Підсумкова контрольна робота з курсу «Всесвітня історія» 10 – Б клас
Тест містить 13 завдань з розділу «Перша світова війна», «Провідні держави світу в міжвоєнний період (1918-1939рр)», «Держави Центрально- східної Європи», «Держави Азії та латинської Америки», « Друга світова війна». Оцінка в балах за кожне виконане завдання вказана в дужках. Невиконане завдання оцінюється в нуль балів, решта цифр — це вартість його часткового й повного виконання.
Після виконання завдань результати занесіть в бланк відповідей. Якщо бланк особливого зразка не використовується, то на аркуші А4 запишіть своє прізвище, ім’я, клас. А нижче запишіть номери питань та варіанти відповідей. Виправлення в бланку відповідей розцінюється як помилка.
Контрольна робота виконується у визначений розкладом час.
1. (0-1б.)Оберіть тезу, що містить НЕ правильне твердження щодо І світової війни:
А у війні 1914-1918 рр. протистояли країни-учасниці військово-політичних блоків: Антанти (Англія, Франція і Росія) і Троїстого блоку (Німеччина, Австро-Угорщина,Італія ) та їх союзники
Б Основними причинами війни стали економічне протистояння країн Європи, гонка озброєнь і боротьба за переділ колоній
В Під час І світової війни вперше в світі були використані танки, підводні човни («підводна війна») і бойові отруйні гази
Г За підсумками І світової війни перемогли країни Троїстого Союзу
2. (0-1б.)Оберіть угоду/угоди, що НЕ відноситься до Версальсько-Вашингтонської системи забезпечення миру після І світової війни:
А Сен-Жерменський, Транонський, Севрсьский, Нейїський
Б Хартія Об’єднаних націй
В «пакт Бріана-Келлога»
Г економічні «План Дауеса» і «План Юнга»
3. (0-1б.)Період міжвоєнного часу 1919-1939 рр. в світовій економіці характеризується 2 ознаками:
А 1, 3 Б 1, 4 В 2, 3 Г 2,4
1) економічне зростання в "шалених двадцятих" 3) "стабільність і прогрес" 1930-х
2) "інфляція і дефіцит" 1921-1929 рр. 4) "Велика депресія" 1929-1933 рр.
4. (0-1б.)Для провідних країн світу (США, Англії, Франції) у міжвоєнний період (1919-1939 рр.) характерне:
А утвердження економічної стабільності та відсутність економічних криз
Б скасування елементів державного регулювання і втручання в економічні процеси
В поширення робітничих рухів та розвиток соціального законодавства (8-год.робочий день, право на пенсії, відпустки тощо)
Г надання незалежності усім своїм колоніям
5. (0-1б.)Нацистсько-фашистські режими було встановлено у 1920-1930-х рр. в таких країнах :
А Велика Британія і США Б Німеччина і Італія
В Франція і СРСР (Радянська Росія) Г Іспанія і Ірландія
6. (0-1б.)Оберіть основні положення комуністичної доктрини СРСР:
А 1, 2, 3, 4 Б 1, 2, 4, 6 В 2, 4, 5, 6 Г 4, 5, 6, 7
1) знищення приватної власності як кореня усіх суспільних негараздів
2) диктатура (правління) пролетаріату (робітничого класу)
3) демократичне правління усіх класів
4) створення безкласового суспільства
5) комуністичне суспільство має складатися лише з робітників і селян
6) комунізм можна встановити лише шляхом знищення буржуазії та капіталістів
7) комунізм з'являється шляхом угод робітників і буржуазії
7. (0-1б.) Оберіть терміни і поняття, що характеризують розвиток країн Латинської Америки у 1920-30-х рр..:
А політика «доброго сусіда» , рабство, тенентисти, свадеші
Б каудильйо, хунта, латифундія, політика «кийка та долара»
В політика умиротворення, пеони, соціалістичні режими, фазенда
Г «рух 4 травня», рух «неприєднання», національні революції, латинський капіталізм
8. (0-1б.)Яке поняття відповідає визначенню: «Знищення окремих груп населення за расовими, національними, етнічними або релігійними мотивами, а також штучне створення життєвих умов не сумісних із життям»?
А геноцид Б депортація В дискримінація Г расизм
9. (0-4б) Увідповідніть документ з його змістом А «Вісь Берлін– Рим–Токіо». Б Мюнхенська угода; В пакт Молотова–Ріббентропа; Г «Сталевий пакт»; Д Антикомінтернівський пакт. 1 Договір між Німеччиною та Італією про політичну та військову співпрацю строком на 10 років; 2. Договір про розмежування «сфер інтересів» між СРСР та Німеччиною. 3 Договір, що передбачав відторгнення від Чехословаччини Судетської області; 4 Військово-політичний союз Німеччини та Японії, що передбачав взаємодію у боротьбі проти спільних ворогів.
10.(0-4б)Увідповідніть діячів культури: А. С.Далі; Б. А.Ейнштейн; В. Ч.Чаплін; Г. А.Флемінг; Д. І. і Ф. Жоліо-Кюрі. 1 Відкривач штучної радіоактивності. 2 Актор німого кіно. 3 творець теорії відносності. 4 відкривач першого антибіотику – пеніциліну
11.(0-3б) Оберіть три спільні риси розвитку країн Центральної і Східної Європи в 1920-1930-х рр.
1) Післявоєнні революції поєдналися з міждержавними конфліктами щодо встановлення кордонів
2) встановлення комуністичної влади у більшості країн в 1920-х рр..
3) встановлення республіки і демократичних режимів в усіх країнах в 1920-х рр.
4) орієнтація у зовнішній політиці на країни Антанти в 1920-х рр..
5) бурхливий промисловий розвиток, переважання національних інвестицій
6) слабкість демократичних традицій призвела до домінування авторитарних режимів у 1930-х рр..
7) створення міцного середнього класу, подолання розриву у доходах між багатими і бідними
12. (0-3б) Оберіть три тези, які характеризують Другу світову війну
1) Друга світова війна розпочалася 1 вересня 1939 року, а завершилась 2 вересня 1945 року.
2) Воюючими сторонами стали вісь «Берлін – Рим – Лондон» і антисталінська коаліція
3) план «Ост», голокост, концтабори, остарбайтери – такі поняття характеризують «новий порядок» нацистів на захоплених землях
4) про відкриття Другого фронту у Європі країни «Великої трійки» домовились під час Кримської (Ялтинської) конференції
5) переломними битвами ( що дозволили Антигітлерівській коаліції перехопити воєнну ініціативу) є Сталінградська битва, битва під Ель-Аламейном і битва біля атолу Мідуей
6) «рух Опору» знайшов свій вияв у колабораціонізмі населення завойованих територій
7) суд над воєнними злочинцями відбувся на Берлінському судовому процесі
13. (0-4б) Розташуйте події у хронологічній послідовності:
А прийняття «Декларації Бальфура»
Б утворення Британської Співдружності націй
В утворення СРСР
Г створення Організації об’єднаних націй (ООН)