Підсумкова контрольна робота з української мови (профільний рівень)

Про матеріал
Підсумкова контрольна робота з української мови (за рік) допоможе перевірити рівень знань десятикласників. Завдання укладені на основі довідника "Українська мова та література" (автор: О.Авраменко)
Перегляд файлу

Контрольна робота з української мови

І рівень (6*0,5=3б.)

* Оберіть одну правильну відповідь

1.      Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка

А життя, земля, соловей, яблунька Б єдність, пояснення, юнь, щавель

В крапля, майор, зв’язок, дев’ять

Г контрастний, шлях, долоня, яр

Д джем, листя, щедрість, весняний

2.      Літери на позначення наголошених голосних правильно підкреслено в усіх словах рядкаА своя, нести, шофер, сімдесят

Б корисний, квартал, ходжу, випадок

В фольга, листопад, олень, усього

Г центнер, котрий, глибоко, весняний

Д подруга, разом, чарівний, були

3.      Обидві власні назви треба писати в лапках у рядку

А село Веселе, фабрика Світоч

Б роман Плаха, печиво Сюрприз

В готель Харків, дівчина Марійка

Г холодильник Норд, місто Острог

Д станція Фастів, газета Експрес

4.      Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку

А кумедне кенгуру, картопляне пюре, красиве панно

Б довгий тунель, смачне салямі, перспективний інженер

В непосидючий хлоп’я, молода леді, лікувальне алое

Г багатолюдне Сочі, веселий шимпанзе,  повноводна Конго

Д убога сирота, старовинний піаніно , кольорове драже

5.      Частку НЕ треба писати окремо з наступним словом у реченні А В серцях у нас не/витончена мука, а радість голосиста і дзвінка.

Б Я закоханий палко, без міри у не/бачену вроду твою.

В Народе мій, титане не/поборний, що небо підпирає голубе.

Г Ішли назустріч вічності і смерті дружини не/покірливих слов’ян. Д Пройдеш ти, лишивши світлу не/вгамовану мені печаль.

6.      З’ясуйте, скільки дієслів у наведеному фрагменті поезії. Звучи! Хай серце відпочине, Спів хай зачарує рідний край. Наша пісне, пісне солов’їна, Своїх слів крилатих не втрачай! Де б не був – додому серце лине,

Де б не жив – все українець ти…

А чотири

Б п’ять

В сім

Г дев’ять

Д десять

ІІ рівень (3*1=3б.)

7.      * Прочитайте речення (цифри в дужках позначають наступне слово).

Життя біля озерця було (1)цікаве/прецікаве: у (2)духмяно/п’янкому повітрі напинаються глибинні струни (3)легко/крилих бджіл, над (4)гордовито/кремезними будяками – (5)жорсткувато/басовиті зітхання джмелів, а ген – (6)біло/криле (7)летіння/мовчання метеликів з

(8)жовто/гарячими вогниками на крилах.

*Усі цифри на позначення слів, що пишуться через дефіс, правильно наведено в рядку

А 1, 2, 3, 5, 6

Б 1, 2, 4, 5, 7

В 1, 3, 4, 6, 7

Г 2, 3, 5, 6, 7

Д 4, 5, 6, 7, 8

8.      * Прочитайте речення (цифри в дужках позначають апостроф).

Мати перша на світі навчила любити солов(1)їні ранки, п(2)янкий любисток, духм(3)яну м(4)яту, зелене верб(5)я, торф(6)яні землі та св(7)ята різв(8)яні. Апостроф треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ А 1,3, 7

Б 2, 5, 8

В 3, 6, 8

Г 3, 7, 8

Д 5, 6, 7

9.      * Прочитайте речення та виконайте завдання (цифри позначають номер речення).

1. Як/би ти не знав багато, а більше за всіх не знатимеш. 2. Майстер говорив не голосно, про/те всі чули кожне його слово. 3. Про що/б не писав поет, він завжди пише про людину. 4. Я поважаю тебе за/те, що ти завжди дотримуєш слова. 5. Я мушу книжки читати, що/б очі мої не сліпли. 6. Як/би не тис мороз, а весна буде.

* Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченнях А 1, 3

Б 2, 6

В 4, 6

Г 1, 5

Д 2, 5

ІІІ рівень (2*2=4 б.)

10.  *Установіть відповідність між фразеологізмом у реченні та його синтаксичною роллю.

                                               Речення                                                             Синтаксична роль

1. Ця подія відбулася за царя Гороха.

А підмет

2. Од страху моя душа в п’яти сховалася.

Б присудок

3. Дівчата як кров з молоком намагалися переспівати парубків.

В додаток

4. Язикатій Хвесьці не можна казати нічого зайвого.

Г означення

 

Д обставина

11.  *З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступнеслово).

Я хочу, щоб цвіла (1)край шляху квітка, і гула над нею (2)працьовита бджола, і жайворон літав, (3)співаючи у високій (4)блакиті.

А іменник  Б прикметник  В дієприкметник Г прийменник Д сполучник Е дієприслівник 

ІV рівень (3 б.)

12.  *Напишіть твір-роздум на одну із тем

1         Які риси характеру визначають справжню людину?

2         Людям якого темпераменту найлегше досягти успіху в житті?

3         Яка категорія передач, на вашу думку, найбільш корисна для сучасної молоді?

pdf
Додано
22 травня 2021
Переглядів
3082
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку