Контрольна робота №2
з української мови
за сімейною (домашньою) формою навчання
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4
(1) Із птахами в Україні пов’язано багато звичаїв, забав, прикмет. (2) Наприклад журавлів, зустрічаючи з вирію, називають веселиками. (3) Якщо назвеш їх журавлями, будеш цілий рік журитися. (4) Особливо прихильні до людей лелеки. (5) Зрозуміло, у багатьох оселях їх вважали мало не за членів сім’ї.
1.Відокремлена обставина є в реченні
А 1 Б 2 В 3 Г 5 (0,5 б.).
2. Однорідні члени є в реченні
А 1 Б 2 В 4 Г 5 (0,5 б.).
3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А 1 Б 2 В 3 Г 4 (0,5 б.).
4. Вставні слова є в реченнях
А 1 Б 3
В 2, 3 Г 2, 5 (0,5 б.).
5. Неповним є речення (0,5 б.)
А За вікнами місто святкове.
Б Чесність – найкраща звичка.
В Поезія – це завжди неповторність.
Г Весна – художник дуже знаменитий.
Д Чужа душа – то, кажуть, темний ліс.
6. НЕ потребує редагування речення (0,5 б.)
А Побачивши друзів, мене охопила радість.
Б Прочитавши історичну повість, вона мені сподобалась.
В Відіграючи роль оберега, вінок був ще й прикрасою.
Г Створюючи виставу, було осучаснено текст класичної п’єси.
7. Неправильно виділено звертання в реченні (0,5 б.)
А Спасибі вам, мамо, за ваше тепло.
Б Через усе моє життя ти, Дніпре протікаєш.
В Через тумани лихі, через велике горе ти світиш мені, моя зоре.
Г Дяка щира тобі, ніченько-чарівниченько, що закрила ти моє личенько.
Д Тільки в єдності, братове, наша краща доля.
8. Вставне слово є в реченні (0,5 б.)
А Я принаймні знаю правила поведінки в громадських місцях.
Б Видно шляхи полтавськії і славну Полтаву.
В Ніхто не може таке витримати.
Г Інколи найщиріша правда здається такою неправдоподібною.
Д Вочевидь доля моя невіддільна від долі народу.
9.Установити відповідність між характеристикою речення та прикладом (1 б.)
1 просте, ускладнене відокремленою прикладкою 2 просте, ускладнене відокремленим означенням 3 просте, ускладнене відокремленою обставиною 4 складне речення |
А Виє вовк – ночей моїх соліст. Б Усе іде, але не все минає над берегами вічної ріки. В Монастир розташований на схилі гори, укритої густим лісом. Г Ні птиць, ані людей, опріч ясної зірки у високості. Д Наші предки, шануючи вербу, широко використовували її в медицині. |
10. Правильно поставлені розділові знаки в реченні (1 б.)
А Багато поетів, а саме: Б. Олійник, Л. Костенко, П. Тичина оспівували давню й нову красу Києва.
Б Багато поетів, а саме: Б. Олійник, Л. Костенко, П. Тичина - оспівували давню й нову красу Києва.
В Багато поетів а саме : Б. Олійник, Л. Костенко, П. Тичина - оспівували давню й нову красу Києва.
Г Багато поетів, а саме Б. Олійник, Л. Костенко, П. Тичина - оспівували давню й нову красу Києва.
11. Списати речення, розставити розділові знаки, відокремлені члени речення підкреслити. (3 б.)
1. Я крокував поруч з татом розмахуючи своїм вузликом і гордовито озираючись навколо . 2. Нас наздогнав віз повний тільки-но скошеної трави. 3. Усі дівчата зітхали та в’яли за ним але в хлопця окрім кинджала зі срібним руків’ям і смолисто-чорних чобіт за душею не було нічого. 4. Туман осідав дрібними краплями згори ледь проглядало сонце розмите біле кружальце. 5. Прилетів до нас здалека чорногуз або лелека. 6. А там за сивою горою зоріє Українонька моя.
12. Списати речення, розставити розділові знаки, підкреслити головні й другорядні члени, указати частини мови, написати характеристику речення. (3 б.)
Тамуючи дихання Арсен знову з найменшими деталями повторив розповідь про грозову хмару.