Підліткові компанії. Протидія агресії в підліткових компаніях

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з ознаками дружніх, недружніх, небезпечних компаній, колективу; відпрацювати навички протидії агресії та насиллю, здатність припиняти їх; розвивати вміння дітей аналізувати соціальні групи, до яких вони належать, вміння передбачати наслідки спілкування в цих групах; виховувати толерантність, почуття колективізму.
Перегляд файлу

Тема: Підліткові компанії. Протидія агресії в підліткових компаніях

Клас 6

Мета: ознайомити учнів з ознаками дружніх, недружніх, небезпечних компаній, колективу; відпрацювати навички протидії агресії та  насиллю, здатність припиняти їх; розвивати вміння дітей аналізувати соціальні групи, до яких вони належать, вміння передбачати наслідки спілкування в цих групах; виховувати толерантність,  почуття колективізму.

 

«З ким поведешся, від того й наберешся»

«Скажи мені, хто твій друг, і скажу, хто ти»

Народна мудрість

І. Вступна частина.

1.  Привітання.

Доброго дня, діти! Я рада бачити вас, давайте об’єднаємося в дружнє коло та привітаємо  один одного.

Вправа «Привіт!»

  Діти стають  в коло.  Протягніть  сусідові зліва праву руку, потисніть  її.  Не відпускаючи праву руку,  ліву руку протягніть  сусіду справа, потисніть її. А тепер давайте голосно скажемо один одному: «Привіт!»

2. Об’єднання в групи .Повторення

  • Як можна назвати одним словом всі малюнки? ( групи людей)
  • Чи можна назвати нас групою? Чому?

3. Робота з таблицею « Мої групи» (індивідуальна робота)

Тренер: люди завжди об’єднуються в групи, прошу вас визначити свою приналежність до різних груп, заповнивши таблицю.

Заповніть таблицю

Що за група?

Як часто ви зустрічаєтеся?

Що вас об’єднало?

Чи комфортно вам у цій групі?

Особливі правила

 

 

 

 

 

  • Що об’єднує людей у групу?

Тренер: отже, люди об’єднуються в групи бажаючи спілкуватися, маючи спільні інтереси, дружбу, симпатії, прагнучи набути певного статусу чи досягти певних цілей.

4.  Мозковий штурм

Тренер:  часто про групу людей можна почути такий вислів: «Це- компанія…», «Це – колектив…»

  • Які види компаній ви знаєте?
  • Які групи  людей ми можемо назвати колективом?
  • Які з даних компаній можуть становити небезпеку ? чому?
  • Які будуть приносити користь учасникам? Яку саме?

Компанія – товариство, об’єднання людей в певну групу.

Колектив (від латинського collectivus — збірний), одне з найважливіших вічок суспільства; відносно компактна соціальна група, об'єднуюча людей, зайнятих рішенням конкретної суспільної задачі, що поєднує інтереси індивіда і суспільства і заснований на спільності цілей, принципах співпраці, ціннісних орієнтацій і норм діяльності.

Для вашого здоров’я і безпеки важливо навчитися розрізняти дружні, недружні та небезпечні компанії. Для цього попрацюємо в групах, в які ви об’єдналися самостійно.

Повторення:Ознайомтеся з матеріалом підручника ст. 102-104 визначте основні ознаки, правила поведінки, які діють:

1-ша гр.: в дружніх компаніях;

2-га гр..: в недружніх компаніях;

3-я гр.. в небезпечних компаніях;

5.  Вправа ( робота в зошиті)с 49, обговорення

6. Повідомлення теми

Тренер: отже, сьогодні ми будемо з вами говорити про підліткові компанії та види агресії в цих компаніях.

ІІ. Основна частина.

  1. Робота з підручником ст. 104-106

Обговорення:

  • Які дружні групи є у вашім класі?
  • Чим вони займаються?
  • Чи є недружні? Чому ви так вважаєте?
  • Чи можна назвати ваш клас колективом? Чому?
  • Яке  золоте правило діє в колективі?

Тренер: отже, людина, яка прагне отримати безпеку, розвинути свої здібності чи просто поспілкуватися, повинна обирати дружні компанії чи творчі колективи.

  1. Синергія. ( руханка)

Тренер пропонує дітям стати в коло та присісти так, ніби вони сидять на стільцях, засікти скільки часу вони можуть втриматися в такому положенні. Потім пропонує змінити положення: присісти, взявши попереднього учня за плечі чи один одному на коліна. Вияснити у дітей в якому положенні вони можуть перебувати довше? Чому?. Пояснити, що це є проявом синергії.

Синергі́я (від грец. συνεργία Synergos — (syn) разом; (ergos) діючий, дія) — це сумарний ефект, який полягає у тому, що при взаємодії двох або більше факторів їх дія суттєво переважає ефект кожного окремого компонента у вигляді простої їх суми.

Іншими словами, об’єднавши спільні зусилля, можна досягти швидше, краще та ефективніше поставленої цілі.

  1. Бліцопитування.

коли ми з вами говорили про негативні сторони перебування людини в групі, ми згадали поняття підпорядкування, залежність від когось іншого. Трапляється що в групі можуть також маніпулювати певними людьми.

  • Пригадайте способи маніпуляції людьми. Для чого їх використовують?
  •  В яких компаніях найчастіше їх використовують? Чому?
  • Чи застосовують ці засоби у ваших компаніях?
  • Як протидіяти їм?

 Способи маніпуляції:

  • Лестощі : підлещуватися, домагаючись свого
  •  Наводити брехливі чи псевдонаукові аргументи
  •  Посилатися на думку авторитетів.
  •  Спокушати обіцянкою популярності
  •  Погрожувати відлученням
  •  Умовляти
  •  Робити винного
  1.  Континуум. (прийняття рішення)

Мета: оцінити ступінь здатності дитини протистояти тиску компанії, три частини: так, ні, іноді. Попросити дітей визначити своє ставлення до даної ситуації чи питання.

Тренер: Людина, яка знаходиться в групі визнає правила, що діють в даній групі. Але іноді трапляється, що погляди людини не збігаються з цими правилами. Оцініть себе, давши відповідь на питання: «Чи завжди ви здатні прийняти рішення всупереч існуючий думці групи? Чому? Які причини?»На вашу здатність протистояти групі впливають різні причини: примус, фізичний чи психологічний тиск, авторитет, страх. Все це ми можемо назвати одним словом – агресія?

  1. Бесіда «Агресія». Складання опорної схеми.
  • А як ви розумієте дане поняття? Що таке агресія?
  •  Назвіть причини через які діти іноді поводяться агресивно.
  • Чи знаєте ви фільми, мультфільми, комп’ютерні ігри, які прямо чи опосередковано виховують у вас жорстокість і насилля?
  •  Як ви вважаєте, чи варто дивитися такі фільми та грати в такі ігри?
  •  А чому ж тоді багато дітей все одно ними захоплюється?

Причини агресії:

    невихованість;

    хизування своїми можливостями;

    невміння спілкуватися;

    жорстокість;

    неадекватна самооцінка;

    відсутність порозуміння в колективі;

    неуважність або поблажливість дорослих;

    досвід одержання користі від агресивної поведінки;

    заздрощі.

Агресія — модель поведінки, що загрожує життю і здоров’ю оточуючих, або коли людину виставляють на посміховище.

Також до агресії належать дії, що спрямовані на позбавлення гідності та поваги людини.

Вона буває фізична та психологічна. Виберіть з наданих картинок, ті що ілюструють фізичну                               ( психологічну) агресію. ( по черзі представник з кожної групи  виносить ілюстрацію, прикріплює її)

 

АГРЕСІЯ

 

ФІЗИЧНА

ПСИХОЛОГІЧНА

 

Бійка

Шантаж

Забирання речей

Ігнорування

Вимагання грошей

Моббінг (кібертритирування)

Погрози

Помста

Тренер:  агресія небезпечна, тому треба навчитися протидіяти їй.

Можливості протидії виявам агресії і насилля:

1.   У жодному разі не підтримувати вияви агресії і насилля.

2.   Голосно висловити свою думку, підтримати потерпілого.

3.   Не погоджуватися брати участь у негативних діях.

4.   Не боятися розповісти про вияви агресії або насилля до себе та інших людей батькам, учителям, іншим дорослим (яким ти довіряєш).

5.   Зателефонувати до «Служби довіри» (реквізити є на стендах у кожній школі).

  1. Моделювання ситуацій.

Тренер пропонує методом жеребкування вибрати конверт із певною ситуацією. Опрацювавши матеріал підручника, змоделювати дану ситуацію, а потім її проаналізувати.

Ситуація 1

Використовуючи матеріал підручника ст. 144, змоделюйте вихід з ситуації

Між двома вашими однокласниками сталася бійка. Змоделюйте вихід з даної ситуації.

                     Ситуація  2

Використовуючи матеріал підручника ст. 144, змоделюйте вихід з ситуації

У вашому класі з’явилася нова учениця. Спочатку її відносини з класом складалися непогано, але згодом клас став ігнорувати її.

                  Ситуація  3

Використовуючи матеріал підручника ст. 144, змоделюйте вихід з ситуації

Батьки щодня дають вам гроші на шкільний сніданок. Але двоє десятикласників весь час у вас їх забирають повністю чи частково. Ваші дії.

                 Ситуація  4

Використовуючи матеріал підручника ст. 144, змоделюйте вихід з ситуації

Ти йдеш із школи додому. Тебе перестріли троє підлітків з іншого класу. Вони агресивно звинувачують тебе в тому, що ти  розпускаєш про одного з них плітки. Ти знаєш, що це неправда. Твої дії.

              Ситуація 5

Використовуючи матеріал підручника ст. 144, змоделюйте вихід з ситуації

Дівчина  з твого класу неприязно ставиться до тебе. Якось з портфеля твого однокласника зник мобільний телефон. Ця дівчина сказала, що бачила тебе біля його парти і що це, напевно, справа твоїх рук. Твої дії

 Робота в зошиті с .50 - 51

  1. Вправа «Мій емоційний стан»

Продовж речення:

  1. Коли мої друзі ігнорують мене, я відчуваю….
  2. Коли я неприязний з кимось, я відчуваю….
  3. Коли мої друзі  піклуються про мене, я відчуваю…
  4. Коли я піклуюся про інших, я відчуваю….

Тренер: отже, наші емоції,  наше психологічне благополуччя та, навіть, фізичне здоров’я залежить від  відносин з членами групи, компанії чи колективу .

  1. Створення колажу « Яким я хочу бачити свій клас?»

ІІІ. Заключна частина.

  1. Зворотній зв'язок
  2. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           

 

 

 

 

 

 

                                            

 

 

 

 

Ситуація 1змоделюйте вихід з ситуації

Між двома вашими однокласниками сталася бійка. Змоделюйте вихід з даної ситуації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           

 

 

 

 

 

 

                                            

 

 

 

 

   Ситуація  2 змоделюйте вихід з ситуації :У вашому класі з’явилася нова учениця. Спочатку її відносини з класом складалися непогано, але згодом клас став ігнорувати її.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           

 

 

 

 

 

 

                                            

 

 

 

 

    Ситуація  3 змоделюйте вихід з ситуації: Батьки щодня дають вам гроші на шкільний сніданок. Але двоє десятикласників весь час у вас їх забирають повністю чи частково. Ваші дії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           

 

 

 

 

 

 

                                            

 

 

 

 

     Ситуація  4 змоделюйте вихід з ситуації: Ти йдеш із школи додому. Тебе перестріли троє підлітків з іншого класу. Вони агресивно звинувачують тебе в тому, що ти  розпускаєш про одного з них плітки. Ти знаєш, що це неправда. Твої дії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           

 

 

 

 

 

 

                                            

 

 

 

 

 

 

              Ситуація 5

змоделюйте вихід з ситуації:

Дівчина  з твого класу неприязно ставиться до тебе. Якось з портфеля твого однокласника зник мобільний телефон. Ця дівчина сказала, що бачила тебе біля його парти і що це, напевно, справа твоїх рук. Твої дії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
15 квітня 2021
Переглядів
1219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку