Підсумкова робота за розділом:«Скарбниця народних казок». (ГР 4 Досліджує мовлення. ГР 2 Робота з текстом).

Про матеріал
Підсумкова робота за розділом:«Скарбниця народних казок». Завдання складені за перевіркою обов'язкових результатів навчання мовно-літературної галузі :ГР 4 "Досліджує мовлення." ГР 2 "Робота з текстом". Навчальна програма «Зарубіжна література 5 клас», 2 години на тиждень, 70 годин на рік, розроблена на основі модельної навчальної програми «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (у редакції 2023 року) (автори Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В., Мацевко-Бекерська Л. В., Юлдашева Л. П., Рудніцька Н. П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С. О., Вітко М. І., Джангобекова Т. А.) .Підручник «Зарубіжна література. 5 клас» (атор Міляновська Н.Р. – Тернопіль: Астон, 2024.-288с.:іл.)
Перегляд файлу

Зарубіжна література. 5 клас.

Підсумкова робота за розділом:«Скарбниця народних казок». Фольклор.

(ГР 4 Досліджує мовлення. ГР 2 Робота з текстом).

І –В

Тестування із закритими відповідями. За кожне завдання  - 1бал.

Початковий рівень

(Один варіант відповіді)

1. Слово фольклор (folk – lore) походить з англійської мови і означає:

а) народні традиції; б) народна мудрість, народне знання; в) народні герої; г) народні образи.

 (Два варіанти відповідей)

2.Оберіть варіанти малих дитячих жанрів фольклору:

 а) забавлянки, лічилки, віршики; б) пісні, думи, казки;  в) легенди, балади, билини; г) скоромовки, страшилки, дражнилки, дитячі пісень

 (Один варіант відповіді)

3.Подія або сукупність подій, які зображені у творі –це:

а) тема твору; б) головна думка твору; в) сюжет твору; г) мандрівний сюжет.

Середній рівень (Один варіант відповіді)

4. Образи та сюжет давньоіндійської збірки «Панчатантри» відобразилися в казці: а) «Фарбований Лис»; б) «Пензлик Маляна»; в) «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»; г) «Момотаро, або Хлопчик- Персик».

5. За даною цитатою визначте казку.

«…Побачивши цього дивного звіра із синьою, як у Шиви шиєю, всі лісові жителі – леви, тигри, пантери, вовки та інші хижаки, сповнені неймовірного страху, кинулися врозтіч».

а) «Момотаро, або Хлопчик- Персик»; б) «Пензлик Маляна»;

в) «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»; г) «Фарбований шакал».

6. Оберіть варіант відповіді, де вказані герої та героїні китайської народної казки «Пензлик Маляна».

а) Чандарава, лев. тигри, пантери, вовки, шакали; б) учитель, поміщик, імператор; в) чоловік і жінка, вельможа, донька вельможі, оні – чудовиська-людожери; г) дід і баба, собака, фазан, мавпа, Чудовиська.

Достатній рівень

7. Установіть відповідності між героями казок та їх характеристиками.

1. Чандарава; 2. Іссумбосі; 3. Момотаро; 4. Малян.

а) пошана до батьків, продуктів харчування; боротьба зі злом без кровопролиття, утверджується зв’язок людини з природою;

б) розуміє мистецтво й сам творить прекрасне, талановитий, сміливий, наполегливий;

в) розумний, жвавий, працьовитий, кмітливий, сміливий;

г) кмітливий, хитрий, винахідливий, пихатий, гарний організатор, чутливий.

8. Установіть відповідності між героями казок та деталями твору.

1. Чандарава; 2. Іссумбосі; 3. Момотаро; 4. Малян.

а) відколи в нього з’явився пензлик, він цілісінькі дні просиджував вдома і малював селянам всілякий реманент;

б) він попросив спекти найбільших у Японії просяних коржів і пішов підкоряти Острів Чудовиськ;

в) той з переляку хотів тікати, але не встиг; леви та його підручні роздерли шакала на шматки;

г) він оженився з дочкою вельможі, викликав до столиці своїх батьків.

9.Установіть відповідності між героями казок та чаріними предметами(елементами) твору.

1. Чандарава; 2. Іссумбосі; 3. Момотаро; 4. Малян.

а) хлопчик зробив собі меч з голки, що дала мати;

б) звірі говорять та  наділені людськими рисами;

в) намальовані предмети оживали;

г) червоношкірі чудовиська навантажили віз скарбами.

Високий рівень

10. Установіть послідовність подій у народній китайський казці «Пензлик Маляна».

1. Загибель імператорської родини.

2. Наказ імператора Маляну намалювати дракона та фенікса.

3.Переїзд Маляна з села до міста.

4. Мрія Маляна.

5. Вимоги поміщика.

11. Напишіть: спільне та відмінне в образах Чандарави та Лиса Микити (2 б.)

 

ГР 2 Робота з текстом

  1. Визначте головну думку китайської народної казки «Пензлик Маляна». (3б.)
  2. Бажання імператора стати багатшим: золото перетворюється на каміння; ланцюг золотих цеглин перетворюється на величезного удава.

 Це приклади використання художнього засобу (алегорії, антитези) в казці «Пензлик Маляна»?

 Обери правильний варіант відповіді та поясни використання даного художнього засобу.(3б.)

3. Робота з текстом.

Вставте пропущені слова.

Батько й мати назвали сина Іссумбосі, тобто …, і берегли його як зіницю ока.

Хлопчик зробив собі меч із …, що дала мати, і вранці всі троє подалися на берег річки.

- До побачення! – гукнув Іссумбосі і поплив униз за водою у … …, веслуючи ….  для їжі ….

- Мене звати Іссумбосі. Я хотів би стати вашим ….

Іссумбосі був … і …, тому в домі його всі любили.

Коли Іссумбосі опам’ятався, то побачив перед собою на землі … - скарб чудовиськ.(3б.)

 

4.Національний колорит – це сукупність особливостей, своєрідність, характерна особливість чого-небудь.

Завдання: вкажіть, які слова (назви предметів, речей, географічного положення, образів, предметів ужитку, їжі тощо) вказують на національний колорит давньоіндійської казки «Фарбований шакал». (3б.)

 

 

 

 

Зарубіжна література. 5 клас.

Підсумкова робота  за розділом: «Скарбниця народних казок». Фольклор. (ГР 4 Досліджує мовлення. ГР 2 Робота з текстом).

ІІ–В

Тестування із закритими відповідями. За кожне завдання  - 1бал.

Початковий рівень

(Один варіант відповіді)

1. Фольклор називають: а) усною народною (або колективною) творчістю; б) оригінальною творчість; в) індивідуальною творчістю;

г) унікальною творчістю.

(Два варіанти відповідей)

2. Оберіть варіанти великих жанрів фольклору: а) забавлянки, лічилки, віршики; б) пісні, думи, казки;  в) легенди, балади, билини; г) скоромовки, страшилки, дражнилки, дитячі пісеньки.

 (Один варіант відповіді)

3.Фольклорний розповідний твір про вигадані події та пригоди –це:

а) літературна казка; б) фантастика; в) фентезі; г) народна казка.

Середній рівень (Один варіант відповіді)

4. До давньоіндійської збірки «Панчатантри», що в перекладі означає «П’ять кошиків житейської мудрості» входить казка:

а) «Момотаро, або Хлопчик-Персик»; б) «Фарбований Лис»; в) «Фарбований шакал»; г) «Пензлик Маляна».

5. За даною цитатою визначте казку.

«…- Хіба коли бідний, то й малювати не дозволяється? – обурився хлопець, і йому ще дужче захотілося навчитися малювати.»

а) «Момотаро, або Хлопчик- Персик»; б) «Пензлик Маляна»;

в) «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»; г) «Фарбований шакал».

6. Оберіть варіант відповіді, де вказані герої та героїні японської народної казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик».

а) Чандарава, лев. тигри, пантери, вовки, шакали; б) Малян, учитель, поміщик, імператор; в) чоловік і жінка, вельможа, донька вельможі, оні – чудовиська-людожери; г) дід і баба, собака, фазан, мавпа, Чудовиська.

Достатній рівень

7. Установіть відповідності між героями казок та змістом твору.

1. Чандарава; 2. Іссумбосі; 3. Момотаро; 4. Малян.

а) дідусь попередив, що потрібно бути обережним з чарівним пензликом, бо може статися лихо;

б) із персика вистрибнув опецькуватий хлопчик;

в) рятуючи своє життя, він, геть покусаний, забіг по дорозі в будинок фарбаря;

г) хлоп’я було розумне, та от біда – нітрохи не росло.

8. Установіть відповідності між героями казок та деталями твору.

1. Чандарава; 2. Іссумбосі; 3. Момотаро; 4. Малян.

а) добрався він до столиці, припливши униз за водою у чайній чашці, веслуючи паличками для їжі хасі ;

б) ріс він як на дріжджах: з’їсть одну чашку рису – стає вищим, з’їсть другу – стає ще вищим;

в) з родичами своїми – шакалами – він навіть розмови не заводив, а просто вигнав їх у шию;

г) зайшов хлопець у клас і попросив учителя хоч на деякий час дати йому пензлика.

9.Установіть відповідності між героями казок та чаріними елементами твору.

1. Чандарава; 2. Іссумбосі; 3. Момотаро; 4. Малян.

а) довгий ланцюг золотих цеглин перетворився на величезного удава;

б) сам верховний бог Брахман, проголосив шакала раджею над усіма звірями:

в) хлопчик вільно бігав у животі чудовиська-людожера і колов його мечем, виготовленим з голки ;

г) тварини стали слугами хлопчика та допомогли побороти чудовиськ.

Високий рівень

10. Установіть послідовність подій у народній японський казці «Момотаро, або Хлопчик-Персик».

1. Благословення діда та баби.

2. Слуги Момотаро.

3. Найбільші в Японії просяні коржі.

4. Знахідка бабою великого-великого персика.

5. Момотаро - найсміливіший в Японії!

11. Напишіть: спільне та відмінне в образах Момотаро та Іссумбосі. (2 б.)

 

ГР 2 Робота з текстом

  1. Визначте головну думку давньоіндійської казки про тварин «Фарбований шакал» (3б.)

2. Робота з текстом.

Вставити пропущені слова.(3б.)

Дід і баба назвали хлопчика Момотаро, тобто … - ….

Момотаро ріс як на дріжджах: з'їсть одну чашку … — стає вищим, з'їсть другу — стає ….. По недовгім часі він перетворився у прегарного …..

Одного дня впав Момотаро на коліна перед дідом і бабою та й каже:

— Я вирушаю підкоряти ….. Спечіть мені, будь ласка, найбільших у Японії ……..

— Ну що ж, щасливої тобі дороги! Тільки пильнуйся!

Баба спекла хлопцеві найбільших у Японії смачних ….., а дід подарував йому …. — зав'язувати голову, щоб піт не стікав на чоло, шаровари і ….

 

  1. «Добрий, ледачий, сміливий, жорстокий, талановитий, боязливий, кмітливий, розуміє мистецтво, злий, творить прекрасне».

 Кого з героїв казки «Пензлик Маляна» можна наділити такими рисами характеру? Як називається художній засіб, використаний для протиставлення героїв). (3б)

4.Національний колорит – це сукупність особливостей, своєрідність, характерна особливість чого-небудь.

Завдання: вкажіть, які слова (назви предметів, речей, географічного положення, образів, предметів ужитку, їжі тощо) вказують на національний колорит японської казки «Момотаро, або Хлопчик-Персик». (3б.)

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Морозова Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 жовтня
Переглядів
4502
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку