1
Підсумковий урок-гра з інформатики для учнів 2 класу
Мета:
Форма проведення: гра.
Обладнання: роздатковий матеріал, папір, ручки, таблиця для підрахунку результатів, грамота для переможців, призові жетони, плакати з висловлюваннями про інформатику, комп’ютер, проектор, музичне обладнання, годинник (чи секундомір).
Місце проведення: актовий зал.
Структура уроку
Хід заходу
Добрий день, поважні гості, шановні учасники й глядачі!
Сьогодні ми проведемо веселу гру, яка підведе підсумок отриманих другокласниками знань з інформатики.
Наша гра буде складатися з естафет. Усього їх сім. Вони різноманітні, і сподіваюся, що вам дуже сподобаються.
Виконуючи завдання учні продемонструють свій розум та спритність, кмітливість і фантазію, уміння швидко знаходити вихід із проблемних ситуацій.
У грі беруть участь 2 команди, у кожній – по 5 учнів. Вони обрали собі капітана, який буде організовувати роботу команди.
Мені допомагатимуть учні-помічники.
Решта класу будуть вболівальниками.
Для кожного гравця у будь-якій грі обов’язково є правила. Давайте їх визначимо.
Дозволяється:
За активну роботу на уроці команді зараховуються бали.
Забороняється:
- викрикувати, підказувати з місця,
- вистрибувати з місця, бігати по класу, невиховано поводитися протягом проведення конкурсів. За порушення правил бали знімаються.
Усі готові до старту? Тоді візьмемося за подолання естафет! Для розминки розуму вам пропонується перша естафета.
Естафета 1 «РОЗУМОВА РОЗМИНКА»
(Презентація «Визначити зайвого»)
Піднімаючи руку, ви зможете серед запропонованих об’єктів визначити зайвий. Нагадую, що викрикування знімає бали з команди.
Молодці, ви впоралися із завданням! Особливо активними були: (команда …, вболівальники команди …). За це ви отримуєте призовий жетон.
А тепер для розминки м’язів вам пропонується друга естафета, що називається «Веселий кросворд».
Естафета 2 «ВЕСЕЛИЙ КРОСВОРД»
Кросворд однаковий для обох команд. На столах для кожної команди лежить сітка кросворда й перелік загаданих у ньому слів. Ваше завдання: відгадати слова і вписати їх в сітку кросворда. Перемагає та команда, яка впорається з «Веселим кросвордом» швидше.
На старт, увага, марш!
|
1 |
|
|
|
|
|
3,4 |
|
5 |
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
' |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По горизонталі:
2. СІКІ+А+НЕРВВ
4. КОМАНДИРИР+А
6. МЕ+Н+ЮЛАЛА
8. КІТІТ+ОД
10. ПАМ‘ЯТКАКА+Ь
12. КЛАВДІЯДІЯ+ІА+ТУР+А
По вертикалі:
1. ВІКАА+Н+О
3. КОМАА+П‘Ю+ТЕР
5. МОДАДА+НІ+ТОРТТ
7. КОДИКО+С+К
9. БАЛА+ОК
11. МИЛОЛО+ШАРР
Конкурс для вболівальників «ХТО ШВИДШЕ»
Хто з уболівальників першим підніме руку і скаже правильну відповідь, той заробить для своєї команди призовий бал.
1. Відгадаємо загадки.
Я показую об’єкти,
Фото-, відео проекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний … (монітор).
А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім, мабуть, уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж це … (клавіатура).
Різні пристрої ховає,
Їх він струмом наділяє,
Усі розв’язує проблеми,
Зберігає мікросхеми.
(системний блок)
Я магнітний бутерброд,
Та мене не з’їсть ваш рот.
Файли й папки – це дієта
Для магнітної … (дискети).
Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я … (редактор).
Я пишу листи і вірші,
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен … (Word).
2. Розв’яжіть задачу.
Вага мобільного телефону – 135 г. Чому дорівнює вага ноутбука?
Музична пауза
Оголошуємо музичну паузу, але не звичайну, а оздоровчу.
Вболівальники від команд проведуть для вас танцювальну розминку. Повторюйте за ними. Найактивнішій команді, яка правильно виконає вправи зараховується додатковий бал.
Ну от ми і розім’ялися. Тепер естафета на витривалість. Називається вона «Чарівні ребуси». Розгадування ребусів сприяє розвитку послідовного мислення, яке допоможе вам успішно вивчати інформатику надалі.
Естафета 3 «ЧАРІВНІ РЕБУСИ»
Ребуси для обох команд даються різні, але вони однакові по складності.. На столах для кожної команди лежать малюнки з ребусами, на які ви можете записати розгадані поняття.
Для 1 команди Для 2 команди
Вболівальники також можуть додати бали своїй команді, розгадавши дещо складніші ребуси, які лежать на ваших столах.
Ребуси для вболівальників
Підведемо підсумок. Обидві команди витримали випробування і вболівальники їх також достойно підтримали.
А тепер естафета на спритність. Називається вона «Ловись, рибка».
Естафета 4 «ЛОВИСЬ, РИБКА»
Ви вже знаєте, що клавіатура є дуже важливим пристроєм комп’ютера. А яке її призначення? (вводити команди і символи) У середовищі програми «Сходинки до інформатики» за допомогою Кота-риболова команди спробують спіймати якнайбільше рибок-символів. За сигналом кожен учасник команди по-черзі повинен увести по 5 символів. Команда, яка першою впорається із завданням, отримає призовий бал. Вдалої рибалки!
Тепер ми знаємо, яка з команд є найспритнішою. Наступна естафета – на влучність. Називається вона «Малюнок за зразком».
Естафета 5 «МАЛЮНОК ЗА ЗРАЗКОМ»
Для цієї естафети мені потрібно по одному учню від команди для роботи з програмою «Скарбниця знань. 2 клас. Увага. Малюнок за зразком2». Вам потрібно якомога влучніше зобразити поданий малюнок.
Розпочинаємо за сигналом.
Конкурс для вболівальників «ПРОЧИТАЙ СЛОВА»
У табличках наведені слова, пов’язані з інформатикою, вони можуть бути записані в будь-якому напрямку по рядках чи стовпцях, але не по діагоналі. Кожне правильно відгадане слово додає 1 бал вашій команді.
' |
Б |
О |
Є |
К |
Т |
Р |
К |
У |
О |
С |
Р |
И |
Р |
О |
Г |
Т |
М |
А |
Л |
Завдання.
Н |
К |
А |
О |
П |
К |
А |
Р |
О |
П |
Ь |
Л |
О |
Ц |
Е |
С |
Р |
П |
Р |
О |
Фізкультхвилинка від уболівальників
По-черзі представники команд проводять фізкультхвилинку. Всі учні повторюють за ними вправи. Команда, яка організовано і правильно виконає вправи, отримає призовий жетон.
1 КОМАНДА
Один, два – усі піднялись,
Повернулись, похитались.
Три, чотири – руки вгору,
В сторони і вгору знову.
П’ять, шість – опустили
І швиденько всі присіли.
Сім, вісім – всі малята
Стрибають, мов жабенята.
Дев’ять, десять, – рівно стали
І за парти посідали.
2 КОМАНДА
Піднімає руки клас – раз.
Повернулась голова – раз і два.
Руки вниз, вперед дивись – три.
Руки в боки якнайширше – на чотири.
Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки і зроби чотири кроки.
Крок вперед і крок назад –
час до праці нам сідать.
Молодці! Думаю, всі гарно розім’ялися.
А зараз ми перевіримо, що вміють наші капітани команд.
Естафета 6 «КОНКУРС КАПІТАНІВ»
Капітанам потрібно створити зображення, користуючись алгоритмічною мовою стрілок. Команда одержує призовий жетон за правильно створений малюнок. Додатковий бал одержує команда, чий капітан упорається із завданням швидше. На старт, увага, марш!
1 |
3 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
5 |
6 |
3 |
5 |
3 |
3 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
3 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
Перекреслені стрілки – перейти у вказаному напрямку, не малюючи лінії
Неперекреслені стрілки – лінія руху повинна бути намальована
Вболівальники також можуть спробувати свої сили, працюючи самостійно на окремих листочках.
На цьому чудовому кораблику ми з вами попливемо країною знань, відкриваючи для себе нові закони інформатики.
Бачите, шановні учасники, що там попереду? А попереду у нас фініш, тобто фінішна пряма, І на цій фінішній прямій – остання естафета, яка називається «Пошифруємо».
Естафета 7 «ПОШИФРУЄМО»
Ця естафета перевірить ваші вміння у розшифруванні слів. На столах для кожної команди лежать завдання: 1 – розшифрувати рядки, використовуючи таблицю для кодування, 2 – з отриманих букв скласти слово.
Додатковий бал одержує та команда, яка впорається з усіма завданнями швидше. На старт, увага, марш!
А |
|
|
Л |
|
|
Ц |
|
Б |
|
М |
|
Ч |
|
||
В |
|
Н |
|
Ш |
|
||
Г |
|
О |
|
Щ |
|
||
Д |
|
П |
|
Є |
|
||
Е |
|
Р |
|
Ї |
|
||
Ж |
|
С |
|
Ь |
|
||
З |
|
Т |
|
І |
|
||
И |
|
У |
|
Ю |
|
||
Й |
|
Ф |
|
Я |
|
||
К |
|
Х |
|
! |
|
Ми пройшли останню естафету. Усі наші другокласники гідно прийшли до перемоги, показавши свою готовність вивчати інформатику далі.
(Нагородження переможців грамотами)