Тема: Підсумковий урок – гра з теми “Південна Америка”
Мета: - узагальнити та систематизувати знання учнів про материк
Південна Америка;
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань
Форма проведення: урок - змагання
Тема: Підсумковий урок – гра з теми “Південна Америка”
Мета: - узагальнити та систематизувати знання учнів про материк
Південна Америка;
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань
Форма проведення: урок - змагання
Обладнання:; картки з завданнями фізична карта Південної Америки; політична карта “ Латинська Америка ”; картки само оцінювання роботи учнів в групі,мультимедійна презентація..
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Шкільний дзвінок уже лунав
До роботи школярів скликав.
Діти!У нас сьогодні ніби свято ,
Гостей зібралося багато.
Від нас щирі привітання
Та найкращі побажання.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Дивовижний материк, ставлю я тобі питання:
Чи не знаєш часом ти, що Америки Південної дивовижніш не знайти?
Все, що хочеш, попроси, всі дива, що є на світі,
Небувалої краси,тут зібралися усі.
Що найвище чи найглибше, хоч найменше чи найбільше,
І найширше, і найвужче, рекордсменів тут за край , все, що хочеш, вибирай!
III.Мотивація навчальної діяльності.
Так, сьогодні на уроці ми з вами закінчуємо вивчати дуже цікаву тему « Південна Америка». І зараз у нас – остання подорож до цього дивовижного материка. Підсумковий урок – гра з теми “ Південна Америка ”. Ми з вами дізнаємося чим запам’ятався вам цей континент?Хто з вас краще орієнтується в амазонських лісах, високих Андах? Чи не заблукаєте ви у Ріо де Жанейро, у чилійських пампах, на острові Куба?Для того, щоб з’ясувати це ми пограємо у гру «Географічний всюдихід над просторами Південної Америки» і будем мандрувати у цю подорож на кораблі очікувань. Зараз ви напишете, що ви очікуєте від нашого уроку мандруючи просторами материка. Написали , зараз їх підкріпить на нашому кораблі.
Клас об’ єднаємо на 2 команди . Оберіть, будь ласка, назву та командира команди. Командири отримують картки в яких вказано назви всіх станцій, та всі учасники команди. На кожній станції максимально можна отримати 2 бали. Завдання командира уважно слідкувати за роботою кожного учасника в групі та заносити в картку відповідні бали. В кінці уроку кожен з Вас отримає оцінку.
А тепер за допомогою жестів покажемо з яким настроєм почнемо подорож.
Якщо бойовий настрій
Якщо невпевнені
Якщо поганий
Будьте активними, бажаю успіху і попутного вітру.
ІV. Станції. Початок подорожі.
Отже,наша подорож розпочалася, і перша наша зупинка на станції:
Станція 1: ФГП. Історія відкриття та дослідження материка.
Сьогодні до нас на урок завітав незвичний гість,а хто саме, Ви дізнаєтесь від нього самого. Зустрічайте.
Амеріго Веспуччі: Доброго дня мої любі друзі. Напевно Ви вже здогадалися,що мене звуть Амеріго Веспуччі. Незважаючи на те,що в мене багато справ, я не міг не завітати на ваш урок, адже й сам колись,так само як Ви зараз,хотів дізнатися про все що є на планеті Земля. Мої юні дослідники, Вам повезло трішечки більше, адже Ви здобуваєте інформацію з підручників і атласу, а мені довелося ризикуючи власним життям досліджувати невідомі на той час території.
Тож давайте перевіримо,наскільки міцними є ваші знання:
Завдання 1. «Юний дослідник»
Молодці бачу Ви гарно підготувалися. Більше затримуватися не можу, бо мене кличуть вдаль незвідані шляхи. До нових зустрічей.
Станція 2: Природні умови і природні ресурси Південної Америки
Завдання 2. «Знаю Південну Америку як свої п'ять пальців»
Нанести на контурну карту цифрами подані форми рельєфу.
Кожен вірно нанесений об’єкт оцінюється в 0,4 бала.
Давайте перевіримо,чи вірно ви нанесли об’єкти на контурну карту (висвітлюється на екрані карта з вірними позначеннями).
Станція 3: Клімат Південної Америки
Завдання 3. «Так чи ні»
У кожного з вас є картки двох кольорів, якщо відповідь на зачитане питання ТАК (піднімаєте картку зеленого кольору), якщо НІ (червоного). Вірна відповідь: 0,5 бала.
Запитання для І групи:
Запитання для ІІ групи:
Станція 4: Води суходолу
Завдання 4. «Випереджуюче завдання»
Кожна з груп отримала випереджуюче завдання, підготувати проект:
І група: Річки Пд. Америки
ІІ група: Озера Пд. Америки
Захист проекту.
Ми з вами вже пройшли половину шляху,тому пропоную трішки відпочити та виконати фізхвилинку.
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Північ, південь, захід, схід.
Флюгером покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.
Станція 5: Природні зони Пд. Америки та висотна поясність Анд
Завдання 5. «Знайди мою домівку»
- Учні першої групи отримують "німі" картки з тваринами. Вони повинні їх назвати і вказати природну зону, де вони водяться.
- Учні другої групи отримують "німі" картки з рослинами. Вони повинні їх назвати і вказати природну зону, де вони водяться.
Станція 6: Населення Пд.Америки
Ми з вами на станції населення Пд. Америки. Корені мешканці пропонують вам розв’язати декілька тестів. За кожну правильну відповідь ви отримуйте 0,2 балів. Будьте уважні ми розпочинаємо.
Завдання 6 Тести
1. Корене населення Південної Америки це :
а) європейці
б) індіанці
в) африканці
2. Нащадки від змішаних шлюбів європейців і негрів це :
а) мулати
б) метиси
в) мамбо
3. Яка кількість населення материка :
а) 400 млн. осіб
б) 650 млн. осіб
в) 350 млн. осіб
4. Виберіть країну Південної Америки з найбільшою кількістю української діаспори :
а) Аргентина
б) Перу
в) Бразилія
5. Найпопулярніший вид спорту в Бразилії це :
а) хокей
б) футбол
в) волейбол
Закінчили, давайте перевіремо.
Станція 7: Держави Пд.Америки
Завдання 7. «Впізнай нас»
За поданими підказками потрібно вгадати назву країни Пд. Америки та назвіть товари яких Україна імпортує з них.
V. Робимо висновки.
Вчитель. Ми "прогулялися" з вами по материку Південна Америка. Ви побачили дуже багато цікавого. А зараз давайте підсумуємо наші знання про материк використовуючи терміни рекордсменів. За кожний термін отримайте по 1 балу.
VІ. Підсумок уроку
Наша подорож підходить до кінця .Час повертатися до дому.
Де у світі я не буду
Рідний край свій не забуду.
Ми з вами вже в рідній Буковині ,в нашому селі Костичани , в кабінеті географії.
Всі плідно працювали, тому ви заслуговуєте на винагороду. Попросимо наших капітанів підрахувати оцінки кожного з учасників своєї команди.
Вчитель виставляє оцінки.
Чи справилися ваші очікування подорожі. Який ваш настрій у кінці уроку.
VІІ. Домашнє завдання
Обов’язкова частина
1. Виконайте тестові завдання з підручника ст. 175
Для допитливих
2. Підготувати проект на тему :
Відкриття Північної Америки
На цьому наш урок закінчений