Урок "Населення і держави Африки

Про матеріал

Вивчити основні народи Африки,приклади впливу природних умов на особливості їх господарської діяльності і побуту, розвивати вміння користуватись картами населення, аналізувати розміщення населення, пояснювати взаємозв'язок між густотою населення і природними умовами окремих територій, виховувати зібраність, комунікативність, вміння працювати колективно.

Перегляд файлу

Населення і держави Африки.

Мета:вивчити основні народи Африки,приклади впливу природних умов на особливості їх господарської діяльності і побуту, розвивати вміння користуватись картами населення, аналізувати розміщення населення, пояснювати взаємозв’язок між густотою населення і природними умовами окремих територій, виховувати зібраність, комунікативність, вміння працювати колективно.

Обладнання: карта «Політична карта Африки», атласи, довідкова література, таблиця.

Хід уроку

І. Перевірка знань.

Географічний диктант.

1.Площа Африки?

2.Особливість клімату Африки?

3.Найбільша пустеля Африки?

4. Найбільша річка Африки?

5.В якій зоні випадає більше 2000 мм опадів?

6.В якій зоні червоно-бурі грунти?

7.В якій зоні опадів 100 мм?

8.В цій зоні є оазиси?

9.Для якої зони характерні ліани?

10.В якій зоні водяться газелі, зебри, антилопи?

ІІ.Актуалізація  опорних знань.

  • Люди яких рас проживають на Землі, Африці?
  • Як представники європеоїдної раси потрапили до Африки?
  • В яких природних зонах і кліматичних поясах сприятливі і несприятливі умови життя людей?

 

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.

Вивчивши населення і політичну карту Африки можна зясувати роль та місце окремих країн у світовій політиці та економіці.

IV.Повідомлення теми, мети уроку.

V.Вивчення нового матеріалу.

Розповідь вчителя: Раси і колонізація

Європеоїдна → (араби,бербери,туареги) →Пн.Африки.

Негроїдна →тутсі(2м)- схід, пігмеї (1,5 м) – ліси, нілоти та бушмени – південь.

Монголоїдна →малагасійці – о.Мадагаскар.

Колонізація

                                                     

                                 Північ            Південь

                              (французи)         (голландці,англійці)

Доповіді учнів:  (звичаї народів)     Бербери.

21 вересня кожного року з’їжджаються зі своїх сіл усі на базар. Хлопець ходячі по базару вибирає собі дружину, якщо вони підійшли один одному, то через дві неділі весілля святкують тільки чоловіки. Через дві доби чоловік несе дружині шмат мяса і вони зїдять його разом з однієї миски. Тепер вони вважаються одружені.

Масаї.

За відповідним повідомленням учнів ( інтернет)

Зулуси.

За відповідним повідомленням учнів ( інтернет)

Розповідь вчителя: Мова і релігія

Багато племен спілкується мовами банту та лінгала. В багатьох країнах поширені французька та англійська мови.

араби→іслам, решта→християнство,місцеві релігії.

Кількість населення

Населення складає 1млрд.216 млн. чоловік. Щорічно зростає більш ніж на

10 млн.чол. Найкоротша тривалість життя у Свазиленді – 39,6 років.(Які причини?) Середня густота населення – 22 чол/км²

Визначте за атласом,які країни є в Африці?

Учні під керівництвом вчителя виробляють план характеристики країн за таблицею.(використовуючи атлас та підручник,додаткові джерела знань)

  1. Назва країни.
  2. Географічне положення.
  3. Характеристика клімату.
  4. Сільське господарство.
  5. Промисловість.

1

Нігерія

ПАР

Єгипет

2

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

5

 

 

 

(закінчити таблицю вдома)*

VI.Узагальнення та систематизація знань.

  • Назвіть головні ознаки рас, представники яких мешкають в Африці?
  • В яких районах живуть живуть представники народів різних рас?
  • Яке населення Африки,як змінюється його кількість?
  • На прикладах поясніть причини нерівномірного розміщення населення?

VII.Релаксація.

VIII.Підсумок уроку. Завдання додому.

§23-24.Підготуватись до підсумкового уроку.

docx
До підручника
Географія 7 клас (Топузов О.М., Надтока О.Ф., Назаренко Т.Г., Вішнікіна Л.П., Шуканова А.А., Самойленко В.М.)
Додано
10 січня 2019
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку