Діагностична контрольна робота з української мови і літератури
Українська мова
-
Записати фонетичною транскрипцією слова (1 б):
Над’яр’я______________________________
Тьмяний______________________________
Сіль_________________________________
Х’юстон_____________________________
Гріється______________________________
-
Виправити лексичні помилки, записати правильний варіант(1 б):
Пам’ятний сувенір______________________
прейскурант цін________________________
каталог позицій________________________
громадянський транспорт____________________
весела кампанія_____________________________
-
Розкрийте значення фразеологізмів (1 б):
Ахіллесова п’ята_____________________________
продавати витрішки_____________________________
накивати п’ятами_____________________________
п’яте колесо до воза_____________________________
ніде голці впасти_____________________________
-
Напишіть категорії іменника, визначте їх у словах(1 б):
_______________________________________________________________
Тризуб________________________________________
Країна________________________________________
Любов________________________________________
Щеня________________________________________
-
Виконайте повний синтаксичний розбір речення (2 б):
Пишіть листи і надсилайте вчасно,
Коли їх ждуть далекі адресати,
Коли є час, коли немає часу,
І коли навіть ні про що писати.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Українська література
-
Поєднайте автора і твір (1 б):
-
Л. Глібов А. «Хіба ревуть воли, як ясла повні
-
Панас Мирний Б. «Вареник»
-
Т. Г. Шевченко В. «Кольорові миші»
-
Ліна Костенко Г. «Садок вишневий коло хати»
-
Напишіть усі види ліро-епічних творів, які Вам відомі (0,5 б);
____________________________________________________________________________________________________________________________________
-
Назвіть усі відомі Вам художні засоби, наведіть хоча б один приклад (1 б)____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
-
Проаналізуйте поезію(визначте тему, ідею, художні засоби) І. Франка «Чого являєшся мені у сні?» (1 б)
Чого являєшся мені
У сні?
Чого звертаєш ти до мене
Чудові очі ті ясні,
Сумні,
Немов криниці дно студене?
Чому уста твої німі?
Який докір, яке страждання,
Яке несповнене бажання
На них, мов зарево червоне,
Займається і знову тоне
У тьмі?
Чого являєшся мені
У сні?
В житті ти мною згордувала,
Моє ти серце надірвала,
Із нього визвала одні
Оті ридання голосні —
Пісні.
В житті мене ти й знать не знаєш,
Ідеш по вулиці — минаєш,
Вклонюся — навіть не зирнеш
І головою не кивнеш,
Хоч знаєш, знаєш, добре знаєш,
Як я люблю тебе без тями,
Як мучусь довгими ночами
І як літа вже за літами
Свій біль, свій жаль, свої пісні
У серці здавлюю на дні.
О ні!
Являйся, зіронько, мені!
Хоч в сні!
В житті мені весь вік тужити —
Не жити.
Так най те серце, що в турботі,
Неначе перла у болоті,
Марніє, в'яне, засиха, —
Хоч в сні на вид твій оживає,
Хоч в жалощах живіше грає,
По-людськи вільно віддиха,
І того дива золотого
Зазнає, щастя молодого,
Бажаного, страшного того
Гріха!
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Висловіть свою думку (ілюструючи прикладами з прочитаних творів) з приводу такого питання (5-7 речень) (2,5 б):
До чого ж зрештою треба дослухатися в житті - до розуму чи до серця?__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________