсти?

  • Миска пшона, шматок сала-

 от до мене вся приправа!»

 

- Як же розмножуються рослини з городу? (Насінням)

- А чи всі рослини з пісні розмножуються насінням? (Картопля розмножується  насінням рідко, бо це кропіткий процес, який використовують для вирощування нових сортів), а найчастіше – бульбами.

3. Робота в парах.

Картки із завданням: з'єднати рослину з її способом розмноження.

 

 

 

 

 

 

 

VІІІ.   Підсумок  уроку. Оцінювання.

- Що ви нового дізналися на уроці?

- Як розмножуються рослини?

- Що було вам найцікавіше?

- Чи задоволені ви уроком?

- Молодці! Ви чудово попрацювали.

ІХ. Домашнє завдання.  

Опрацювати статтю підручника ст. 50-51, продовжувати вести в зошиті ст. 4 – спостереження за погодою. А також пригадати казки, у яких ви зустрічалися з рослинами, назвать їх способи розмноження. Наприклад казка «Попелюшка» - гарбуз, розмножується насінням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Загадки

(відгадайте загадки і визначте як розмножуються ці рослини)

  1. Сам червоний, а чуб зелений? (Буряк)
  2. Під лопухом зелене яйце з хвостом. (Огірок)

Червона, солодка, пахуча, росте низько, до землі близько. (Суниця)

  1. Стоїть при дорозі на одній нозі, голова мала, а в ній – тьма. (Мак)
  2. Хто ховає під кущі наші супи і борщі? (Картопля)

 

 Гра «Угадай казку»

- Згадайте казки, у яких ви зустрічалися з рослинами. Назвіть ці рослини.

Назвіть способи розмноження. Які вони за тривалістю життя?

«Принцеса на горошині» - (біб); «Ріпка» -( ріпа);  «Горбоконик» - (зерно);

«Попелюшка» - (гарбуз);  «Пригоди Чиполліно» - (помідор, вишня).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

\

Природознавство 2 кл. Зустріч 20. Як розмножуються рослини?

Мета: повторити знання учнів про будову рослини; ознайомити зі способами розмноження рослин; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес до життя рослин.

 

Хід уроку Природознавство 2 кл. Розмноження рослин

I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перевірка домашнього завдання

 Розкажіть» що ви вже .знаєте про рослини?

 Наведіть приклади однорічних та багаторічних рослин, які гарно цвітуть. Розкажіть, як за ними доглядати.

 Поміркуйте, чи бувають у рослин «діти»?

 Де ви спостерігали, що у рослин є «діти»? Розкажіть.

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, якими способами розмножуються рослини.

IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.    Робота аа підручником (с. 50-51)

 Роздивіться малюнок на с. 50 і розкажіть, яку будову мають квіткові рослини. Як вирощують пшеницю? Які органи волошки забув намалювати художник?

 Відгадайте загадку.

  Одне кинеш      ціпу жменю візьмеш. (Зерно)

 Сойка Синьокрила поцікавилася: «Що таке живець? Як розмножувати рослини живцями?»

 Живець — це відрізана від рослини ділянка стебла або листка, яка має здатність укорінюватися. Живці бувають листковими та стебловими.

 Розгляньте малюнки на с. 61 та дізнайтеся, як розмножуються пелан-гонія (герань) і сансев'єра.

 Поміркуйте: чому сансев'еру називають ще щучим хвостом, а пеларгонію — калачикам!

Підсумок. Рослини розмножуються насінням, стебловими і листковими живцями.

2.    Фізкульхвилинка

V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Вікторина

— Відгадайте загадану рослину, назвіть способи її розмноження. 

  Червона, солодка, пахуча, росте низько, до землі близько. (Суниця) 

  Стоїть при дорозі на одній нозі, голова мала, а в ній — тьма. (Мак)

  Весною зеленіла, Влітку зяторіля, Восени няділя

Черпоні корили. (Горобина)

   Квітка ця на сонце схожа. На олію вона гожа.

Жовті пелюсточки має,

їх до сонця повертає. (Соняшник)

  Там, де в яр Травиця абігла. Красувалась Куля біла. Налетів

Ж артун-вітрисько,

Щось травиці

Пошушукав...

І знялося з кулі

Триста

Спілих

Білих

Парашутів. (Кульбаба)

  Сидить панна у світлиці молода, червонолиця. Хто до неї завітає — вітамінами вгощає. (Морква)

VI. Підсумок уроку. Природознавство 2 кл. Розмноження рослин

 Що нове про рослини ви дізналися ня уроці?

 Наведіть приклади рослий, що розмножуються коренем.

 Наведіть приклади рослин, що розмножуються стеблом.

 Наведіть приклади рослин, що розмножуються насінням.

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С.50-51.

 Запропонуйте своїм рідним розмножити ваші улюблені кімнатні рослини. Підкажіть їм, як це можна зробити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок природознавства. 2 клас

 

Тема.


Розмноження  рослин.  Поширення плодів та насіння в природі.

Дослідницький практикум.

 

Мета. Поглибити знання школярів про будову рослин; формувати в учнів уявлення про розмноження рослин, плоди і насіння, пристосування рослин до поширення плодів у природі; формувати уміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між явищами природи, доводити, робити висновки; формувати потребу у пізнанні природи, проведенні спостережень за рослинами восени; розвивати кмітливість, спостережливість, мислення. Виховувати любов до природи.

 

            Тип уроку:     урок засвоєння нового матеріалу.

          Методи, прийоми і форми роботи:   робота в групах, в парах;

          моделювання, вправа «мікрофон», елементи

          розвивального  навчання. 

         Обладнання:

        малюнок будови квіткової рослини,стебло помідори з квіткою, зав’яззю плоду та         достиглого плоду, мультимедіа, зразки плодів та насіння, малюнки живої та неживої природи, модель довкілля жолудя

І. Організаційний момент

  • Всіх вас рада привітати у вашій школі. Я прийшла не сама, а з цією дівчинко. Думаю ви одразу впізнали її.  (Слайд 1) Тож давайте разом проаналізуємо сьогоднішній осінній день.

ІІ. Хвилинка спостережень.

Аналіз показників погоди(стан неба, опади,температура повітря)

  •  Урок наш буде незвичайний. Ми сьогодні постараємося самі дослідити і розібратися із завданнями уроку. І якщо ви самі не зможете  вирішити ту чи іншу проблему, звертатимемося до нашої гості, Золотинки, вона майже така як і ви, але ця дівчинка донька матінки Осені, тому знає дещо більше. Згода?

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Вірш «Дивосвіт»( слайд 2)

Дивосвіт, дивосвіт!

Хто прдумав оцей світ?

Землю красну отаку

У зеленому вінку?

                                                

  • Хто придумав світ?

 

  • Яку природу створив Бог? 

 

  • До якої природи належать рослини?

 

  • Доведіть,що рослини належать  до живої природи.

(Рослини живляться, дихають,ростуть,розмножуються і помирають.)

  • Які бувають рослини? (однорічні, багаторічні, дворічні)

 

  •  Без яких елементів неживої природи існування живої неможливе?

(Сонце, повітря, вода.)

 

- Пригадайте, які органи є у квіткової рослини.

- Подивимось на таблицю і перевіримо себе.

                

  • Чи задумувались ви над тим, як розмножуються рослини?

 

  • Навіщо плід і насіння? Як утворюються плоди та насіння?

 

  • Отже,про що ми говоритимем сьогодні на уроці?

 

ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ (слайд 3)

ЩО ОЧІКУЄТЕ ВІД УРОКУ?     (слайд 4)

                            

ЗАВДАННЯ УРОКУ (СЛ  5)

ІV. Вивчення нового матеріалу

Демонструю стебло, листя, квіти, плоди помідори.

  • На вашу думку. Як потрапила помідора до нас на город?
  • Отже за допомогою чого розмножилась помідора? (насінням)
  • Що приваблює нас в цій рослині?(плід)

      Попрацюймо в зошиті.(Зєднати лініями рослини та їх плоди)

- Тепер, давайте, дослідимо як розповсюджується насіння.

Малюнок калини та лісового жолудя.(Слайд 8)

- Хто любить ласувати ягодами калини? (птахи)

- Жолудями? (білки, сойка)

(Головними розповсюджувачами насіння є дрібні тварини і птахи)

 

 

 

Малюнок липи і кульбаби.(Слайд9)

 (Насіння багатьох рослин переноситься з місця на місце вітром)

Малюнок будяка та череди. (Слайд 10)

 Насіння реп’яха (слайд) будяка, череди за допомогою шипів, колючок чіпляється до шерсті тварин чи одягу людини і так мандрує. А потім десь відчепиться, упаде на землю.

Поміркуйте і наведіть приклади хвойних рослин.

  •  Чи є у них квітка? (слайд 11)

 

4.Фізкультхвилинка

Вправи під музику

Робота в групах.

 

 

Розпізнати якого плоду насіння. В конвертики розкласти насіння гарбуза, соняшника, кукурудзи, яблука.

Отже, наша щедра осінь принесла багато овочів та фруктів, якими ми ласуємо щодня. Як їх заготовити на зиму?

 

РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ  с 44.

 

Читання тексту «Як зберігати плоди»

 

Яблука, картоплю, груші, моркву, буряк люди зберігають у льоху.(СЛАЙД КАРТОПЛІ) А ще заморожують, висушують. Насіння теж треба вміти зберігати, щоб навесні посіяти на новий урожай. Зберігати  слід в бавовняних мішечках, на які наклеїти етикетки  з назвою культури і датою збору насіння. Можна для цих цілей використовувати невеликі паперові конверти, картонні коробки, банки.(СЛАЙД  НАСІННЯ)

V. Узагальнення і систематизація вивченого

МІКРОФОН

-З якого органа рослини утворюються плоди і насіння?

  • Чи всі плоди і насіння одинакові?
  • Як розповсюджуються насіння?

Моделювання довкілля жолудя.

- Що потрібно для того, щоб насінина проросла, виросла, зацвіла і знову принесла плоди? (Грунт, вода, сонце, повітря)

Домашнє завдання.

Прочитати статті на с.41-44.  Дати відповіді на запитання після статті.

 В зошиті виконати завдання 3.

VІ. Підсумок уроку

- Яка тема уроку? (Слайд1)

- Чи справилися ми із завданнями? (Слайд 2)

- Чи ваші очікування здійснилися?

Релаксація

  • Діти, ваші імена написані на сердечках.  Що,на ваш погляд, означає серце? (ЛЮБОВ)
  • Ще на початку нашого уроку ви сказали, що Бог створив світ. Хочу сказати вам, що творив Він його з великою любовю і хоче, щоб ми любили його так само. Щоб не робили ви у своєму  житті - робіть з любовю. Працюйте з любовю, вчіться з любовю, пізнавайте цей світ з любовю. Тож давайте зараз подаруємо свої сердечка до моделі довкілля жолудя, щоб виріс з нього могутній дуб.
  •         
  •  
  • - Чи сподобалось вам на уроці?
  • - Ви, діти, молодці! Дякую за урок!

 

docx
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку