Шановні семикласники, вам вдалося перетнути океан. Наша з вами подорож тривала протягом року.
Зрозуміло, що подумки ви вже на канікулах, але… На сьогоднішньому уроці ми з вами згадаємо, що вивчали на уроках літератури, що нового дізналися.
Отже відкриємо нашу скриньку набутих знань і вмінь.
❏ Ми ознайомились із творчістю поетів та прозаїків…
І. Франка , Т. Шевченка, А. Чайковського, М. Стельмаха, С. Г.
Тютюнника, О. Стороженка, Б. Лепкого, Л. Костенко, В. Симоненка, М. Павленко, Л. Пономаренко, О. Ольжича, О. Теліги, О. Гавроша, А. Малишка.
❏Ми захоплювалися героями творів: «Захар Беркут», «За сестрою», «Гуси-лебеді летять», «Климко», «Скарб», «Мишка», «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських», «Гер переможений», «Неймовірні пригоди Івана Сили» .
❏ Ми дізнались, який нелегкий життєвий шлях був у митців пера, які перешкоди вони здолали: І. Франка , Т. Шевченка, А. Чайковського, М. Стельмаха, С. Г. Тютюнника, О. Стороженка, Б. Лепкого, Л. Костенко, В. Симоненка, М. Павленко, Л. Пономаренко, О. Ольжича, О. Теліги, О. Гавроша, А. Малишка.
❏ Ми збагатили свій словничок такими літературними термінами, як:анафора, балада, алегорія, гіпербола, художня деталь, інверсія, коломийки, пейзаж, пригодницький твір, рима, рефрен, романтичний герой, символ, сюжет…
❏ Які з вивчених творів ви залишили б у програмі, а які вилучили б? Чому ви вважаєте їх нецікавими та некорисними? Свою думку обґрунтуйте.
❏ Який твір став найбільш прикладним, практично корисним для вашого власного життя протягом цього непростого року? Яку проблему допоміг вирішити чи принаймні дає певні роз’яснення і поради? Чому?
❏ Твори яких українських авторів, яких стильових течій та жанрів ви б хотіли вивчати в курсі шкільної програми? Свій вибір аргументуйте.
❏ Уявімо, що до річниці з дня народження одного з вивчених авторів маємо підготувати цікавий флешмоб. Якого письменника ви б обрали? Чому саме його/її? Чим цікава ця особистість та її творчість? Які хештеги ви би використали, якщо це інтернет-флешмоб (або оголошення в соцмережах для привернення уваги)?
❏ Оберіть, як відбуватиметься захід: онлайн (наприклад, це будуть відео в TikTok) чи офлайн. Відповідно до цього складіть план, сценарій такого флешмобу, визначте мету та ідею вашого заходу.
1. У якій пісні згадується Дорошенко і Сагайдачний?
2. Імʼя головної героїні повісті І. Франка «Захар Беркут»?
3. Народний псевдонім Шевченка?
4. У якому році народився Т. Шевченко?
5. Художнє означення у ліричних творах?
6. У якому вірші Шевченко пас ягнят?
7. Прізвище Павлуся з повісті А.Чайковського «За сестрою»?
8. За чим помандрував у Словʼянськ Климко Г.Тютюнника? 9. Із яким словом асоціює Олекса Стороженко слово «скарб»?
10. За допомогою яких предметів героїня повісті-казки Любові Пономаренко «Русалонька із 7-В…» подорожувала в минулому?
11.Які кольори символізують долю людини у вірші А. Малишка «Пісня про рушник»?
12. Тренер Івана Сили?