Підсумковий урок-гра до твору Л.Керролла "Аліса в Країні Див"

Про матеріал
пригадати вивчене про пригоди Аліси, які розкривають багатство її уяви, здібності та характер; розвивати логічне й образне мислення; формувати навички висловлення своєї думки про прочитане; виховувати допитливість, прагнення до навчання, розширення кругозору учнів.
Перегляд файлу

Тема: Сторінками повісті-казки «Аліса в Країні Див».

Мета: пригадати вивчене про пригоди Аліси, які розкривають багатство її уяви, здібності та характер; розвивати логічне й образне мислення; формувати навички висловлення своєї думки про прочитане;  виховувати допитливість, прагнення до навчання, розширення кругозору учнів.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Слово вчителя. 02 квітня – це Міжнародний день дитячої книжки і книга «Аліса в Країні Див» відноситься до дитячих творів. Тому, саме по цьому твору ми з вами пограємо, проведемо літературну гру. Але спочатку ми маємо поділитися на команди. Вправа «Обери картинку»: діти вам потрібно обрати картинку, яка з поданих найбільше подобається. У нас є: тваринки, люди, карти.

Діти обирають і діляться на команди: І команда – Звірі; ІІ команда – люди і карти.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

IV. Сприйняття і засвоєння нового матеріалу.

Для початку давайте познайомимося з журі, яке оцінюватиме ваші відповіді.

ПОЧАТОК ГРИ!

1 КОНКУРС «Розминка». Командам по черзі ставляться запитання, на обговорення якого відводиться 15 секунд.

  1. Хто є автором книги «Аліса в Країні Див»? (Льюїс Керролл)
  2. Назвіть справжнє ім’я цього письменника. (Чарльз Лутвідж Доджсон)
  3. У якому році була видана книга про Алісу? (1865)
  4. Як виник задум написати цей твір? (під час прогулянки з дочками декана свого коледжу, одна з яких звалася Алісою)
  5. Що висміяв автор у своєму творі? (життя Англії в період вікторіанської доби)
  6. Що таке фантастика?
  7. Коли саме виник задум «Аліси в Країні Див»? (НА ПРОГУЛЯНЦІ, 4 ЛИПНЯ 1862 Р.)
  8. Хто попросив розповісти Керролла цікаву історію? (АЛІСА ЛІДДЕЛЛ)
  9. Жанр твору? (ПОВІСТЬ-КАЗКА)
  10.  Перша назва повісті-казки? («Пригоди Аліси під землею»)
  11.  Що зображено на обкладинці книги? (світлину семирічної Аліси Лідделл)
  12.  Скільки років головній героїні твору? (7 РОКІВ)
  13.  Через скільки років письменник написав продовження пригод Аліси? (ЧЕРЕЗ 6 РОКІВ)
  14.  Рік написання продовження? (1871 РІК)
  15.  Продовження пригод Аліси називається ? («АЛІСА В ЗАДЗЕРКАЛЛІ»)
  16.  Хто є прототипом Аліси з твору? (АЛІСА ЛІДДЕЛЛ)
  17.  А сам автор, цього твору, зобразив себе у творі, яким героєм? (БІЛОГО ЛИЦАРЯ)

 

2 КОНКУРС «Чарівні дрібнички»

Щоб продовжити нашу незвичайну подорож, давайте пригадаємо, у якому епізоді з’являються такі дрібнички (на швидкість, хто знає відповідь, дзвонить у дзвінок):


  • Кишеньковий годинник;
  • Порожня банка з написом «Помаранчеве варення»;
  • Золотий ключик;
  • Пляшечка з написом «Випий мене»;
  • Тістечко з написом «З’їж мене»;
  • Білі рукавички.
  • Віяло.
  • Гриб
  • колода карт
  •  троянда
  • чашка,
  • фламінго,
  • перечниця.

 

3 КОНКУРС  «Супутники Аліси»

Молодці! Тепер нам варто пригадати персонажів, які супроводжують Алісу під час її пригод. В цьому вам допоможе  табличка. Тут подані імена героїв мовою оригіналу, вам слід перекласти їх українською мовою так, як ми зустрічали на сторінках книги.

Оригінал

Переклад

Alice

Аліса

White Rabbit

Білий кролик

Mad Hatter

Капелюшник

March Hare

Шалений Заєць

Cheshire-Cat

Чеширський Кіт

Дякую вам за допомогу! А зараз перед вами – наступне завдання. Вам потрібно здогадатися про кого йде мова, або кому належить фраза.

 

4 КОНКУРС «Відгадай – цитати з твору!»

«…Довго йти не довелося: садиба, яку вона невдовзі побачила, належала, безперечно, йому, бо два димарі на даху виглядали, як заячі вуха, а дах був накритий хутром. Сама садиба виявилася такою великою, що Аліса не квапилася підходити ближче, поки не відкусила чималий кусник гриба в лівій руці й довела свій зріст до двох футів. Але й тепер вона рушила з осторогою. «А що, як він і досі буйний?» — думала вона.» (Шалений Заєць)

«На вигляд наче добродушний,— подумала Аліса,— але які в нього пазурі та зуби!.. Варто з ним триматися шанобливо». (Чеширський Кіт)

«Він тихо дріботів назад, тривожно роззираючись на всі боки, мовби чогось шукав.» (Білий Кролик)

«Вона почала роззиратися довкола, прикидаючи, кудою б непомітно втекти, і раптом угледіла в повітрі якусь дивовижу. Спершу … вкрай розгубилася, але, придивившись пильніше, збагнула, що то — усміх.» (Аліса)

«… почервоніла з люті і, хижо блимнувши очима, вереснула:— Відтяти їй голову! Відтя…» (Королева)

  • «Ох бідні мої вушка! Мої вусики! Як же я запізнююсь!» (Білий Кролик)
  • «А що, якщо я провалилася наскрізь? Ото буде кумедно-вигулькнути серед людей, що ходять униз головами! Антипади, чи як їх там?» (Аліса)
  • «Недолюблюю котів? А ти б їх долюблювала на моєму місці?» (Миша)
  •  «Он там живе Капелюшник. А там – Шалений Заєць – завітай до кого хочеш – у них обох не всі дома» (Чеширський Кіт)
  • «Все ясно! Постинай їм голови» (Королева)
  • «Один край зробить тебе вищою, а другий – нижчою» - сказала вона Алісі на прощання. (Гусінь)
  • «Чим крук схожий на капшук?» (Капелюшник)
  • «Мораль є у всьому, треба тільки вміти її знайти» (Герцогиня)
  • «Що ж казати, моє золотко, сон і справді дивний. Але ж вечоріє – біжи-но пити чай» (Сестра Аліси)

 

5 КОНКУРС  Вправа «Послідовність». Хто швидше розставить фрагменти у правильній послідовності.

- Порося та перець – 6

- Озеро сліз – 2

- Розповідь Казна-Що-Не-Черепахи – 9

- Хто вкрав пиріжки – 11

- Свідчить Аліса – 12

- Гасай-Коло та Довгий Хвіст – 3

- Омарова кадриль – 10

- Кролик крутить Крутихвостом – 4

- Божевільне чаювання – 7

- Що порадила гусінь – 5

- униз і вглиб кролячою норою – 1

 

6 КОНКУРС Вправа «Виправ текст»

Раптом Аліса наштовхнулася на великий чотириногий столик, весь із суцільного дерева. На ньому не було нічого, опріч крихітного срібного ключика, й Алісі відразу спало на думку, що це, мабуть, ключ від котроїсь скриньки. Та ба! Чи то замки були завеликі, а чи ключик замалий – у кожному разі він не підходив до жодної скриньки. Однак за другим обходом вона раптом нагледіла велику вивіску, якої не помітила спершу, а за нею – дверцята заввишки з 5 дюймів. Вона засунула срібного ключика в замок  - о,  горе! – він не підійшов

( маленький триногий; скла; золотого; котрихось дверей; жодних дверей; маленьку; 15; о, радість! – він підійшов!)

 

7 КОНКУРС «МАТЕМАТИЧНИЙ», так як  Керролл був професором математики, у своєму творі він застосував деякі математичні величини та числа.Пояснити, як ці величини й числа повязані зі змістом твору.

4 тисячі миль – на думку Аліси, відстань до центру Землі;

За 9 футів – зріст АЛІСИ після того,  як вона зїла тістечко;

10 дюймів - зріст АЛІСИ після того,  як вона випила рідину з пляшечки;

11 – кількість пісень-пароій на сторінках казки;

18 годин – час початку божевільного чаювання.

 

8 КОНКУРС Вправа «Вгадай предмети, які вивчав казковий герой»

«вчили чесати, пищати… Далі йшли 4 дій матиймачухи і добування, відбивання, множення, обділення, навчали пре мудрощам «стародавнього і сучасного Аморезнавства,  Гастрономії,  Дригонометрії. На уроці Хвісткультури він навіть учив нас художнього хвостоспіралювання»

(математика. Додавання, віднімання, множення, ділення, природознавство, астрономія, тригонометрія, фізкультура, вправи з срічкою в художній гімнастиці)

 

 

9 КОНКУРС «Тайнопис». Розшифруйте.

 

3,11,20,11,14,17,7,18,7                          15,21,19,15,7,23

     (Випий мене)                                          (крокет)                     

 

19,10,7,21,19,22,16,12,10                             22,19,18

      (озеро сліз)                                                (сон)

 

10,13,9,17,7,18,7                                   4,21,11,25,19,18

     (з’їж мене)                                               (грифон)

 

VI. Підбиття підсумків уроку.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Сичук Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Савицька Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гладкая Виктория
    Подяка та шана творчому вчителю.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
8110
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку