Тема: Сторінками повісті-казки «Аліса в Країні Див».
Мета: пригадати вивчене про пригоди Аліси, які розкривають багатство її уяви, здібності та характер; розвивати логічне й образне мислення; формувати навички висловлення своєї думки про прочитане; виховувати допитливість, прагнення до навчання, розширення кругозору учнів.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Слово вчителя. 02 квітня – це Міжнародний день дитячої книжки і книга «Аліса в Країні Див» відноситься до дитячих творів. Тому, саме по цьому твору ми з вами пограємо, проведемо літературну гру. Але спочатку ми маємо поділитися на команди. Вправа «Обери картинку»: діти вам потрібно обрати картинку, яка з поданих найбільше подобається. У нас є: тваринки, люди, карти.
Діти обирають і діляться на команди: І команда – Звірі; ІІ команда – люди і карти.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
IV. Сприйняття і засвоєння нового матеріалу.
Для початку давайте познайомимося з журі, яке оцінюватиме ваші відповіді.
ПОЧАТОК ГРИ!
1 КОНКУРС «Розминка». Командам по черзі ставляться запитання, на обговорення якого відводиться 15 секунд.
2 КОНКУРС «Чарівні дрібнички»
Щоб продовжити нашу незвичайну подорож, давайте пригадаємо, у якому епізоді з’являються такі дрібнички (на швидкість, хто знає відповідь, дзвонить у дзвінок):
3 КОНКУРС «Супутники Аліси»
Молодці! Тепер нам варто пригадати персонажів, які супроводжують Алісу під час її пригод. В цьому вам допоможе табличка. Тут подані імена героїв мовою оригіналу, вам слід перекласти їх українською мовою так, як ми зустрічали на сторінках книги.
Оригінал |
Переклад |
Alice |
Аліса |
White Rabbit |
Білий кролик |
Mad Hatter |
Капелюшник |
March Hare |
Шалений Заєць |
Cheshire-Cat |
Чеширський Кіт |
Дякую вам за допомогу! А зараз перед вами – наступне завдання. Вам потрібно здогадатися про кого йде мова, або кому належить фраза.
4 КОНКУРС «Відгадай – цитати з твору!»
«…Довго йти не довелося: садиба, яку вона невдовзі побачила, належала, безперечно, йому, бо два димарі на даху виглядали, як заячі вуха, а дах був накритий хутром. Сама садиба виявилася такою великою, що Аліса не квапилася підходити ближче, поки не відкусила чималий кусник гриба в лівій руці й довела свій зріст до двох футів. Але й тепер вона рушила з осторогою. «А що, як він і досі буйний?» — думала вона.» (Шалений Заєць)
«На вигляд наче добродушний,— подумала Аліса,— але які в нього пазурі та зуби!.. Варто з ним триматися шанобливо». (Чеширський Кіт)
«Він тихо дріботів назад, тривожно роззираючись на всі боки, мовби чогось шукав.» (Білий Кролик)
«Вона почала роззиратися довкола, прикидаючи, кудою б непомітно втекти, і раптом угледіла в повітрі якусь дивовижу. Спершу … вкрай розгубилася, але, придивившись пильніше, збагнула, що то — усміх.» (Аліса)
«… почервоніла з люті і, хижо блимнувши очима, вереснула:— Відтяти їй голову! Відтя…» (Королева)
5 КОНКУРС Вправа «Послідовність». Хто швидше розставить фрагменти у правильній послідовності.
- Порося та перець – 6
- Озеро сліз – 2
- Розповідь Казна-Що-Не-Черепахи – 9
- Хто вкрав пиріжки – 11
- Свідчить Аліса – 12
- Гасай-Коло та Довгий Хвіст – 3
- Омарова кадриль – 10
- Кролик крутить Крутихвостом – 4
- Божевільне чаювання – 7
- Що порадила гусінь – 5
- униз і вглиб кролячою норою – 1
6 КОНКУРС Вправа «Виправ текст»
Раптом Аліса наштовхнулася на великий чотириногий столик, весь із суцільного дерева. На ньому не було нічого, опріч крихітного срібного ключика, й Алісі відразу спало на думку, що це, мабуть, ключ від котроїсь скриньки. Та ба! Чи то замки були завеликі, а чи ключик замалий – у кожному разі він не підходив до жодної скриньки. Однак за другим обходом вона раптом нагледіла велику вивіску, якої не помітила спершу, а за нею – дверцята заввишки з 5 дюймів. Вона засунула срібного ключика в замок - о, горе! – він не підійшов!»
( маленький триногий; скла; золотого; котрихось дверей; жодних дверей; маленьку; 15; о, радість! – він підійшов!)
7 КОНКУРС «МАТЕМАТИЧНИЙ», так як Керролл був професором математики, у своєму творі він застосував деякі математичні величини та числа.Пояснити, як ці величини й числа пов’язані зі змістом твору.
4 тисячі миль – на думку Аліси, відстань до центру Землі;
За 9 футів – зріст АЛІСИ після того, як вона з’їла тістечко;
10 дюймів - зріст АЛІСИ після того, як вона випила рідину з пляшечки;
11 – кількість пісень-пароій на сторінках казки;
18 годин – час початку божевільного чаювання.
8 КОНКУРС Вправа «Вгадай предмети, які вивчав казковий герой»
«вчили чесати, пищати… Далі йшли 4 дій матиймачухи і добування, відбивання, множення, обділення, навчали пре мудрощам «стародавнього і сучасного Аморезнавства, Гастрономії, Дригонометрії. На уроці Хвісткультури він навіть учив нас художнього хвостоспіралювання»
(математика. Додавання, віднімання, множення, ділення, природознавство, астрономія, тригонометрія, фізкультура, вправи з срічкою в художній гімнастиці)
9 КОНКУРС «Тайнопис». Розшифруйте.
3,11,20,11,14,17,7,18,7 15,21,19,15,7,23
(Випий мене) (крокет)
19,10,7,21,19,22,16,12,10 22,19,18
(озеро сліз) (сон)
10,13,9,17,7,18,7 4,21,11,25,19,18
(з’їж мене) (грифон)
VI. Підбиття підсумків уроку.
1