Підсумкова діагностувальна робота, 4 клас, ІІ семестр

Про матеріал
Підсумкова діагностувальна робота з української мови за ІІ семестр для учнів 4 класу.
Перегляд файлу

Підсумкова діагностувальна робота з української мови

  1.          Прочитай уважно текст.

 

Ліс  – трудівник

Повітря, вода і ліс  – важливі складові частини природи. Вони виконують спільну роботу на користь усієї природи. Ліс, повітря і вода працюють як великий природний комбінат.

Повітря, яким ми дихаємо, складається з різних газів. Коли в повітрі забагато вуглекислого газу, то стає важко дихати.

Кисень люди називають життєдайним газом. Вдихаючи повітря, людина вибирає з нього кисень, а видихає вуглекислий газ. Так само «дихають» фабрики, заводи, машини. Під час згорання будь-яких речовин поглинається з повітря кисень і виділяється вуглекислий газ.

А скільки тепер на землі тих заводів! Усім їм потрібен кисень. Усі вони викидають у повітря вуглекислий газ. І було б, мабуть, нам непереливки, якби не ліс.

Ліс  – це величезний природний цех. Він, «ковтаючи» вуглекислий газ, віддає в повітря чистісінький кисень. А ще він насичує атмосферу водою, без якої життя було б неможливим. Звичайно, дерева не виробляють води. Вони висмоктують її з глибин землі своїм корінням. Висмоктують разом з поживними речовинами. Мінеральні солі дерева забирають собі. За їхній рахунок вони ростуть. А воду випаровують через листя.

Випарувана листям вода потім знову дощами повертається в землю.

Узимку ліси випаровують вологи менше. У повітрі в цей час волога береться з інших джерел. Її приносять вітри з теплих країв. У сонячні дні у полі тане верхній шар снігу, парою піднімаючись у повітря.

Навесні бурхливі потоки талої води прямують з поля у річки. Якщо взимку снігу було багато  – талої води теж буде багато. Та так багато, що річки вийдуть з берегів. А надто, коли весна приходить раптово, коли різко настає потепління.

Але хоч би скільки багато було води навесні, вона незабаром спадає. Річки виносять її в море, а самі міліють, інколи зовсім пересихають.

(У)лісі сні(г,х) тане повіл..ніше, ніж на відкритих місцях. Вода тут повільно просочує(цця,ться) у (г,ґ)рунт, щедро (з,с)воложує його. Напоївши землю підземними струмочками, стікає в річки. І тоді ніяких повеней не буває. Ліс і (в)літку поря(д,т)кує вологою. Тому там, де є ліс, річки (не)пересихають навіть у сп(е,и)котне літо.

Отож, ліси мають величезне значення для підтримання рівноваги в природі.

 

2. Спиши виділену частину тексту. Устав пропущені букви, розкрий дужки.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Познач жанр прочитаного твору.

А Науково-художнє оповідання.

Б Літературна казка.

В Легенда.

4. З’єднай стрілочками частини речень.

Якщо взимку багато снігу,                                            то важко дихати.

Дерева «ковтають» вуглекислий газ,                          то буде багато талої води.

Якщо в повітрі багато вуглекислого газу,                  а віддають кисень.

5. Упиши слова, яких бракує щоб розказати про значення лісу для підтримки

рівноваги в природі.

Повітря, вода і ліс  – _________________ складові частини природи. Ліс  – це _____________________ природний цех. Він, «ковтаючи» вуглекислий газ, віддає в повітря ____________________________ кисень.

 

 

6.  Випиши з тексту по два іменники в кожну колонку таблиці.

   Чоловічий рід

    Жіночий рід

     Середній рід

 

 

 

 

 

 

 

7. Спиши речення. Постав слова, що в дужках, у правильній формі.

   Підкресли головні і другорядні члени речення.

Дерева (висмоктувати) воду з глибин (земля) своїм (коріння).

___________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Утвори три спільнокореневі слова до поданого, що належать до різних частин мови.

Ліс    _____________________________________________________________

___________________________________________________________________

 

9. Що цікавого ти дізнав(ла)ся з прочитаного твору? Склади і напиши про це есе (3 – 4 речення).

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10. Познач суфікс, за допомогою якого можна утворити прикметники від поданих іменників.

Суми, село, гора, Буковина.

А. -ськ

Б. -зьк

В. -цьк

11. Знайди дієслова в неозначеній формі.

А. танцюють, читають, миряться

Б. танцювати, читати, миритися

В. танцює, читає, мириться

 

12. Вибери рядок, у якому записані тільки займенники.

А. я, ти, ми, ви, разом

Б. нас, учні, мною, ними, їй

В. мене, тобою, ними, нею, йому

13. Запиши поданий математичний вираз словами, вживаючи прийменник до.

     67 + 15 = 82

______________________________________________________________________

14. Постав подані дієслова у форму минулого часу (жіночого роду). Склади та запиши з ними словосполучення з прислівниками.

Прокинутися, прибрати, побігти.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

docx
Додано
27 січня
Переглядів
1039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку