Підсумкова контрольна робота з української літератури

Про матеріал
Подано розробку підсумкової контрольної роботи з української літератури у тестовому форматі. Контрольна робота призначена для перевірки знань студентів закладів фахової передвищої освіти за перший курс навчання, але буде корисною й вчителям загальноосвітьої школи.
Перегляд файлу

Підсумкова контрольна робота з української літератури


І варіант


1. Зав’язкою у творі «Valse mеlancolique» є

А розповідь про двох несхожих між собою жінок – Марту та Ганну

Б розповідь про будні трьох приятельок

В приєднання до Ганни й Марти нової товаришки – піаністки Софії Дорошенко

Г розповідь про життя героїнь після смерті Софії

Д раптова смерть Софії від звуку розірваної струни

 

2. Утратиться комічність ситуацій у разі перекладу іншими мовами твору

А «Мартин Боруля»

Б «Мина Мазайло»

В «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Г «Кайдашева сім’я»

Д «Моя автобіографія»

 

3. Співала дворядкові народні пісні, кожен рядок яких має 14 складів з обов’язковою паузою після восьмого складу, героїня твору

А «Лісова пісня»

Б «Кайдашева сім’я»

В «Тіні забутих предків»

Г «Valse mélancolique»

Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

 

4. В уривку поезії Р. Купчинського

Він крізь бурі, дощі й заметілі

Вів народ до завітної цілі,

І упав у хвилину неждану

Як Мойсей – на межі Ханаану. 

йдеться про

А Івана Франка

Б Івана Котляревського

В Григорія Сковороду

Г Тараса Шевченка

Д Панаса Мирного

 

5. «Чого являєшся мені / У сні? / Чого звертаєш ти до мене / Чудові очі ті ясні..» – запитує ліричний герой поезії, у якій  є рядок

А «Гукнула свіжо й весело на мулів..»

Б «В житті мене ти й знать не знаєш…»

В «Сяє вродою святою...»

Г «Я Ваші очі пам’ятаю…»

Д «Я твій»  – десь чують дідугани..»

 

6. Зав’язкою у творі «Мартин Боруля» є епізод, у якому

А Мартин Боруля намагається прищепити членам своєї родини дворянські риси

Б Мартин Боруля подає позов до суду на пана Красовського

В Мартин Боруля просить Степана, щоб той привіз у гості «благородного» Націєвського

Г Мартин Боруля отримує лист з відмовою у відновленні дворянських прав

Д Мартин Боруля усвідомлює свою помилку та дає згоду на одруження Марисі з Миколою

 

 

 

7. На ілюстрації зображено героя твору, який

А хотів змінити своє прізвище

Б скручував голови горобцям

В підняв руку на батька

Г хотів накласти на себе руки

Д убив власну матір

 

 

8. «Я – артистка й живу відповідно артистичним законам, а ті вимагають трохи більше…», – говорить про себе героїня твору, у якому не порушено проблеми

А кохання та зради

Б свободи вибору

В гармонії людини й природи

Г емансипації жінки

Д людини та мистецтва

 

9. Установіть відповідність між жанром і назвою твору.

Жанр твору

1 роман

2 повість

3 поема

4 комедія

Назва твору

А"Мартин Боруля"

Б"Хіба ревуть воли, як ясла повні?

В"Кайдашева сім'я"

Г"Наталка Полтавка"

Д"Мойсей"

Начало формы 

10. У творі «Intermezzo» слова «Ми таки стрілись на ниві і мовчки стояли хвилину — я і людина. То був звичайний мужик» є

А експозицією

Б зав’язкою

В розвитком дії

Г кульмінацією

Д  розв’язкою

 

11. Остап Вишня започаткував жанр

А роману в новелах

Б роману у віршах

 В памфлету

Г усмішки

Д фейлетону

 

12. У рядках  Гетьте, думи, ви хмари осінні!
То ж тепера весна золота! провідним художнім засобом є

А антитеза

Б епіфора

В порівняння

Г тавтологія

Д анафора

 

 

 

13. До письменників «Розстріляного відродження» належить

А Леся Українка

Б Олександр Олесь

В Василь Стефаник

Г Панас Мирний

Д Микола Куліш

 

14. Літературне угруповання ВАПЛІТЕ очолював

А Микола Куліш

Б  Остап Вишня

В Юрій Яновський

Г Євген Маланюк

Д Микола Хвильовий

Начало формы 

15. Імпресіонізм є основним стильовим струменем у творчості

А Ольги Кобилянської

Б Лесі Українки

В Івана Франка

Г Михайла Коцюбинського

Д Василя Стефаника

 

16.Розв’язкою твору «Мина Мазайло» є

А приїзд до Харкова тьоті Моті

Б звільнення Мини Мазайла з роботи

В зміна прізвищ Миною Мазайлом

Г примирення Мини Мазайла з Мокіем

Д промова дядька Тараса

 

17. Василь Стефаник започаткував в українській літературі стильову течію

А імпресіонізму

Б сентименталізму

В романтизму

Г реалізму

Д експресіонізму

 

18.Установіть відповідність між назвою та жанром (жанровим різновидом) твору.

Назва

1“Мина Мазайло”

2“Intermezzo”

3“Тіні забутих предків”

4“Лісова пісня”

Жанр (жанровий різновид) твору

А новела

Б повість

В драма-феєрія

Г роман у новелах

Д комедія

 

19. За жанром твір «Мойсей»  – це

А бурлескно-травестійна поема

Б філософська поема

В історична повість

Г філософська притча

Д історична драма

 

20. Уривок «Діло з грушею скінчилось несподівано. Груша всохла, і дві сім’ї помирились. В обох садибах настала мирнота й тиша» у творі «Кайдашева сім’я» є

А експозицією

Б зав’язкою

В розвитком дії

Г кульмінацією

Д розв’язкою

Начало формы 

21. «Були вони всі три панські й повиростали по панських дворах. Лушня був пана Совинського, а Пацюк та Матня – пана Польського, того самого, що й Чіпчин батько», – сказано про персонажів

А історичного роману

Б соціально-психологічного роману

В соціально-побутової повісті

Г сентиментально-реалістичної повісті

Д пригодницького роману

 

Конец формы22.За стилем твір «Лісова пісня» є

А реалістичним

Б імпресіоністичним

В постмодерним

Г сентиментальним

Д неоромантичним

 

23. Визначте, до якого літературного напряму (течії) належить твір, уривок з якого наведено.

Літературний напрям (течія)

1 реалізм

2 імпресіонізм

3 експресіонізм

4 бароко

Уривок

А«Замкни в достатку бджолу, чи не помре з туги в той час, коли можна їй літати по квітоносних лугах? Що гірше, ніж купатися в достатку і смертельно каратися без природженого діла?..»

Б«Врешті стаю. Мене спиняє біла піна гречок, запашна, легка, наче збита крилами бджіл. Просто під ноги лягла співуча арфа й гуде на всі струни. Стою і слухаю…»

В«Молодиці все сиділи одна проти другої, все шили й понашивали од злості таких безконечників, що потім прийшлось їм довго випорювать та розплутувати. Вони шили, а скоса все поглядали на того капосного віника, що стояв у кутку, під мисником…»

Г«Як уходили назад до хати, то ціла хата заридала. Як би хмара плачу, що нависла над селом, прірвалася, як би горе людське дунайську загату розірвало – такий був плач. Жінки заломили руки і так сплетені держали над старою Іванихою, аби щось ізгори не впало і її на місці не роздавило…»

Д«Первий запорожець був здоровенний козарлюга. Пика широка, засмалена на сонці; сам опасистий; довга, густа чуприна, піднявшись перше вгору, спадала за ухо, як кінська грива…

 

24. Панас Мирний — це псевдонім

А  П. Рудченка

Б  П. Губенка

В  М. Фітільова

Г  І. Лозов’ягіна

Д  І. Тобілевича

Начало формы 

Конец формы25. Установіть відповідність між назвою та проблемою (темою) художнього твору.

Назва твору

1«Valse mélancolique»

2«Мисливські усмішки»

3«Лісова пісня»

4«Мойсей»

Проблема (тема) твору

А батьки і діти

Б боротьба духовності з буденщиною

В взаємини вождя і народу

Г замилування рідною природою

Д емансипація жінки

 

26. Написання нарису «Подоріжжя од Полтави до Гадячого» стало важливим етапом підготовки твору

А«Мина Мазайло»

Б«Тіні забутих предків»

В«Мартин Боруля»

Г«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Д«Кайдашева сім’я»

 

27. На малюнку зображено епізод твору

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/1/48/4222334.jpg

А Панаса Мирного

Б Івана Карпенка-Карого

В Івана Франка

Г Івана Нечуя-Левицького

Д Михайла Коцюбинського

 

28. «Їм не до сміху, оскільки вони — учасники великої родинно-побутової війни, якій не видно кінця», — сказано про персонажів твору

А«Кайдашева сім’я»

Б«Мартин Боруля»

В«Енеїда»

Г«Тіні забутих предків»

Д«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Начало формы 

Конец формы29.То-Ма-Кі в 70 років вирішив написати

А  мемуари

Б  історичний роман

В  повість

Г  фантастичний роман

Д  новий кіносценарій

30.«Драматичне роздвоєння реальності та ідеалів, внутрішній конфлікт революціонера, який потрапляє у витворену революційними ідеями пастку» розкриває твір

А «Мина Мазайло»

Б «Мартин Боруля»

В «Intermezzo»

Г «Момент»

Д «Я (Романтика)»

 

31. «Переламаним»  прозвали

А Омелька Кайдаша

Б Івана Дідуха

В Гриця Літючого

Г Мартина Борулю

Д Мину Мазайло

 

 

32. Установіть відповідність між іменем письменника та висловлюванням про його твір.

Письменник

1 Василь Стефаник

2 Михайло Коцюбинський

3 Микола Куліш

4 Іван Котляревський

Висловлювання

А«Оптимізмом життя людини і природи пройнятий увесь твір. Одухотворений ліс. Гори. Черемош, незвичайні герої – це вічна казка, яка не має початку і кінця...»

Б«В античні умови, у прадавні міфи повів він своїх запорожців, та вони від того не перестали бути запорожцями. У мешканцях Олімпу читачі легко впізнавали українських селян, козаків, старшину…»

В«Безземелля та тяжкі нестатки гнали за океан тих, що змушені були під голосіння рідних вимандровувати, може й назавжди, з отчого краю на чужину, несучи туди камінні хрести своєї недолі...»

Г«Композиція твору схожа на будинок з багатьма прибудовами і надбудовами, зробленими неодночасно і не за строгим планом...»

Д«Трагедія доби стала комедією доби. Українізація, русифікація, філологічний аспект криють у собі певну безпорадність у розв’язанні страшних проблем життя, намагання їх просто не бачити...»

 

33.Твір «Камінний хрест» за жанром є …

А повістю

Б новелою

В романом

Г оповіданням

Д драмою

 

34.В. Стефаник належав до об’єднання письменників

А«Галицька трійця»

Б«Гуцульська трійця»

В«Покутська трійця»

Г«Львівська трійця»

 

35. Не бажаючи залишати рідного помешкання, Іван Дідух востаннє

А грає на скрипці

Б танцює з дружиною

В дарує селянам портрет

Г закопує скарб на подвір’ї

 

36.Увідповідніть назву твору з висловлюванням про нього.

Назва твору

1«Камінний хрест»

2«Тіні забутих предків»

3«Valse melancolique»

4«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Висловлювання

А«Дія відбувається здебільшого в замкненому просторі, пейзаж поступається затишному інтер’єру артистичного помешкання, де панує мистецтво в усіх його формах»

Б«Реальні герої й герої вигадані діють тут згідно з поетикою романтизованої історичної легенди, де любовні пригоди переплітаються з виповіданням суворих сторінок національної історії»

В«Роман цей – справді народний твір, це вже не просто пісня про гірке безталання, а велична симфонія»

Г«У гуцульському фольклорі письменник знайшов усе: і тему, і провідну ідею, і характери, і сюжет, і поетичні засоби його обробки»

Д«Через вужчу, конкретно-історичну проблему еміграції автор розкриває у творі й вічну, значно ширшу проблематику екології буття»

 

37. «Серцем передчуваю, що українізація — це спосіб робити з мене провінціала, другосортного службовця і не давати мені ходу на вищу посаду», — розмірковує персонаж твору

А Остапа Вишні

Б Івана Франка

В Юрія Яновського

Г Миколи Куліша

Д Карпенко-Карого

 

38.Рядки

Я на вбогім сумнім перелозі
Буду сіять барвисті квітки,
Буду сіять квітки на морозі,
Буду лить на них сльози гіркі

написано

А Тарасом Шевченком

Б Іваном Франком

В Олександром Олесем

Г Лесею Українкою

Д Миколою Вороним

 

39. Установіть відповідність між персонажем і його характеристикою.

Персонаж

1Той, щогреблі рве

2Водяник

3Лісовик

4Перелесник

Характеристика

А“Він древній, сивий дід, довге волосся і довга біла борода всуміш із баговинням звисають аж по пояс. Шати на ньому — барви мулу, на голові корона із скойок”

Б“Молодий, дуже білявий, синьоокий, з буйними і разом плавкими рухами; одежа на ньому міниться барвами, від каламутно-жовтої до ясно-блакитної, і поблискує гострими злотистими іскрами”

В“Гарний хлопець у червоній одежі, з червонястим, буйно розвіяним, як вітер, волоссям, з чорними бровами, з блискучими очима”

Г“Малий бородатий дідок, меткий рухами, поважний обличчям; у брунатному вбранні барви кори, у волохатій шапці з куниці”

Д“Старий чоловік, поважний і дуже добрий з виду; по-поліському довге волосся білими хвилями спускається на плечі з-під сивої повстяної шапки-рогатки”

40. «А взагалі батьки були нічого собі люди. Підходящі. За двадцять чотири роки спільного їхнього життя… послав їм Господь усього тільки сімнадцятеро дітей, бо вміли вони молитись Милосердному», — писав про своїх батьків

А Микола Фітільов

Б Панас Рудченко

В Іван Лозов’ягін

Г Олександр Кандиба

Д Павло Губенко

Начало формы 

41Конец формыНа малюнку зображено персонажів твору

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/165/16527/zno-13.jpg

 

А«Лісова пісня»

Б«Тіні забутих предків»

В«Сом»

Г«Intermezzo»

Д«Камінний хрест»

 

 

42. Увідповідніть назву твору з висловлюванням про нього.

Назва твору

1«Камінний хрест»

2«Тіні забутих предків»

3«Valse melancolique»

4«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Висловлювання

А«Дія відбувається здебільшого в замкненому просторі, пейзаж поступається затишному інтер’єру артистичного помешкання, де панує мистецтво в усіх його формах»

Б«Реальні герої й герої вигадані діють тут згідно з поетикою романтизованої історичної легенди, де любовні пригоди переплітаються з виповіданням суворих сторінок національної історії»

В«Роман цей – справді народний твір, це вже не просто пісня про гірке безталання, а велична симфонія»

Г«У гуцульському фольклорі письменник знайшов усе: і тему, і провідну ідею, і характери, і сюжет, і поетичні засоби його обробки»

Д«Через вужчу, конкретно-історичну проблему еміграції автор розкриває у творі й вічну, значно ширшу проблематику екології буття»

 

43. Щезник, мольфар, Чугайстир є персонажами твору

А«Мойсей»

Б«Камінний хрест»

В«Тіні забутих предків»

Г«Лісова пісня»

Д«Intermezzo»

 

44. Уплив імпресіонізму явно відчутний у творі

А«Intermezzo»

Б«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

В«Енеїда»

Г«Камінний хрест»

Д«Хазяїн»

 

45. В уривку поезії Максима Рильського:

Він ходив полями і гаями,
Він любив, він жив, горів, творив,
Кононівськими пройшов ланами
І зустрів він «мужика» між нив, –

ідеться про

А Івана Нечуя-Левицького

Б Панаса Мирного

В Івана Франка

Г Михайла Коцюбинського

Д Остапа Вишню

 

46. «Валуєвським асистентом» називає син батька у творі

А Миколи Куліша

Б Панаса Мирного

В Нечуя-Левицького

Г Івана Карпенка-Карого

 

47.На малюнку зображено епізод твору

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/69/6948/42_2.jpg

 

А «Тіні забутих предків»

Б«Лісова пісня»

В«Камінний хрест»

Г«Момент»

Д«Мойсей»

Начало формы 

Конец формы48. Драматичну долю галицького селянства кінця ХІХ - початку ХХ століття втілено в образі

А Омелька Кайдаша

Б Івана Палійчука

В Чіпки Варениченка

Г Івана Дідуха

Д Мартина Борулі

 

49.Дія комедії «Мина Мазайло» розгортається у

АКиєві

БХаркові

ВДонецьку

ГПолтаві

ДКурську

 

50. Послідовність розгортання подій твору «Лісова пісня» дотримано в рядку

А  Лукашева сопілка будить Мавку – Килина з Лукашем жнуть жито – Марище забирає Мавку – зустріч Лукаша із загубленою Долею

Б  Килина з Лукашем жнуть жито – Марище забирає Мавку – Лукашева сопілка будить Мавку – зустріч Лукаша із загубленою Долею

В  Марище забирає Мавку – зустріч Лукаша із загубленою Долею – Лукашева сопілка будить Мавку – Килина з Лукашем жнуть жито

Г  Лукашева сопілка будить Мавку – Марище забирає Мавку – Килина з Лукашем жнуть жито – зустріч Лукаша із загубленою Долею

Д  Лукашева сопілка будить Мавку – зустріч Лукаша із загубленою Долею – Килина з Лукашем жнуть жито – Марище забирає Мавку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Підсумкова контрольна робота зукраїнської літератури


ІІ варіант


1.Елементи імпресіонізму наявні у творі

А«Камінний хрест» Василя Стефаника

Б«Інститутка» Марка Вовчка

В«Маруся» Григорія Квітки-Основ’яненка

Г«Хазяїн» Івана Карпенка-Карого

Д«Intermezzo» Михайла Коцюбинського

 

2. Зав’язкою твору «Мартин Боруля» є

А Омелько розповідає про свою пригоду в місті

Б Мартин Боруля вирішує подати апеляцію до суду

В Степана виряджають у місто на службу

Г Гервасій пропонує Мартину одружити їхніх дітей

Д Націєвський приїжджає до Мартина Борулі

 

3.Історія розбійника Василя Гнидки лягла в основу твору

А Миколи Куліша

Б Василя Стефаника

В Ольги Кобилянської

Г Панаса Мирного

Д Івана Нечуя-Левицького

 

4. “Польовою царівною” названо

А Мелашку  (“Кайдашева сім’я”)

Б Мотрю  (“Кайдашева сім’я”)

В Галю  (“Хіба ревуть воли, як ясла повні?”)

Г СофіюValse mélancolique”)

Д Марічку  (“Тіні забутих предків”)

 

5.Протягом понад століття відбуваються події твору

А«Кайдашева сім’я»

Б«Тіні забутих предків»

В«Мойсей»

Г«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Д«Лісова пісня»

 

6. «З серії кумедних подій виростає реальна і трагічна за своєю суттю картина життя селянства, яке потрапило з кріпосницького ярма у безвихідь нових пореформених відносин», — сказано про твір

А«Мина Мазайло»

Б«Камінний хрест»

В«Кайдашева сім’я»

Г«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Д«Тіні забутих предків»

 

7. В основі твору «Майстер корабля» Ю. Яновського

А розповіді друзів про роботу на кіностудії

Б власний досвід роботи сценаристом у театрі

В власний досвід роботи на кіностудії

Г робота з тематичною літературою

 

8.Іван Дідух є центральним персонажем твору

А Ольги Кобилянської

Б Лесі Українки

В Івана Франка

Г Михайла Коцюбинського

Д Василя Стефаника

 

9."Ще як я підходив до загсу - думалось: а що, як там сидить не службовець, а українець? Почує, що міняю, так би мовити, його українське - і заноровиться... І навпаки думалось: а що, як сидить такий, що не тільки прізвище, всю Україну змінив би?" - ділиться враженнями головний герой твору

А"Мартин Боруля"

Б"Мина Мазайло"

В"Кайдашева сім’я"

Г"Момент"

Д"Майстер корабля"

 

10.Звертання «Ні, любий, я тобі не дорікаю, а тільки — смутно, що не можеш ти своїм життям до себе дорівнятись» адресоване

А Карпові («Кайдашева сім’я»)

Б Лукашеві («Лісова пісня»)

В Лаврінові («Кайдашева сім’я»)

Г Івану Дідуху («Камінний хрест»)

Д Чіпці («Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)

 

11. «Жити хочу! Геть, думи сумні!» — такою є провідна думка твору

А Івана Франка

Б Лесі Українки

В Тараса Шевченка

Г Олександра Олеся

Д Миколи Вороного

 

12.Серед персонажів «Лісової пісні»  НЕ є міфологічною істотою

А Той, що греблі рве

Б Той, що в скалі сидить

В Килина

Г Перелесник

Д Мавка

 

13.Письменник Павло Губенко відомий читачеві під псевдонімом

А Микола Куліш

Б Остап Вишня

В Микола Хвильовий

Г Панас Мирний

Д Карпенко-Карий

 

14. Карпатськими Ромео й Джульєттою називають героїв твору

А Ольги Кобилянської

Б Лесі Українки

В Нечуя-Левицького

Г Михайла Коцюбинського

Д Івана Франка

15. Поема "Мойсей" була написана під впливом: 

А Громадянської війни 

Б Революції в Росії 1905 р.

В Особистих переживань автора 

Г Релігійних переконань Франка

 

16. Увідповідніть назву твору з висловлюванням про нього.

Назва твору

1«Камінний хрест»

2«Тіні забутих предків»

3«Valse melancolique»

4«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

 

Висловлювання

А«Дія відбувається здебільшого в замкненому просторі, пейзаж поступається затишному інтер’єру артистичного помешкання, де панує мистецтво в усіх його формах»

 

Б«Реальні герої й герої вигадані діють тут згідно з поетикою романтизованої історичної легенди, де любовні пригоди переплітаються з виповіданням суворих сторінок національної історії»

 

В«Роман цей – справді народний твір, це вже не просто пісня про гірке безталання, а велична симфонія»

 

Г«У гуцульському фольклорі письменник знайшов усе: і тему, і провідну ідею, і характери, і сюжет, і поетичні засоби його обробки»

 

Д«Через вужчу, конкретно-історичну проблему еміграції автор розкриває у творі й вічну, значно ширшу проблематику екології буття»

 

17. У повісті «Тіні забутих предків» події розвиваються в такій послідовності:

Азустріч ворожих родів; кохання Івана й Марічки; Іван на полонині; одруження з Палагною; танець із чугайстром

Б Іван на полонині; танець із чугайстром; кохання Івана й Марічки; зустріч ворожих родів; одруження з Палагною

В кохання Івана й Марічки; Іван на полонині; танець із чугайстром; одруження з Палагною; зустріч ворожих родів

Г одруження з Палагною; Іван на полонині; танець із чугайстром; зустріч ворожих родів; кохання Івана й Марічки

Д зустріч ворожих родів; кохання Івана й Марічки; Іван на полонині; танець із чугайстром; одруження з Палагною

 

 

 

 

 

 

18. На схемі окреслено проблематику твору

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/200/20018/39.JPGА«Мойсей»

Б«Кайдашева сім’я»

В«Тіні забутих предків»

Г«Моя автобіографія»

Д«Intermezzo»

 

19. «Не був жадний багатства – не на те гуцул жиє на світі,– саме плекання маржинки сповняло радістю серце. Як дитина для мами – такою була для нього худібка…» – сказано про

А Карпа Кайдаша

Б Мартина Борулю

В Івана Палійчука

Г Івана Дідуха

Д Чіпку Варениченка

 

20. «Йду поміж люди. Душа готова, струни тугі, наладжені, вона вже грає...» – розмірковує оповідач твору

А Івана Франка

Б Ольги Кобилянської

В Юрія Яновського

Г Михайла Коцюбинського

Д Панаса Мирного

 

21. На ілюстрації зображено епізод твору

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/227/22736/08.png

А «Лісова пісня»

Б «Мойсей»

В  «Мартин Боруля»

Г «Камінний хрест»

Д «Тіні забутих предків»

 

22. В уривку «За царського режиму, як свідчать дореволюційні рибалки-письменники, сом важив до чотирьохсот кілограмів, ковтав собак і ведмедів. Можливо, що з розвитком рибальства сом важитиме тонну і ковтатиме симентальських бугаїв і невеличкі буксирні пароплави» основним художнім засобом є

А алегорія

Б паралелізм

В гіпербола

Г порівняння

Д персоніфікація

 

23. Танець головного героя в сюжеті твору «Камінний хрест» є

А кульмінацією

Б зав’язкою

В розвитком дії

Г експозицією

Д розв’язкою

 

24. Слова «чоловік гордий та жорстокий, з його буде добрий посіпака» характеризують героя

А Омелька

Б осавулу

В волосного

Г Лавріна

Д Карпа

 

25. Серед перерахованих НЕ Є ознакою твору «Майстер корабля»

А наявність екзотичних імен

Б листування між персонажами

В захоплення стихією моря

Г відображення процесу кіновиробництва

Д наявність фантастичних елементів

 

26. Справжнє прізвище автора твору «Я (Романтика)» 

А Косач

Б Фітільов

В Губенко

 Г Кандиба

 

27. Він "ходив усе зібганий у поясі, а люди прозвали його Переломаний" - сказано про персонажа

А комедії

Б повісті

В драми

Г новели

Д роману

 

28. Установіть відповідність між жанром і персонажем твору.

Жанр твору

1 повість

2 комедія

3 роман

4 оповідання

Персонаж твору

А Уля Розсоха

Б Шахеризада

В Мотря Довбиш

Г Галя Ґудзь

Д Іван Дідух

 

29. На рисунку схематично зображено проблему морального вибору

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/124/12447/62ee4eceb3.jpg

А комунара Андрюші

Б дегенерата

В доктора Тагабата

Г главковерха чорного трибуналу

Д теософа

 

30. Діалог

— То сватай Вівдю. Чим же Вівдя негарна? Говорить тонісінько, мов сопілка грає, а тиха, як ягниця.

— Тиха, як телиця. Я люблю, щоб дівчина була трохи бриклива, щоб мала серце з перцем…

відбувається між

А Лукашем та дядком Левом

Б Карпом і Лавріном Кайдашами

В Миною і Мокієм Мазайлами

Г Чіпкою та Грицьком

Д Мартином та Степаном Борулями

 

31. Співвіднесіть ім’я митця з висловлюванням про нього.

Митець

1 Іван Франко

2 Тарас Шевченко

3 Іван Нечуй-Левицький

4 Іван Котляревський

Висловлювання

А«У своєму творі поет повертає вас лицем до вічних аксіом (“Нема на світі України, Немає другого Дніпра… В своїй хаті своя правда…”) і нагадує нам вічні біблійні кари за переступ і зраду їх…»

Б«Поет висловлює впевненість у відродженні національної самосвідомості й гідності поневоленого, але не скореного великого європейського народу, щаслива будучина асоціюється в поета з колом “вольних народів”, де засяють і українці, де наш люд буде “хазяїном домовитим”…»

В«Та особливо його зацікавили горяни – люди з “багатою фантазією, із своєрідною психікою“. Адже гуцул і в ХХ ст. залишився “глибоким язичником“, він усе життя проводить “у боротьбі зі злими духами“, які населяють ліси, гори, води…»

Г«Крізь товщу століть задивляється в ту глибінь поет, що був дитям запорозького сміху, здатного попри всі нещастя на руїнах рідної Трої утверджувати волю до життя…»

Д«Саме такий контраст між покликанням людини та її щоденним життям постає в його творі, де на прикладі однієї родини показане життя українського пореформеного селянства з усіма труднощами й суперечностями…»

 

32. У творі «Камінний хрест» порушено проблему 

А вимушеної еміграції

Б гармонії людини з природою

В швидкоплинності буття

Г невзаємного кохання

 

33. «Філологічним водевілем» назвав автор свій твір

А«Лісрва пісня»

Б«Камінний хрест»

В«Мартин Боруля»

Г«Мина Мазайло»

Д«Я (Романтика)»

 

34. Справжнє прізвище автора твору «Contra spem spero!»

А Тобілевич

Б Кандиба

В Косач

Г  Фітільов

 

35. Драмою-феєрією є

А «Наталка Полтавка»

Б «Мартин Боруля»

В«Лісова пісня»

Г«Кайдашева сім’я»

Д«Мина Мазайло»

 

36. На ілюстрації зображено героїв творуhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/77/7756/41_6.jpg

А Лесі Українки

Б Нечуя-Левицького

В Володимира Винниченка

Г Панаса Мирного

Д Ольги Кобилянської

 

37. Послідовність розгортання подій твору «Valse Mélancolique» дотримано в рядку

А  розірвання струни – Софія Дорошенко заселяється в товаришок – смерть матері Софії Дорошенко – Ганнуся їде до Італії

Б  Софія Дорошенко заселяється в товаришок – смерть матері Софії Дорошенко – розірвання струни – Ганнуся їде до Італії

В  Софія Дорошенко заселяється в товаришок – смерть матері Софії Дорошенко – Ганнуся їде до Італії – розірвання струни

Г  Ганнуся їде до Італії – Софія Дорошенко заселяється в товаришок – смерть матері Софії Дорошенко – розірвання струни

 

38. «Гуцульщина вимальовується перед нами такою, якою її бачили самі гуцули, які глибоко вірили, ніби природа одухотворена, жива, дійова, вся заселена злими чи добрими духами», – сказано про твір

А Лесі Українки

Б Івана Нечуя-Левицького

В Михайла Коцюбинського

Г Василя Стефаника

 

39. Доктора Тагабата характеризують слова

А«вірний вартовий на чатах»; «трохи безумні очі»; «низенький лоб»; «завше нагадує каторжника»

Б «главковерх чорного трибуналу комуни, нікчема.., яка віддалася на волю хижої стихії»

В «із широким лобом і білою лисиною, з холодним розумом і з каменем замість серця»; «злий геній»

Г«невеселий комунар, коли треба енергійно розписатись під темною постановою - «розстрілять», завше мнеться»

Д «зібрав тонкі зблідлі губи і впав у безпардонно плаксивий тон: він просив милості»

 

40. Героїню Мотрону Розторгуєву (тьотю Мотю) терміново викликали з Курська, тому що

А Мину звільнили з тресту «Донвугілля»

Б Мина вирішив брати уроки «правильних проізношеній»

В Мокій вирішив давати Улі уроки української мови

Г дядько Тарас підтримав намір Мокія змінити прізвище на «Мазайло-Квач»

Д Мокій «збожеволів від укрмови»

 

41. Проблеми українізації у 20-х рр. ХХ ст. порушено у творі, де діють

 

А тьотя Мотя й Мокій Мазайло

Б Софія Дорошенко й Марта

В Марися Боруля й Націєвський

Г То-Ма-Кі й Тайах

Д  Ддоктор Тагабат й Андрюша

 

 

 

 

42. Характеристика Леоніда Новиченка «поезія рідної природи, сприйнятої через прекрасні фольклорні образи, поезія мрії про щасливе, гармонійне, красиве життя» стосується твору

А  «Зів’яле листя»

Б  «Іntermezzo»

В «Лісова пісня»

Г  «Мисливські усмішки»

 

43. Ну, як-таки щоб воля – та пропала?
Се так колись і вітер пропаде! 

дивується персонаж 

А Лісовик

Б Мавка

В дядько Лев

Г Перелесник

Д Лукаш

 

44. «Моя зброя - сміх!» - так пояснював своє мистецьке покликання

А  Микола Хвильовий

Б  Микола Куліш

В Іфан Франко

Г Остап Вишня

Д  Юрій Яновський

 

45. У словах Лесі Українки «Я на гору круту крем'яную / Буду камінь важкий підіймать...» переосмислено образ

А Ікара

Б Енея

В Прометея

Г Сізіфа

Д Геракла

 

46. Характеристика «був дуже богомільний, ходив до церкви щонеділі не тільки на службу, а навіть на вечерню, говів два рази на рік, горнувся до духовенства, любив молитись і постить; він понеділкував і постив дванадцять п’ятниць на рік, перед декотрими празниками» стосується

А Грицька Чупруненка

Б Мартина Борулі

В Омелька Кайдаша

Г Івана Палійчука

Д Івана Дідуха

 

47.  Василь Стефаник започаткував в українській літературі стильову течію

А імпресіонізму

Б сентименталізму

В романтизму

Г реалізму

Д експресіонізму

 

48. Утратиться комічність ситуацій у разі перекладу іншими мовами твору

А «Мартин Боруля»

Б «Мина Мазайло»

В «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Г «Кайдашева сім’я»

Д «Моя автобіографія»

 

49.  Установіть відповідність між іменем письменника та висловлюванням про його твір.

Письменник

1 Василь Стефаник

2 Михайло Коцюбинський

3 Микола Куліш

4 Іван Котляревський

 

Висловлювання

А«Оптимізмом життя людини і природи пройнятий увесь твір. Одухотворений ліс. Гори. Черемош, незвичайні герої – це вічна казка, яка не має початку і кінця...»

Б«В античні умови, у прадавні міфи повів він своїх запорожців, та вони від того не перестали бути запорожцями. У мешканцях Олімпу читачі легко впізнавали українських селян, козаків, старшину…»

В«Безземелля та тяжкі нестатки гнали за океан тих, що змушені були під голосіння рідних вимандровувати, може й назавжди, з отчого краю на чужину, несучи туди камінні хрести своєї недолі...»

Г«Композиція твору схожа на будинок з багатьма прибудовами і надбудовами, зробленими неодночасно і не за строгим планом...»

Д«Трагедія доби стала комедією доби. Українізація, русифікація, філологічний аспект криють у собі певну безпорадність у розв’язанні страшних проблем життя, намагання їх просто не бачити...»

 

50.  Установіть відповідність між персонажем і його характеристикою.

Персонаж

1 Той, щогреблі рве

2 Водяник

3 Лісовик

4 Перелесник

 

Характеристика

А“Він древній, сивий дід, довге волосся і довга біла борода всуміш із баговинням звисають аж по пояс. Шати на ньому — барви мулу, на голові корона із скойок”

Б“Молодий, дуже білявий, синьоокий, з буйними і разом плавкими рухами; одежа на ньому міниться барвами, від каламутно-жовтої до ясно-блакитної, і поблискує гострими злотистими іскрами”

В“Гарний хлопець у червоній одежі, з червонястим, буйно розвіяним, як вітер, волоссям, з чорними бровами, з блискучими очима”

Г“Малий бородатий дідок, меткий рухами, поважний обличчям; у брунатному вбранні барви кори, у волохатій шапці з куниці”

Д“Старий чоловік, поважний і дуже добрий з виду; по-поліському довге волосся білими хвилями спускається на плечі з-під сивої повстяної шапки-рогатки”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Затоковенко Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Славінська Людмила
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
24 лютого 2023
Переглядів
3627
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку