Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 11 по 20 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 21 серпня.

Підсумковий дослідницький інтегрований урок з природознавства та трудового навчання за темою "Повітря,вітер, вода.Конструювання вітряка" 2 клас

Про матеріал

Архів містить конспект уроку, котрий містить в собі ряд цікавих дослідів, презентацію та роздатковий матеріал. Під час уроку учням запропоновано створити власний вітряк, що є похідним у обговоренні вітру, його ролі у житті людей.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Природознавство 2 клас

Номер слайду 2

Номер слайду 3

ІВТЕРАВОДПОТРЯВІВІТЕРВОДАПОВІТРЯ1112223456734534

Номер слайду 4

ВІТЕРВОДАПОВІТРЯ

Номер слайду 5

Агрегатний стан. Твердий. Рідкий. Газоподібний

Номер слайду 6

Повітря. Газоподібний стан. Безбарвне. Без запаху. Без смаку. Прозоре

Номер слайду 7

Повітря є у кожній шпарині?Дослід

Номер слайду 8

Дослід

Номер слайду 9

Вітер - церухповітря.

Номер слайду 10

Вітер - церухповітря. Людина будує вітряки….

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Дослід

Номер слайду 14

Перегляд файлу

Олія        Пар

Компот   Сік

Крейда Скло

Камінь

 

Перегляд файлу

Тема. Повітря. Вітер. Вода. Колообіг води в природі.

Мета: уточнювати і розширювати уявлення учнів про вітер, повітря, воду; пояснювати причину утворення вітру, аспекти колообігу води в природі; розвивати пам’ять, увагу, мовлення дітей, уміння застосовувати теоретичні знання на практиці; виховувати інтерес до явища природи, екологічну свідомість.

Обладнання: пластикова пляшка, ємність з водою, лід, картки, горілка, спирт, ємність для нагрівання, презентація, канцелярські цвяхи, палички, заготівки вітряків з паперу, скотч, ганчірка, повітряні кульки, відеощапис, щоденник, ручка.

Хід уроку

I. Організаційний момент

1. Вправа «Погода»

- Відкривайте свої щоденники спостережень за погодою.

— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
— Яка температура повітря?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?

  • То, що таке погода?

 

II. Повідомлення теми і мети уроку

2.1.Робота над загадкою.

- Сьогодні на уроці ми підведемо підсумки у вивченні декількох надзвичайно важливих елементів у світі природи.

- Дехто з вас, мав завданням вивчити загадку. Виходьте до дошки ті, хто мав таке завдання.

- Розгадка до кожної загадки є на дошці, але літери там перемішалися і не так просто підглянути відповідь.

Воно таке велике, що займає цілий світ, воно таке маленьке, що в найменшу щілину зайде. Що це? (Повітря)

Літає часто він довкола,

Дерев чимало поламав,

Але ніде, ніхто й ніколи

Його не бачив не тримав.  (Вітер)

Мене п’ють, мене ллють, усім потрібна я. Хто я така? (Вода)

  • Отже, на сьогоднішньому уроці ми закріпимо знання за цими напрямами.

 

III. Основана частина

3.1.Робота з картками

Для того, щоб успішно виконати всі завдання, нам потрібно вправно визначати агрегатні стани.

  • Скільки існує агрегатних станів? (3)
  • Назвімо їх: твердий, рідкий, газоподібний.
  • Кожен з вас має картку, на котрій зазначено певне слово.
  • Ваше завдання: прочитати і визначити агрегатний стан.

Рідкий

Твердий

Газоподібний

Олія, компот, сік

Камінь, скло, крейда

Пар

 

 3.2.Повітря. Складання схеми.

- Пропоную почати нашу розмову з теми повітря. Нагадайте, які ознаки повітря нам відомі?

  • Прозоре
  • Безбарвне
  • Без запаху
  • Без смаку
  • Газоподібний стан

- Чудово. Звіртеся, чи всі названі ознаки записані у схемі?

 

3.3. Дослід 1.

- Я пропоную вам перевірити твердження, що у кожній великій чи малій шпарині є повітря.

- Дівчата. В мене для вас є один цікавий дослід. Для нього нам знадобляться пляшка, ємність з водою та один з вас у ролі помічника.

- Тримай пляшку, на перший погляд вона порожня, так? (Так)

- Але ж ми знаємо, що повітря є у кожній шпарині.

- Спробуй занурити отвір пляшки у ємність з водою.

- Що ми бачимо? (Що пішли бульбашки повітря)

- Отже, дослідним способом ми довели, що повітря і справді є у будь-якій пустій шпарині, хоча ми його не бачимо, не відчуваємо на смак та запах.

 

3.4. Дослід 2

- Дівчата, в мене  в руках  повітряна кулька. Як ви гадаєте, що в середині неї? (Повітря)

- Правильно, вона навіть назву таку й має «повітряна кулька».

- Дівчата, пропоную вам попрацювати в парах.

- Кожна пара має по 1 кульці.

— Візьміть повітряну кульку. Потихеньку послабляйте ниточку, якою зав’язали кульку, і спрямовуйте потік повітря собі в обличчя Що ви відчуваєте? (Подих вітерця.)

— З кульки йде повітря.

  • Отже, повітря рухається. А ми з вами знаємо, що рух повітря – це? (Вітер)

 

3.5. Робота над розірваним реченням

- Складемо визначення. Для цього розташуйте слова у правильній послідовності.

Вітер - це  рух повітря.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

- Дівчата, хоч ми й непомітно підібралися до теми повітря, в мене до вас є каверзне запитання, яке явище природи має в собі 7 кольорів? (Веселка)

- Отже, настав час для веселки.

- Я з радістю запрошую вас на фізкультхвилинку.

 

3.6.Інсценізація

Дівчатка приготували для нас невеличку інсценізацію. Маринка грає роль юнната.

Нагадайте, хто такий юннат? (Юний натураліст, той, хто досліджує природу)

А Маша – роль вітру. Давайте послухаємо який цікавий діалог вийшов між юннатом та вітриськом.

ВІТРИСЬКО
— Чом, вітриську, розходився,
Хазяйнуєш у саду?
— Це я в листі заблудився
І дороги не знайду.
— А навіщо трусиш сливи
У некошену траву?
— Бо удався не лінивим,
Без роботи не живу!
— Ой, вітриську, робиш шкоду!
Угамуйся хоч на мить!
— Краще геть піду з городу,
В чистім полі буду жить! —
Звішу з тину босі ноги,
Свисну— листя полягло.
І за мить впродовж дороги
Покурюся за село.

 

  • Дякую вам дівчатка, займайте свої місця.
  • Ми послухли діалог. Скажіть, яким автор зобразив вітер.

 

3.7. Виготовлення вітряка

- Не дарма на слайді зображено вітряк.

- Як він пов'язаний з вітром.

- Закінч речення, людина будує вітряки  для того, щоб... (отримувати енергію, молоти зерно)

-Для того, щоб краще зрозуміти як працюють вітряки. Я пропоную вам його виконати.

- Роботу будемо виконувати в парі.

- Користуючись схемою-послідовністю на слайді.

- Перші три кроки я вам допомогла зробити, вам залишилося закінчити свої вітряки.

- Для цього закріпіть лопасті вітряка в центрі під кутом за допомогою двостороннього скотчу.

- А потім закріпіть голову вітряка на ніжку за допомогою канцелярського гвіздка.

- Приведіть своїх вітряків у дію.

- Скажіть, то чи погоджуєтесь ви з твердженням, що вітер - рух повітря?

 

3.8. Агрегатні стани води

- Єдиною темою, котру ми з вами ще сьогодні не зачепили є вода.

- І розпочнемо з того,  що виконаємо невеличке перетворення.

- Я маю шматочок льоду.

- Але ж до чого тут лід? Ми ж наче збиралися говорити про воду?

- Так, лід –це вода у твердому агрегатному стані.

- А чи зможемо ми змінити агрегатний стан льоду. (Так, його потрібно розтопити)

- Для того, щоб розтопити лід над знадобляться горілка та ємність.

- Кладемо лід у ємність. Тримаємо її над вогнем. До якої температури повинна нагрітись посудина, щоб лід почав танути? (О градусів)

- Чудово. Бачимо, що лід перетворився на воду. І тепер у нашій посудині вода, що має рідкий агрегатний стан.

- А що відбудеться, якщо ми і далі будемо нагрівати посудину.

- Так, вода почне закипати і випаровуватись. При якій температурі це відбуватиметься? (+100)

- Що ми бачимо? (З’явився пар)

-Добре, зараз, я триматиму прозорий ковпак над паром.

-Що відбувається? (Конденсація)

  • Отже, вода може змінювати свої агрегатні стани.

 

3.9. Колообіг води в природі

- Наша Полінка, любить повторювати, що вода – мандрівниця.

- А чому такої гадки Поля?

- Правильно, адже відбувається колообіг води в природі.

- Розгляньмо схемо.

- Давайте її пояснимо.

 

ІV.Підбиття підсумків. Рефлексія

  • Що допомагає кругообігу води в природі? (Сонце, рух повітря допомагають кругообігу води в природі.)
  • Скільки існує агрегатних станів? (3)
  • Вода може змінювати свої агрегатні стани?
  • Хто такий юннат?
  • Чи вважаєте ви себе юннатами?

 

V. Домашнє завдання.
- Оскільки юннати не лише досліджують природу, а й оберігають її.

- На домашнє завдання вам буде подумати  як можна оберігати природу. Які добрі справи робити для неї. Результатом вашої роботи повинен стати малюнок.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
zip
Додано
18 лютого
Переглядів
201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку