Підсумкова контрольна робота з української літератури в 10 класі
за творчістю вивчених письменників
Дата................ Клас............... Прізвище учня........................................................
Д О.Пчілка
2. Установити відповідність між прізвищем автора та назвою твору:
1. Василь Стефаник А «Сойчине крило»
2. О.Кобилянська Б «Кайдашева сім’я»
3. П. Мирний В «Мартин Боруля»
4. І.Нечуй-Левицький Г «Новина»
5. М.Старицький Д «Людина»
6. І.Карпенко-Карий Е «Камінний хрест»
7 І.Франко Є «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
8. М.Коцюбинський Ж «Облога Буші»
9. Л Українка З «Гімн»
І «Земля»
К «Лісова пісня»
Л «Інтермецо»
М «Украдене щастя»
Н «Тіні забутих предків»
О «Заповіт»
П «Легенда про вічне життя»
3. Установити відповідність між твором та його жанром:
1. «Сойчине крило» А психологічна новела
2. «Кайдашева сім’я» Б поезія
3. «Гімн» В соціально-побутова повість
4. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Г п’єса
5. «Мойсей» Д драма-феєрія
6. «Лісова пісня» Е поема
7. «Інтермецо» Є новела
8. «Украдене щастя» Ж соціально-психологічний роман
І оповідання
4. Установити відповідність між твором та його темою:
1. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» А трагедія переселення людей
2. «Камінний хрест» Б переродження борця за справедливість
на злочинця
3. «Украдене щастя» В прагнення стати дворянином, як міф
про краще життя
4. «Облога Буші» Г життя українського селянства
після скасування кріпацтва
5. «Тіні забутих предків» Д соціальні проблеми породжують
підступність між членами родини
6. «Гімн» Е життя людини у єдності з природою
7. «Мартин Боруля» Є патріот з народом у горі й радості
8. «Легенда про вічне життя» Ж боротьба українських козаків
із польською шляхтою
З пошуки безсмертя ціною щастя інших
5. Установити відповідність між твором та його ідейним змістом:
1. «Інтермецо» А соціальні умови формують поведінку людини
2. «Сойчине крило» Б злочин перекреслює найкращі наміри людини
3. «Кайдашева сім’я» В державний устрій, що доводить людину
до дітовбивства має зникнути
4. «Лісова пісня» Г неможливо побудувати щастя на горі ішших
5. «Новина» Д патріоти не шкодують віддати за Батьківщину
власне життя
6. «Людина» Е у пошуках щастя людина припускається багатьох
помилок
7. «Земля» Є природа здатна відновити сили людини
8. «Мартин Боруля» Ж життєві обставини здатні змусити людину діяти
всупереч власних переконань
а від її моральних якостей
К матеріальний розрахунок може призвести до
братовбивства
6. Установити відповідність між твором та його персонажами:
1. «Людина» А Гнат Летючий
2. «Сойчине крило» Б мавка
3. «Хіба ревуть воли, як...» В Олена Ляуфлер
4. «Лісова пісня» Г Іван Дідух
5. «Новина» Д Нечипір Варениченко
6. «Камінний хрест» Е Массіно
7. «Украдене щастя» Є Маруся Кайдашиха
Ж Микола Задорожній
З Лукаш
7. Пояснити значення слів:
1. Аскет А вибір на користь собі, на шкоду іншим
2. Ренегат Б зрадник, відступник
3. Массіно В уславлення
4. Спокуса Г добровільно відмовляється від принад життя
Д інтелектуал
8. Визначити тропи:
1 епітет А каторжне село
2 порівняння Б краса засліпила очі
3 приховане порівняння В кров тече сторіками
4 метафора Г лице свіже, як ягода
5 персоніфікація, уособлення Д гора спогадів
6 гіпербола Е хліб давить горло каменем
Є невеличка скриня
9. Визначити віршовий розмір:
1 «О, не журися за тіло...» А ямб
2 «пливуть собі співаючи...» Б хорей
3 «утікай, поки здоровий...» В дактиль
4 «діти плачуть і плачуть дерева...» Г амфібрахій
5 «Ні долі, ні волі у мене нема...» Д анапест
Е пірихій
10. Установити відповідність між твором та афоризмом:
1. Ніколи не говори ніколи А «Лісова пісня»
2. Той ворог найстрашніший, хто
прикидається твоїм другом. Б «Людина»
3. Якщо помилку можна виправити,
то ти ще не помилився В «Легенда про вічне життя»
4. Краще загинути в бою, ніж від страху. Г «Сойчине крило»
5. Щастя – бути потрібним тому, хто
потрібен тобі. Д «Земля»
6. Не втрачайте достойних заради доступних. Е «Облога Буші»
Є «Мартин Боруля»