Контрольна робота з української мови
І рівень (6*0,5=3б.)
* Оберіть одну правильну відповідь
1. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А життя, земля, соловей, яблунька Б єдність, пояснення, юнь, щавель
В крапля, майор, зв’язок, дев’ять
Г контрастний, шлях, долоня, яр
Д джем, листя, щедрість, весняний
2. Літери на позначення наголошених голосних правильно підкреслено в усіх словах рядкаА своя, нести, шофер, сімдесят
Б корисний, квартал, ходжу, випадок
В фольга, листопад, олень, усього
Г центнер, котрий, глибоко, весняний
Д подруга, разом, чарівний, були
3. Обидві власні назви треба писати в лапках у рядку
А село Веселе, фабрика Світоч
Б роман Плаха, печиво Сюрприз
В готель Харків, дівчина Марійка
Г холодильник Норд, місто Острог
Д станція Фастів, газета Експрес
4. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку
А кумедне кенгуру, картопляне пюре, красиве панно
Б довгий тунель, смачне салямі, перспективний інженер
В непосидючий хлоп’я, молода леді, лікувальне алое
Г багатолюдне Сочі, веселий шимпанзе, повноводна Конго
Д убога сирота, старовинний піаніно , кольорове драже
5. Частку НЕ треба писати окремо з наступним словом у реченні А В серцях у нас не/витончена мука, а радість голосиста і дзвінка.
Б Я закоханий палко, без міри у не/бачену вроду твою.
В Народе мій, титане не/поборний, що небо підпирає голубе.
Г Ішли назустріч вічності і смерті дружини не/покірливих слов’ян. Д Пройдеш ти, лишивши світлу не/вгамовану мені печаль.
6. З’ясуйте, скільки дієслів у наведеному фрагменті поезії. Звучи! Хай серце відпочине, Спів хай зачарує рідний край. Наша пісне, пісне солов’їна, Своїх слів крилатих не втрачай! Де б не був – додому серце лине,
Де б не жив – все українець ти…
А чотири
Б п’ять
В сім
Г дев’ять
Д десять
ІІ рівень (3*1=3б.)
7. * Прочитайте речення (цифри в дужках позначають наступне слово).
Життя біля озерця було (1)цікаве/прецікаве: у (2)духмяно/п’янкому повітрі напинаються глибинні струни (3)легко/крилих бджіл, над (4)гордовито/кремезними будяками – (5)жорсткувато/басовиті зітхання джмелів, а ген – (6)біло/криле (7)летіння/мовчання метеликів з
(8)жовто/гарячими вогниками на крилах.
*Усі цифри на позначення слів, що пишуться через дефіс, правильно наведено в рядку
А 1, 2, 3, 5, 6
Б 1, 2, 4, 5, 7
В 1, 3, 4, 6, 7
Г 2, 3, 5, 6, 7
Д 4, 5, 6, 7, 8
8. * Прочитайте речення (цифри в дужках позначають апостроф).
Мати перша на світі навчила любити солов(1)їні ранки, п(2)янкий любисток, духм(3)яну м(4)яту, зелене верб(5)я, торф(6)яні землі та св(7)ята різв(8)яні. Апостроф треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ А 1,3, 7
Б 2, 5, 8
В 3, 6, 8
Г 3, 7, 8
Д 5, 6, 7
9. * Прочитайте речення та виконайте завдання (цифри позначають номер речення).
1. Як/би ти не знав багато, а більше за всіх не знатимеш. 2. Майстер говорив не голосно, про/те всі чули кожне його слово. 3. Про що/б не писав поет, він завжди пише про людину. 4. Я поважаю тебе за/те, що ти завжди дотримуєш слова. 5. Я мушу книжки читати, що/б очі мої не сліпли. 6. Як/би не тис мороз, а весна буде.
* Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченнях А 1, 3
Б 2, 6
В 4, 6
Г 1, 5
Д 2, 5
ІІІ рівень (2*2=4 б.)
10. *Установіть відповідність між фразеологізмом у реченні та його синтаксичною роллю.
Речення Синтаксична роль
1. Ця подія відбулася за царя Гороха. |
А підмет |
2. Од страху моя душа в п’яти сховалася. |
Б присудок |
3. Дівчата як кров з молоком намагалися переспівати парубків. |
В додаток |
4. Язикатій Хвесьці не можна казати нічого зайвого. |
Г означення |
|
Д обставина |
11. *З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступнеслово).
Я хочу, щоб цвіла (1)край шляху квітка, і гула над нею (2)працьовита бджола, і жайворон літав, (3)співаючи у високій (4)блакиті.
А іменник Б прикметник В дієприкметник Г прийменник Д сполучник Е дієприслівник
ІV рівень (3 б.)
12. *Напишіть твір-роздум на одну із тем
1 Які риси характеру визначають справжню людину?
2 Людям якого темпераменту найлегше досягти успіху в житті?
3 Яка категорія передач, на вашу думку, найбільш корисна для сучасної молоді?