Підсумкова контрольна робота з української мови за рік (8 клас)

Про матеріал

Матеріал допоможе перевірити знання учнів, які вони отримали протягом навчального року з української мови. Приблизно 90 % прикладів речень узяті з української літератури 8 класу (ІІ семестру): "Дорогою ціною" М. Коцюбинського, "Місце для дракона" Ю.Винничука, "Шпага Славка Беркути" Ніни Бічуї, "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання" В. Чемериса.

Перегляд файлу

ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА РІК

З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (8 КЛАС)

ВАРІНТ 1

1. Укажіть непоширене речення:

А Двері  скрипнули в тиші сумовито й самітно.

Б На обличчі вродливім очі в задумі.

В Срібний іній заполонив землю.

Г Хтось із старших почав співати.

2. Укажіть речення зі складеним іменним присудком:

А Славко знову немилосердно червонів.

Б Він не хоче битися з лицарями. 

В Дракон ще був зовсім молодий.

Г Я тільки хотів позагравати з Галею.

3. Укажіть речення з неузгодженим означенням:

А Людина цінує солов’я не тільки за гарний спів.

Б Стала наближатися година рушати в дорогу.

В У всякого своя доля і свій шлях широкий.

Г Вовк вискалив зуби і осів на задні лапи, але не одходив.

4. Укажіть речення, у якому між однорідними членами сполучниковий зв’язок:

А Не їсть мяса, а лише траву та овочі.

Б Юлько скинув черевики, перезувся у домашні капці.

В По вечері Юлько вигідно простягся на канапі, заклав руки за голову.

Г Од вогників йде тепло і зогріває Остапа, розпалює йому кров.

5. Укажіть речення, у якому узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами (розділові знаки пропущено)

А І гори і долини і моря усе з літака здавалося маленьким.

Б Лози висип кручі ліс усе блищить і сяє на сонці.

В І барвінком і рутою і рястом заквітчає всім весна землю.

Г Тепер він уже спізнав усього перше кохання перше побачення і першу зраду.

6. Укажіть речення, у якому інфінітив виступає означенням:

А Я можу навіть підійти і погладити по носі…

Б Їхали в Люботин битися з драконом.

В До хлопця знову повертається здатність мислити, говорити.

Г Вітько прибіг показати Галі подарунок.

7. Укажіть речення, у якому вставне слово виражає джерело повідомлення:

А А, зрештою, що мені чужі клопоти?

Б Звичайно, розмови про аварію не буде.

В Кажуть, на місці нинішніх Чапель був колись хутір запорозького козака Данила.

Г Юльчику, а ти ж, здається, ще до книжок сьогодні не брався.

8. Укажіть речення з поширеним звертанням (розділові знаки пропущено):

А Ой та який же ти замурзаний дуелянтику мій!

Б Так синку максимальне навантаження — така штука… 

В Вітю а скільки буде двічі по два?

Г Доведеться тобі хлопче чимчикувати додому.

9. Укажіть речення з відокремленим додатком (розділові знаки пропущено):

А Безстрашний лицар молодий і дужий ефектно проколював бородатого пірата.

Б І раптом Котигорошко щось пригадавши ляснув себе по лоб.

В А зараз вас привітають наші діти майбутні захисники батьківщини.

Г Нікого тут нема крім мене й господині.

10. Укажіть речення з відокремленою прикладкою (розділові знаки пропущено):

А Сливи висіли густо апетитно ледве тримаючись на пожовтілих хвостиках.

Б Часом заходили на вечерю сусідні цигани похмурі й непевні фігури і теж пили стукали кулаками у стіл.

В Федько зопалу не розібравши в чім річ заверещав не своїм голосом.

Г Складає книжку поправляє шпаги вставлені у високу дерев’яну підставку.

11. Установіть відповідність між односкладними реченнями та видом:

А Йому тільки хотілось перед смертю побачити Соломію. 

1. Означено-особове

Б Іди в непролазні хащі, в скелі і в болота!

2. Узагальнено-особове

В Мої солов’їні ночі. 

3. Безособове

Г Слухай кожного, але не з кожним говори.

4. Називне

12. Установіть відповідність між реченнями та типом ускладнення:

А Лілі повчала їх з поважною міною, почепивши на носа невідомо де роздобуті окуляри. 

1. Однорідні члени речення (присудки)

Б Вітька жадібно спорожняє кухоль холодного молока з хлібом і заходить до хати.

2. Вставні слова

В От так, синку, прийшла година випробування. 

3. Відокремлена обставина

Г Піду за Дунай, може, ще там люди не пособачились...

4. Звертання

 

ВАРІАНТ 2

1. Укажіть речення, у якому складений підмет:

А Печера й справді була суха і простора.

Б З жахом вдивлялись Остап із Соломією у сю картину.

В Донька Надії Григорівни взяла сороку, запросила хлопців зайти до кімнати

Г Мама оберігала в дитинстві Юлька від Стефкових кулаків.

2. Укажіть речення, у якому ставиться тире між підметом і присудком (окремі розділові знаки пропущено).

А У Києві є чарівні своєю красою й привабливістю місця.

Б Життя стає радістю і святом для кожного в рідному краю.

В Поезія це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі.

Г Будівля була відкрита всім чотирьом вітрам.

3. Укажіть речення з обставиною місця:

А Пустельник зі смутком дивився на порожню пляшку.

Б Пустельник перебрів річку й щез у печері.

В Вітька розділив порівну хліб, помідори і мовчки протягнув Петрові.

Г Він не лежатиме тут колодою, не ждатиме, аж прийде смерть...

4. Укажіть рядок, у якому між однорідними членами змішаний зв’язок:

А Галя уникала дивитися на Федька, не піднімала очей.

Б Воєвода, запримітивши рясні кущі ожини, примостився поруч неї та заходився ласувати.

В Соломія накинулась на нього і почала трощити із злості.

Г Тут Федько ліг животом на траву, поклав перед собою зошит, сунув в рот олівець і задумався.

5. Укажіть речення, у якому узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів (розділові знаки пропущено)

А Спілі краплі рос земля і місяць усе в чеканні.

Б Дід розмовляв з усім живим кіньми з телятами з травами зі старою грушею.

В Усе нагадувало їй щасливі хвилини життя і повітря і покручені лози і зів’яла трава.

Г Синє все озера річка в синяві намоклий ліс.

6. Укажіть речення, у якому інфінітив виступає додатком:

А Крім того, це єдина можливість добитися руки прекрасної Настасії.

Б Розмовляючи з Комариним, тато не попросив Славка вийти. 

В Галя Козачок попросила Вітька набрати з колодязя води.

Г Треба попросити дракона піддатися лицареві з голубою стяжкою на шоломі.

7. Укажіть речення, у якому вставне слово виражає невпевненість:

А Ручний годинник у Вітьки Горобця, звісно, ще не водився.

Б З’явився б він раніше, може, і не треба було затівати нового герцю.

В У двох із хаток, очевидно, ніхто не жив

Г Настка, видно, готова була розплакатися, але тільки кліпала очима.

8. Укажіть речення з непоширеним звертанням (розділові знаки пропущено):

А І вуха у сажі ти мій сміливий герою орлику відважний!

Б Знову десь ходив любий Стефцю книжки до рук не брав.

В О ясна панно це для мене велика честь...

Г Ну та нічого терпи козаче..

9. Укажіть речення з відокремленим означенням (розділові знаки пропущено):

А Маленька бурштинова балерина лежала в Юльковій кишені старанно й надійно запакована. 

Б Недарма Федько обіклавшись книжками й зошитами просидів усю ніч в сараї.

В Окрім Остапа ніхто не помічав це злодійське гніздо.

Г Дракон заплющив очі й почав пригадувати свого першого вірша.

10. Укажіть речення з відокремленою обставиною (розділові знаки пропущено):

А Напоєний незабаром зіллям із перев'язаною раною Остап розплющив очі.

Б Федько був явно не в міру балакучий сповнений енергії.

В Лишаючись у хаті сама Соломія ставила біля Остапа холодну воду і бралась до роботи.

Г На відміну від хлопців дівчата в антракті одразу побігли обнімати і вітати Лілі.

11. Установити відповідність між реченням і другорядним членом у ньому:

А Тремтливо зорі сяють в небі всюди.

1. додаток

Б Незвично тихий братів голос наполохав дівчину.

2. означення

В Дорога ліворуч була обсаджена кленами.

3. прикладка

Г Могутній лайнер «Україна» чумацьким шляхом з-за Дніпра легенько лине.

4. обставина

12. Установіть відповідність між реченнями та типом ускладнення:

А Лихом цивілізованого людства, на думку Вітьки Горобця, були перший зубний біль і перше безнадійне кохання.

1. Звертання

Б Пан Лаврін з Горшова та його джура міцно спали, втомлені цілоденними мандрами.

2. Однорідні члени речення (присудки)

В Він заповз у глибину печери, згорнувся калачиком і почав дрімати.

3. Відокремлене означення

Г Лілі, я прочитаю тобі вірші…

4. Вставні слова

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Стеценко Антоніна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Федоров Сергій Іванович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 травня 2021
Переглядів
5410
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку