Завдання для підсумкової контрольної роботи за ІІ семестр з історії України. 8 клас. Два варіанти містять дванадцять різнорівневих завдань:вибрати правильну відповідь; дати визначення; назвати особу; знайти відповіднісь ;розташувати у хронологічній послідовность; одне розгорнуте питання.
ПКР за ІІ семестр ( 8 клас) Варіант І
І рівень (0,5 бала)
Виберіть правильну відповідь:
1.Вічний мир між Росією та Річчю Посполитою укладений: а) у 1686 р. б) у 1687 р. в)у 1702 р.г) у 1709 р.
2. Галузь культури у якій працювали М.Березовський, Д. Бортянський, А.Ведель:
а)театр б)література в)музика г)живопис
3. Гетьманство було скасоване за наказом Катерини ІІ у: а)1783 б)1795 в) 1775 г)1764році
4. Укажіть ім’я гетьмана, який був обраний після смерті Б.Хмельницького: а)Я. Сомко,
б) М. Пушкар , в)І. Виговський, г) І.Брюховецький
5. «Соловецьким в’язнем» називали: а)П.Сагайдачного б) І.Сірка в) С.Палія г)П.Калнишевського
6. Гайдамаки боролися проти: а) польських панів б)російських дворян в)татарських ханів г)реєстрових козаків
ІІ рівень (1 бал)
7. Дайте визначення поняттям:Руїна - ___ Гайдамаки - ____________
8. Заповніть пропуски, вибравши правильну відповідь у дужках: На початку квітня….. московське військо на чолі з князем….. підійшло до …..і взяло його в облогу. Згодом відбулася битва ,де козаки завдали нищівної поразки 100-московській армії. (1657,1659,1768, Вельямінов,Трубецький,Голіцин,Виговський,І.Сірко,І.Скоропадський,Чигирин,Конотоп,Батурин)
9. Вкажіть ім’я та прізвище історичної особи: «Здобув освіту у Європі. У 17 років став графом Російської імперії. Був призначений президентом Петербурзької академії наук. Прагнув офіційного визнання спадкоємності гетьманської посади. ». (П.Полуботок, К.Розумовський,П.Калнишевський)
ІІІ рівень (1,5 бала)
10. Розташуйте події у хронологічній послідовності.
А) заснування Задунайської Січі;
Б) запровадження кріпацтва;
В) відновлення гетьманства;
Г) повстання «Коліївщина».
11.Встановіть відповідність між прізвищами історичних осіб та їх портретами
Прізвища 1. І. Гонта; 2. К. Розумовський;3. Марія Терезія; 4. Г. Сковорода;5. Катерина II.
IV рівень (3 бала)
12. Дайте оцінку діяльності отаману П. Калнишевському. Визначте історичне значення Запорізької Січі та Гетьманщини в історії України.(на вибір)
ПКР за ІІ семестр (8 клас) Варіант ІІ
І рівень (0,5 бала)
1. Андрусівське перемир’я між Москвою та Річчю Посполитою було укладене
а) 1667 р.; б) 1669 р.; в) 1686 р.; г) 1783р.
2.Після смерті Д.Апостола влада перейшла до: а)нового гетьмана; б) гетьманського уряду.; в) Малоросійської колегії г) російського губернатора.
3. Укажіть ім’я легендарного кошового отамана Запорозької Січі у часи Руїни:
а). П.Калнишевський ; б) К. Гордієнко ; в) Й. Гладкий ; г) І. Сірко
4.Кримське Ханство було скасоване за наказом Катерини ІІ у: а)1783 б)1768 в) 1775г)1764році
5. Галузь культури у якій працювали С.Ковнір, І.Григорович-Барський:а)театр б)архітектура в)музика г)живопис
6. Рух Опришків охопив територію: а)Галичини, б)Буковини, в) Закарпаття, г)Волині
ІІ рівень (1 бал)
7. Дайте визначення поняттям: Громадянська війна - _______Опришки - _____
8. Заповніть пропуски, вибравши правильну відповідь у дужках:Найбільше гайдамацьке повстання під назвою____відбулося у_,очолене____.Центром повстання стало місто____.(Паліївщина,Коліївщина,Хмельничина,1750,1775,1768,Київ,Умань,Брацлав, Залізняк,Гонта,Верлан.)
9. Вкажіть ім’я та прізвище історичної особи: «Згуртував навколо себе старшинську опозицію. Склав на і’мя царя Коломацькі чолобитні. За наказом царя Петра І був ув’язнений у Петропавлівський фортеці..» (П.Полуботок, К.Розумовський,П.Калнишевський)
ІІІ рівень (1,5 бала)
10. Розташуйте події у хронологічній послідовності.
А) Ліквідація Запорізької Січі;
Б) Третій поділ Речі Посполитої;
В) Правління гетьманського уряду;
Г)Вічний мир.
11Встановіть відповідність між прізвищами історичних осіб та їх портретами.
Прізвища: 1. О. Довбуш; 2. П. Румянцев; 3. К. Розумовський; 4. М. Залізняк; 5. І. Гонта.
IV рівень (3 бала)
12. Дайте оцінку діяльності гетьману К.Розумовському. Визначте історичне значення Запорізької Січі та Гетьманщини в історії України.(на вибір)