Підсумкова контрольна робота з української мови 9 клас

Про матеріал
Робота містить завдання з тем "Речення з прямою мовою", "Складне речення", "Складне речення з різними видами зв'язку", "Текст".
Перегляд файлу

9 клас

Підсумкова контрольна робота з української мови

I варіант

 

1. Правильно вжито розділові знаки прямої мови в реченні

А)  Раптом зброя заблищала, і гукнуло військо хором_ «Ми готові йти до бою! Краще смерть, ніж вічний сором!»

Б) « Мамо, чи кожна пташина в вирій на зиму літає?»,_в неньки спитала дитина.

В)  «Та насип же, мила, високу могилу, та посади, мила, червону калину»,_ співали козаки.

Г)  «Земля найкраще пахне восени,_ говорить сам до себе Тимофій».

 

2.  Пряму мову в реченні Актор відповів: «Мені важливо знати, що про мене думають глядачі» правильно передано непрямою в рядку

А)   Актор відповів, що мені важливо знати, що про мене думають глядачі.

Б)  Актор відповів, що мені важливо знати, що про нього думають глядачі.

В)  Актор відповів, що йому важливо знати, що про нього думають глядачі.

Г)  Актор відповів, що важливо знати, що про мене думають глядачі.

 

3.  Установіть відповідність

Вид підрядного                       Приклад складнопідрядного речення

1  означальне                          А)  Швидше в гай зелений, де повітрям тягне з гір.

2  з’ясувальне                         Б)  Народ сам скує собі долю, аби тільки не заважали.

3  обставинне часу                 В)  Кажуть, начебто араби перші вміли робити дзигарі.

4  обставинне умови              Г)  Вони танцювали доти, доки зовсім потомились.

                                                 Д)  Пішла вночі до ворожки,щоб поворожити.

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

4. Установіть відповдність розділових знаків у безсполучниковому складному реченні з певним реченням (розділові знаки пропущені)

 

  1. кома                              А)  У товаристві лад усяк тому радіє.
  2. крапка з комою            Б)  Бери до серця і затям душа творця не переквітне.
  3. двокрапка                     В)  Світали ночі вечоріли дні.
  4. тире                               Г)  Усміх пославши в останнім промінні згинуло радісне літо дощик 

                                                уїдливий, дощик осінній сміється наче крізь сито.

                                       Д)  Ні спека дня ні бурі ні морози ніщо не вб’є  любов мою живу.

 

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.  Установіть відповідність

Характеристика речення                            Приклад

  1. складносурядне                           А)  Лиш у труді живе людина, а без труда її нема.
  2. складнопідрядне                          Б)  Місяць на небі, зіроньки сяють, тихо по морю човен       пливе.
  3. безсполучникове                         В)  Живе текуча вода, що поїть землю, дає всім життя.
  4. складне з різними                        Г)  У небі весело шугають ластівки і співають жайвори, коли

видами зв’язку                                 пригріє тепле весняне сонце.

                                                      Д)  Над озером стояв, оповитий серпанком загадковості,

                                                            ранок.

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

6.  Первісний текст буде відновлено, якщо розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

А)    5,  1,  2,  3,  4.

Б)    5,  2,  1,  4,  3. 

В)    5,  3,  4,  1,  2.

Г)    5,  4,  3,  2,  1.

Д)    5,  3,  1,  2,  4.

  1.  А що цікавого дізнаєшся в поході?
  2. Завдяки їм туризм називають найкращим відпочинком, що загартовує організм і зміцнює здоров’я.
  3. А ще навчишся розуміти голоси поля й лісу, річки й болота.
  4. Ти навчишся в будь-яку погоду розпалювати багаття, готувати їжу, швидко ставити намет.
  5. Похід—це цікаві спостереження, знахідки, відкриття.

 

7.Складним є речення, позначене цифрою (речення попереднього завдання)

А)       1.

Б)        2.

В)        3.

Г)        4.

Д)       5.

 

8.  З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова в реченнях

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1. підмет                           А) туризм

2. присудок                      Б) спостереження

3. обставина                    В) Ти

4. додаток                        Г) швидко

                                          Д) найкращим

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 клас

Підсумкова контрольна робота з української мови

II варіант

1. Правильно вжито розділові знаки прямої мови в реченні

А)  «Хто дітей любить, той добрий чоловік»_ казали колись моя бабуся.

Б)  Мені шепоче рідна Україна: «Ти до землі всім серцем прихились».

В)  «Яка ти розкішна, земле—думала Меланка—Радісно прикрашати тебе зелом, заквітчати квітами».

Г)  «О, та ви стали справжніми гуцулами!»,-- казав, щиро посміхаючись, старий Бойчук.

 

2.  Пряму мову в реченні Олег повідомив: «Мені важливо знати, як сприймає мої ідеї кафедра» правильно передано непрямою в рядку

А)  Олег повідомив, що мені важливо знати, як сприймає його ідеї кафедра.

Б)  Олег повідомив, що йому важливо знати, як сприймає його ідеї кафедра.

В)  Олег повідомив, що йому важливо знати, як сприймає мої ідеї кафедра.

Г)  Олег повідомив, що важливо знати, як сприймає мої ідеї кафедра.

 

3.  Установіть відповідність

  1. Означальне                             А)  Буває, що й новий птах старої пісні співає.
  2. з’ясувальне                             Б)  Я їду туди, де мене чекає вільний степ, тихі, задумливі озера.
  3. обставинне причини              В)  А злива так само почала відходити, як і надійшла.
  4. обставинне місця                    Г)  Не злякать вам нікого, холодні сніги, бо розтопе вас сонце         

                                                       блискуче…                                                              

                                                  Д)  Багато в світі доріг, що ведуть до незнаних обріїв.

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

4. Установіть відповдність розділових знаків у безсполучниковому складному реченні з певним реченням (розділові знаки пропущені)

  1. кома                             А)  Знаю з попелу сходять квіти.
  2. крапка з комою           Б)  Гаснуть у плавнях летючі комети тихо вмирає на заході ніч.
  3. двокрапка                    В)  Виглянуло сонце озеро вмить проясніло.
  4. тире                              Г)  Бадилина пташка кущик усе звикає до життя в сутінках.

                                            Д) Од зеленого берега ніби повіяло холодком холодок ніби

                                              лащився до  лиця милував його влив в тіло розкіш життя

                                               почування радіснебезклопітне й безжурне як сама молодість.

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.  Установіть відповідність

Характеристика речення                            Приклад

  1. 1. складносурядне
  2. 2. складнопідрядне
  3. 3. безсполучникове
  4. 4. складне з різними видами зв’язку

А)  Коли ми йшли удвох з тобою вузькою стежкою по полю, я гладив золоте колосся, як гладить милому волосся щаслива жінка наречена.

Б)  Нема без втрати перемоги, без горя радості нема.

В)  Замолоду треба набиратись знань, щоб не пуста була твоя власна криниця.

 Г)  Село, зачароване зоряним небом, синіє розкиданими хатками.

Д)  Хай наше слово не вмирає і наша правда хай живе!

 

 

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

                           

6.  Первісний текст буде відновлено, якщо розташувати речення в послідовності, запропонованій у рядку

А)      2,   1,  3,  5,  4.

Б)      2,  5,  1,  4,  3.

В)      2,  5,  3,  1,  4.

Г)      2,  4,  5,  3,  1.

Д)     2,  3,  1,  4,  5.

1.Іншими словами, водограї охолоджують й освіжають повітря в спекотні дні, покращують екологічні параметри міста.

 2. Львів—найбільше місто заходу України, що протягом багатовікової історії було і є культурним центром регіону.

3. Також фонтани сприяють мікроклімату міського середовища, організації протипожежних та інженерних заходів.

4. Його прикрашають не лише вишукані старовинні будівлі, а й фонтани різного типу.

5. Вони виконують художньо-архітектурну та естетичну роль, забезпечують гармонійне поєднання з довкіллям, а також візуальну привабливість міського пейзажу.

 

7. Складним є речення, позначене цифрою (речення попереднього завдання)

А)       1.

Б)        2.

В)        3.

Г)         4.

Д)        5.

 

8.  З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова в реченнях

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1. підмет                           А) місто

2. присудок                      Б) будівлі

3. означення                    В) роль

4. додаток                        Г) гармонійне

                                            Д) дні

 

 

 

 

docx
Додано
15 травня 2023
Переглядів
3005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку