Зарубіжна література. 5 клас.
Підсумкова робота за розділом:«Скарбниця народних казок». Фольклор.
(ГР 4 Досліджує мовлення. ГР 2 Робота з текстом).
І –В
Тестування із закритими відповідями. За кожне завдання - 1бал.
Початковий рівень
(Один варіант відповіді)
1. Слово фольклор (folk – lore) походить з англійської мови і означає:
а) народні традиції; б) народна мудрість, народне знання; в) народні герої; г) народні образи.
(Два варіанти відповідей)
2.Оберіть варіанти малих дитячих жанрів фольклору:
а) забавлянки, лічилки, віршики; б) пісні, думи, казки; в) легенди, балади, билини; г) скоромовки, страшилки, дражнилки, дитячі пісень
(Один варіант відповіді)
3.Подія або сукупність подій, які зображені у творі –це:
а) тема твору; б) головна думка твору; в) сюжет твору; г) мандрівний сюжет.
Середній рівень (Один варіант відповіді)
4. Образи та сюжет давньоіндійської збірки «Панчатантри» відобразилися в казці: а) «Фарбований Лис»; б) «Пензлик Маляна»; в) «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»; г) «Момотаро, або Хлопчик- Персик».
5. За даною цитатою визначте казку.
«…Побачивши цього дивного звіра із синьою, як у Шиви шиєю, всі лісові жителі – леви, тигри, пантери, вовки та інші хижаки, сповнені неймовірного страху, кинулися врозтіч».
а) «Момотаро, або Хлопчик- Персик»; б) «Пензлик Маляна»;
в) «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»; г) «Фарбований шакал».
6. Оберіть варіант відповіді, де вказані герої та героїні китайської народної казки «Пензлик Маляна».
а) Чандарава, лев. тигри, пантери, вовки, шакали; б) учитель, поміщик, імператор; в) чоловік і жінка, вельможа, донька вельможі, оні – чудовиська-людожери; г) дід і баба, собака, фазан, мавпа, Чудовиська.
Достатній рівень
7. Установіть відповідності між героями казок та їх характеристиками.
1. Чандарава; 2. Іссумбосі; 3. Момотаро; 4. Малян.
а) пошана до батьків, продуктів харчування; боротьба зі злом без кровопролиття, утверджується зв’язок людини з природою;
б) розуміє мистецтво й сам творить прекрасне, талановитий, сміливий, наполегливий;
в) розумний, жвавий, працьовитий, кмітливий, сміливий;
г) кмітливий, хитрий, винахідливий, пихатий, гарний організатор, чутливий.
8. Установіть відповідності між героями казок та деталями твору.
1. Чандарава; 2. Іссумбосі; 3. Момотаро; 4. Малян.
а) відколи в нього з’явився пензлик, він цілісінькі дні просиджував вдома і малював селянам всілякий реманент;
б) він попросив спекти найбільших у Японії просяних коржів і пішов підкоряти Острів Чудовиськ;
в) той з переляку хотів тікати, але не встиг; леви та його підручні роздерли шакала на шматки;
г) він оженився з дочкою вельможі, викликав до столиці своїх батьків.
9.Установіть відповідності між героями казок та чаріними предметами(елементами) твору.
1. Чандарава; 2. Іссумбосі; 3. Момотаро; 4. Малян.
а) хлопчик зробив собі меч з голки, що дала мати;
б) звірі говорять та наділені людськими рисами;
в) намальовані предмети оживали;
г) червоношкірі чудовиська навантажили віз скарбами.
Високий рівень
10. Установіть послідовність подій у народній китайський казці «Пензлик Маляна».
1. Загибель імператорської родини.
2. Наказ імператора Маляну намалювати дракона та фенікса.
3.Переїзд Маляна з села до міста.
4. Мрія Маляна.
5. Вимоги поміщика.
11. Напишіть: спільне та відмінне в образах Чандарави та Лиса Микити (2 б.)
ГР 2 Робота з текстом
Це приклади використання художнього засобу (алегорії, антитези) в казці «Пензлик Маляна»?
Обери правильний варіант відповіді та поясни використання даного художнього засобу.(3б.)
3. Робота з текстом.
Вставте пропущені слова.
Батько й мати назвали сина Іссумбосі, тобто …, і берегли його як зіницю ока.
Хлопчик зробив собі меч із …, що дала мати, і вранці всі троє подалися на берег річки.
- До побачення! – гукнув Іссумбосі і поплив униз за водою у … …, веслуючи …. для їжі ….
- Мене звати Іссумбосі. Я хотів би стати вашим ….
Іссумбосі був … і …, тому в домі його всі любили.
Коли Іссумбосі опам’ятався, то побачив перед собою на землі … - скарб чудовиськ.(3б.)
4.Національний колорит – це сукупність особливостей, своєрідність, характерна особливість чого-небудь.
Завдання: вкажіть, які слова (назви предметів, речей, географічного положення, образів, предметів ужитку, їжі тощо) вказують на національний колорит давньоіндійської казки «Фарбований шакал». (3б.)
Зарубіжна література. 5 клас.
Підсумкова робота за розділом: «Скарбниця народних казок». Фольклор. (ГР 4 Досліджує мовлення. ГР 2 Робота з текстом).
ІІ–В
Тестування із закритими відповідями. За кожне завдання - 1бал.
Початковий рівень
(Один варіант відповіді)
1. Фольклор називають: а) усною народною (або колективною) творчістю; б) оригінальною творчість; в) індивідуальною творчістю;
г) унікальною творчістю.
(Два варіанти відповідей)
2. Оберіть варіанти великих жанрів фольклору: а) забавлянки, лічилки, віршики; б) пісні, думи, казки; в) легенди, балади, билини; г) скоромовки, страшилки, дражнилки, дитячі пісеньки.
(Один варіант відповіді)
3.Фольклорний розповідний твір про вигадані події та пригоди –це:
а) літературна казка; б) фантастика; в) фентезі; г) народна казка.
Середній рівень (Один варіант відповіді)
4. До давньоіндійської збірки «Панчатантри», що в перекладі означає «П’ять кошиків житейської мудрості» входить казка:
а) «Момотаро, або Хлопчик-Персик»; б) «Фарбований Лис»; в) «Фарбований шакал»; г) «Пензлик Маляна».
5. За даною цитатою визначте казку.
«…- Хіба коли бідний, то й малювати не дозволяється? – обурився хлопець, і йому ще дужче захотілося навчитися малювати.»
а) «Момотаро, або Хлопчик- Персик»; б) «Пензлик Маляна»;
в) «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»; г) «Фарбований шакал».
6. Оберіть варіант відповіді, де вказані герої та героїні японської народної казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик».
а) Чандарава, лев. тигри, пантери, вовки, шакали; б) Малян, учитель, поміщик, імператор; в) чоловік і жінка, вельможа, донька вельможі, оні – чудовиська-людожери; г) дід і баба, собака, фазан, мавпа, Чудовиська.
Достатній рівень
7. Установіть відповідності між героями казок та змістом твору.
1. Чандарава; 2. Іссумбосі; 3. Момотаро; 4. Малян.
а) дідусь попередив, що потрібно бути обережним з чарівним пензликом, бо може статися лихо;
б) із персика вистрибнув опецькуватий хлопчик;
в) рятуючи своє життя, він, геть покусаний, забіг по дорозі в будинок фарбаря;
г) хлоп’я було розумне, та от біда – нітрохи не росло.
8. Установіть відповідності між героями казок та деталями твору.
1. Чандарава; 2. Іссумбосі; 3. Момотаро; 4. Малян.
а) добрався він до столиці, припливши униз за водою у чайній чашці, веслуючи паличками для їжі хасі ;
б) ріс він як на дріжджах: з’їсть одну чашку рису – стає вищим, з’їсть другу – стає ще вищим;
в) з родичами своїми – шакалами – він навіть розмови не заводив, а просто вигнав їх у шию;
г) зайшов хлопець у клас і попросив учителя хоч на деякий час дати йому пензлика.
9.Установіть відповідності між героями казок та чаріними елементами твору.
1. Чандарава; 2. Іссумбосі; 3. Момотаро; 4. Малян.
а) довгий ланцюг золотих цеглин перетворився на величезного удава;
б) сам верховний бог Брахман, проголосив шакала раджею над усіма звірями:
в) хлопчик вільно бігав у животі чудовиська-людожера і колов його мечем, виготовленим з голки ;
г) тварини стали слугами хлопчика та допомогли побороти чудовиськ.
Високий рівень
10. Установіть послідовність подій у народній японський казці «Момотаро, або Хлопчик-Персик».
1. Благословення діда та баби.
2. Слуги Момотаро.
3. Найбільші в Японії просяні коржі.
4. Знахідка бабою великого-великого персика.
5. Момотаро - найсміливіший в Японії!
11. Напишіть: спільне та відмінне в образах Момотаро та Іссумбосі. (2 б.)
ГР 2 Робота з текстом
2. Робота з текстом.
Вставити пропущені слова.(3б.)
Дід і баба назвали хлопчика Момотаро, тобто … - ….
Момотаро ріс як на дріжджах: з'їсть одну чашку … — стає вищим, з'їсть другу — стає ….. По недовгім часі він перетворився у прегарного …..
Одного дня впав Момотаро на коліна перед дідом і бабою та й каже:
— Я вирушаю підкоряти ….. Спечіть мені, будь ласка, найбільших у Японії ……..
— Ну що ж, щасливої тобі дороги! Тільки пильнуйся!
Баба спекла хлопцеві найбільших у Японії смачних ….., а дід подарував йому …. — зав'язувати голову, щоб піт не стікав на чоло, шаровари і ….
Кого з героїв казки «Пензлик Маляна» можна наділити такими рисами характеру? Як називається художній засіб, використаний для протиставлення героїв). (3б)
4.Національний колорит – це сукупність особливостей, своєрідність, характерна особливість чого-небудь.
Завдання: вкажіть, які слова (назви предметів, речей, географічного положення, образів, предметів ужитку, їжі тощо) вказують на національний колорит японської казки «Момотаро, або Хлопчик-Персик». (3б.)