У 1-ому класі в кінці навчального року здійснюється підсумкова тематична перевірка з математики.
Тематична контрольна робота може бути: комбінованою, що складається з завдань на обчислення, розв’язання задачі, рівняння, завдань з іменованими числами та геометричного матеріалу (наказ МОН України від 19.08.2016. №1009 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222»); тестовою, що складається із 3 тестових завдань закритого і 2 завдань відкритого типів, одне з яких з короткою відповіддю, а інше – з розгорнутою.
1. Комбінована підсумкова робота з математики для 1 класу
Підсумкова комбінована контрольна робота з математики для 1 класу розроблена на два варіанти. Вміщено завдання із вивченого матеріалу протягом року. Завдання відповідають навчальній програмі.
1варіант
1. Розв’яжи задачу.
Мама купила 10 зошитів в клітинку і 20 зошитів в косу лінію. Визнач, скільки всього треба купити мамі обкладинок для зошитів?
2.Обчисли.
72+1= 34+25 = 65 – 20 =
3. Визнач, яке число «сховалося» за малюнком. Запиши приклад.
40 + = 48
4. Порівняй іменовані числа.
5дм ⃰ 50 см
5. Накресли квадрат із стороною 3 сантиметри.
1.Розв’яжи задачу
Для покращення екології міста діти до дня довкілля біля школи посадили 10 дерев і 15 кущів. Визнач, скільки всього саженців посадили школярі?
2.Обчисли.
67+ 2= 57-40 = 90- 40=
3. Визнач, яке число «сховалося» за малюнком. Запиши приклад.
5+ =9
4. Порівняй іменовані числа.
54 см ⃰ 5дм 4 см
5 . Накресли квадрат із стороною 2 сантиметри.
2. Тестова підсумкова робота з математики для 1 класу
Тестову роботу для 1 класу пропонується складати з 3 завдань закритого типу та 2 завдань відкритого типу, одне з яких з короткою відповіддю, а інше – з розгорнутою
У даній роботі пропонується тестова контрольна робота у якій 1-3 завдання закритої форми, з варіантами відповідей на вибір:
1-е завдання на встановлення відповідності (логічні пари). У цих завданнях треба встановити відповідність між елементами двох списків.
2-є завдання з кількома відповідями. Це завдання передбачає вибір правильної відповіді з кількох наведених. Серед запропонованих відповідей правильною є лише одна.
3-е завдання на формування прийому класифікації геометричних фігур. Ця форма завдань призначена перш за все для перевірки сформованості алгоритмічного мислення та алгоритмічних знань і умінь, навичок пізнавальної діяльності.
4-5 завдання відкритої форми, у яких відсутні варіанти відповіді:
4-е завдання з короткою відповіддю. Специфічність цієї форми завдань полягає в тому, що в ньому не пропонується перелік відповідей. Учень повинен сам дописати відповідь, яка свідчить про наявність або відсутність необхідних знань. Завдання відкритої форми використовуються там, де необхідно повністю виключити отримання правильної відповіді шляхом вгадування.
Розв’язання даного завдання виконується учнем на чернетці, а результат записується у бланк.
5-е завдання з розгорнутою відповіддю. Ця форма завдань передбачає розгорнутий виклад заданої теми, розв’язання задач. Завдання має комплексний характер, а тому для його виконання учасник повинен застосовувати широке коло знань та вмінь.
1.Встанови відповідність і з’єднай пари:
24 см 73 см
7дм 3 см 2 дм 4 см
50 см 19 дм
1дм 9 см 5 дм
2.Вибери правильну відповідь:
54 + 30
А) 84;
Б) 57;
В) 39.
94 – 3
А) 91;
Б) 64;
В) 46.
84 – 21
А) 63;
Б) 72;
В) 81
3.Серед поданих геометричних фігур відшукай «зайву» фігуру. Розфарбуй її олівцем червоного кольору.
4.Здогадайся, яке число сховалося за малюнком.
7 + = 10
Відповідь: ____
Для зміцнення здоров’я на ранкову зарядку вийшло 5 дівчаток і 7 хлопчиків. Визнач, скільки всього дітей робило ранкову зарядку?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Встанови відповідність і з’єднай пари:
62 см 41 см
4дм 1см 6 дм 2 см
30 см 27 см
2дм 7см 3 дм
2.Вибери правильну відповідь:
24 + 30
А) 54;
Б) 27;
В) 72.
64 – 3
А) 61;
Б) 34;
В) 31.
57 – 21
А) 36;
Б) 45;
В)78
3. Серед поданих геометричних фігур відшукай «зайву» фігуру. Розфарбуй її олівцем червоного кольору.
4.Здогадайся, яке число сховалося за малюнком.
Відповідь: ____
5.Розв’яжи задачу.
Для зміцнення здоров’я діти вживали вітаміни. Оленка з’їла 3 вітамінки, а Тарасик на 2 вітамінки менше. Визнач, скільки всього вітаміном з’їли діти?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Перевірку навчальних досягнень учня/учениці 1 класу здійснити з урахуванням принципів психологічної комфортності і здоров’язбережувального характеру навчально-виховного процесу. При оцінюванні враховувати рівень досягнень учня/учениці, а не ступінь його невдач. Результати оцінювання навчальних досягнень учнів є конфіденційною інформацією, доступною лише для дитини та її батьків (або осіб, що їх замінюють).
Використана література
5.«Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи» (додаток до наказу МОН України від 19.08.2016 №1009 )
6.Спірке О.А. НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА: СУЧАСНИЙ УРОК МАТЕМАТИКИ У 1 КЛАСІ. Спірке О.А., Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів 1 класу з математики.