Урок з природознавства у 2 класі

Про матеріал

Тама уроку: Міні-проект. Не зривайте первоцвітів.

Мета уроку: розширити та поглибити знання учнів про рослинний світ, вчити розпізнавати первоцвіти, ознайомити з результатами роботи учнів у групах; розвивати зв'язне мовлення, спостережливість, пізнавальні та творчі здібності, вміння логічно і правильно висловлювати свої думки; виховувати бережливе ставлення і любов до природи, організованість, інтерес до нового і цікавого

Перегляд файлу

Природознавство 2 клас

 

Тама уроку: Міні-проект. Не зривайте первоцвітів.

Мета уроку:  розширити та поглибити знання учнів про рослинний світ, вчити розпізнавати первоцвіти, ознайомити з результатами роботи учнів у групах; розвивати зв’язне мовлення, спостережливість, пізнавальні та творчі здібності, вміння логічно і правильно висловлювати свої думки; виховувати бережливе ставлення і любов до природи, організованість, інтерес до нового і цікавого

Методично – дидактичне забезпечення: : Природознавство: підруч. для 2 кл./ І. В. Грущинська. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012.- 160 с.: іл.; ілюстрації, малюнки, додаткова література, кросворд, вірші, фотографії квітів.

 

Хід уроку

І. Етап орієнтації

- Діти, прошу вас почати урок зі слів вітання.

Усміхнися сонечку: «Здрастуй, золоте!»

Усміхнися квіточці – хай вона цвіте!

Усміхнися дощику: «Лийся, мов з відра!»

Друзям усміхнися, побажай добра.

  • Дякую! Молодці!

ІІ. Етап цілепокладання

- Запрошую вас на урок. Я думаю, що сьогодні ви отримаєте задоволення від роботи. На попередньому уроці ви отримали завдання підготувати інформацію про первоцвіти. Учні класу об’єдналися у групи і  сьогодні розкажуть  про свою роботу, презентують її результати.

ІІІ. Етап проектування

  • Пропоную вам ознайомитися з планом уроку.

План уроку

  1.        Гість уроку
  2.        Гра «Букви розгубились»
  3.        Розгадування кросворду.
  4.        Фізкультхвилинка.
  5.        Звіти груп про виконану роботу
  6.        Підсумок уроку. Рефлексія.

IV. Етап організації виконання плану діяльності

  1. Гість уроку

До класу заходить дівчина - Весняночка . Вона розповідає вірш про весну.

Весняні квіти

Весна-чарівниця,

неначе цариця,

наказ свій послала,

щоб краса встала,

і проліски, і травка,

й зелена муравка,

і кульбаба рясна,

і фіалочка ясна –

всі квіти весняні,

веселі, кохані,

з-під листя виходять,

голівки підводять

од сну зимового

до сонця ясного!

                            Олена Пчілка

  • Чому весну називають чарівницею? Про які весняні квіти говориться у вірші? Які ранньоквітучі квіти ви знаєте? Які квіти квітнуть у нашій місцевості?

2. Гра «Букви розгубились»

Складіть назви квітів -   НИКПІДСНІЖ,  ЛІСПРОКА ЛИСТАДВО,  СТРЯ. (Підсніжник, проліска дволиста,  ряст).

Ознайомлення з інформацією про підсніжник. (Підручник с. 104). 

Підсніжники занесені до Червоної книги України. Вони перебувають під державною охороною. (Червона книга України)

Звернення первоцвітів

Ми б завжди були щасливі,

І пахучі, і красиві,

Якби в полі, в лісі, в лузі

Бачили нас тільки друзі,

Ті, які б нас не топтали,

Без потреби не зривали.

А на клумбах вдома, в школі

Висівали нас доволі,

Доглядали, поливали.

Ми б красу їм дарували!

  1. Розгадування кросворду.

Запиши назву квітки.

 

 

 

 

 

2

 

 

 

1

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ознайомлення з інформацією про пізньоквітучі рослини. (Підручник с.105)

  1. Фізкультхвилинка
  2. Звіти груп про виконану роботу.

 Запрошуємо до презентації творчу групу «Дослідники».

Наша група підготувала інформацію про - первоцвіти.

Саме ранні весняні квіти несуть у собі позитивну енергетику, впливають на душу людини. Вони, як і мистецтво, через позитивні емоції покликані поліпшувати людський характер, виховувати в особистості високу духовність. Коли людина дивиться на них, у неї теплішає погляд. Прогулянка до лісу ранньої весни – просто спокуса. Руки так і тягнуться до квітів…               Але не поспішайте рвати це чудо!

Збирання первоцвітів дуже шкідливе для природи тим, що не дає можливості рослинам утворити насіння. До того ж ушкоджуються сусідні квітки, ламаються стебла та бруньки, повністю нівечаться рослини.

Зірвали стеблину з трьома первоцвітами, а це означає, що загинуло 45 – 60 насінин. І як наслідок – відсутність нових рослин. Для того, щоб з насіння конвалії виросла доросла квітуча рослина, необхідно 7 – 8 років. Сам процес проростання насіння тривалий і складний.

Первоцвіти ще мають іншу назву – ефемероїди. Це слово грецького походження і в перекладі означає “скороминучий”, “швидкоплинний”. Така назва пов’язана з тим, що ці рослини дуже швидко зацвітають. Ефемероїди готуються до весни ще восени, накопичуючи в своїх цибулинах запаси поживних речовин, щоб раніше від інших рослин зустріти весну та потішити нас своєю красою. Їм не страшні ані сніг, ані злі морози – до примхливої природи ці ранні квіти чудово пристосувались. Але у них є інший ворог і від якого важко врятуватися – це ми з вами. Щорічно на Україні жертвами людської жадібності, легкої наживи та безконтрольності стають мільйони ранньоквітучих рослин – першоцвітів. Серед них - підсніжник білосніжний, підсніжник складчастий, цикламен Кузнєцова, білоцвіти, шафрани, тюльпани, черемша, сон-трава, проліски, конвалія, медунка, горицвіт весняний, білоцвіт весняний, ряст. тощо. Всі ці рослини занесені до Червоної книги України або охороняються регіонально. Їх продаж та купівля заборонені законом.

Презентація роботи групи  «Читайлики»

Наша група дібрали про квіти загадки, вірші, прислів’я та приказки. Ми знайшла багато інформації в книжках та в Інтернеті.

Загадки

1. Яскраві пелюстки

 І запах пречудовий.

 Нам хочеться усім

 Побачити їх знову. (Квітка)

2. Перша квіточка весняна

 Тихо під сніжком куняла.

 Дмухнув вітерець тепленький

 І з'явився цвіт біленький. (Підсніжник)

3. Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки,

А як звуть їх відгадай. (Конвалія)

Вірші

КОНВАЛІЇ

Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки.

 

Як зовуть їх — угадай.

Це конвалії у гаї

На галявині цвітуть.

І ніде, ніде немає

Кращих квіточок, мабуть.

В них так пахощів багато,

Цвіту свіжого, роси.

Хай ростуть, не буду рвати, —

Шкода їхньої краси!

                           Марія Познанська

ВЕСНА

- Що з весною настає?

- Сніг у полі розтає.

- А чому то так буває?

- Сонце його пригріває.

- Що ж синіє на землі?

- Ніжні проліски малі.

- А що пнеться з-під листа?

- То травичка вироста.

- А над полем що бринить?

- Любий жайворон дзвенить.

                               Катерина Перелісна

Презентація роботи групи  «Актори»

Інсценізація. Учні виступають у ролі квітів. Вони виходять у шапочках квітів: підсніжник, пролісок, сон-трава, ряст і конвалія.

П і д с н і ж н и к и. Ми з’являємося найпершими, коли ще лежить сніг. Нас вважають сміливими і сильними. Але тільки-но ми зацвітаємо, нас зривають. Нам сумно. Через те ми потрапили до Червоної книги України. Але від цього нас не стало більше. Ось чому ми не радіємо! Надія лише на тебе, друже!

П р о л і с к и

Іще сніг не зійшов із землі,

А ми вже визираємо,

Весняне сонечко вітаємо,

Синім цвітом зацвітаємо.

Якщо рідну природу ти знаєш,

То одразу нас ти впізнаєш.

— Ми — проліски. Нас теж стає все менше і менше. Нам сумно. Надія лише на тебе, друже!

С о н - т р а в а

Ллється зранку навкруги

Знов мелодія весни —

То у лісі жива

Гарна квітка сон-трава.

— Через красу та лікувальні властивості нас нещадно винищують. А як хочеться, щоб збереглися назавжди наші чудові фіолетово-лілові килими! Надія лише на тебе, друже!

Р я с т

Вітерець зиму розтряс.

І в лісочку на горбочку

Виріс ряст, синій ряст.

— Я дуже ніжний, швидко в’яну, тому не рвіть мене! А крім того мої квіти дуже люблять бджоли, та і людям я приношу користь: з моїх бульб виготовляють цінні ліки. Надія лише на тебе, друже!

К о н в а л і я

Ми квіточки ніжні,

Тендітні, білосніжні.

Послухай, як срібно

Дзвенить наш голосок:

«Не треба, не треба

Зривати квіток!»

— Надія лише на тебе, друже!

 Презентація роботи групи  «Юні художники»

Синю квіточку весняну

Я не буду рвати.

Фарби, олівці дістану

Й буду малювати.

Наша група «Юні художники» підготувала плакат на захист весняних квітів.

5. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Які квіти приносять весну?

- Багато хто збирає навесні букети весняних рослин. Чи це добре?

-  Чому не слід рвати квіти?

- Які квіти занесені до Червоної книги?

- Чому потрібно оберігати ці квіти?

У кінці уроку Весняночка дарує дітям штучні квіти, які виготовлені з паперу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до уроку

 

Пам’ятка «Будь природі другом»

1.  Не рвіть на луках і в лісах багато квітів.

2.  Кожна квіточка ― вам на радість, кожна рослинка ― для вашого добра, кожна травинка ― для вашого здоров’я.

3.  Збираючи лікарські рослини, завжди залишайте частину, щоб вони росли і надалі.

4.  Не збирайте з беріз сік, бо вони загинуть.

5.  Не ламайте даремно гілок дерев і кущів.

6.  Їстівні ягоди, горішки збирайте так, щоб не пошкодити гілок.

7.  Не пошкоджуйте кору дерев.

8.  З особливою увагою ставтеся до рослин, занесених до Червоної книги.

 

9.  Саджайте дерева, кущі, квіти, доглядайте їх ― тоді наша земля, наше шкільне подвір’я стануть ще кращими, повітря буде чистішим, бо рослини ― це «зелені легені» планети.

 

 

doc
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
2304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку