ВВеденняя іновацій з історії Нової української школи, пошук шляхів підвищення професійного розвитку вчителів історії, використання новітніх методів роботи з історії.
Використання сучасних
форм навчання на уроках історії
в умовах реалізації концепції
Нової української школи
Учитель історії Васечко С.А,
Мета. Введення нових інновацій Нової української школи, пошук шляхів підвищення професійного розвитку вчителів історії, використання новітніх методів роботи з історії.
Обладнання. Карта України, портрети видатних діячів, роздатковий матеріал, хронологічні таблиці.
Учитель. Вивчення історії є одним із найважливіших чинників формування національної свідомості народу. “Без знання минулого неможливо точне поняття про сучасне”, – справедливо наголошував видатний український історик М.С.Грушевський. За короткий час в Україні створену нову цілісну систему викладання історії України та Всесвітньої історії, повністю оновлено зміст та структуру історичної освіти.
Учитель. Виховання громадянина завжди було найважливішим завданням суспільства. Події, які ми пережили упродовж 2013-2014 рр. і які переживаємо зараз засвідчили, що проголошена у 1991 р. державна незалежність потребує постійного захисту і глибокого розуміння, оцінки того що відбувається навколо нас. Очевидним є факт, що в сучасних умовах суспільствознавча освіта виступає своєрідною серцевиною моральності, патріотичності, правової культури і поведінки, формування честі і гідності у молодого покоління.
Учитель. В.О.Сухомлинський підкреслював, що «патріотичне виховання – це сфера духовного життя, яке проникає в усе, що пізнається, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується…» Вчитель історії засобом свого предмета проекту є людину, виховує на своїх уроках юного патріота, формує патріотичні почуття і переконання на історичних прикладах, спрямовує до «…рухів і поривів духу…»
Учитель.Історія України – це не тільки події, а й історичні постаті. На прикладах життя, діяльності і боротьби за державу, видатних гетьманів Б.Хмельницького, І.Мазепи, П.Орлика; всього українського народу та його видатних представників – Т.Шевченка, В.Винниченка, М.Міхновського, М.Грушевського, та багатьох інших, ми висвітлюємо національну гідність нашого народу, його прагнення мати власну державу.
І. Сьогодні ми пропонуємо вам невеличку екскурсію сторінками життя українського народу, який боровся за свою незалежність та за свою самобутність.
У мене в руках квітка мак що символізує …
взявши цю квітку представте себе. Квітка йде по колу(кожен учень каже, що він очікує від заняття)
ІІ.У кожного з вас є метелик на якому пропоную вам написати , яким на вашу думку повинен бути сучасний урок історії та сучасний учитель історії, і прикрепити на карту України.
Ще котрий раз ми з вами довели ,що За останні роки сформувався новий образ учителя історії, сформувались нові методи роботи з цього предмету. Постійно зростає роль історії у навчальному і виховному процесах.(слайд 6)
ІІІ. Продовжуємо нашу подорож і я пропоную вам об’єднатися в групи. В нас три групи……..королі, презеденти, гетьмани
У кожної групи на столі конверти з завданнями. Перше це збери пазл видатних постатей. Кожна група повинна зібрати пазли постатей, презентувати свою роботу указавши характерні риси які їм притаманні.
-Всі ці люди боролися за незалежність нашої країни, незважаючи на всі утиски, не шкодуючи власного життя. А як ви вважаєте,які якості гетьманів можуть допомогти учителю в патріотичному вихованні дітей. Пропоную записати ці якості на стікерах і приклеїти.
VІ. «Рекламний плакат»
Ця вправа дозволяє подивитися на заздалегідь вивчений матеріал з практичної точки зору.
Ваше завдання полягає в тому, щоб створити рекламу місту фото яке записано у вас на картці за допомогою фотографій памят ок які знаходяться у цих місцях, а протилежній команді потрібно вгадати, яке місто ви рекламуєте.
V. Анограмма.
Знайди 7 імен князів
а |
с |
с |
в |
я |
ь |
к |
к |
с |
о |
г |
р |
и |
о |
л |
а |
в |
о |
й |
л |
о |
л |
а |
г |
д |
ь |
о |
ь |
г |
і |
г |
е |
л |
р |
и |
д |
VІІ. Завдання «Хронологічні рівняння»
(А+Б)-(В+Г)+Д=Х
А-Любецький з'їзд князів
Б-Початок запровадження князем Володимиром християнства як державної релігії Київської Русі
В-Розгром князем Ярославом Мудрим печенігів під Києвом
Г- Повстання деревлян і вбивство князя Ігоря
Д-Другий поход князя Олега на Царгород
Х-Останній рік правління Володимира Великого
((А+Б)/2+В+Г)/2=Д
А- Прийняття Другого Литовського статуту
Б- Похід запорозьких козаків, очолюваних гетьманом Петром Конашевичем-Сагайдачним, на Кафу
В- Берестейська церковна унія
Г- кількіість Литовських статутів
Д- один із років повстання під проводом Северина Наливайка
Ці завдання дають можливість повторити і закріпити хронологічні дати і події.
VІІІ. Гра «так-ні» Учень виходить до дошки. Учитель піднімає над ним крупно віддрукований аркуш (або на екрані, до якого учень стоїть спиною) де написане слово. Весь клас бачить загадане слово, крім учня, який вийшов до дошки. ; Конституція, піраміда, козак, літаври.
Тепер учень задає питання, інші відповідають "Так" або "Ні". Учень може адресувати свої запитання конкретним учням.
Висновок. В кінці уроку учням пропонується взяти в руки скриньку, кожен по черзі повинен написати, які знання з даної теми він візьме в дорогу, і які у нього відчуття від заходу або спілкування.