Підготовка до НМТ тест 1

Про матеріал
Матеріал можна використати при підготовці учнів до НМТ та при проведенні контрольних робіт.
Перегляд файлу

Тест-2

Завдання 1-14 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді, позначте його в бланку А згідно з інструкцією.

  1.       Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

А. Голуб сивий, голуб сивий, голубка сивіша

Б. Батько милий, мати мила, дівчина миліша..

В.І нема любові більшої, нема, ніж ота, що серце мамине трима.

Г.І немає правди вищої ніде, ніж ота, що маму по землі веде.

  1. Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).

(1)Одинадцятого (2)листопада після (3)навчання у виші студенти відвідали один із магазинів (4)мережі «АТБ». Придбали смачні (5)кулінарні вироби із (6)чорносливом і (7)лате в (8)одноразових стаканах.

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами

А. 1,2,3,4

Б. 1,2, 6, 8

В. 1,3,5,7

Г. 2,3, 4,5

  1.           НЕ потрібна  жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядка

А.Аген..ський, проїз..ний, шіс..сот

Б.Вис..нути, облас..ний, студенс..во

В. Зап’яс..ний, радіс..ний, щас..ливий

 Г.Улес..ливий, об’їз..ний, капос..ний

 4.Букву е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А. Пр…велебний, пр…красний, пр...стол

Б.Пр..красити, пр..славний, пр…могутній

 В.Пр..їхати, пр…дорого, пр…подобний

 Г.Пр..міський, пр…червоний, пр…бити

5.Подвоєння букв є в усіх словах рядка

А. Ніч..ю, радіст..ю, жадан..ий

Б. Віннич..ина, Галич..на, піч..ю

 В.Навман..я, річ..ю, Кременеч..ина

 Г.Стат..ей, сіл..ю, відкрит..ів

6. М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

А. Сіл..с..кий, Уман..щина, дівчин..ці

Б. Держал..но, запоріз..кий, козац..кий

В.Яблун..ці, дон..ці, Ман..чжурія

Г.  Боягуз..кий, дерз..кий, Натал..ці

7.Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).

У поемі Гомера зросла роль авантюрно(1)чарівного та фантастично (2)побутового елементу, зображення всіляких чудовиськ, а також побуту Еллади. Тому вона часто визначається не як героїчний, а як побутово(3)чарівний епос. Хитро(4)мудрий  Одіссей є вже героєм зовсім іншого типу, ніж богатирі «Ілліади».

Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

А. 1

Б. 2

В. 3

Г .4

8.НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні

А . Це була найдобріша у світі вода. Тепла, мяка, солотка.

Б. Вона пахла літнім синім Дніпром і українською землею .

В . Вода найсолотша у рідному краї, душа, як веселка у житьнім теплі.

Г. Чим білший тягар несемо на плечах, тим глибші лишаїм сліди!

9.Суфіксець (-ець- )має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

А.Українець,

Б. Американець,

В.Новгородець

Г. Палець

 

 

10.Редагування потребує речення

А.Шукаючи очима дівчину, вони стали на поріг.

Б.Шукаючи очима дівчину, треба стати на порозі.

В.Шукаючи очима дівчину, ми стояли на порозі.

Г.Коли шукали очима дівчину, то стояли на порозі.

Д. Вони , шукаючи очима дівчину, стали на поріг.

11.Пряму мову в реченні   Мати благала Миколу: „Сину, не зачіпай ти осавули” правильно передано непрямою в рядку

А.Мати благала сина Миколу, щоб він не зачіпав осавули.

Б. Мати благала Миколу, щоб син не зачіпав осавули. 

В.Мати благала Миколу, щоб осавула не зачіпав сина. 

Г.Мати сказала  Миколі, щоб його не зачіпав осавула.

Д .Мати благала Миколу, щоб ти не зачіпав осавули.

 

12. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).Ішов, (1)мовляв, (2)Бог із заходу на схід, (3)ніс у мішку всякої тварі та всякого насіння багато і розтикав по землі,(4) що де приходилось. А як дійшов до хребта Сіхоте—Аліня, (5)то побачив(6) земля вже скінчилась, (7)а в мішку ще всього багато. Він узяв та й висипав з мішка решту, (8)аби не вертатися назад.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

А .Коми 1, 2 — при вставному слові.

Б. Кома 3 –  між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком.

В.Коми  4,5 ,8  між головною і підрядною частиною складного речення.

 Г. Кома 6 —між частинами безсполучникового складного речення.

Д.  Кома 7    між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком.

13Прочитайте діалог.

-               Який жах! – обурювався пасажир. – Ніякої  пошани, вихованості.

-               А що вам, власне кажучи, треба? Юнак поступився вам місцем. Ви сидите!

-               Я-то сиджу, але моя дружина  стоїть.

-               І в руках вашої дружини такі важкі сумки…

-               Я не сприймаю вашої іронії.

-               Це не іронія, це справді, жахливо.

 

Останню репліку співрозмовника пасажир має інтерпретувати для себе як те, що його супутник

А. Підтримує його щодо вихованості.

Б. Засуджує юнака, який поступився місцем.

В.Виявляє незадоволення пасажиром щодо ставлення його до дружини.

Г.  Хоче привернути увагу інших.

Д. Виправдовується перед пасажиром.

 

Завдання 14-18 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.

14. Кабельну мережу столиці України нині заполонили телепрограми трьох ………….     …………… України.

А. Найбільших, телекампаній.

Б. Самих великих, телекомпаній.

В. Найбільших, телекомпаній.

Г. Більших за всіх, телекомпаній.

Д. Найбільших , теле-компаній.

 

15……………………. , прошу Вас придбати дружині …………… шампунь. 

А.Володимире  Володимирович , дорогий .

Б. Володимире  Володимировичу , дорогу.

В. Володимир  Володимирович , дорогий.

Г. Володимире  Володимировичу , самий дорогий.

Д. Володимире  Володимировичу , дорогий.

 

16 …………..тижня довелося змінювати……………… карту реформи.

А . На протязі , дорожню.

Б.  Протягом , дорожню.

В.  Протягом , дорожну.

Г.  На протязі , дорожну.

Д.  На протягу, дорожну.

 

17.  Територію України надвоє розділяє своїми водами могутній Дніпро – третя після Волги й Дунаю річка Європи. Серед його …….. приток є такі великі річки, як Березика й Прип’ять, Сож і Десна та інші. Використання його могутніх вод почалося в …………………… році, коли стала до ладу Дніпровська гідроелектростанція.

А.Вісімсот сорока семи ,тисяча дев’ятсот тридцять другому

Б. Восьмисот сорока семи, тисяча дев’ятисот тридцять другому

В. Восьмисот сорока семи, тисяча дев’ятсот тридцять другому

Г. Вісьмохсот сорока семи, тисяча дев’ятсот тридцять другому

Д. Восьмисот сорока семи, тисяча дев’ятисот тридцять другий

 

18………………………. вручили …………….. квіти і пішли …………...

 

А Чотири педагоги, директорові Володимиру Вікторовичу,  по домівках

Б Чотири педагога, директорові Володимиру Вікторовичу,  по домівках

В Чотири педагоги, директору Володимирові  Вікторовичу,  по домівках

Г Чотири педагоги, директорові Володимиру Вікторовичу,  по домівкам

Д Чотири педагога, директорові Володимиру Вікторовичу,  по домівкам

 

Завдання 19-23 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку їх, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.

     Гідність – це вміння тримати себе та свої думки чистими, що допомагає вчинити правильно навіть якщо для цього доведеться боротися з особистими емоціями та переступати через свої слабкості.

     Це внутрішнє відчуття благородства та власної відповідальності за своє життя та життя близьких. Чесніть, благородство, порядність, співчуття до навколишніх та доброзичливість допомагають людині стати гідною.

Таким чином ми вчимося та розвиваємося. Є також певні орієнтири, на які ми маємо рівнятися – морально-етичні принципи , затверджені суспільством.

Кожна людина є цінною та неповторною. Усі ми різні, але прагнення стати гідною людиною має стати нашою спільною рисою. Недарма кожен з батьків намагається зробити усе можливе, щоб їхня дитина виросла гідною людиною. Але як це – бути гідним? Що таке гідність?

Протягом життя ми всі робимо вчинки та приймаємо рішення. Деякі з них є правильними, деякі призводять до помилок.

19.Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

А.

Б.

В.

Г.

Д.

 


 

 

  1.    .Складносурядне  речення є в абзаці, позначеному

 

А

 

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

Г

 

Д

 

 


21.Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному

А

 

 

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

Г

 

Д

 

 

 

 

 

22.Речення з однорідними підметами є в абзаці, позначеному

 

А.

 

 

Б.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В.

 

Г.

 

Д.

 

 

 

23. Складнопідрядне речення з підрядним мети  є в абзаці, позначеному

 

А

 

 

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

Г

 

Д

 

 

24. Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

    Фразеологізм

  1.                     Хотіли вдома лікувати, та генерал Петренко дізнався. Мені ………………..!
  2.                      Будь-яка робота свою ціну має. …………… це одне, а носити колоди за ту ж саму ціну ніхто не буде .

3.Сватало її багато парубків, так вона

 всім …………….. 

4.Нимидора вхопила кухоль з водою

25. З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні форми слів (цифра позначає наступну форму слова).

 


 та швиденько ……………… на двір умиватись.

 

 

 

1) Багато різних див на світі 2)є, та найцікавіше із них те, що я у мами  й тата є, найбільша 3)моя цінність –то батьки, кохані, рідні, найдорожчі 4)і найближчі.

 

А.Прислівник      Б.Числівник     В.Дієслово       Г.Займенник            Д.Сполучник

26.Доберіть приклад до кожної умови вживання тире

 

А.Тире при відокремленому означенні


Б. Тире в складносурядному реченні

В.Тире на місці пропущеного члена речення

Г.Тире в складному безсполу­чниковому реченні

Д.Тире між підметом
і присудком

 

 


image5

27. Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень. Логіку такого поєднання показано на схемі.


 

28. З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

 

Речення (текст)

1.Мова – неоціненний скарб народу, найголовніший літопис його життя.

2.Щоб оволодіти цим скарбом, людина мусить постійно докладати зусиль, усвідомлюючи, що існує складна наука рідної мови.

3.Мова – знаряддя мислення: у ній відбивається інтелігентність людини, її повага до інших, її охайність у широкому розумінні цього слова.

4.Є мови більш-менш розвинені, є мови, що своїм чарівним звучанням здобули світову славу, та наймиліша й найдорожча для людини – її рідна мова. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Petruk Galyna
Додано
6 жовтня
Переглядів
2
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку