Робота з текстом до теми «Будова слова» 5 клас НУШ
Текст
Ішов голодний вовк. Він, бідний, так їсти хотів, аж у очах йому чорніло. Йшов він, ішов, аж гульк — чапля стоїть.
Підкрався вовк тихенько — та хап її!
Бачить чапля, що непереливки їй, та й каже: «Дозволь мені, вовче, хоч перед смертю потанцювати».
«Від цього мені шкоди не буде»,— подумав вовк і дозволив: «Танцюй, коли хочеш, тільки пошвидше, а то я їсти хочу».
Чапля перед ним з ноги на ногу перескакує — танцює наче (хоч усім відомо, що чаплі ніколи не танцюють). Скаче, а сама потрошку вбік відходить. А коли відійшла вже далеченько, знялась та й полетіла.
Вовк подививсь їй вслід та й говорить: «І навіщо мені ті танці здалися, коли я їсти хочу!..»
Завдання до тексту:
1. Доберіть до поданого тексту заголовок, запишіть.
2. Визначте головну думку тексту, запишіть.
3. Який тип мовлення покладено в основу тексту? а) розповідь, б) опис , в) роздум.
4. Вкажіть до якого стилю мовлення належить текст: а) наукового, б) художнього, в) публіцистичного.
5. Назвіть вид речення за метою висловлювання: Підкрався вовк тихенько — та хап її!
6. Яке слово зайве?
вовк: а)голодний, б)бідний, в)підкрався, г)перескакує,д) подививсь.
7. Розберіть слова за будовою: голодний, чапля, вбік, полетіла.
8. Доберіть до поданих слів спільнокореневі слова: ішов, голодний, вовк.
9. За допомогою префіксів пре-, при- утворіть нові слова від слів: ходити, бідний, скакати, розумний.
10. Від слів вовк, очі, далеко, тихо за допомогою суфіксів утворіть нові слова з емоційним забарвленням.
11. Утворіть синонімічний ряд до слова танцювати.
12. Доберіть із тексту слова до кожної схеми:
1)корінь, суфікс, закінчення;
2)префікс, корінь, суфікс, закінчення;
3)корінь, закінчення;
4)корінь, суфікс.