Підсумковий урок – гра з теми “Південна Америка”

Про матеріал

Тема: Підсумковий урок – гра з теми “Південна Америка”

Мета: - узагальнити та систематизувати знання учнів про материк

Південна Америка;

  • -сформувати основні компетентності учнів: комунікативну, полікультурну, самоосвітню, творчу;
  • -виховувати вміння працювати в групах, з картографічним матеріалом.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань

Форма проведення: урок - змагання

Перегляд файлу

Тема: Підсумковий урок – гра з теми “Південна Америка”

Мета: - узагальнити та систематизувати знання учнів про материк

            Південна Америка;

  • сформувати основні компетентності      учнів: комунікативну, полікультурну,  самоосвітню, творчу;
  • виховувати вміння працювати в групах, з картографічним матеріалом.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань

Форма проведення: урок - змагання

Обладнання:; картки з завданнями фізична карта Південної Америки; політична карта “ Латинська Америка ; картки само оцінювання  роботи учнів в групі,мультимедійна  презентація..

 

Хід уроку

  І. Організаційний момент.

 

Шкільний дзвінок уже лунав

До роботи школярів скликав.

Діти!У нас сьогодні ніби свято ,

Гостей зібралося багато.

Від нас щирі привітання

Та найкращі побажання.

 

  ІІ. Актуалізація опорних знань

Дивовижний материк, ставлю я тобі питання:

Чи не знаєш часом ти, що Америки Південної дивовижніш не знайти?

Все, що хочеш, попроси, всі дива, що є на світі,

Небувалої краси,тут зібралися усі.

 Що найвище чи найглибше, хоч найменше чи найбільше,

І найширше, і найвужче, рекордсменів тут за край , все, що хочеш, вибирай!

 

  III.Мотивація навчальної діяльності.

  Так, сьогодні на уроці ми з вами закінчуємо вивчати дуже цікаву тему « Південна Америка». І зараз у нас – остання подорож до цього дивовижного материка. Підсумковий урок – гра з теми “ Південна Америка ”. Ми з вами дізнаємося чим запам’ятався вам цей континент?Хто з вас краще орієнтується в амазонських лісах, високих Андах? Чи не заблукаєте ви у Ріо де Жанейро, у чилійських пампах, на острові Куба?Для того, щоб з’ясувати це  ми пограємо у гру «Географічний всюдихід над просторами Південної Америки» і будем мандрувати у цю подорож  на кораблі очікувань. Зараз ви напишете, що ви очікуєте від нашого уроку мандруючи просторами материка. Написали , зараз їх  підкріпить на нашому кораблі.

  Клас об єднаємо на 2 команди . Оберіть, будь ласка, назву та командира команди. Командири отримують картки в яких вказано назви всіх станцій, та всі учасники команди. На кожній станції максимально можна отримати 2 бали. Завдання командира уважно слідкувати за роботою кожного учасника в групі та заносити в картку відповідні бали. В кінці уроку кожен з Вас отримає оцінку.

А тепер за допомогою жестів покажемо з яким настроєм почнемо подорож.

Якщо бойовий настрій

Якщо невпевнені

Якщо поганий

 Будьте активними, бажаю успіху і попутного вітру.

 

  ІV. Станції. Початок подорожі.

  Отже,наша подорож розпочалася, і перша наша зупинка на станції:

 

Станція 1: ФГП. Історія відкриття та дослідження материка.

  Сьогодні до нас на урок завітав незвичний гість,а хто саме, Ви дізнаєтесь від нього самого. Зустрічайте.

  Амеріго Веспуччі: Доброго дня мої любі друзі. Напевно Ви вже здогадалися,що мене звуть Амеріго Веспуччі. Незважаючи на те,що в мене багато справ, я не міг не завітати на ваш урок, адже й сам колись,так само як Ви зараз,хотів дізнатися про все що є на планеті Земля. Мої юні дослідники, Вам повезло трішечки більше, адже Ви здобуваєте інформацію з підручників і атласу, а мені довелося ризикуючи власним життям досліджувати невідомі на той час території.

  Тож давайте перевіримо,наскільки міцними є ваші знання:

 

Завдання 1. «Юний дослідник»

  1. Що за хитрий мандрівник нам відкрив цей материк? Сам себе він обманув — думав, в Індію прибув.  ( Колумб )
  2. Офіційною датою відкриття Америки є? Офіційною датою відкриття Америки вважається саме 12 жовтня 1492 року.
  3. Чому ж відкриті Колумбом землі одержали ім’я Амеріго Веспуччі?  Амеріґо Віспуччі, дослідивши у 1501–1502 рр. східний берег довів, що ця земля — материк, і описав його природу, дав назву Новий Світ.
  4. Хто назвав материк Південною Америкою? Лотарінгський картограф Мартін Вальдземюллер у 1507 р. назвав цей материк , а потім ця назва поширилася на обидва західні материки.
  5. Кого називають другим Колумбом і за що? Олександра Ґумбольта за те, що він вивчив природу і населення Америки, створив першу карту Америки, зібрав гербарій з 12 тис. рослин).
  6. Назвіть крайню північну точку материка (м. Галлінас)
  7. Якою протокою материк відокремлюється від острова Вогняна Земля(.Магеллан)
  8. Назвіть крайню західну точку материка(м. Паріньяс)
  9. Чим з’єднується Північна Америка з Південною Америкою?
  10.  (Панамскій перешийок,де в 1914р. був проритий Панамський канал).
  11.  Яка протока відокремлює Південну Америку від Антарктиди? (Дрейка)
  12.  Назвіть крайню південу точку материка(Фроуерд)
  13.  Назвіть крайню східну точку материка(Кабу -Бранку)

 

  Молодці бачу Ви гарно підготувалися. Більше затримуватися не можу, бо мене кличуть вдаль незвідані шляхи. До нових зустрічей.

 

Станція 2: Природні умови і природні ресурси Південної Америки

Завдання 2.  «Знаю Південну Америку як свої п'ять пальців»

  Нанести на контурну карту цифрами подані форми рельєфу.

  Кожен вірно нанесений об’єкт оцінюється в 0,4 бала.

  1. Амазонська низовина
  2. Бразильське плоскогір’я
  3. Ла-Платська низовина
  4. Гори Анди
  5. Гвіанське плоскогір’я

Давайте перевіримо,чи вірно ви нанесли об’єкти на контурну карту (висвітлюється на екрані карта з вірними позначеннями).

 

Станція 3: Клімат Південної Америки

  Завдання 3. «Так чи ні» 

  У кожного з вас є картки двох кольорів, якщо відповідь на зачитане питання ТАК (піднімаєте картку зеленого кольору), якщо НІ (червоного). Вірна відповідь: 0,5 бала.

 

Запитання для І групи:

  1. Пд. Америка лежить у екваторіальному, двох субекваторіальних, тропічному, субтропічному і помірному кліматичних поясах? (Так)
  2. Пд. Америка найжаркіший материк на землі? (Ні)
  3. На клімат материка великий вплив мають теплі течії атлантичного океану? (Так)
  4. Інверіо – це холодне літо в субекваторіальному поясі Пд. Америки? (Так)

 

Запитання для ІІ групи:

  1. У Пд. Америці панують постійні вітри: пасати? (Так)
  2. Пд. Америка найвологіший материк на землі? (Так)
  3. Памперо – це суха та спекотна зима в субекваторіальному поясі Пд. Америки? (Ні)
  4. На клімат материка зовсім не впливають гори Анди? (Ні)

 

Станція 4: Води суходолу

 

Завдання 4. «Випереджуюче завдання»

 

Кожна з груп отримала випереджуюче завдання, підготувати проект:

  І група: Річки Пд. Америки

  ІІ група: Озера Пд. Америки

  Захист проекту.

  Ми з вами вже пройшли половину шляху,тому пропоную трішки відпочити та виконати фізхвилинку.

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться.

Північ, південь, захід, схід.

Флюгером покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

 

Станція 5: Природні зони Пд. Америки та висотна поясність Анд

Завдання 5. «Знайди мою домівку»

- Учні  першої групи отримують "німі" картки з тваринами. Вони повинні їх назвати і вказати природну зону, де вони водяться.

  1. Капібара, лінивець (вологі екваторіальні ліси)
  2. Броненосець, свині пекарі(савани і рідколісся. )
  3. Пампасний олень ,урон(субтропічні степи)
  4. патагонська сіра лисиця, гривастий вовк(Напівпустелі та пустелі)
  5. Папуга ара , анаконда(вологі екваторіальні ліси)
  6. Гризун віскаша ,страус нанду(савани і рідколісся. )

- Учні  другої  групи отримують "німі" картки з рослинами. Вони повинні їх назвати і вказати природну зону, де вони водяться.

  1. Молочаї, агава (савани і рідколісся. ) молочаї, агава
  2. Вікторія – регія, сейба(вологі екваторіальні ліси)
  3. Акація , агава(савани і рідколісся. )
  4. Ковила, бородач, (субтропічні степи)
  5. Кактуси і подушкоподібні чагарники. (Напівпустелі та пустелі)
  6. Південний бук, магнолії,(мішані ліси)

 

Станція 6: Населення Пд.Америки

Ми з вами на станції населення Пд. Америки. Корені мешканці пропонують вам розв’язати декілька тестів. За кожну правильну відповідь ви отримуйте 0,2 балів. Будьте уважні ми розпочинаємо.

Завдання 6 Тести

1. Корене населення Південної Америки це :

а) європейці

б) індіанці

в) африканці

2. Нащадки від змішаних шлюбів європейців і негрів це :

а) мулати

б) метиси

в) мамбо

3. Яка кількість населення материка :

а) 400 млн. осіб

б) 650 млн. осіб

в) 350 млн. осіб

4. Виберіть країну Південної Америки з найбільшою кількістю української діаспори :

а) Аргентина

б) Перу

в) Бразилія

5. Найпопулярніший вид спорту в Бразилії це :

а) хокей

б) футбол

в) волейбол

Закінчили, давайте перевіремо.

Станція 7:  Держави Пд.Америки

Завдання 7. «Впізнай нас»

 За поданими підказками потрібно вгадати назву країни Пд. Америки та назвіть товари яких Україна імпортує з них.

  1. Країна в Центральній Америці, літній крислатий капелюшок , місто , столиця однієї з країн.(Панама)
  2. Друга країна за площею на материку.(Аргентина)
  3. Країна Південної Америки, річка  початком у Бразилії (Уругвай)
  4. Країна яка має назву пекучого продукту .(Чілі)
  5. У назву нульової паралелі змінити 5-ту літеру – і отримаєте назву країни.(екватор - Еквадор)
  6. Цю країну називають «землею зеленого золота» та «землею золотих плодів»(Бразилія – кава , какао)
  7. Друга літера алфавіту + голосний звук + північна країна Африки.(Болівія)
  8. Третя країна за площею на материку(Перу)
  9. Назвіть країну зі столицею Каракас.(Венесуела)
  10. Яку країну іспанці назвали «Країна казкових багатств»(Колумбія)
  11. Країна яка на сході межує з Суринамом (Гаяна)
  12. Країна у якої на південному сході кордон проходить по річці Парана(Парагвай)

 

  V. Робимо висновки.

  Вчитель. Ми "прогулялися" з вами по материку Південна Америка. Ви побачили дуже багато цікавого. А зараз давайте підсумуємо наші знання про материк використовуючи терміни рекордсменів. За кожний термін отримайте по 1 балу.

  1. Найвологіше місце на планеті – Тутунендо в Колумбії.
  2. Найсухіше місце на землі – Калама в Чілійській пустелі Атакама.
  3. Найповноводніша річка на землі - Амазонка.
  4. Найвищій водоспад у світі – Анхель
  5. Найширший водоспад у світі – Ігуасу.
  6. Найбільше високогірне озеро світу - Тітікака
  7. Найбільша низовина світу – Амазонська
  8. Найдовший гірський ланцюг – Анди.
  9. Найменший птах - Колібрі.
  10. Найкровожерливіше риба – піранья.
  11. Найбільше в світі плаваюча квіткова рослина на річці Амазонка (Вікторія - Регія)
  12. Найвища вершина материка.(гора Аконкагуа)

 

  VІ. Підсумок уроку

 Наша подорож підходить до кінця .Час повертатися до дому.

  Де у світі я не буду

  Рідний край свій не забуду.

  Ми з вами вже в рідній Буковині ,в нашому селі Костичани  , в кабінеті географії.

  Всі плідно працювали, тому ви заслуговуєте на винагороду. Попросимо наших капітанів підрахувати оцінки кожного з учасників своєї команди.

  Вчитель виставляє оцінки.

  Чи справилися ваші очікування подорожі. Який ваш настрій у кінці уроку.

 

               VІІ. Домашнє завдання

Обовязкова частина

               1. Виконайте тестові завдання з підручника ст. 175

Для допитливих

               2. Підготувати проект на тему  :

  Відкриття Північної Америки

  На цьому наш урок закінчений

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Множинська Олена Вікторівна
    дякую. дуже цікаво. та корисно
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. FakeLastname FakeName
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
3185
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку