ІУДЕЙСЬКА РЕЛІГІЙНА ГРОМАДА У м. КАМ’ЯНСЬКЕ
СЕРЕДНІЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС
«ОР-АВНЕР»
Циклова комісія природничо - математичних дисциплін
ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА
ДЛЯ УЧНІВ
11класів
2022-2023н.р.
Укладач: Гінтер М.В., викладач хімії та біології, спеціаліст вищої категорії,
викладач-методист
МЕТА ПІДСУМКОВОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ:
перевірити знання учнів з тем:
-
класифікація металів та неметалів;
-
властивості металів та їх сплавів
перевірити вміння учнів:
-
давати характеристику металам згідно положення в періодичної системі;
-
розв’язувати завдання які ґрунтуються на використанні набутих теоретичних знань та вмінь під час лабораторних занять;
-
встановлювати генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук;
-
складати структурні формули та ізомери органічних речовин різних класів;
-
розв'язувати розрахункові задачі
КРИТЕРІЇ ОЦІНОК
на підсумкову контрольну роботу з предмету
«ХІМІЯ» для учнів 11 класів
При оцінювання рівня навчальних досягнень з хімії враховується:
-
рівень засвоєння теоретичних знань;
-
оволодіння хімічною мовою як засобом відображення знань про речовини і хімічні явища;
-
сформованість експериментальних умінь, необхідних для виконання хімічних дослідів, передбачених навчальною програмою;
-
здатність учнів застосовувати набуті знання на практиці;
-
уміння розв'язувати розрахункові задачі.
За відмінностями між обсягом і глибиною досягнутих результатів, ступенем самостійності у виконанні завдань, здатністю використовувати знання у нових ситуаціях виокремлено рівні навчальних досягнень учнів, що оцінюються за 12-бальною шкалою.
Кожний наступний рівень вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає нові характеристики.
Визначальними в оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів є особистісні результати пізнавальної діяльності, в яких відбиваються загальнопредметні компетентності, набуті учнями в процесі навчання хімії.
Перший рівень – початковий (1-3 балів). Відповідь учня фрагментарна, характеризується початковими уявленнями про предмет вивчення.
Другий рівень – середній(4-6 балів). Учень відтворює основний навчальний матеріал, виконує завдання за зразком, володіє елементарними вміннями навчальної діяльності.
Третій рівень – достатній (7-9 балів). Учень знає істотні ознаки понять, явищ, зв'язки між ними, вміє пояснити основні закономірності, а також самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, володіє розумовими операціями (аналізом, абстрагуванням, узагальненням тощо), вміє робити висновки, виправляти допущені помилки. Відповідь учня правильна, логічна, обґрунтована, хоча їм бракує власних суджень.
Четвертий рівень – високий (10-12 балів). Знання учня є глибокими, міцними, системними; учень вміє застосовувати їх для виконання творчих завдань, його навчальна діяльність позначена вмінням самостійно оцінювати різноманітні ситуації, явища, факти, виявляти і відстоювати особисту позицію.
Кожне завдання комплексної контрольної роботи оцінюється в 3 бали при повній, чіткій, грамотній відповіді. За всі вірно розв’язані завдання учень має можливість одержати 12 балів.
Варіант 1
-
Скласти структурні формули двох ізомерів та одного гомолога для алкану С5Н12. Дати назви речовинам.
-
В пробірці міститься розчин солі натрій сульфату Na2SO4. Запропонуйте якісну реакцію для виявлення в розчині сульфат – йону. Запишіть хід визначення, спостереження і рівняння хімічної реакції.
-
Закінчити рівняння хімічної реакції:
Ca + HCl→
KOH+H2SO4→
C2H4 + Н2 →
-
Задача. Який об’єм вуглекислого газу СО2 виділиться при спалюванні 50 л метану СН4?
Варіант 2
-
Скласти структурні формули двох ізомерів та одного гомолога для алкену С5Н10. Дати назви речовинам.
-
В пробірці міститься розчин оцтового альдегіду СН3СОН. Запропонуйте якісну реакцію для альдегіду. Запишіть хід визначення, спостереження і рівняння хімічної реакції.
-
Закінчити рівняння хімічної реакції:
Na+ O2 →
AL(OH)3+ HCL →
C2H4 + НСІ →
-
Задача. Яку масу солі магній сульфату MgSO4 можна одержати при взаємодії 150 г розчину сульфатної кислоти H2SO4 з металом Mg ?
Варіант 3
-
Скласти структурні формули двох ізомерів та одного гомолога для алкану С6Н14. Дати назви речовинам.
-
В пробірці міститься розчин солі калій карбонату K2CO3. Запропонуйте якісну реакцію для виявлення в розчині карбонат – йону. Запишіть хід визначення, спостереження і рівняння хімічної реакції.
-
Закінчити рівняння хімічної реакції:
Mg+ H2SO4 →
NaOH+ HCL →
СН4 + СІ2 →
-
Задача. Яку масу глюкози C6H12О6 можна одержати при гідролізі 200 г крохмалю?
Варіант 4
-
Скласти структурні формули двох ізомерів та одного гомолога для алкену С6Н12. Дати назви речовинам
-
В пробірці міститься розчин глюкози. Запропонуйте якісну реакцію для виявлення глюкози .Запишіть хід визначення, спостереження і рівняння хімічної реакції.
-
Закінчити рівняння хімічної реакції:
СаO+ CO2 →
КОН+ HNO3 →
CH4 + O2 →
-
Задача. Який обєм водню виділиться в наслідок взаємодії 23 г натрію Na з розчином хлоридної кислоти HCL?
Варіант 5
-
Скласти структурні формули двох ізомерів та одного гомолога для алкіну С5Н8. Дати назви речовинам.
-
В пробірці міститься розчин солі амоній сульфату (NН4)2SO4. Запропонуйте якісну реакцію для виявлення в розчині амоній – йону. Запишіть хід визначення, спостереження і рівняння хімічної реакції
-
Закінчити рівняння хімічної реакції:
АL + HCL→
Fe (OH)2 +H2SO4→
C2H2 + Н2 →
-
Задача. Який об’єм вуглекислого газу СО2 виділиться при спалюванні 60 л етану С2Н6?
Варіант 6
-
Скласти структурні формули двох ізомерів та одного гомолога для алкану С7Н16. Дати назви речовинам.
-
В пробірці міститься розчин оцтової кислоти СН3СООН. Запропонуйте якісну реакцію виявлення оцтової кислоти.Запишіть хід визначення, спостереження і рівняння хімічної реакції.
-
Закінчити рівняння хімічної реакції:
Al + O2 →
NaOH+ HCl →
C2H2 + НСl →
-
Задача. Який об’єм водню Н2 утворюється при взаємодії 200 г розчину сульфатної кислоти H2SO4 з металом Mg ?
Варіант 7
-
Скласти структурні формули двох ізомерів та одного гомолога для алкіну С6Н10. Дати назви речовинам
-
В пробірці міститься розчин солі калій хлориду KCL. Запропонуйте якісну реакцію для виявлення в розчині хлорид – йону. Запишіть хід визначення, спостереження і рівняння хімічної реакції.
-
Закінчити рівняння хімічної реакції:
NaOH + H2SO4 →
Mg + HCl →
С2Н6 + СІ2 →
-
Задача. Яку масу крохмалю необхідно взяти для одержання 360 г глюкози C6H12О6?
Варіант 8
-
Скласти структурні формули двох ізомерів та одного гомолога для алкену С7Н14. Дати назви речовинам.
-
В пробірці міститься розчин гліцерину. Запропонуйте якісну реакцію для виявлення гліцерину. Запишіть хід визначення, спостереження і рівняння хімічної реакції.
-
Закінчити рівняння хімічної реакції:
КОН + CO2 →
СаO + HNO3 →
C2H4 + O2 →
-
Задача. Яка маса солі NaCl утвориться в наслідок взаємодії 23 г натрію Na з розчином хлоридної кислоти HCl?
Варіант 9
-
Скласти структурні формули двох ізомерів та одного гомолога для алкіну С7Н12. Дати назви речовинам.
-
В пробірці міститься розчин солі амоній нітрату NН4NO3. Запропонуйте якісну реакцію для виявлення в розчині амоній – йону. Запишіть хід визначення, спостереження і рівняння хімічної реакції
-
Закінчити рівняння хімічної реакції:
Fe (OH)2 + HCl→
Аl +H2SO4→
C6H6 + Н2 →
-
Задача. Який обєм етану С2Н6 необхідно спалити для одержання 60 л вуглекислого газу СО2?
Варіант 10
-
Скласти структурні формули двох ізомерів та одного гомолога для алкену С6Н12. Дати назви речовинам
-
В пробірці міститься розчин фенолу С6Н5ОН. Запропонуйте якісну реакцію виявлення фенолу. Запишіть хід визначення, спостереження і рівняння хімічної реакції.
-
Закінчити рівняння хімічної реакції:
Al(ОН)3 + НСl→
NaOH+ HCl →
C2H2 + O2→
-
Задача. Який об’єм водню Н2 утворюється при взаємодії 150 г розчину хлоридної кислоти HСl з металом Са ?
Варіант 11
-
Скласти структурні формули двох ізомерів та одного гомолога для алкану С8Н18. Дати назви речовинам
-
В пробірці міститься розчин солі калій сульфату K2SO4. Запропонуйте якісну реакцію для виявлення в розчині сульфат – йону. Запишіть хід визначення, спостереження і рівняння хімічної реакції.
-
Закінчити рівняння хімічної реакції:
Fe(OH)3 + H2SO4 →
Mg + Сl2→
С2Н6 + O2 →
-
Задача. Яку масу оцтового альдегіду СН3СОН необхідно взяти для одержання 36 г оцтової кислоти СН3СООН?
Варіант 12
-
Скласти структурні формули двох ізомерів та одного гомолога для алкену С8Н16. Дати назви речовинам.
-
В пробірці міститься ненасичений вуглеводень етилен C2H4. Запропонуйте якісну реакцію для виявлення етилену.Запишіть хід визначення, спостереження і рівняння хімічної реакції.
-
Закінчити рівняння хімічної реакції:
КОН + HNO3→
Са + O2 →
C2H4 + Н2O→
-
Задача. Яка маса солі NaCl утвориться в наслідок взаємодії натрію Na з розчином хлоридної кислоти HCl масою 80 г
Варіант 13
1. Скласти структурні формули двох ізомерів та одного гомолога для алкану С6Н14. Дати назви речовинам
2. В пробірці міститься розчин солі калій хлориду KCl. Запропонуйте якісну реакцію для виявлення в розчині хлорид – йону. Запишіть хід визначення, спостереження і рівняння хімічної реакції.
3. Закінчити рівняння хімічної реакції:
NaOH + H2SO4 →
Mg + HCl →
С2Н6 + O2 →
4. Задача. Яку масу крохмалю необхідно взяти для одержання 360 г глюкози C6H12О6?
Варіант 14
1. Скласти структурні формули двох ізомерів та одного гомолога для алкену С7Н14. Дати назви речовинам.
2. В пробірці міститься розчин гліцерину. Запропонуйте якісну реакцію для виявлення гліцерину. Запишіть хід визначення, спостереження і рівняння хімічної реакції.
3. Закінчити рівняння хімічної реакції:
КОН + CO2 →
СаO + HNO3 →
C2H4 + O2 →
4. Задача. Яка маса солі NaCl утвориться в наслідок взаємодії 23 г натрію з розчином хлоридної кислоти HCl?
Варіант 15
1. Скласти структурні формули двох ізомерів та одного гомолога для алкану С7Н16. Дати назви речовинам.
2. В пробірці міститься розчин солі амоній нітрату NН4NO3. Запропонуйте якісну реакцію для виявлення в розчині амоній – йону. Запишіть хід визначення, спостереження і рівняння хімічної реакції
3. Закінчити рівняння хімічної реакції:
Fe (OH)2 + HCl→
Са + H2SO4→
C6H6 + Н2 →
4. Задача. Який об’єм етану С2Н6 необхідно спалити для одержання 60 л вуглекислого газу СО2?