Підсумкова контрольна робота 7 клас
І варіант
1. Укажіть, у якому рядку всі слова дієслова:
а) написати, написаний, написавши, написання;
б) писане, писали, писано, писавши;
в) пишуть, писали, писатимуть, будуть писати;
г) напис, підпис, запис, перепис.
2. Укажіть рядок, у якому всі дієслова з часткою не пишуть разом:
а) не/покоїти, не/зчутися, не/обминати, не/сказати;
б) не/злюбити, не/здійснити, не/списати, не/мати;
в) не/вгавати, не/притомніти, не/навидіти, не/волити;
г) не/славити (зневажати), не/покоїтися (турбуватися), не/добавити, не/дочувати.
3. Укажіть серед поданих слів дієприкметник:
а) тремтливий:
б) тремтячи;
в) тремтіти:
г) тремтячий.
4. У якому рядку всі дієприкметники активного стану?
а) Задуманий, прочитаний, літаючий, сидячий;
б) посивілий, падаючий, крокуючий, сяючий;
в) посинілий, лежачий, підбитий, знесений;
г) заражений, замислений, стоячий, забруднений.
5. Укажіть речення з дієприкметниковим зворотом:
а) Степ, оповитий тишею, дихав пахощами.
б) Скошена запашна трава сохла під сонцем
в) Теплий квітневий вечір стояв над селом.
г) Обімлілі голі кущі гойдалися під вітром.
6. Укажіть рядок, у якому усі слова — дієприслівники:
а) сказати, написати, створити, зустріти;
б) ходять, думають, малюють, кажуть;
в) сказаний, створений, думаючий, ходячий;
г) пишучи, зустрічаючи, малюючи, кажучи.
7. У якому рядку допущено помилки в утворенні ступенів порівняння прислівників?
a) дружніше, активніше, менш сильно;
б) найбільш докладніше, більш натхненніше, найменш швидше;
в) найменш красиво, більш грамотно, найупевненіше;
г) більш впевнено, холодніше, менш морозно;
8. Через дефіс слід писати всі прислівники в рядку:
a) по/третє, на/одинці, у/цілому;
б) на/останок, по/братськи, по/українськи;
в) по/дружньому, раз/у/раз, де/не/де;
г) по/юнацьки, по/солов’їному, по/моєму.
9. Прийменник – це:
а) змінна самостійна частина мови;
б) незмінна самостійна частина мови;
в) незмінна службова частина мови;
г) не є частиною мови;
10. Через дефіс слід писати всі прийменники в рядку:
а) із/під, на/перекір, по/серед
б) у/продовж, в/результаті, з/понад
в) із/за, з/за, з/поміж
11. Службова частина мови, що вживається для зв’язку однорідних членів речення і частин складного речення,— це:
а) частка;
б) сполучник;
в) прийменник;
г) вигук.
12. Назвіть речення зі сполучником міри та ступеня:
а) Хліб пахне солодко, як пахнуть меду соти.
б) Треба нахилитися, щоб з криниці води напитися.
в) І так утомився, що на порозі заснув.
г) Зранку випав сніг так, що тепер і слідів не побачиш.
13. Укажіть рядок, у якому всі слова — частки:
а) б, ані, і, в, на;
б) чи, не, хай, мовляв, з-понад:
в) хіба, невже, лишень, справді, чи;
г) мовби, ніби, із-за, що, тільки.
14. У якому рядку всі слова з частками слід писати окремо?
а) будь/кого, не/писав, ні/що;
б) казна/як, як/то, як/небудь;
в) що/небудь, сказав/би, хай/живе;
г) нехай/іде, ти/ж, таки/взяли.
15. Встанови відповідність між прислівниками та способом їх творення
1. Двічі, глибоко А. Складання слів
2. Зблизька, взимку Б. Префіксальний
3. Завидно, невесело В. Суфіксальний
4. Мимоволі, обіруч Г, Префіксально-суфіксальний
16. Перекладіть з російської на українську. Підкресли прислівники, як член речення.
Я добрался, наконец, до угла леса, но там не было никакой дороги. Некошеные, низкие кусты широко расстилались передо мною, а за ними далеко-далеко виднелось пустынное поле.
17. Спиши речення, вставляючи пропущені розділові знаки, підкресли члени речення, надпиши частини мови.
1. В саду оркестр бджолиний награє обсівши густо соковиту гілку. 2. Усю ніч наша піхота плутаючись у лісових хащах бовтаючись у крижаній воді продиралися по п’ятах ворога. 3. Існують прекрасні дороги націлені на перемоги. 4. Строкатий сад колисаний вітерцем обізвався легким шелестом гілля. 5. Широко відомими в народній фітотерапії були лісові ягоди чорниця брусниця малина суниця.
ІІ варіант
1. Укажіть, у якому рядку всі слова дієслова:
а) прочитати, прочитаний, читання;
б) читають, читали, будуть читати;
в) пишуть, писали, писатимуть, написано;
г) напис, підпис, запис, перепис.
2. Укажіть рядок, у якому всі дієслова з часткою не пишуть разом:
а) не/покоїти, не/зчутися, не/обминати, не/сказати;
б) не/волити, не/здужати, не/зчутися;
в) не/хотіти, не/притомніти, не/навидіти;
г) не/злюбити, не/здійснити, не/списати, не/мати;.
3. Укажіть серед поданих слів дієприкметник:
а) тягнучий :
б) пишучи;
в) слухати:
г) тремтливий.
4. У якому рядку всі дієприкметники пасивного стану?
а) Задуманий, прочитаний, літаючий, сидячий;
б) заквашений, змитий, погашений;
в) посинілий, лежачий, підбитий, знесений;
г) сплячий, квітучий, пишучий.
5. Укажіть речення з дієприкметниковим зворотом:
а) Степ, дихаючи пахощами, підкорив своєю тишею.
б) У саді росли фруктові дерева: яблуня, груша, слива.
в) Твоє ім’я, нащадками зігріте, засяє сонцем в голубій імлі.
г) Обімлівши, голі кущі гойдалися під вітром.
6. Укажіть рядок, у якому усі слова — дієприслівники:
а) сказати, написати, створити, зустріти;
б) кажучи, полюючи, дихавши;
в) сказаний, створений, думаючий;
г) пишучи, зустрічають, малюючи, кажуть.
7. У якому рядку допущено помилки в утворенні ступенів порівняння прислівників?
a) швидше, більш гучно, найбільш корисно;
б) найбільш докладно, більш натхненно, найменш швидко;
в) більш швидко, найбільш гучніше, найменш корисніше;
г) більш впевнено, холодніше, менш морозно;
8. Через дефіс слід писати всі прислівники в рядку:
a) по/третє, на/одинці, у/цілому;
б) казна/коли, десь/то, вряди/годи;
в) ані/трохи, по/моєму, сяк/так;
г) мимо/волі,де/коли, як/раз.
9. Прийменник – це:
а) змінна самостійна частина мови;
б) незмінна самостійна частина мови;
в) незмінна службова частина мови;
г) не є частиною мови;
10. Через дефіс слід писати всі прийменники в рядку:
а) з/поміж, з/понад, з/над
б) у/продовж, в/результаті, з/понад
в) із/під, на/перекір, по/серед
11. Службова частина мови, що вживається для зв’язку однорідних членів речення і частин складного речення,— це:
а) частка;
б) сполучник;
в) прийменник;
г) вигук.
12. Назвіть речення з причиновим сполучником:
а) Як пишно в кульбаб колосилися вії, коли дмухнув вітерець.
б) Він пішов звідти, тому що йому стало сумно.
в) Я так хотів, щоб ти була щаслива.
г) Зранку випав сніг так, що тепер і слідів не побачиш.
13. Укажіть рядок, у якому всі слова — частки:
а) майже, ледве, мовби, навряд;
б) чи, не, хай, мовляв, з-понад:
в) хіба, невже, лишень, але, і;
г) мовби, ніби, із-за, що, тільки.
14. У якому рядку всі слова з частками слід писати через дефіс?
а) будь/кого, не/писав, ні/що;
б) хтозна/коли; давай/но, знайшов/таки;
в) що/небудь, сказав/би, хай/живе;
г) нехай/іде, ти/ж, таки/взяли.
15. Встанови відповідність між прислівниками та способом їх творення
1. сильно А. основоскладання
2. праворуч Б. префіксально- суфіксальний
3. весною В. суфіксальний
4. зліва Г. перехід однієї частини мови в іншу
16. Перекладіть з російської на українську. Підкресли прислівники, як член речення.
На улице было уже темно. Я медленно брёл по улице, бесцельно посматривая влево и вправо. Вдруг позади меня неожиданно вспыхнул яркий свет.
17. Спиши речення, вставляючи пропущені розділові знаки, підкресли члени речення, надпиши частини мови.
1. Я змалку люблю ліс його таємничі сповнені сторожкої тиші нетри. 2. Біліє розквітла гречка де-не-де підсинена волошками. 3. Федько зітхнув і обережно ступаючи став обходити водяне плесо. 4. Я люблю тебе друже за те що в очах твоїх море синіє…