Підсумкова контрольна робота
українська мова
7 клас
І рівень (по 0,5 б)
1. Як називається початкова форма дієслова:
а) особове дієслово; б) дієприкметник:
в) дієприслівник; г) інфінітив
2. Укажіть дієслово в простій формі майбутнього часу доконаного виду:
а) прочитав; б) прочитаю;
в) прочитала; г) читатиму.
3. У якому рядку всі дієприкметники пишуться з НЕ окремо?
а) (не)вивчений вірш, (не)засіяні поля
б) ще (не)привезений хліб,(не)оброблена селянами земля
в) (не)зігріті сонцем поля, (не)виконане мною завдання.
г) (не)позичений, а власний; квіти (не)политі
4.Укажіть речення з дієприкметниковим зворотом:
а) Денис, узутий у гумові чоботи, скочив у воду і потяг човен за ланцюг.
б) Над місто слався ядучий дим від пожежі.
в) Уся вулиця була заповнена запахом печеного хліба.
г) Про здобутеє щастя шепочуть зелені жита.
5. Укажіть рядок, у якому усі слова — дієприслівники:
а) сказати, написати, створити, зустріти;
б) ходять, думають, малюють, кажуть;
в) сказаний, створений, думаючий, ходячий;
г) пишучи, зустрічаючи, малюючи, кажучи.
6. Укажіть рядок, у якому найточніше визначені ознаки дієприслівника:
а) вид, час, може мати залежні слова, виконує роль присудка;
б) вид, час, рід, може мати залежні слова, виконує роль означення;
в) вид, час, незмінний, може мати залежні слова, виконує роль присудка;
г) вид, час, незмінний, може мати залежні слова, виконує роль обставини.
ІІ рівень (по 1 балу)
7. Установи відповідність між словом у реченні та частиною мови.
(1) Стомлена мати дивилася на А дієприслівник;
(2) весняне сонце й Б дієслово;
(3) раділа, В дієприкметник;
(4) кличучи його до себе й сама Г прикметник;
пориваючись до нього. Д безособова форма.
8. Встановіть відповідність між дієприкметником та його характеристикою.
а). активний стан, минулий час, доконаний вид 1. Зарослий бур’ян
б). пасивний стан, минулий час, доконаний вид 2. Напоєна медом
в). активний стан, теперішній час, недоконаний вид 3. Очікуваний гість
г). пасивний стан, минулий час, недоконаний вид 4. Сивіюче волосся
5. серйозні думки
ІІІ рівень (по 2 бали)
9.Вставте пропущені букви.
Сто…мо, ход…ш, вод…те, крут…шся, бажа…ш, зна…мо, пиш…ш, жур…шся, плач…мо, сид…те ,умива…ш…ся, одягают…ся.
10. Виконати синтаксичний розбір речення. Виділене слово розібрати як частину мови.
Над світом встане Україна, розкривши очі молоді.
ІV рівень (3бали)
12. Напишіть невелику розповідь на тему «Коли я стану дорослим». Використайте і виділіть різні форми дієслів майбутнього часу.